Daar heb ik een vraag over Avalanche (of iemand anders natuurlijk)
“mensen die menstrueren zijn vrouwen”, dat vind ik persoonlijk ook naar transfobisch neigen (ik leg zo even uit waarom ik dat zo zeg). Want dat is niet altijd het geval natuurlijk.
Maar dat is ook anders en beter geformuleerd dan de term “mensen die menstrueren” ipv vrouwen. Terwijl als je het daar niet mee eens bent, ook transfobisch genoemd kunt worden.
Ik heb daar zelf bijvoorbeeld ook wat moeite mee, omdat ik het gevoel heb dat vrouwen nog zo’n moeilijke positie hebben in de wereld, dat die net wat omhoog beginnen te klimmen en dan moeten “dealen” met woorden die ze degraderen naar objecten, om het even cru te zeggen.
Dat betekent niet dat ik niet inclusief wíl zijn naar transmensen, totaal niet, dus ik wil niet als TERF of transfoob naar voren komen. Ondanks dat mijn mening op sommigen aspecten wel iets anders is.
(Lees dit alsjeblieft niet alsof ik vind dat transgenders het makkelijker hebben ofzo hoor, ik doe niet aan ellenderaces)
Nu heb ik dat ene filmpje een paar minuten gekeken en daar is dat het eerste onderwerp

dus ik snap het nu wel iets meer, maar toch blijf ik dat lastig vinden.
Daarnaast vind ik transfobisch ook wel een heftige term, ook als je alleen deze mening hebt. Of zelfs die Avalanche noemt “mensen die menstrueren zijn vrouwen”, omdat sommige mensen uit gaan van de biologie, wat ik persoonlijk kan begrijpen, zolang ze verder geen haatdragende mensen zijn. Al snap ik van de andere kant ook dat dat een moeilijke mening is als transman bijvoorbeeld.
Maar dat komt misschien omdat ik mijn leven lang al onder fobieën en andere heisa lijd, dus ik leg die associatie daar misschien neer.
Mijn vraag is dus, kan iemand me die term beter uitleggen?
P.s. wat fijn dat je zo’n goede dag hebt gehad Avalanche!