Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 18:51

Ik wil graag meer leren en lezen over een bepaald onderwerp, maar er zijn zoooveel boeken over.
Welke moet ik dan als eerst kopen? :o?

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 18:52

Myfairytale schreef:
Ik wil graag meer leren en lezen over een bepaald onderwerp, maar er zijn zoooveel boeken over.

Als je nu een titel moest zeggen, welke zou dat dan zijn? Of je kan de oud en vertrouwde "ienemiene mutte" doen :P

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 18:58

Myfairytale schreef:

Al gekeken of je online reviews kunt vinden of inkijkexemplaren?

Dropneus95

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 19:03

Niet aangenomen bij de baan die ik zoooo graag wilde hebben.. door gebrek aan kennis, maar dat wisten ze van te voren al. Ik heb al eerder voor hun gewerkt, maar dan alleen in het seizoen waarin dat kon.. of ik dat werk wel weer alsjeblieft wil doen komend jaar.. daar ga ik maar eens over na denken of ik dat nog wel wil. Daar ben ik dan wel ineens goed genoeg voor. Voelt een beetje dubbel. Heel jammer, want het is echt een super leuk bedrijf..

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 19:14

taartjee schreef:
Als je nu een titel moest zeggen, welke zou dat dan zijn? Of je kan de oud en vertrouwde "ienemiene mutte" doen :P

Dat laatste kan ik wel eens doen en kijken wat mijn gevoel zegt. :j

Telpeva schreef:
Al gekeken of je online reviews kunt vinden of inkijkexemplaren?

Ja, die zijn er genoeg en ook heel veel en positief.
Denk dat ik dit toch maar verder uit moet spitten en veel moet proberen in te kijken.
Heb een professional op dat gebied ook al om raad gevraagd en mag bij haar waarschijnlijk ook wat boeken inzien. :D

Wat balen Dropneus95!

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 19:16

Recruiters, recruiters, recruiters. Mijn hemel. Ik heb nu met een recruiter contact over één functie bij één bedrijf. Ondertussen twee telefoongesprekken over gevoerd waarbij de geluidskwaliteit van hun kant echt dramatisch is. Ruis, wegvallen, überhaupt geen verbinding kunnen krijgen. Het eerste gesprek wilde ze me leren kennen. Nou, ik heb mijn CV geupload en ik heb een paar dagen geleden met je collega een half uur aan de telefoon gehangen, wat als je eerst eens met hem gaat kletsen? Nee, ze wilde toch echt met mij direct kennis maken. Of ik ergens midden op de dag kan. Nee grapjas, ik heb gewoon een full-time baan - zoals je in mijn CV had kunnen zien - dus ik kan voor 9 of na 19. Tijdens het eerste gesprek kwam de vraag wat ik verdien, ik een getal gezegd wat ik graag zou willen verdienen want wat ik nu precies verdien gaat ze geen klap aan. Oh, ja, dat was wel vervelend want voor die functie boden ze €150 minder, of ik het echt niet voor dat bedrag zou willen doen. Poot stijf gehouden en ze zoi gaan kijken of ze het getal niet perongeluk verkeerd had.
Wonder boven wonder, de volgende dag bleel dat ze precies het door mij gevraagde bedrag bieden! Of ze me weer kon bellen. Nou heb ik vanochtend een hand vol documenten gekregen, of ik die even wilde tekenen. Eén van de documenten was niet eens compleet, en een ander document was niet duidelijk of ik dat überhaupt moest tekenen of alleen maar hoefde te zeggen "akkoord". Terug gemaild met mijn vragen, krijg ik een soort omzeilend antwoord en een 'geüpdatet' consent form en functie omschrijving. Niet eens meer waarvoor we origineel in gesprek waren, want die vacature is ondertussen gesloten kwam ik achter na navragen.

Het hele zaakje irriteert me gewoon en door de enorm stroeve communicatie ben ik geneigd het dan maar helemaal af te blazen. Ik hoef deze functie helemaal niet zo nodig.

Fireheart

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 19:32

Al voor de duizendste keer op een huis geboden en hem weer niet gekregen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 19:37

Even kwartiertje voor eindewerktijd te horen gekregen dat ik niet meer hoefde te komen. Well there goes the dream job.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 19:37

Update: heb gewoon aangebeld en heb de woonkamer / keuken gezien.

Wat dingen
1. Hele fijne wijk
2. Niet gehorig
3. Geen hoge energie (zonnepanelen)
3. Makelaar is laks in onderhoud
4. Verouderde badkamer / keuken / wc
5. Advertentie klopte niet er zit geen vaatwasser/koelkast/kookplaat/oven in
6. Ze hebben er wel heel prettig gewoond en gaan nu kopen
7. Hele mooie rustige wijk aan een park

Kortom: bovenwoning geweigerd en we gaan nog eens goed kijken naar die tussenwoning en die waarschijnlijk nemen. Dan maar wat meer klussen maar dan hebben we wel 2 extra ruime kamers en een tuin aan huis.

Huis / wijk sprak me ook aan. Mooie vloer in de woonkamer en ondanks de 5 (!!!) kinderen die er liepen en renden voelde ik mij wel prettig daar.

Edit: vader, vriend en ik zijn best handig

Edit: deze hebben we dus afgebeld. Wel echt heel mooi afgewerkt. Maar soms gaat woongenot en ruimte voor een mooie fancy keuken haha.

https://www.funda.nl/huur/apeldoorn/app ... nglaan-15/

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 19:46

Eten besteld, belt de bezorger op. Ja de deur gaat niet open, kan je even naar beneden komen. Dus ik dacht: er is helemaal niet aangebeld. Dus ik op de knop van de deur drukken, dat werkt soms ook, maar nee de deur ging niet open. Dus ik zeg: ik kom eraan. Ik naar beneden, geen bezorger te vinden. Staat ze echt compleet bij de verkeerde flat, tja als je daar mijn nummer invult, doet die het inderdaad niet.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 19:47

Muggen. ^)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 20:31

Sollicitatiegesprek ging echt meh. -O-

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 20:42

Mkango schreef:
Sollicitatiegesprek ging echt meh. -O-

:(:).

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 20:43

Boodschappen laten bezorgen, speciaal voor mijn dochter aardbeien bestelt, zijn ze beschimmeld -O-

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 20:43

MarlindeRooz schreef:
Update: heb gewoon aangebeld en heb de woonkamer / keuken gezien.

Wat dingen
1. Hele fijne wijk
2. Niet gehorig
3. Geen hoge energie (zonnepanelen)
3. Makelaar is laks in onderhoud
4. Verouderde badkamer / keuken / wc
5. Advertentie klopte niet er zit geen vaatwasser/koelkast/kookplaat/oven in
6. Ze hebben er wel heel prettig gewoond en gaan nu kopen
7. Hele mooie rustige wijk aan een park

Kortom: bovenwoning geweigerd en we gaan nog eens goed kijken naar die tussenwoning en die waarschijnlijk nemen. Dan maar wat meer klussen maar dan hebben we wel 2 extra ruime kamers en een tuin aan huis.

Huis / wijk sprak me ook aan. Mooie vloer in de woonkamer en ondanks de 5 (!!!) kinderen die er liepen en renden voelde ik mij wel prettig daar.

Edit: vader, vriend en ik zijn best handig

Edit: deze hebben we dus afgebeld. Wel echt heel mooi afgewerkt. Maar soms gaat woongenot en ruimte voor een mooie fancy keuken haha.

https://www.funda.nl/huur/apeldoorn/app ... nglaan-15/

Ik ben gewoon zo blij voor jou en je vriend *\o/* toppie eindelijk!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 21:05

Wat fijn Marlinde! Alvast voorzichtig gefeliciteerd! *\o/*

Wat balen van je gesprek, Mkango!

Ik erger me aan de waterkou :brr:

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 21:15

Wat een goed nieuws Marlinde, ik gun het je van harte.

Ik erger me aan mijn oorpijn. Sinds paar dagen wat lichte pijn en zwelling net voor m’n oor, sinds vandaag 3 flink gezwollen lymfeklieren. Het zijn gewoon echt dikke knobbels.
Huisarts gebeld voor advies en deze wilde me zien ivm eventuele speekselklier ontsteking.
Daar was het oor aan de binnenkant iets rood, wat ook kon uiten op een oorontsteking maar ze was er niet zeker van. Even aankijken en bij verergeren van symptomen weer bellen.
Nu echt fikse oorpijn en dus toch die oorontsteking. :(

Morgen sta ik voor groep 2-3 en zaterdag kinderfeestje, jippie -O-

Appeltje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 21:23

Ik kom gewoon helemaal niet meer in mijn icloud email |(

Gelukkig heb ik nog een gmail account, maar het meeste gaat via Icloud. En nu kom ik er gewoon niet meer in. Alles vul ik goed in. En dan druk ik op volgende, gebeurt er niks.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 21:33

Schijtvaatwasser.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 21:38

Urbanus schreef:
Schijtvaatwasser.

Iets met water ipv sch…... :x

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 22:12

Urbanus schreef:
Schijtvaatwasser.

Is er iets met je man :')

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 22:13

chanicha schreef:
Urbanus schreef:
Schijtvaatwasser.

Is er iets met je man :')

:')

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 22:17

Verdrietig om bepaalde zaken op werk,
Spoiler:
waaronder automutilatie en suïcide uitingen (die helaas zeer realistisch zijn)
en mijn vriend die me dan probeert op te beuren maar dat probeert te doen met echt akelige opmerkingen. Ik snap hem, ik snap mijn vriend echt. Ik begrijp waar hij vandaan komt en dat hij het niet meent. Maar ik heb al een helse week gehad, dit is pas mijn tweede week weer terug bij deze organisatie. Ik kan het er gewoon even niet bij hebben, en al helemaal niet meer loslaten.

Ja ik ga morgen praten met mijn leidinggevende, no worries.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 22:20

Loeky01 schreef:
Verdrietig om bepaalde zaken op werk,
Spoiler:
waaronder automutilatie en suïcide uitingen (die helaas zeer realistisch zijn)
en mijn vriend die me dan probeert op te beuren maar dat probeert te doen met echt akelige opmerkingen. Ik snap hem, ik snap mijn vriend echt. Ik begrijp waar hij vandaan komt en dat hij het niet meent. Maar ik heb al een helse week gehad, dit is pas mijn tweede week weer terug bij deze organisatie. Ik kan het er gewoon even niet bij hebben, en al helemaal niet meer loslaten.

Ja ik ga morgen praten met mijn leidinggevende, no worries.

Ahhhh das niet fijn :knuffel:

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 22:21

_San87_ schreef:
Ik zou vandaag een mij-dag hebben. Lekker alleen thuis op mijn vrije dag, m'n eigen ding doen, beetje schoonmaken, lekker tekenen, uitgebreid bank hangen.

Heeft vriendje besloten thuis te werken. Doei mij-dag :. Ik kan niet eens lekker tekenen, nu ;(.

NNOOOOOOO!!!! Dat vind ik altijd echt vreselijk… pfff sterkte!

Marlinde, gefeliciteerd!! Heel veel succes met jullie keuze. Ben wel heel blij voor jou en je vriend dat jullie van jullie huidige locaties verlost worden. Ik zou, als ik kon kiezen, gaan voor de tussenwoning.

Ik heb me vandaag geërgerd aan het feit dat ik dacht dat ik weer voor het eerst zèlf les zou gaan geven. Heb ik het tot in de puntjes voorbereid, hoor ik 5 min. voor aanvang dat ik het samen moet doen met een doorgewinterde (oude) collega. Dág voorbereiding!… fml