[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hilli

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 18:23

Ik vind het alleen maar eerlijk als je dat toegeeft. Ik denk dat het ook echt lastig is. Ik geloof de collega's die thuiswerken met kind beneden de zelf-spelen-leeftijd ook niet altijd qua productiviteit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 19:24

Mijn vriend heeft ook collega's die thuis moeten werken en die zeggen "dat lukt niet met 2 kinderen".
Denk dat je met een baby die de hele dag door slaapt nu nog het beste af bent in deze situatie. Of met tieners die zichzelf kunnen bezig houden.

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 19:28

Ik moet wel werken, maar lekker in de buitenlucht. Dieren willen toch graag schone stallen, lekker vers voer en beetjes strekken.

Jessica_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 22:25

Magrathea schreef:
No kids: 7 things we get wrong about regret: https://www.psychologytoday.com/us/blog ... out-regret
Een heel interessant stuk over "maar wat als je er spijt van krijgt?" Niet heel lang, zeker het lezen waard :j

Dank je voor het delen, erg fijn om te lezen.

Doet me denken aan wat mijn vader me laatst vroeg: "Maar hoe zien jullie je leven dan voor je, zonder kinderen?" Nou.. iets met paarden, een hondje, en heel veel tijd voor onszelf ;)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 22:26

Magrathea schreef:
No kids: 7 things we get wrong about regret: https://www.psychologytoday.com/us/blog ... out-regret
Een heel interessant stuk over "maar wat als je er spijt van krijgt?" Niet heel lang, zeker het lezen waard :j

Vergeten te reageren. Bedankt voor het posten, wat je zegt, het lezen waard :).

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 22:52

Graag gedaan *\o/*

Als iemand mij vraagt om op kinderen te passen (wat sowieso niet gaat gebeuren want ik ken echt niemand met kinderen behalve één iemand waarvan de moeder toch al praktisch thuismoeder is) zou ik het echt alleen doen als ze me ervan hadden verzekerd dat ik echt de allerlaatste optie ben :o
Ik zou er opgefokt van raken, mijn huis is klein, ik heb er geen zin in en moet ook gewoon werken hier. Ja kijk als er iemand op sterven ligt a la maar in 99% van de gevallen gaat zo'n kind hier niet beter af zijn dan elders :o
Om nog maar te zwijgen van het feit dat ik tot een risicogroep behoor :oo en dat ik vermoed dat ik het echt niet ga merken als ik ziek ben (omdat ik de symptomen aanzie voor "standaard" astmaklachten) . Dus ja. Laten ze maar iemand anders zoeken :o

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 11:34

De meiden 3 weken thuis -O- Iemand nog stalhulp nodig?

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 11:38

Britta31 schreef:
De meiden 3 weken thuis -O- Iemand nog stalhulp nodig?

:')

Mijn vriendin zei ook al, zit ik straks 2 weken met mn kind opgescheept. :Y)

Ik heb alleen de poesjes :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 11:40

Kindervrij en oh zo blij *\o/*!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 11:42

Ik ben risico-patiënt om meerdere redenen dus ik ga echt niet op iemands kind passen. :) Ik neem het risico niet voor mezelf maar ook niet voor de chemo patiënten waar ik 25 maart tussen zit om mijn eigen behandeling (geen chemo overigens maar beide behandelingen gaan op dezelfde afdeling door.) te krijgen. Die mensen vechten al hard genoeg voor hun leven. Ik neem nu niet meer voorzorgen dan anders omdat ik eigenlijk altijd al erg voorzichtig ben met ziek worden enz. Voor mezelf (immuunsysteem wordt flink onderdrukt.) maar ook voor de mensen waar ik eens in de 8 weken bij zit die het nog een stuk zwaarder te verduren krijgen. Die wil ik echt niet ook nog een verkoudheid geven. Laat staan nu corona.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 11:43

Ik ga ook niet oppassen hoor, mijn neefje moet tot half april thuis blijven (Duitsland) geen haar op mijn hoofd dat ik me nu vrijwillig ga aanbieden als oppas :n

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 13:07

Ik ook niet.In geval van erge nood misschien op mijn achterneefjes.Leuke jongens,rustig.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 13:23

Ik weet dat hier ook ouders zitten.
En die zullen zo wel tekeer gaan, maar hé, dit is het kindvrij topic....

Ergens, érgens vind ik het wel lollig dat ouders nu minimaal 3 weken met hun eigen kinderen 'opgescheept' zitten.
Ik vind de laatste jaren dat er bij ouders (in het algemeen hè, voel je nou niet per se direct persoonlijk aangesproken) een laisez faire houding is.
Iets meer dan ik prettig vind. Relatief weinig grenzen.
Schreeuwen en druk doen wordt niet gereguleerd zeg maar, en komt op de meest onmogelijke plekken naar voren (zoals vandeweek toen ik bij de huisarts zat)
(Waarmee ik niet zeg dat die kinderen hun energie niet kwijt moeten, maar dat hoeft niet op iedere plek per definitie goedgekeurd te worden)

Ik kan mij een heel klein beetje verheugen in het idee dat ouders die thuis moeten werken op een gegeven het ongecontroleerde van hun eigen kids ook wat zat worden.
Omdat iedereen thuis zit, zijn het nu de ouders zélf die er het meest last van hebben...

Wie weet, wie weet, gaan er wat kwartjes vallen en worden er wat lijntjes aangehaald.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 13:25

Femke_Tweety schreef:

Ergens, érgens vind ik het wel lollig dat ouders nu minimaal 3 weken met hun eigen kinderen 'opgescheept' zitten.
Ik vind de laatste jaren dat er bij ouders (in het algemeen hè, voel je nou niet per se direct persoonlijk aangesproken) een laisez faire houding is.
Schreeuwen en druk doen wordt niet gereguleerd zeg maar, en komt op de meest onmogelijke plekken naar voren (zoals vandeweek toen ik bij de huisarts zat)
(Waarmee ik niet zeg dat die kinderen hun energie niet kwijt moeten, maar dat hoeft niet op iedere plek per definitie goedgekeurd te worden)

Ik kan mij een heel klein beetje verheugen in het idee dat ouders die thuis moeten werken op een gegeven het ongecontroleerde van hun eigen kids ook wat zat worden.
Omdat iedereen thuis zit, zijn het nu de ouders zélf die er het meest last van hebben...

Wie weet, wie weet, gaan er wat kwartjes vallen en worden er wat lijntjes aangehaald.

Ik kan me hier eigenlijk wel in vinden, idd :P.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 13:29

Inderdaad, die ouders zullen er zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 13:30

Ik zie inderdaad heel veel ouders in mijn omgeving in paniek schieten. Dat zijn ‘toevallig’ de ouders die hun kinderen rustig elk weekend naar de grootouders doen, avondje door de week naar andere grootouder etc. Nu dat het eigen verantwoordelijkheid wordt valt het ze zwaar. Uiteraard valt het ze zwaar. Ze schuiven constant hun verantwoordelijkheid van hun af.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 13:36

Femke_Tweety schreef:

ik dacht gister net hetzelfde toen ik de buren zo erg hoorde klagen … :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 13:37

Ik voorzie echt zoveel echtscheidingen na deze periode :')

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 13:40

Ik heb sowieso de hoop dat dit hele gedoe een positieve uitwerking gaat hebben op de samenleving uiteindelijk.
Dus niet meer egoistisch alles ikke ikke hamsteren maar delen. Meer respect naar ouderen en meer waardering voor de zorg en inderdaad beter opgevoede beschaafdere kinderen die inzien dat een spelcomputer geen primaire levensvoorwaarde is.
Mensen die een pasje terug doen om van het leven te genieten ipv jekkeren.

Maar dat zal wel wishful thinking zijn ben ik bang.

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 13:40

En een babyboom over 9 maanden :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 13:42

Smallheal schreef:

Ik heb gewoon anticonceptie, hoor :=.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 13:43

Smallheal schreef:

Of juist niet omdat ze na zo‘n periode thuis met nr1 denken: dit nooit meer!

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 13:43

Ach,je heb altijd de kelder nog.Of zolderkamer :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 13:58

De kindjes hier zijn echt super schattig... ze gillen ook niet. Maar echt niet dat er wat begint te rammelen.

Het is helaas een citytrip Kathmandu geworden. We moeten vannacht terug naar Nederland. Blij dat je dan geen koter bij hebt. Letterlijk 1 dag zonder reizen gehad. En zijn hier maar 2 volle dagen geweest.. ben gesloopt. Tot zover opladen door op vakantie te gaan. Meld me denk 14 dagen ziek straks als quarantaine maatregel om alsnog bij te komen. Kan ik mezelf mooi aanleren om momo's te maken.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 14:10

DeMolenhoek schreef:
Ik zie inderdaad heel veel ouders in mijn omgeving in paniek schieten. Dat zijn ‘toevallig’ de ouders die hun kinderen rustig elk weekend naar de grootouders doen, avondje door de week naar andere grootouder etc. Nu dat het eigen verantwoordelijkheid wordt valt het ze zwaar. Uiteraard valt het ze zwaar. Ze schuiven constant hun verantwoordelijkheid van hun af.

En dat was dus een beetje wat ik ook wilde zeggen... Want vaak zijn dat wel degene die het hardst roepen dat je niet weet wat het is om kinderen te hebben... En ik heb wel eens in een geërgerde bui op zo iemand geantwoord "mens, jij ook niet, je hebt ze deruit gedrukt maar daar stopt de ervaring grotendeels geloof ik."
En dat werd me natuurlijk niet in dank afgenomen (was ook niet zo netjes maar was al wat aan vooraf gegaan.)
Maar dat zie je nu dan toch ook een beetje terug. De ouders die ik ken die gewoon hun verantwoordelijkheid nemen hoor ik niet roepen.

Sizzle; dat zie ik somber in eigenlijk... Ik hoop het ook, maar van wat ik zie zijn daar nog maar weinig tekenen van... Ze leven mee tot ze niet meer op terras mochten. Toen trok half belgie dat normaal ook niet op terras was gaan zitten, uit een soort misplaatst protest naar Nederland. :roll: