[18+] Bijzonder luguber

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 10:09

Supervixen schreef:
Wat ik heel luguber vond was om het boek te lezen over de grootste incest/sadisme/mishandelingszaak in Nederland, geschreven door slachtoffer Yolanda. Boek heet: Yolanda, mijn verhaal, de Eper incestaffaire.
Ik heb veel heftige boeken gelezen, maar deze maakte diepe indruk.
Ik kon soms bijna niet verder lezen omdat het zo afschuwelijk was.
Bizar dat dit in ons land heeft plaatsgevonden.

Zij is dus jarenlang misbruikt en vreselijk door familie en bekenden, is hierdoor meerdere malen zwanger geraakt, er is abortus bij haar gepleegd op afschuwelijke wijze en het halve dorp wist ervan, maar niemand deed wat.

Ik kende dit niet en heb het dus even verder opgezocht op Google. Daar kwam ik een aflevering van Andere Tijden tegen, dus die heb ik gekeken. Het is denk ik wel belangrijk om te melden dat niet alle feiten bewezen werden geacht en dat dus ook niet alle verdachten zijn veroordeeld. Ik vond de aflevering van Andere Tijden in ieder geval erg interessant, want ze vertellen het verhaal ook uit verschillende perspectieven.

Hierbij de link naar die aflevering:
https://www.anderetijden.nl/aflevering/53/Incest-in-Epe

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 10:20

Supervixen schreef:
Wat ik heel luguber vond was om het boek te lezen over de grootste incest/sadisme/mishandelingszaak in Nederland, geschreven door slachtoffer Yolanda. Boek heet: Yolanda, mijn verhaal, de Eper incestaffaire.

Zij is dus jarenlang misbruikt en vreselijk door familie en bekenden, is hierdoor meerdere malen zwanger geraakt, er is abortus bij haar gepleegd op afschuwelijke wijze en het halve dorp wist ervan, maar niemand deed wat.

Dat schijnt dus niet allemaal waar te zijn geweest. Ze vergelijken deze zaak ook wel met de puttense moordzaak.

Er is sowieso bewezen dat ze nooit zwanger is geweest....

Supervixen

Re: Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 12:11

Dan is het luguber dat je zo'n boek kunt schrijven :P

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 12:17

Nu je het zegt: die zaak heb ik toen uitgebreid gevolgd en het boek gelezen. Ik was altijd erg sceptisch. Er kwam steeds meer bij en het werd steeds ongeloofwaardiger. Aan de ene kant had ik het echt wel met haar te doen, ze was in ieder geval slachtoffer van iets. Maar ik denk dat de fantasie door een verziekt brein het overnam van de waarheid.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 12:31

Die zaak hiervoor: the girl next door....die is ook bij Deathly Woman geweest. Ook een programma die het kijken de moeite waard is omdat je sommige dingen gewoon niet verwacht van vrouwen maar helaas....wij blijken moordlustiger als dat je zou denken. Deathly woman is een tijdje mijn programma geweest die ik via You tube luisterende om in slaap te komen. Ik slaap altijd met You tube op zodat ik het gesnor naast mij niet hoor. Mijn vriend hoort wel eens geschreeuw uit mijn oordop komen en vind mij nogal raar dat ik daar mee slaap. Verklaard waarschijnlijk ook wel dat ik soms heel raar droom, hihi

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 12:39

Dat geloof ik graag. Ik ging ook heel raar dromen toen ik voor het slapen gaan the punisher keek :+

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 13:05

Ik lees dit topic ook niet meer pal voor het slapen, want ik ga daar echt vreselijk over dromen....

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 13:11

Zeg dat nu niet, das voer voor de modjes :+

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 13:17

sureido schreef:
Zeg dat nu niet, das voer voor de modjes :+

Oeps :D
Maar ik droom sowieso snel vreselijk. Vannacht ook een uur wakker geweest omdat ik zo ontzettend boos wakker geworden was uit een droom. En elke keer als ik mijn ogen dan dicht doe, dan ben ik zo weer terug... Na een uur spelletjes op mijn telefoon weer gaan slapen. Toen niet verder gedroomd.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 13:42

Ik droom ook altijd echt veel en vaak. Weet de dag erna ook alles precies nog. En soms ook dat er iemand in de kamer staat, dan ben ik ook al wakker en moet ik echt de lamp aandoen tot het weggaat.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 13:48

Twee weken geleden had ik rare onrustige nachten. Ik heb gepraat tegen mijn vriend en werd me er ineens van bewust dat ik half wakker was en onzin uitkraamde. Ik vroeg hem of hij de man van staal was. De volgende nacht begon ik te zingen. Iets van Britney Spears. Geen idee hoe ik daar op kwam. Lijkt niet relevant voor dit topic maar dromen over Britney Spears is best luguber :D

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 16:50

Ik zag zojuist een filmpje voorbij komen van het station in Cairo waar een treincrash is geweest.
Zo bizar. Je ziet een gigantische vuurbal het station in komen en vervolgens rennen er allemaal brandende mensen door het beeld %)
Je ziet verder geen doden overigens, alleen brandende mensen, maar ik weet niet of het filmpje dan wel mag op Bokt?
De mensen worden geblust en dat zie je dan wel.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 16:52

Cayenne schreef:
Ik zag zojuist een filmpje voorbij komen van het station in Cairo waar een treincrash is geweest.
Zo bizar. Je ziet een gigantische vuurbal het station in komen en vervolgens rennen er allemaal brandende mensen door het beeld %)
Je ziet verder geen doden overigens, alleen brandende mensen, maar ik weet niet of het filmpje dan wel mag op Bokt?

Staat het op jeugdjournaal?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 16:57

quera schreef:
Cayenne schreef:

https://jeugdjournaal.nl/artikel/227344 ... oeker.html
Dit wel, ik heb veel te hard gelachen. Boem is ho, ook voor een orka.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 17:07

quera schreef:
Cayenne schreef:

Geen idee. Jeugdjournaal durf ik niet te kijken :')

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 17:19

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 17:37

Even een tegengeluid:

in een topic van een aantal jaar geleden, indrukwekkende foto's en video's, werd er een keer een afbeelding gedeeld van mensen in een concentratiekamp. Dit was een zéér vervelende foto en stond niet in een spoiler. Ik was een stuk jonger en was hier oprecht heel erg van geschrokken. De modjes hebben het toen weggehaald/in link gezet/spoiler gezet. Als ik als kind had geweten wat het was, had ik het nooit aangeklikt.

Maar soms wordt het wel wat overdreven, dat vind ik ook :P

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 18:56

Suzanne F. schreef:
En ik snap ook niet waarom. Dat meisje had toch niks fout gedaan? En haar zusje werd ook mishandeld maar niet zo erg als Sylvia. Waarom zij dan niet? En de ouders dan? Die kwamen dus nooit even kijken.

Haar ouders werkten op de baan geloof ik (kermis), ze vertrouwden hun kinderen toe aan deze familie omdat ze vonden dat hun kinderen een vaste plaats nodig hadden zodat ze naar school konden gaan. Volgens mij zijn de ouders wel gaan kijken, maar had de moeder die op hun paste toen iets verzonnen dat de kinderen 'weg' waren.
Een van de buren had wel een melding gemaakt, toen is een verpleegkundige (ook zo raar) komen kijken. De moeder vertelde dat ze de Likens uit het huis gegooid had en ze niet wist waar ze nu verbleven. Terwijl dat meisje daar dus gewoon in de kelder lag. Ze deden geen huiszoeking.

Verder staat er inderdaad ook wel vrij weinig over de ouders geschreven. Niks over hun reactie of hoe het voor hun verlopen is na de dood van hun dochter..

De moeder die hun zo mishandelde zou depressief geweest zijn en zat zwaar aan de drugs. Ze zocht gewoon redenen om haar te kunnen mishandelen. In haar verklaring (jaren later na de moord) zegt ze ook dat ze alles op zich neemt. Dit was blijkbaar ook een trigger "However, when Lester Likens's first $20 payment failed to arrive on time, Baniszewski beat the girls. Shortly thereafter the girls were beaten for having candy that Baniszewski accused them of stealing. Thus began a regular pattern of child abuse."
"Despite the efforts, Baniszewski was granted parole. During the hearing, she stated: "I'm not sure what role I had in it ... because I was on drugs. I never really knew her ... I take full responsibility for whatever happened to Sylvia."
https://www.geni.com/people/Gertrude-Ba ... 0051214828

"Is it correct to say, sir, October 5, 1965 was the last time you saw your daughter alive?" (Op 26 oktober is ze overleden)
Hiervoor hadden ze hun dochters nog in augustus gezien. De vader (weet niet of de moeder ook meekwam) kwam nooit verder dan de living in het huis.
http://www.sylvialikens.com/forum/viewt ... ?f=7&t=184

Op zich wel vreemd dat de vader nooit iets opgemerkt heeft. Hij heeft haar meerdere keren gezien en tijdens deze periode was de mishandeling ook al bezig. Of dat geen een van de dochters iets heeft durven zeggen toen hun vader op bezoek kwam..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-19 19:02

Er is toch nog zo'n misbruik zaak in Amerika? Veel eerder en heeft voor een wet gezorgd?
Moet ff heel hard nadenken... kom er op terug...

Edit: Gevonden https://en.wikipedia.org/wiki/Mary_Ellen_Wilson Dit meisje heeft het wel overleefd...

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 20:24

Kijk NU even naar de wereld draait door

Edit, een man die verteld hoe hij het lichaam van zijn moeder ruim 2 jaar in z'n huis bewaard. En hoe hij het ontbindende lichaam van z'n moeder in een zelf getimmerde kist legt enzovoort

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 20:44

eclair98 schreef:
Even een tegengeluid:

in een topic van een aantal jaar geleden, indrukwekkende foto's en video's, werd er een keer een afbeelding gedeeld van mensen in een concentratiekamp. Dit was een zéér vervelende foto en stond niet in een spoiler. Ik was een stuk jonger en was hier oprecht heel erg van geschrokken. De modjes hebben het toen weggehaald/in link gezet/spoiler gezet. Als ik als kind had geweten wat het was, had ik het nooit aangeklikt.

Maar soms wordt het wel wat overdreven, dat vind ik ook :P

Maar is dat eigenlijk erg? Dat je af en toe heel ruw met beide voeten op de grond gezet wordt door een naar beeld? Dat de wereld meer is dan zachte witte wolken en roze olifantjes?
Ik was nog volop kind ten tijde van Dutroux. Die verhalen en die beelden heb ik ook meegekregen en zullen heus wel een deeltje van mijn kindertijd gevormd hebben. Mijn moeder zegt ook dat dit effect heeft gehad op mijn opvoeding: ik werd veel strenger opgevoed dan mijn oudere broer bv. en mocht niet zonder mijn ouders te verwittigen in de tuin van de buurkindertje gaan, ik mocht jarenlang niet blijven slapen bij klasgenootjes etc etc. Kinderen mogen gerust weten dat er mensen op deze aardbol rondlopen die gewoon helemaal niet lief zijn.

Spoilers en linkjes zijn dan inderdaad wel fijn, zodat je zelf kan beslissen wat je wilt zien/lezen en wat niet, maar die worden in dit topic dus ook weggehaald. En dat vind ik wel heel erg dubbel. Want het verhaal van Sylvia Likens is honderdduizend keer erger en luguberder dan bv. de orka die de trainer meesleurde.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 21:21

NadjaNadja schreef:
Supervixen schreef:

Ik kende dit niet en heb het dus even verder opgezocht op Google. Daar kwam ik een aflevering van Andere Tijden tegen, dus die heb ik gekeken. Het is denk ik wel belangrijk om te melden dat niet alle feiten bewezen werden geacht en dat dus ook niet alle verdachten zijn veroordeeld. Ik vond de aflevering van Andere Tijden in ieder geval erg interessant, want ze vertellen het verhaal ook uit verschillende perspectieven.

Hierbij de link naar die aflevering:
https://www.anderetijden.nl/aflevering/53/Incest-in-Epe

Ik heb vandaag haar boek besteld.

Recensies zijn heftig, verzonnen en opgemaakt of niet.. Morgen ontvang ik hem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 21:36

Dit keer een fictief luguber iets, maar ik vond het wel intrigerend.

De Marathon van Stephen King. Gaat over 100 tienerjongens die vanaf de Canadese grens vertrekken voor een "race" die slechts 1 winnaar kan kennen: diegene die het langst overblijft na 24/7 zonder pauze, zonder rusten, aan 6km/u te lopen. De race in het verhaal duurt meestal een dag of 4-5.
Een deelnemer kan max. 3 waarschuwingen krijgen: wanneer die onder de minimumsnelheid van 6km/u gaat, ontspanningspogingen, hulp van buitenaf, onrust. Elke waarschuwing krijg je na 30 seconden dus max. 1,5 minuut. Na je 3e waarschuwing (dus op 2 minuten) wordt je doodgeschoten.
Je kan waarschuwingen kwijtraken door een uur geen nieuwe op te lopen.

Echt bizar hoe hij beschrijft hoe mensen catatonisch worden, uitwegen zoeken, compleet gaga worden omdat ze beseffen dat eens de race is begonnen, ze er hoogstwaarschijnlijk nooit levend uit gaan komen als die ene overblijvende winnaar...

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 21:51

Heel bizar.. Is dat echt?

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 21:52

Fictief, dus nee :+ :P Al schrijft hij wel echt zo goed dat je eraan begint te twijfelen!