Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 13:17

Wie weet hebben de meeste mensen met KNO klachten het wel al gehad... dat is het moeilijke ervan.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 13:31

Ik heb met mijn verstopte neus en keel klachten al wel 16x getwijfeld of het corona is....

Maar een echte verkoudheid voelt bij mij heel anders als wat ik nu heb. 9 van de 10 keer is het er zomaar verdwijnt het weer binnen enkele uren of een dag 2 dagen weer niks en dan weer terug.

Pure spanningsklachren beginnen meestal als ik er iets over lees of er teveel aan denk heel typisch.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 13:49

Hier met hooikoorts en allergie klachten. Zijn altijd aanwezig zo ongeveer maar ik mag niet naar de tandarts voor controle. Daar mag ik alleen klachtenvrij heen. -O- en dat ben ik eigenlijk nooit.hoe ik dat kan gaan oplossen heb ik nog niet uitgevonden. Als iemand een idee heeft hoor ik het graag :j

Afgelopen periode wel meerdere keren getest, negatief bevonden en wel thuis gebleven, niemand zien tot de verhoging en keelpijn en hoofd vol snot weg waren weer. en nu is duidelijk dat Deze klachten toch door de allergie komen. Normaal hoesterig en niezerig alleen. En kennelijk komt er nu soms koorts keelpijn en snot bij.

Maar toch de volgende koortsvlaag moet ik weer getest worden, huisarts wil geen enkel risico nemen. Ondanks de negatieve test en de melding van de ggd dat ik weer alles mag doen denkt de huisarts daar anders over, niet leuk omdat ik nu ongeveer een week per maand in afzondering doorbreng maar ja wat moet dat moet. Ik mag vooral blij zijn dat er geen werkgever is. Die zou denk ik horendol worden. :')

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 14:00

karuna schreef:
Hier met hooikoorts en allergie klachten. Zijn altijd aanwezig zo ongeveer maar ik mag niet naar de tandarts voor controle. Daar mag ik alleen klachtenvrij heen. -O- en dat ben ik eigenlijk nooit.hoe ik dat kan gaan oplossen heb ik nog niet uitgevonden. Als iemand een idee heeft hoor ik het graag :j

Afgelopen periode wel meerdere keren getest, negatief bevonden en wel thuis gebleven, niemand zien tot de verhoging en keelpijn en hoofd vol snot weg waren weer. en nu is duidelijk dat Deze klachten toch door de allergie komen. Normaal hoesterig en niezerig alleen. En kennelijk komt er nu soms koorts keelpijn en snot bij.

Maar toch de volgende koortsvlaag moet ik weer getest worden, huisarts wil geen enkel risico nemen. Ondanks de negatieve test en de melding van de ggd dat ik weer alles mag doen denkt de huisarts daar anders over, niet leuk omdat ik nu ongeveer een week per maand in afzondering doorbreng maar ja wat moet dat moet. Ik mag vooral blij zijn dat er geen werkgever is. Die zou denk ik horendol worden. :')

Koorts hoort niet bij allergieën dat is voor mij een belangrijk punt om wel of niet te gaan testen. Zodra ik koorts heb komt het niet meer van de hooikoorts of de allergieën. Dat is ook het grote verschil tussen corona en een allergie. Ik maak mij er meer druk om dat het bij mij corona kan zijn met lichte tot geen klachten maar ik het wel doorgeef. Ik heb 1 test gehad met deze klachten omdat ik koorts had en een voorhoofdsholteontsteking. Klachten die ik normaal niet bij mijn allergie heb. Die van mijn allergie waren toen ook aanwezig maar koorts en voorhoofdsholteontsteking kende ik er niet bij. Leek mij een reden om te laten testen. Met de klachten wat ik nu heb zou ik elke dag wel heen kunnen voor een test

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 15:03

Zebrastreep schreef:
Met de klachten wat ik nu heb zou ik elke dag wel heen kunnen voor een test

ik ook, de teststraat hier in de buurt verhuist steeds naar een andere (grotere) lokatie, ik zei net gisteren hier thuis: dan kan ik de caravan daar wel neerzetten, verhuis ik met ze mee, heb ik steeds een ander uitzicht!

Ik hoest en snotter al tientallen jaren, heb allergiepillen en puffers. Ben (gelukkig nu) met pensioen en ben niet zo sociaal, zie dus verder niemand, anders zou ik erg ongelukkig geworden zijn, nu hoesten en niezen geen sociaal aanvaardbaar gedrag meer is.
(overigens heb ik ook nog zo'n 10 x per dag de hik, dat is volgens mij nog geen symptoom van corona :') )

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 15:04

Vandaag ruim boven de 500 besmettingen, 19 opnames en 8 doden.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 16:36

In Wageningen hebben ze de introductie weken door laten gaan voor de studenten. Er zijn nu een hoop besmettingen bij gekomen en er zitten nu een hoop studenten in quarantaine. Ook gaan ze de teststraat in Wageningen nu eerder openen daardoor.

https://www.omroepgelderland.nl/nieuws/ ... erder-open

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 16:51

Waarom testen ze vanuit de overheid eigenlijk niet op de aanwezigheid van antistoffen? Lijkt mij toch ook heel zinvol om te weten?

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 18:12

Zijn die antistoffen niet maar kort in het lichaam. Dus na een tijdje zie je die niet meer en dan ook niet meer te testen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 18:13

friezenfan2 schreef:
Zijn die antistoffen niet maar kort in het lichaam. Dus na een tijdje zie je die niet meer en dan ook niet meer te testen.

Geloof dat dit ook nog erg per persoon verschilt. Er waren namelijk best mensen met anti stoffen ook na langere tijd.
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 26-08-20 18:15, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 18:14

Zou ontlastings onderzoek ook betrouwbaar zijn? Dat je ipv keel en neusswab een potje poep inlevert?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 18:26

karuna schreef:
Zou ontlastings onderzoek ook betrouwbaar zijn? Dat je ipv keel en neusswab een potje poep inlevert?

Ik vind roeren in je eigen ontlasting voor het bevolkingsonderzoek al erg genoeg

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 18:27

purny schreef:
karuna schreef:

Ik vind roeren in je eigen ontlasting voor het bevolkingsonderzoek al erg genoeg

Poepen is wel iets wat jezelf kan ipv. De test :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 18:30

lenaa_tje schreef:

Gelukkig wel, want ik zie me al bezig in de teststraat. :+

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 18:36

safina schreef:
lenaa_tje schreef:

Gelukkig wel, want ik zie me al bezig in de teststraat. :+

:') :')

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 18:38

Ik geloof dat ik dan eigenlijk liever de wattenstaafjes heb...

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 18:51

Hier zijn de wachttijden wel ronduit lang nu. Vriend is verkouden moet een test en dat kan pas vrijdag laat. Maar vraagt zich nu wel af of hij nog steeds moet als die verkoudheid vrijdag over is...
Ik mag nog steeds werken etc. Zolang hij geen andere klachten heeft als de verkoudheid.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 18:52

Shadow0 schreef:

Maar als ik moet kiezen tussen een paar hersencellen uit laten harken(want volgens mij gaat dat ding echt zo diep als ik de beelden kijk)en even diep zuchten... zucht ik toch liever extra als ik de dag ervoor geen Chili heb gegeten :+

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 19:14

karuna schreef:

Maar bij de helft van de besmette personen is het virus ook in de ontlasting waargenomen, dus dat zou echt te onbetrouwbaar zijn om als enige test te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 19:14

veerledec schreef:
Dat is toch niet raar? NL kan niets zeggen of beoordelen over de binnenlandse situatie. Als daar geen reisbeperking geldt, is het hele gebied risicovoller. Daarnaast blijven het adviezen, wie een vakantiehuis ergens achteraf heeft en nergens heen gaat, kan zelf inschatten dat er minder risico is. Maar daar heeft de toeristensector in Spanje ook weinig aan natuurlijk.

Ik vind het ook niet raar.
Iemand plaatste hier eerder al dat een kwart van de besmettingen van terugkerende vakantiegangers zijn, waarvan weer de helft uit Spanje en Frankrijk. En dat zijn alleen maar de mensen die zich laten testen. Dus ik ben wel blij met code oranje, hoewel ik het echt heel erg vind voor mensen die van toerisme moeten leven.

Ik zou eerlijk gezegd graag zien dat andere landen Nederland of Amsterdam ook op oranje zouden zetten zodat de toeristen hier ook weg blijven, want daar is ongetwijfeld ook een deel van besmet. En dan is het wat minder druk.
https://www.ad.nl/binnenland/weer-minde ... ~ad5f5ac5/

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 19:39

Mijn broertje vroeg me vandaag iets raars. Of ik tot de overheid iets anders zegt die anderhalve meter ga houden? Huh. Zal wel aan mij liggen.

Over 2 weken willen voor mijn ouders hun 40 jaar trouwen vieren met uiteten gaan?
Hoe doe je dat want dan zijn we met 10 en ik moet anderhalve meter houden van de rest. Wil niet eens naast mijn nichtje of neefjes zitten. Dat klinkt moeilijk en vooral als je weet dat de rest van mijn familie naast elkaar gaan zitten en gewoon knuffelen. Mijn broertje reageerde raar toen ik nee zei.

Solistar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 20:01

Wij zijn laatst uit eten geweest en daar was het gewoon prima geregeld hoor. Met afstand tussen verschillende huishoudens, en toch aan een grote ronde tafel.

We waren met een grote groep dus hadden wel 4 tafels nodig ipv de 2 die we anders zouden hebben. Maar was heel leuk.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 20:44

Over een paar weken hebben wij ook een huwelijksjubileum, we vieren het met alleen de kinderen thuis. Die werken in het middelbaar onderwijs en politie en komen dus sneller in aanraking met Corona. Hier thuis kunnen we afstand houden en samen i een auto om uit eten te gaan doen we maar niet .
Waarom zou je het risico opzoeken wanneer het niet hoeft.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 20:58

purny schreef:
Shadow0 schreef:

Maar als ik moet kiezen tussen een paar hersencellen uit laten harken(want volgens mij gaat dat ding echt zo diep als ik de beelden kijk)en even diep zuchten... zucht ik toch liever extra als ik de dag ervoor geen Chili heb gegeten :+

Dat van die hersencellen bedoel je sarcastisch, toch? Of heb jij je hersenen in je nasofarynx zitten? Dat lijkt me wel krap/knap.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 21:04

Ik had een week of 3 geleden hier gepost over een viering van een verjaardag waar pak hem beet 60 man op een kluitje in een party tent stond. Nu zoveel weken verder allen nog helemaal gezond en wel.

Zo zijn er ook al verschillende nmeerdaagse wedstrijden geweest. Ook niemand ziek er na.
Ben zelf afgelopen week 6 dagen op wedstrijd geweest. Leuk weer iedereen gezien te hebben. Duitsers, Belgen en Hollandse ruiters.
Maatregels waren genomen enkel de 1,5m afstand regel werd nauwelijks na geleefd.
Eindelijk konden we weer en het was super gezellig en vooral ontspannen.