Mode 'blunders'

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 22:59

Wist eerst niet wat het was. Vind het mooi om te zien wanneer iemand een mooie buik heeft of een platte buik. Echter een croptop bij iemand met een buik niet.

Shaggy09

Re: Mode 'blunders'

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 23:07

Eens met hierboven :) Evenals ik het onsmakelijk vind als mensen met echt flink overgewicht een strakke legging dragen. Ik vind dat gewoon niet mooi met zo'n lichaam, no disrespect maar ben daar gewoon eerlijk in. Ieders moet zelf weten wat ze willen dragen en fijn bij voelen. Ik ben erg dun en vind het ook niet leuk om een legging te dragen omdat mijn benen dan vaak nog dunner lijken en voel me daar ook erg onzeker bij. En dat is echt niet leuk, maar als ik het wil dragen doe ik dat natuurlijk wel. Nooit anderen jou smaak of stijl laten beïnvloeden. :)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 07:52

Hm, nee ik vind een crop top eigenlijk sowieso niet mooi.. het was hip in de jaren 80 en het is prima dat het daar gebleven is :j :D Dan is het nog wel te doen bij meiden, maar bij vrouwen/dames vind ik het persoonlijk gewoon niet staan, hoe goed ze er ook uitzien

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 07:56

Oh god als ik dat aantrek word het een giller :') ( maat 52) , buik flubbert er onder uit :')

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 07:59

No disrespect maar het wel onsmakelijk vinden? :')

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 08:30

Warboel schreef:
No disrespect maar het wel onsmakelijk vinden? :')

Je kunt iets toch prima een onsmakelijk/onaangenaam/naar/minder prettig beeld vinden zonder dat je de persoon die er zo uitziet per se minderwaardig vindt? Wat is er zo verkeerd om dat onderscheid te maken?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 08:46

Zo'n naveltruitje, die naam blijft het bij mij, vind ik alleen leuk bij slanke tieners.
Slanke oudere vind ik het ook al misstaan ook al zou het figuur nog wel passen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 08:51

PrizTwir schreef:
Vandaag ook weer veel te veel modeblunders gezien. Een jongetje van een jaar of 8 met sandalen aan met sokken erin en een afritsbroek. En dan denk ik: moeders trek dat kind eens wat leukers aan, zo wordt hij toch hartstikke gepest. Zijn moeder liep er ook wel zeer antiek bij, maar zijn zusje daarentegen had een leuk jurkje met spijkerjasje aan.

Of een man met trainingsbroek en slobbershirt, als 'gewone' kleding aan. Vreselijk.

Maar is dat de fout van de moeder of de fout van de pesters? Want imo is er nooit een excuus voor pesten.

Toen ik kind was kwamen de Nikes en Levi's net in. Wij hadden daar geen geld voor dus ik liep in sportschoenen van de Schoenenreus enspijkerbroeken van c&a of Hans textiel....
Tja, dat kon natuurlijk niet...

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 09:07

PrizTwir schreef:
Ik zag afgelopen week een man met een kamelenteen. -O- En hij gaf ook nog eens een presentatie over zijn eigen kledingzaak.

_O-

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 09:47

LadyMadonna schreef:
PrizTwir schreef:
Vandaag ook weer veel te veel modeblunders gezien. Een jongetje van een jaar of 8 met sandalen aan met sokken erin en een afritsbroek. En dan denk ik: moeders trek dat kind eens wat leukers aan, zo wordt hij toch hartstikke gepest. Zijn moeder liep er ook wel zeer antiek bij, maar zijn zusje daarentegen had een leuk jurkje met spijkerjasje aan.

Of een man met trainingsbroek en slobbershirt, als 'gewone' kleding aan. Vreselijk.

Maar is dat de fout van de moeder of de fout van de pesters? Want imo is er nooit een excuus voor pesten.

Toen ik kind was kwamen de Nikes en Levi's net in. Wij hadden daar geen geld voor dus ik liep in sportschoenen van de Schoenenreus enspijkerbroeken van c&a of Hans textiel....

Dat is natuurlijk niet echt te vergelijken met sandalen met sokken bij een kind.

Ik heb overigens jaaaren geleden een leerling gehad (middelbare school) die geen nieuwe schoenen kreeg van zijn ouders (geen geld??), maar die schoenen waren enkele maten te klein en compleet kapot en open gescheurd rondom de hele tenen, dus bij iedere stap flapten ze open als een krokodillenbek. Daarbij had hij ook nog zo'n meekleurende bril, maar dat werkte totaal niet want ons schoolgebouw had lichtkoepels en bij iedere stap kleurde die bril donker, maar hij kleurde niet zo snel weer terug. Stond dat arme kind met kapotte schoenen en een bril die te donker was om doorheen te kijken en zijn blokfluit (hij speelde blokfluit ook nog, hij had een roze met mintgroene blokfluit) in de aula. En geloof me, zijn mentor had zo'n band opgebouwd in die klas dat als er ook maar iemand vervelend naar hem keek zijn complete klas voor hem opstond, want hij was van hun en er mocht niemand aankomen.

Maar goed, lang verhaal kort; je hoeft geen dure merkspullen voor je kind te halen, maar zorg wel dat het er verzorgd uit ziet. Dat verdient een kind wel.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 10:29

LadyMadonna schreef:
PrizTwir schreef:

Ik wil niet zeggen dat de pesters vrijbrief hebben om iemand te pesten. Maar kinderen kunnen wreed zijn, en als ouder kun je daar wel fatsoenlijk op inspelen. En zulke kleine dingetjes kan een kind een hoop pesterijen besparen.

Immers, zet je je fiets ook op slot. Om jezelf de last te besparen die een gestolen fiets met zich meebrengt terwijl anderen gewoon van jouw spullen af moeten blijven. Ongeacht of ze op slot staan of niet... Toch?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 10:38

Om terug te komen op een eerder bericht.
Waarom ineens wat voorheen altijd zo genoemd word tegenwoordig in het Engels? Klinkt modieuzer? :=

Naveltruitje= Croptop
Tattooketting= Tattoochoker
Sportrug= Racerback

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 10:48

Lous schreef:
Waarom ineens wat voorheen altijd zo genoemd word tegenwoordig in het Engels? Klinkt modieuzer? :=

Naveltruitje= Croptop
Sportrug= Racerback

Nouja een choker is wel een andere soort dan een ketting. Dus daar snap ik m wel.
De andere 2 weet ik idd niet.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 10:49

Komt een beetje overeen met dat tegenwoordig alle beroepen ook in het engels moeten.
Staat om de een of andere wazige reden beter. Of vooral interessanter.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 10:57

Marjoow schreef:
Lous schreef:

Naveltruitje= Croptop
Sportrug= Racerback

Nouja een choker is wel een andere soort dan een ketting. Dus daar snap ik m wel.

Vroeger heetten ze toch echt gewoon tattookettingen.

Wat betreft crop tops bij volwassenen, de gemiddelde vrouw staat het inderdaad niet, maar kijk eens naar Kim Feenstra. Die kan dat echt wel hebben hoor!

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 10:59

Marjoow schreef:
Lous schreef:

Naveltruitje= Croptop
Sportrug= Racerback

Nou toen die dingen verschenen was het 1997. Toen heette dat dus gewoon een ketting, een choker had nog niemand van gehoord. Misschien op een heeele kleine enkeling na.
Vooral niet de jeugd tot een jaar of 20 die die dingen droeg. Want daar werden ze door gedragen.

Ojee wat klink ik eigenlijk oud nu :')

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 11:01

bruintje123 schreef:
Komt een beetje overeen met dat tegenwoordig alle beroepen ook in het engels moeten.

Misschien omdat met de komst van het internet de grenzen meer 'vervagen'? Ik als 20 jarige lees, hoor en zie heel veel in het Engels. Mijn vriend praat elke dag met Engelse en Amerikaanse gasten. Dan is het ook logisch dat er veel termen worden overgenomen. Ik zie niet in wat daar erg aan is..

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 11:01

Mavelle schreef:
Marjoow schreef:

Vroeger heetten ze toch echt gewoon tattookettingen.

Wat betreft crop tops bij volwassenen, de gemiddelde vrouw staat het inderdaad niet, maar kijk eens naar Kim Feenstra. Die kan dat echt wel hebben hoor!

Tattooketting:
Afbeelding

Choker:
Afbeelding
Als je op Choker zoekt op Google vind je nog meer van dat soort kettingen, en de tattooketting zit niet in de top-hits. Maar er zit dus een wezenlijk verschil tussen de 2.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 11:05

Judass schreef:
bruintje123 schreef:

Misschien omdat met de komst van het internet de grenzen meer 'vervagen'? Ik als 20 jarige lees, hoor en zie heel veel in het Engels. Mijn vriend praat elke dag met Engelse en Amerikaanse gasten. Dan is het ook logisch dat er veel termen worden overgenomen. Ik zie niet in wat daar erg aan is..

Het gaat me niet om gewone woorden maar echt het belachelijk omzetten.
Sales manager voor verkoopleider verkoop chef.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 11:10

De een heeft gaatjes en de ander niet? Ik zie het wezenlijke verschil niet. Daarnaast had Lous het over een tattoo choker. Als je daarop zoekt vind je vast dezelfde tattookettingen.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 11:11

Mavelle schreef:
De een heeft gaatjes en de ander niet? Ik zie het wezenlijke verschil niet. Daarnaast had Lous het over een tattoo choker. Als je daarop zoekt vind je vast dezelfde tattookettingen.

Materiaal is anders, maar google anders zelf even. Dan zul je wel een duidelijk verschil zien ;)

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 11:14

Eigenwijs :+ Een choker heeft uiteraard verschillende uitvoeringen. Net als de ketting. Alleen vroeger heette een choker gewoon een strakke ketting. Dit specifieke model heette een tattoo ketting en als je echt hip was had je ook minimaal twee van die armbandjes erbij. Waarom dat je ze weer ziet zal ik nooit begrijpen en dan zeker niet in de leeftijd 12+.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 11:16

Die tattoo kettinkjes heb ik zelf nog gevlochten toen ik een jaar of 10 was, die waren toen heel hip :') ik vind het echt heel kinderachtig wanneer ik nu mensen ermee zie lopen, wat mij betreft hoort de tattoo ketting thuis op de basisschool. Net als zelfgemaakte vriendschapsarmbandjes die tegenwoordig kant en klaar in de winkel liggen ook weer anders heten (ook een engelse term dacht ik, ik kom er even niet op)

Edit: jaaa ik had ook een armband ervan :') zo herkenbaar
Laatst bijgewerkt door Telpeva op 26-06-17 11:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 11:16

Nies_ schreef:
Eigenwijs :+ Een choker heeft uiteraard verschillende uitvoeringen. Net als de ketting. Alleen vroeger heette een choker gewoon een strakke ketting. Dit specifieke model heette een tattoo ketting en als je echt hip was had je ook minimaal twee van die armbandjes erbij. Waarom dat je ze weer ziet zal ik nooit begrijpen en dan zeker niet in de leeftijd 12+.

Ik heb het meer over het verschil tussen een choker en een ketting :)
En de chokers die tegenwoordig in de winkel liggen vind ik wel degelijk anders dan de tattooketting.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 11:17

Nies_ schreef:
Alleen vroeger heette een choker gewoon een strakke ketting. Dit specifieke model heette een tattoo ketting en als je echt hip was had je ook minimaal twee van die armbandjes erbij. Waarom dat je ze weer ziet zal ik nooit begrijpen en dan zeker niet in de leeftijd 12+.

Haha ja dat dus precies.
Je had ze zelfs ook in verschillende kleuren en zelfs met steentjes.

En vergeet de bijpassende ringetjes niet ;)