Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 11:45

purny schreef:
Jessix schreef:
Inderdaad, als er iemand is die voor de economie staat is het Mark Rutte wel. :j Zodra dat ook weer kan zal dat ook zeker weer een weg vinden, daar ben ik niet bang voor. Maar het moet gewoon geleidelijk gaan en inderdaad steeds opnieuw bekeken worden.

Heel naar allemaal, maar veel verder dan 3 weken vooruit denken is nu gewoon even de realiteit. En ik geloof echt wel dat er al allerlei scenario's klaar liggen om de boel straks weer op gang te krijgen.

Maar op een gegeven moment is ook onze pot leeg...

Niet te ver op vooruit lopen, erop vertrouwen dat men heel hard werkt om ellende te voorkomen. En accepteren dat ze niet verder dan 3 weken vooruit gaan presenteren aan ons, wat in mijn optiek niet meer dan terecht is.

Achter de schermen moeten ze wel verder kijken dan 3 weken vooruit, anders kunnen ze geen maatregelen/adviezen/versoepelingen presenteren.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 11:46

:Y)
purny schreef:
Jessix schreef:
Inderdaad, als er iemand is die voor de economie staat is het Mark Rutte wel. :j Zodra dat ook weer kan zal dat ook zeker weer een weg vinden, daar ben ik niet bang voor. Maar het moet gewoon geleidelijk gaan en inderdaad steeds opnieuw bekeken worden.

Heel naar allemaal, maar veel verder dan 3 weken vooruit denken is nu gewoon even de realiteit. En ik geloof echt wel dat er al allerlei scenario's klaar liggen om de boel straks weer op gang te krijgen.

Maar op een gegeven moment is ook onze pot leeg...

En zelfs zodra het open mag, gaan veel bedrijven niet genoeg inkomsten hebben. Wij zelf gaan uit van op zijn vroegst september... afgelopen weken hadden we 10% van onze omzet, we verwachten in de zomer nog lager te gaan zitten zelfs. Om ons heen zijn de eerste bedrijven al omgevallen.

De volksgezondheid is uiteraard heel belangrijk, maar dit kan gewoon niet nog veel langer doorgaan.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 11:50

Marie_Anne schreef:
Cer schreef:
Ja, jouw vriend zegt dan idd hetzelfde als mijn prive-bron (een IT genius :') ) maar mevrouw Stikker is het daar niet mee eens. Snap ik wel, na het lezen van haar website. Zij is sowieso heel erg anti internet privacy schending. Is logisch, maar ze moet dan wel met goede argumenten komen, nu vond ik haar een beetje ongeloofwaardig..

Overigens heb ik net wel geleerd dat BlueTooth een ingang is voor hackers.. wist ik niet, weer wat geleerd (bij mij staat dat dus altijd aan ivm autobellen enzo :') )

Het stukje wat nu volgt heeft sprekers die wat positiever zijn volgens mij, maar het moet nog beginnen

Mevrouw Stikker heeft haar sporen echter wel verdiend. Dat heeft voor mij toch iets meer waarde dan al die privebronnen :+ .

Is zij een app developer? Want er zijn zo veel verschillende talen waarin je kan coderen/programmeren. Ik ben opgeleid als Webdeveloper en daardoor weet ik wel ongeveer hoe dingen werken, maar zo specifiek met mobiele apps en de technologie die daarbij belangrijk is niet. Van wat ik lees heeft zij veel voor het internet gedaan, maar is ze zelf geen app-developer. Dat is echt een vak apart.
Als senior app developer weet mijn vriend wel waar hij het over heeft (en zijn collega's denken er hetzelfde over). En laat ik iig erbij vermelden dat hij niet bij een of ander klein nietszeggend bedrijfje werkt :'). Natuurlijk kan je niet verifiëren dat hij is wie ik zeg dat hij is, maargoed.

Edit: ik wil overigens niet impliceren dat ze niet weet waar ze het over heeft. Als je in de IT zit weet je over het algemeen wel het e.e.a. over dit soort zaken. Maar een app developer zal toch echt meer over apps weten dan bijv. een webdeveloper. Als zij zich uit over privacy concerns dan kan ze daar prima wat over zeggen omdat dat niet heel specifiek ingaat over de programmeertalen of technologie zelf. Ik weet niet wat ze precies heeft gezegd dus wil me daar niet over uitlaten, maar er is in ieder geval geen nieuwe hardware nodig om zo'n corona app op te zetten. De limitaties die er nu zijn, zijn softwarematig (ingebouwd als beveiliging door Apple en Android). Dus moet er softwarematig via een goed-gebouwde en veilige API dus ook een pad worden gebaand door die limitaties heen, als het ware.
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 22-04-20 11:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 11:55

Marie_Anne schreef:
Mevrouw Stikker heeft haar sporen echter wel verdiend. Dat heeft voor mij toch iets meer waarde dan al die privebronnen :+ .

"onze" prive bronnen zeggen precies hetzelfde als de meneer die op dit moment tijdens het rondetafelgesprek spreekt :j
(ik weet wederom geen naam, die zoek ik er straks even bij)
(hij legde inderdaad uit dat Apple/google bezig is om BT door bepaalde goedgekeurde apps te kunnen laten gebruiken bla bla heel verhaal.. klonk helder)
Edit: dit was volgens mij Ronald Prins, Lid Toetsingscommissie Inzet Bevoegdheden Inlichtingenen Veiligheidsdiensten (TIB), Buitengewoon Raadslid OVV

Mw. Stikker is heel er heel erg op privacy gericht, en dat is niet erg, maar ze moet wel met de juiste argumenten komen om mij te overtuigen :j Zij gaf net inderdaad zelf aan dat ze geen verstand heeft van de technologie.
Maar zo ieder zijn mening natuurlijk

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 12:09

En terug van de maatschappelijke discussie (broodnodig) naar de ziekenhuisvloer:
Zwager update: Hij is bij! Hij hoest, proest, maar is bij. Van de geforceerde beademing af, heeft nog wel zuurstof. Hij heeft contact met de verpleging, maar ze kunnen hem niet verstaan. Dat komt wel. Halleluja! *\o/* Dit hadden we niet durven hopen. Wat een dag. Nou zoon nog even afstuderen vandaag. Man man, wat een dag.
Laatst bijgewerkt door rien10 op 22-04-20 12:11, in het totaal 1 keer bewerkt

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 12:10

Oké, het is me iets duidelijker. Dhr. Ruwhof zei net dat de oplossing (de API waar ik het over had) in principe softwarematig is. Echter is het onder android telefoons redelijk vaak zo dat de telefoons te oud zijn en niet meer ondersteund worden met software updates, dus zij zouden dan die update niet kunnen krijgen. In díé situaties is er een nieuwe telefoon nodig, werd gezegd.

Edit: Blijkbaar gaat het bij android gelukkig om een relatief kleine update, begrijp ik van Dhr. Prins. Dus een grote software-update (die bij oudere telefoons niet meer gebeurt) is niet nodig, enkel een update van de Google Play store en de app-updates (en die zijn bij oudere telefoons wél beschikbaar).

Oh wat goed nieuws Rien *\o/* *\o/*
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 22-04-20 12:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 12:11

rien10 schreef:
En terug van de maatschappelijke discussie (broodnodig) naar de ziekenhuisvloer:
Zwager update: Hij is bij! Hij hoest, proest, maar is bij. Van de geforceerde beademing af, heeft nog wel zuurstof. Hij heeft contact met de verpleging. Halleluja! *\o/* Dit hadden we niet durven hopen. Wat een dag. Nou zoon nog even afstuderen vandaag. Man man, wat een dag.

Waaaauw… dit wordt er eentje voor in de boeken!!!

Kippenvel all over de place hier…

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 12:11

nee joh?? Wat een goed nieuws rien10 +:)+

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 12:12

Pffff, nou komen de tranen pas. Al die tijd niet gejank, nu de sluis open. Lekkerrrrr
Laatst bijgewerkt door rien10 op 22-04-20 12:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 12:12

IMANDRA schreef:
Oké, het is me iets duidelijker. Dhr. Ruwhof zei net dat de oplossing (de API waar ik het over had) in principe softwarematig is. Echter is het onder android telefoons redelijk vaak zo dat de telefoons te oud zijn en niet meer ondersteund worden met software updates, dus zij zouden dan die update niet kunnen krijgen. In díé situaties is er een nieuwe telefoon nodig, werd gezegd.
Oh wat goed nieuws Rien *\o/* *\o/*

Ja ik hoorde het ook, wat de andere mevrouw zei was dus een beetje klok-klepel verhaal :j

Destination

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 12:16

Wat ontzettend fijn nieuws, Rien!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 12:21

rien10 schreef:
Pffff, nou komen de tranen pas. Al die tijd niet gejank, nu de sluis open. Lekkerrrrr

Voorzichtige felicitatie!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 12:22

IMANDRA schreef:
Marie_Anne schreef:

Is zij een app developer? Want er zijn zo veel verschillende talen waarin je kan coderen/programmeren. Ik ben opgeleid als Webdeveloper en daardoor weet ik wel ongeveer hoe dingen werken, maar zo specifiek met mobiele apps en de technologie die daarbij belangrijk is niet. Van wat ik lees heeft zij veel voor het internet gedaan, maar is ze zelf geen app-developer. Dat is echt een vak apart.
Als senior app developer weet mijn vriend wel waar hij het over heeft (en zijn collega's denken er hetzelfde over). En laat ik iig erbij vermelden dat hij niet bij een of ander klein nietszeggend bedrijfje werkt :'). Natuurlijk kan je niet verifiëren dat hij is wie ik zeg dat hij is, maargoed.

Met alleen app developers kom je er niet natuurlijk, er komt wel wat meer bij kijken.
Voor deze hoorzitting zijn 12 deskundigen op allerlei gebieden (waaronder privacy en veiligheid) uitgenodigd: wetenschappers, onderzoekers, juristen.

Ik vind het zelf verstandig om af te gaan op het oordeel van al die deskundigen op verschillende gebieden die zich hebben laten horen de afgelopen week, en waarvan ik hun credentials kan checken. En niet op wat van de vriend van een bokker die app developer is vindt.

Ik hoop dat er een app komt, want het kan echt iets toevoegen denk ik en ik hoop dat deze hoorzitting daarbij gaat helpen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-04-20 12:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 12:22

Mooi nieuws rien10!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 12:26

Marie_Anne schreef:
Ik vind het zelf verstandig om af te gaan op het oordeel van al die deskundigen op verschillende gebieden die zich hebben laten horen de afgelopen week, en waarvan ik hun credentials kan checken. En niet op wat van de vriend van een bokker die app developer is vindt.

Ik hoop dat er een app komt, want het kan echt iets toevoegen denk ik en ik hoop dat deze hoorzitting daarbij gaat helpen.

Sowieso is het natuurlijk gaaf dat een ontwikkeling van een app nu in complete openheid gaat, dat moest zelfs Stikker toegeven :j Normaal gaat dat in achterkamertjes en weet bijna niemand wat een app precies doet en kan..

Overigens, de deskundige die hetzelfde verhaal als 'de vriend van de bokker' vertelde is, meen ik, Ronald Prins (wat hij precies doet staat ergens hierboven :j )

Nogmaals, kritisch kijken is alleen maar goed natuurlijk

Nou, op naar de RIVM briefing

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 12:29

rien10 schreef:
Zwager update: Hij is bij! Hij hoest, proest, maar is bij. Van de geforceerde beademing af, heeft nog wel zuurstof. Hij heeft contact met de verpleging, maar ze kunnen hem niet verstaan. Dat komt wel. Halleluja! *\o/* Dit hadden we niet durven hopen. Wat een dag. Nou zoon nog even afstuderen vandaag. Man man, wat een dag.

Wat een fijn nieuws!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 12:30

Ik zou 25 juni een workshop hebben...
Die dus waarschijnlijk wel doorgaat met 1,5 meter afstand van elkaar.
Dit zal toch niet mogen lijkt me?
Sorry ik vind het enigzins onoverzichtelijk..

opisop_shop

Fijn Rien!

Anoniem

Cer schreef:
Sowieso is het natuurlijk gaaf dat een ontwikkeling van een app nu in complete openheid gaat, dat moest zelfs Stikker toegeven :j Normaal gaat dat in achterkamertjes en weet bijna niemand wat een app precies doet en kan..

Overigens, de deskundige die hetzelfde verhaal als 'de vriend van de bokker' vertelde is, meen ik, Ronald Prins (wat hij precies doet staat ergens hierboven :j )

Nogmaals, kritisch kijken is alleen maar goed natuurlijk

Dat kan hoor. Punt is dat ik een beetje allergisch ben voor de vriendin van de buurvrouw van een collega-verhalen. Daarmee doet ook heel veel onzin de ronde en je kunt het gewoon niet controleren over het algemeen. Dus beter niet doen, vind ik.

Edit: verkeerde quote.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-04-20 12:33, in het totaal 2 keer bewerkt

Destination

Nou, vanaf maandag moeten we in mijn Bundesland ook verplicht een gezichtsmasker dragen in het openbaar vervoer en in winkels. Alleen in Bremen is het nog niet ingevoerd, maar daar wordt vrijdag over de maatregel overlegd.

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 12:34

Rien *\o/* *\o/* *\o/*

En ik duim voor je zoon! +:)+

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 12:37

rien10 schreef:

Geweldig! Nou duimen dat hij er vanaf kan blijven!

Morrie

goed nieuws rien10!

rien10

Ja. We zijn er nog niet .....

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 12:39

Die grafiek van het CBS over aantallen overledenen van de afgelopen drie jaar. Heftig om de invloed van COVID te zien in vergelijking tot influenza.