Ergernis in het verkeer

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 19:32

Rennie89 schreef:
Geen idee hoe dramatisch dat plein is :') maar zo te horen een drama... hier in Den Haag is het voor veel mensen ook wennen dat er trams enzo zijn waar je rekening mee moet houden, heb het vaak genoeg bijna fout zien gaan :o?

Ik ben in Den Haag wel eens over een trambaan gereden :') moest een plein over maar had geen idee welke route te volgen. Toen ik dacht de ‘baan’ gevonden te hebben; bleek het de trambaan haha. Gelukkig zag ik op dat moment ook direct waar ik wel moest rijden.

Over lichten: ik reed laatst na zonsondergang en kwam een auto tegen met alleen stadsverlichting aan. Mensen waren al aan het seinen; zelfs met handen uit het raam. Bij het stoplicht even toeteren maar niets hoor... ze had geen flauw idee en bleef stoïcijns voor zich uitkijken. Bij het volgende stoplicht wilde ik nog mijn raam open doen om de aandacht te trekken maar ik ging linksaf. Zij naar rechts en er zaten twee (lege) banen rechtdoor tussen waardoor er teveel ruimte zat om daadwerkelijk haar aandacht te trekken.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 20:38

Ik loop vaak een rondje om m’n auto om mijn lichten te checken, mijn linker achterlicht doet het soms niet, dan geef ik een tik en hij doet het weer :7 apart gevalletje lol.

Mijn ruitensproeiers waren bevroren met de kou, heel irritant. Ik blijven testen na dooien en hoorde zelf het motortje niet meer. Dacht die moet ik vervangen. Gisteren opeens deed die het weer := heb nu voor zekerheid gemengd met winter ruitenvloeistof zodat het minder snel vast vriest. Had overigens 550 km gereden sinds het vroor dus dan mag je verwachten dat het wel ontdooid zou zijn nadat de motor goed warm is.. niet dus :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 20:49

Rennie89 schreef:
Ik loop vaak een rondje om m’n auto om mijn lichten te checken, mijn linker achterlicht doet het soms niet, dan geef ik een tik en hij doet het weer :7 apart gevalletje lol.

Mijn ruitensproeiers waren bevroren met de kou, heel irritant. Ik blijven testen na dooien en hoorde zelf het motortje niet meer. Dacht die moet ik vervangen. Gisteren opeens deed die het weer := heb nu voor zekerheid gemengd met winter ruitenvloeistof zodat het minder snel vast vriest. Had overigens 550 km gereden sinds het vroor dus dan mag je verwachten dat het wel ontdooid zou zijn nadat de motor goed warm is.. niet dus :+

Contact bij je achterlicht is niet goed, of ie lampje is bijnastuk

Wat de ruitenwissers betreft, had ik ook, leidingen bevroren. Ene keer deed ie et wel andere keer niet. Nu het niet meer vriest doet ie het gewoon weer. En heb altijd wintervloeistof. Mijn koplamp sproeier bleef ook uit staan, vastgevroren. Maar toen ik wakker werd (m'n ouders hebben m'n auto nog verplaatst) was dat ook weer opgelost. Auto's gaan gewoon raar doen met vorst

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-21 21:24

5 februari nog bij de garage geweest voor een beurt. Toen is er een lamp vervangen onder andere dus geen ergernis van lampen die het niet doen / kapot zijn bij mij voorlopig :+

luuntje

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 14:08

Wij gooien in het najaar altijd winter ruitenvloeistof in de auto.
Nou ja in het reservoir voor ruitenvloeistof.

Schrikken als er een das oversteekt.
En ook na 2100 iur is oplettenw4l zo veilig.

Ik reed net met de hond inde auto naar de Groene Weelde.
Voor de Driemerenweg iemand die zat te bellen, niet handsfree en zodoende geen richting kon aangeven.
Stuk verder iemand die linksvoor stond, helemaal naar rechts hing en aan het bellen was,niet handsfree.
Optrekken deed hij niet, dus maar opde claxon gedrukt.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-21 08:27

Mensen die als het druk is met 2 banen die nog best rijden en 1 of 2 banen die bijna stilstaan, constant gaan wisselen van rijbaan en dan van de nog rijdende banen wisselen naar de al bijna stilstaande banen en dan er niet helemaal tussen passen.
Gevolg; de nog rijdende baan komt ook steeds stil te staan omdat er geremd moet worden, want je kunt er niet langs als een auto half op de ene en half op de andere baan staat -O-

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 09:43

Gisteren nog, mensen die naast elkaar willen fietsen en daarmee het hele fietspad blokkeren. Terwijl er echt ruimte zat is. En dan je gewoon niet horen (bellen, pardon mag ik er even langs, pardoooooon!). >;)

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 12:21

Voetgangers die bij een oversteekplaats op het knopje drukken, maar vervolgens gewoon oversteken door rood. Sta ik voor Piet snot te wachten.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 12:24

wandelaars op het fietspad terwijl er 5 meter parallel aan het fietspad een perfect wandelpad is, en dan als je gebeld en geroepen hebt, gaat pa links van het pad staan en ma rechts, dan kan je er tussendoor en dan roepen ze ook nog iets tegen je.... hallo anderhalve meter en ik hoef jullie aerosolen niet. Ik trek mijn sjaal dan over neus en mond en houd mijn hand er overheen. Je zou bijna met een mondkapje op gaan fietsen hier in de buurt....

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 12:29

Vorige week een oudere man die op een 50km weg bij een fietsersoversteek (zonder voorrang) stoïcijns doorliep terwijl ik aan kwam rijden. Keek niet op of om, zelfs niet nadat ik toeterde. Er zat niets achter me en ik had er al op geanticipeerd, maar ik vind dat echt aso.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 00:33

Hier nog een fietsergernis, mag wel he? Reed op fietspad, kwam van hoge brug en ging derhalve nog best vlotjes. Onderaan de brug wilde ik linksaf. Dus ik steek braaf mijn linkerarm uit, kijk even achterom en zie achter mij, op redelijke afstand een paar koplampjes die nog meer verkeer verraden. Ik maak mij klaar om linksaf te slaan, duiken er nog net een paar pipo's (een op fiets, een op scooter) die van achter mij kwamen en sneller waren dan ik, langs mij heen aan de linkerkant om vervolgens rechtdoor te rijden. Ik moest nog behoorlijk in de handremmen knijpen om mijn afslag uiteindelijk niet te missen. Wacht dan even achter mij, of passeer mij tijdens het afslaan aan de rechterkant... Die hand steek ik echt niet voor niets uit, juist om veilig af te kunnen slaan en niet bij iemand in de spaken te duiken.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-21 07:56

Fietsergernissen mogen hoor, dat is ook verkeer :)
Nou ik zou ook woest zijn mocht mij dat overkomen dus een terechte ergernis!

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 10:34

Ik wacht wel altijd braaf JPitty, totdat iemand die netjes richting aangeeft afgeslagen is. Iets met behandel een ander zoals je zelf ook behandeld wil worden. Maar je zal ze te eten moeten geven die wel hard doorrijden. Je schrikt je suf af en toe. Of, ook heel leuk, fietsers die geen richting aangeven en ineens hun stuur omgooien, zonder om zich heen te kijken.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 11:18

JPitty wat een onnozelaars.
Je had lelijk kunnen vallen.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 01:00

Nou inderdaad. Was er ook niet echt blij mee...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 01:16

Mijn ergenis is elke dag mensen die de lengte en dus mijn draaicirkel met de bus onderschatten. Ik ben 8 meter mensen, ik kan niet strak door de mocht. Red m'n achterkant niet. Vooral als ik leeg ben. Scheelt dat ik een camera achterop heb, dus mensen die drukken kan ik in de gaten houden.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 01:30

Dat gevoel dat heb ik wel vaker Marije_1997. Als je ziet hoe sommige mensen rijden als ze een vrachtwagen of bus tegenkomen... Zou die types wel eens een dagje achter het stuur van een lesbus of lesvrachtwagen willen zetten, eens kijken hoe ze er dan over denken. Heb zelf alleen AM en B, maar heb wel respect voor die "grote jongens" en geef ze graag de ruimte in het verkeer.

daffene

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 01:56

Ik vind het verschrikkelijk als ik op een drukke weg rijdt met veel stoplichten en flitspalen en ik zit in de ‘oranje golf’.

Dan rijd je op het stoplicht af met 80 km per uur. Dan denk ik bij mezelf ‘als hij nu op oranje springt rijd ik door’. Dan twijfel ik 0.1 seconde en dan springt dat ding op oranje. Dan is het net wel of net niet. Geen zin in een boete. Vol op de rem. Hond boos. Ik een hartverzakking :')
En dat bij 10 stoplichten achter elkaar.

Of ben ik de enige? :D

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 04:51

Je kan door oranje rijden. Pas als het licht rood is gaat de flitser af. Dus zie je nog oranje licht als je erdoor rijd is het ok. Spreek uit ervaring :Y) en als je op je teller 80 rijd, rijd je in de praktijk ca 75-76 en kan je dus nog gas bijgeven gezien de 4 km correctie die er nog vanaf gaat (dus 85 op je teller is nog safe) . Ik rijd op traject controles altijd 10 km harder dan toegestaan op mijn teller en nog nooit (klopt af) een bekeuring gehad :D (bij 100 km per uur rijd ik Max 104 km gemiddeld op mijn dashcam wat 110 op mijn teller is)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 05:07

JPitty schreef:
Dat gevoel dat heb ik wel vaker Marije_1997. Als je ziet hoe sommige mensen rijden als ze een vrachtwagen of bus tegenkomen... Zou die types wel eens een dagje achter het stuur van een lesbus of lesvrachtwagen willen zetten, eens kijken hoe ze er dan over denken. Heb zelf alleen AM en B, maar heb wel respect voor die "grote jongens" en geef ze graag de ruimte in het verkeer.

Ik rijd nu lengte 3 hoogte 4 dacht ik. Moet m'n. C en ce nog halen maar poeeeh sommige mensen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 10:45

Ik kan het aanraden aan alle automobilisten, een keer proefrijden in de vrachtwagen :j

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 10:51

Had vroeger veel contact met buschauffeurs dus ik denk wel dat ik een aardig beeld heb van de ruimte die een bus of vrachtwagen nodig heeft. Maar zo zie ik op de snelweg ook wel eens mensen die een vrachtwagen inhalen en dan strak voor de vrachtwagen weer terug naar rechts gaan. Lijkt me heel vervelend voor de chauffeur. Ik heb zelf geleerd dat je pas maar rechts mag als je beide koplampen van de vrachtwagen in je binnenspiegel ziet.

Seventje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 10:56

Het lijkt mij machtig om eens een grote vrachtwagen te mogen besturen.

Ik weet het verschil al tussen onze VW caddy en de draaicirkel van onze verlengde VW transporter.

Mensen houden nergens meer rekening met elkaar, geven geen ruimte, kijken niet, anticiperen slecht op omgeving. Is dat iets van nu of juist al langer aan de gang?

Mijn ergernis van afgelopen week.

Eigenlijk heel zielig. Drukke doorgaande weg zonder mogelijkheid om te kunnen stoppen. Half schemerig en 2 aangereden eenden op de linker baan. Waarvan één nog flapperde met zijn vleugel.

Krijg het niet van mijn netvlies. Jeetje van sneu!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 11:00

Gisteren werden wij met trailer ook ingehaald door aantal vrachtwagens en wij moesten elke keer op de rem daardoor. Daar werd echt geen ruimte voor ons gehouden. En nee, wij reden gewoon al meerdere kilometers tussen 2 vrachtwagens in met 90 km/h, hadden ons juist aangepast aan de snelheid die zij reden. Maar was echt niet tof hoe dicht er voor ons ingevoegd werd.

Er zitten bij elke groep irritante mensen en idioten. Ook dat je een grote draaicirkel hebt betekent niet dat je je niet aan verkeersregels moet houden. Net als dat je gewoon soms niet alleen maar aan jezelf moet denken, maar ook 2 seconden kan wachten om die vrachtwagen de bocht te laten maken.

Maar goed, van de week reed ik achter iemand die overal 20 kilometer langzamer reed en zover naar de zijkant dat er maar een paar cm weg over waren voordat ze in de berm zouden rijden.

En op de terugweg iemand voor me die de doorgaande weg op moest draaien. Komt een vrachtwagen aan met 80, hij gooit auto ervoor en het scheelde echt niks of die vrachtwagen was er op geklapt. Geen ruimte en niet vlot optrekken. Dat was echt wel eng :=

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 12:43

Vanmorgen eentje die nog niet helemaal wakker was. Automobilist wilde iemand inhalen, zette knipperlicht aan en stuurde naar links, alleen reed ik daar. Dat had 'ie gelukkig nog op tijd door, dus hij terug. Vijf seconden later deed 'ie exact hetzelfde bij m'n achterligger :')