Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 18:33

IMANDRA schreef:
Met iemand die zo ongeïnformeerd is over de situatie omtrent klimaat & milieu ga ik niet verder in discussie.

Unpopular opinion: kinderen/siblings/ouder en kind/vrienden die elkaar op de mond kussen, dat is raar.

Wat een dooddoener :D

Riddershow

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 19:15

Hoewel ik wel van mening ben dat we bijdragen aan de (versnelling van de) klimaat veranderingen denk ik niet dat we de oorzaak ervan zijn.

Daarnaast weet ik wel zeker dat het allemaal één grote lobby is , aangezien de grootste vervuilers weinig of niks hoeven te veranderen. Het erg makkelijk en profiterend om het de consument te laten betalen.

@imandra:
Dat ben ik het dus niet mee eens. Binnen de familie is een kus op de (gesloten) mond een normaal teken van affectie. Daar zit geen erotische lading achter.

Bij vrienden en aangetrouwde familie heb ik er geen behoefte aan, het is echt iets intiems voor binnen de familie...

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 19:23

IMANDRA schreef:
Unpopular opinion: kinderen/siblings/ouder en kind/vrienden die elkaar op de mond kussen, dat is raar.

Dat vind ik ook. Moet er niet aan denken om moeder, broer of vader een kus op de mond te gaan, Blegh.

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 19:27

Whale schreef:
IMANDRA schreef:

Dat vind ik ook. Moet er niet aan denken om moeder, broer of vader een kus op de mond te gaan, Blegh.

Nou inderdaad. Ik gaf mijn ouders tot ongeveer 10/11 jaar een kus op de mond, daarna wilde ik het niet meer. Was prima. Vind het errug vreemd als volwassenen hun ouders/broer/zus whatever een kus op de mond geven :n

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 20:29

Ik ben dat altijd benieuwd bij mensen waarbij het wel normaal is om ouders op de mond te kussen. Of een ander op de mond kussen dan al gezien wordt als vreemdgaan.
Of dat dat dan gewoon mag, want dat doe ik ook bij mijn ouders...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 20:29

Ik vind sigaren rook lekker ruiken :j

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 21:30

Riddershow schreef:
@imandra:
Dat ben ik het dus niet mee eens. Binnen de familie is een kus op de (gesloten) mond een normaal teken van affectie. Daar zit geen erotische lading achter.

Bij vrienden en aangetrouwde familie heb ik er geen behoefte aan, het is echt iets intiems voor binnen de familie...

Buiten mijn naaste familie (dus zussen/ouders) geef ik mensen dus geen kus op de mond, daar is het te intiem voor. Gebeurd dus ook niet bij mijn ooms/tantes/neefjes en nichtjes. Iemand buiten de familie om een kus op de mond geven zie ik alleen als vreemdgaan als de intentie ook als zodanig is, ik zou het wel apart vinden als het anders niet gebeurd.

Mijn kinderen geven mijn zussen (en andersom mijn nichtjes ook bij mij) wel een kus op de mond. Maar ik verwacht dat dat minder word naar mate ze ouder worden.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 21:33

Een kus op de mond is voor mij geen vreemdgaan. Ik zou het niet tof vinden maar nee dat kan een keer gebeuren toch.
Ik vind het wel heel apart om je tante of schoonzus/broer whatever een kus op de mond te geven. Ik gaf alleen mijn ouders en mijn zus een kus op de mond en ook maar tot een jaar of 8/9.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 23:45

Volgens mij heb ik mijn ouders haast nooit een kus op de mond gegeven, ook niet toen ik klein was. Mijn oma probeerde het wel eens :))
Als volwassene vind ik het ook echt raar.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 23:46

Sanet schreef:
Ik ben dat altijd benieuwd bij mensen waarbij het wel normaal is om ouders op de mond te kussen. Of een ander op de mond kussen dan al gezien wordt als vreemdgaan.

Ik vind het apart dat zoveel mensen dat raar vinden. Ik geef mijn ouders regelmatig een kus op de mond. Het zijn mijn ouders! Ik vind daar echt niets raars aan.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 23:48

Haha ja ik denk dan weer: het zijn je ouders, niet je vriend.
Vind het gewoon erg intiem, met spuug en weet ik veel.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 23:50

Sheran schreef:
Haha ja ik denk dan weer: het zijn je ouders, niet je vriend.
Vind het gewoon erg intiem, met spuug en weet ik veel.

Hahahaha ik doe het niet met tong hoor :+
Zo droog mogelijk in elk geval :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 23:55

In onze vriendenkring is een kus op de mond heel normaal. Je kunt aan mijn zoenen precies afmeten hoeveel ik heb gedronken want ik vind dat gezoen vreselijk maar na een boel jägerbombs zoen ik met de hele wereld.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 00:12

MarcoBorsato schreef:
In onze vriendenkring is een kus op de mond heel normaal. Je kunt aan mijn zoenen precies afmeten hoeveel ik heb gedronken want ik vind dat gezoen vreselijk maar na een boel jägerbombs zoen ik met de hele wereld.

Drankje doen?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 00:20

Niobe schreef:
Sanet schreef:

Ik vind het apart dat zoveel mensen dat raar vinden. Ik geef mijn ouders regelmatig een kus op de mond. Het zijn mijn ouders! Ik vind daar echt niets raars aan.

Ligt bij mij ook echt aan m’n opvoeding. Kus op de wang was heel normaal maar kus op de mond was altijd wanneer mensen van elkaar hielden op de romantische/seksuele manier. Die instelling is blijven hangen dus als ik nu foto’s zie van bijv. een ouder die zn kind op de mond kust of twee zusjes die elkaar op de mond kussen voelt het voor mij heel vreemd en niet normaal.
Ik ben nooit op de mond gekust door familie, altijd wang.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 00:38

Niobe schreef:
Sanet schreef:

Maar dan juist voor jou. Is als je een relatie hebt, iemand anders op de mond zoenen (geen familie) vreemd gaan of niet?

Ik ben overigens meer een knuffelaar. Dus als je een enorme knuffel (niet beer) krijgt, dan mag ik je heel graag. Zoenen op de wang vind ik niet fijn (vreselijk ook met verjaardagen en oud en nieuw... met alle collega’s.. nah, niet voor mij). En zoenen op de mond is voor mijn partner.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 00:49

unpopular opinion. Zielige honden uit t buitenland halen.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 00:56

rien10 schreef:

Ehm, dat is geen opinie; ben je er vóór of tegen?

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 00:57

Sanet schreef:
Maar dan juist voor jou. Is als je een relatie hebt, iemand anders op de mond zoenen (geen familie) vreemd gaan of niet?

Ik ben overigens meer een knuffelaar. Dus als je een enorme knuffel (niet beer) krijgt, dan mag ik je heel graag. Zoenen op de wang vind ik niet fijn (vreselijk ook met verjaardagen en oud en nieuw... met alle collega’s.. nah, niet voor mij). En zoenen op de mond is voor mijn partner.

Gewoon een kus, neuh niet per se. Maar dat is meer afhankelijk van de bedoelingen en de achterliggende situatie eigenlijk. Datzelfde zou ik ook hebben met een knuffel.

Ik ben ook niet heel lichamelijk verder hoor, ik vind oud en nieuw en verjaardagen ook vreselijk. Dat soort dingen zijn alleen voor familie en goede vrienden wat mij betreft.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 01:12

Kuggur schreef:
rien10 schreef:

Ehm, dat is geen opinie; ben je er vóór of tegen?

Da’s waar. :)
Ik ben er tegen.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 01:33

MarcoBorsato schreef:

Waaah same

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 07:01

@ rien10: Die mening deel ik. Maar dat geldt voor mij hetzelfde met mensen uit het buitenland hier naar toe halen. Je moet de problemen van dieren en mensen in het land van herkomst oplossen.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 08:31

En als de dieren niet zielig zijn maar gewoon leuk en gezond mag het dan wel?
:)

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 08:35

Kreeg gisteren van onze zoon een kus op mijn gesloten mond.
Behalve mijn man is hij de enige die dat mag bij mij.

Ik vind sigaretten lekker ruiken.
Niet aangestoken, maar als ze in het pakje zitten. Lekker kruidig.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 08:42

Ik ben dan weer totaal niet fysiek met mijn ouders maar alleen met mijn vrienden :=