Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cer schreef:Dat snap ik... maar 'we' gaan er wel heel makkelijk vanuit dat besmettingen komen vanuit de 'thuissituatie' ... en dat allerlei mensen 'voor de fun' bij elkaar op visite gaan, en 'we' laten dan voor het gemak de kinderen geheel buiten beschouwing...
Cer schreef:Ik weet niet hoe oud broers/zussen en ouders enzo zijn?
Ik weet niet hoe het werkt bij asymptomatisch .. maar als ik op die website kijk met clusterbesmettingen, zitten daar best veel scholen tussen?
Edit, ik moest even die website zoeken.
https://www.bddataplan.nl/corona/#clust ... 2%22%7D%5D
Cer schreef:Nou ja, als die vrienden klachtenvrij zijn? Dan is het risico toch verwaarloosbaar? Of niet?
Cer schreef:Nou ja, als die vrienden klachtenvrij zijn? Dan is het risico toch verwaarloosbaar? Of niet?
bigone schreef:Cer schreef:Nou ja, als die vrienden klachtenvrij zijn? Dan is het risico toch verwaarloosbaar? Of niet?
Dat is heel relatief. Je hoort wel vaker dat bijeenkomsten toch superverspreiders zijn, ondanks dat er op het eerste gezicht niemand last heeft van corona. En een dag later word er eentje ziek en nog wat later volgt vaak de rest. Zie bvb ook de uitbraak in UMCG, diegene met klachten was direct thuisgebleven maar wel 60 positieve gevallen, vooral de Britse variant is blijkbaar toch besmettelijker.
Dus dat groepje van vier vrienden kan ook zo maar een lading besmettingen veroorzaken want die gaan na de visite naar huis of studentenkamer.
Yom schreef:Mag ik jullie even om advies vragen...
Vanwege mijn hoge BMI mag ik me laten vaccineren. Op zich ben ik daar niet heel blij mee om me te laten vaccineren omdat ik vind dat er (voor mijn gevoel) zo weinig bekend is van de bijwerkingen op langere termijn.
Maar ik lees constant over het vaccinatiepaspoort dat je daarmee meer mag. Als hobby/werk heb ik een klein brocante winkeltje waarvoor ik vaak in Belgie en regelmatig in Frankrijk op inkoop ga. Dat zou ik natuurlijk dolgraag weer gaan doen zodra het mogelijk is.
En verder werk ik in de kinderopvang
Dus ik denk dat ik niet ontkom aan een vaccinatie....maar nu blijkt het dan ook nog net AstraZenica te zijn wat ik zal krijgen. En daar lees ik hier juist dat er best wat bijwerkingen zijn.
Ik zou woensdagmiddag kunnen laten vaccineren...maar ja doen of niet?
Pluspunt; indien vaccinatiepaspoort voor reizen e.d. dan mag ik weer op pad
minpunten; stevige bijwerkingen op korte termijn
Needje schreef:Ik ben geen risicogroep en zou graag die enting willen als ik zo weer terug kan naar normaal en ik vind het bijna egoïstisch van je om 'm niet te nemen gezien de vele maatregelen die er voornamelijk zijn om mensen te beschermen die risicogroep zijn.
(maak ik me vast niet populair mee maar soit)
Coby schreef:Het is de tweede week na de voorjaarsvakantie. Inmiddels zitten van de 16 leerlingen 6 thuis met verkoudheidsklachten. Getest wordt er niet en dan voel je je steeds meer huisarts worden. Wat is verkouden en wat niet. Buitengewoon lastig.
Sheran schreef:Shadow0 schreef:Waarom wordt er niet getest? Daar zijn die tests toch voor?
Geen zin in de test, denken dat het maar een verkoudheid is, geen zin hebben in quarantaine, anderen niet willen opzadelen met een quarantaine...