Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 13:48

Vraag: ik hoor zo vaak van mensen dat ze 'hun' advocaat inschakelen. Hebben die mensen serieus standaard een advocaat in dienst om hun zaakjes op te lossen?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 13:49

Nee PostNL echt zeer slechte ervaringen mee.
En ik denk door het buitengebied het tijdvak van de hele dag.
Al komt hij meestal rond een uur of 11.
Maar dan kan het nog bij de buren in de bus zitten, wat je dan op je track en trace leest want in je eigen bus zit geen briefje.
En ook al ben je dan thuis, dat maakt niet uit hoor.
Waardeloze zaak daar.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 13:55

SavannahNx schreef:
Kan je ipv Bepanthen ook vaseline op een net gezette tattoo doen?

Het kan wel en de meningen zijn verdeeld, maar je loopt het risico dat het je tattoo afsluit (waardoor het slechter geneest + risico op infectie) of dat de vaseline wat inkt uit je huid trekt. Gebeurt lang niet altijd, maar als het gebeurt is het zonde natuurlijk en daarom wordt het ook niet meer aangeraden vanuit shops.

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 14:04

bruintje123 schreef:
Nee PostNL echt zeer slechte ervaringen mee.
En ik denk door het buitengebied het tijdvak van de hele dag.
Al komt hij meestal rond een uur of 11.
Maar dan kan het nog bij de buren in de bus zitten, wat je dan op je track en trace leest want in je eigen bus zit geen briefje.
En ook al ben je dan thuis, dat maakt niet uit hoor.
Waardeloze zaak daar.

Zou dat ook niet gedeeltelijk aan de bezorger liggen? (Iig geen briefje Ed?). Want hier heb ik tot nog toe altijd een briefje gehad.
Bij buren bezorgen als ik thuis ben is al bij verschillende berzorgdiensten gebeurt dus wijt ik echt aan de bel...

bruintje123

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 14:05

Dan zijn onze honden bellen ook kapot :P

Ja ligt zeker aan de bezorger, we hebben wel ooit een fijne gehad.
Maar dat is 4 bezorgers terug of zo.

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 14:10

Haha ik bedoelde ook niet dat het bij jou ook daaraan lag. meer dat dat niet per definitie aan Postnl ligt.
Misschien is jullie huidige bezorger bang voor honden en gaat daarom maar gelijk naar de buren?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 14:11

Maar hij hoeft om bij de bel te komen niet zijn hand in de bek te stoppen :P

Nee gewoon een luie kwal, onze oprit ligt wat terug in en dat kost tijd.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 14:14

Zou trouwens echt wel deels aan de bezorger kunnen liggen en als het bij meer mensen in de buurt gebeurt zou ik met z'n allen gaan klagen, hebben wij hier gedaan en dat heeft wel geholpen, nu een hele fijne bezorger :j woon in een flat en hier gebeurde het dus dat de bezorger geen zin had om de hele flat door te bezorgen. Die dumpte gewoon alle pakjes op de eerste etages of zelfs in de gangen zonder aan te bellen onder het mom van 'niet thuis'. Dat kan dus echt niet en daar heeft PostNL gelukkig ook wat aan gedaan toen we massaal hebben geklaagd...

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 14:17

Maar massaal bestaat hier niet.
Onze straat alleen heeft 3 bewoners. En die is een paar kilometer lang.
Toevallig dat de naaste buren wel dichtbij wonen (op 60 meter) Maar die wonen aan de straatkant en wij wat terug in. Dus dumpen ze het daar maar.

Tekenen voor pakketjes door de postbode zelf en als het dan in de brievenbus past daar wel in duwen.
En dat heb ik gemeld, maar daar doet Post.NL niets aan.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 14:24

Ja, dan wordt het wel een beetje lastig := ging hier om een flat van +/- 700 bewoners dus als er daar alleen al een paar 100 van klagen dan schiet het hard op... Ik hoorde trouwens ook dat sommige postbezorgers best wel veel tijdsdruk hebben staan achter het bezorgen in hun wijken dus misschien zit dat er deels ook nog achter.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 14:26

Dat denk ik ook wel dat dat de reden is.
Maar aan de andere kant, ik betaal netjes voor de bezorging van mijn pakketje.
Dan mag ik toch ook wel normale service verwachten.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 14:41

Jolien87 schreef:
Vraag: ik hoor zo vaak van mensen dat ze 'hun' advocaat inschakelen. Hebben die mensen serieus standaard een advocaat in dienst om hun zaakjes op te lossen?

Tja dat is heel persoonlijk. Misschien vinden die mensen de DAS al onder "hun advocaat" vallen.
Ik ken een aantal mensen die inderdaad vaker met advocaten te maken hebben maar dat is voornamelijk zakelijk gezien :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 14:46

Waarom je een stopcontact zo hangen laat :=

Afbeelding

Zit verstopt en zie het pas na 2 jaar :') , oude bewoner was creatief

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 15:02

Anoniem schreef:
Riddershow schreef:
en belangrijk is het om je cookies te wissen. Want als je een 2e keer op een site komt zijn de tickets bijna altijd duurder, omdat ze inspelen op het feit dat je dus ook ziet dat de prijzen langzaam stijgen...

Dit is zo een onzin. Dan zou je op het ene aparaat een andere prijs krijgen dan op het andere.
Leuk fabeltje, maar echt niet waar.

Zeker geen fabeltje... laatst nog gehad met boeken.
Vriend is computer nerd en die heeft even wat met instellingen gedaan en hoppa 20 euro goedkoper..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 15:07

geerte schreef:
Waar kan je goedkope vliegtickets kopen? Wat is nu de beste / goedkoopste website. Ik zie door de bomen het bos niet meer

Oeh ik heb hier een heel systeem voor :)) Ik zoek naar vluchten op kiwi.com. Daar zou ik persoonlijk niet boeken maar het voordeel van die site is dat je verschillende routes en vliegvelden in de buurt kan vergelijken, waardoor je (als je flexibel bent, wat sowieso heeeeel belangrijk is als je goedkoop wil vliegen) vaak goedkopere tickets kan scoren. Nadeel daarvan is dat je vaak wat meer moet overstappen en dus een langere reis hebt, of dat je ter plekke wat langer moet reizen om op je daadwerkelijke bestemming te komen. Ook loont het om dus vliegvelden als Antwerpen en Dusseldorf/Keulen mee te nemen in je zoekopdracht, als je de mogelijkheid hebt om daar naartoe te reizen vind je soms veel goedkopere routes. Wel even goed kijken of transport van en naar een ander vliegveld (ook ter plekke) niet duurder is dan wat je extra bij zou moeten leggen voor een ticket.
Ik vind Kiwi by far de makkelijkste tool om dat allemaal mee te vergelijken, omdat ze veel opties hebben die bv Skyscanner niet geven. Een ander idee is Kayak, daar kan je ook op een kaart kijken wat de goedkoopste bestemmingen zijn binnen jouw budget en een bepaalde datum.

Als ik eenmaal een route en een dag heb vastgelegd boek ik op een andere site. Dat scheelt vaak maar een paar tientjes met Kiwi, maar het loont toch wel. Ik boek meestal via momondo.nl, das doorgaans de goedkoopste. Soms helpt het om nog even te kijken bij Skyscanner of Cheaptickets, die hebben soms net weer een andere aanbieder die goedkoper uitkomt. Ik ben bv super goedkoop naar Toronto gevlogen omdat het ticket al echt goedkoop was en daar via Gate1 nog weer een extra toef korting bij kwam.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 15:08

Anoniem schreef:
Riddershow schreef:
en belangrijk is het om je cookies te wissen. Want als je een 2e keer op een site komt zijn de tickets bijna altijd duurder, omdat ze inspelen op het feit dat je dus ook ziet dat de prijzen langzaam stijgen...

Dit is zo een onzin. Dan zou je op het ene aparaat een andere prijs krijgen dan op het andere.
Leuk fabeltje, maar echt niet waar.

Nou ik heb toch echt laatst gehad dat de vliegtickets opeens €200 waren in plaats van de gewoonlijke €70-100. Even op inclgnito en de prijzen waren weer netjes €80 zoals 'gewoonlijk'.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 15:17

JustMe8484 schreef:
SavannahNx schreef:
Kan je ipv Bepanthen ook vaseline op een net gezette tattoo doen?

Lijkt mij wel. Volgens mij (maar dat is al 15 jaar geleden) kreeg ik juist vaseline mee...

Okee, want heb even geen bepanthen in huis wel vaseline vandaar.

Confession

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 16:05

Zijn er ook social media 'influencers' in de paardenwereld? Zijn er Nederlandse paarden 'influencer' accounts op bijvoorbeeld YouTube en Instagram?

Zoals Eva Roemaat zeg maar

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 20:30

Ik vraag me af waarom mijn theekopje altijd vast plakt aan onze eikenhouten tafel?

Savannah absoluut niet doen op een tattoo met kleur. Het trekt namelijk de kleur eruit, met een grijze tattoo kan vaseline wel.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 20:32

hoe vaak poets je, Fennadev?
:+

Is de tafel gelakt/geboend?

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 20:35

Tis een gewone eikenhouten tafel(misschien ooit eens gelakt, maar we hebben m echt al heel lang), zit geen sinas of wat dan ook op geknoeid en mijn ouders hun theekopjes blijven dus nooit vastplakken terwijl die op dezelfde tafel staan, dus waarom dan alleen mijn theekopje zo stom blijft doen, ik weet het niet. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 20:41

Ik zoek voor bij een nette mouwloze jurk (bruiloft eind van de zomer) iets om er overheen te dragen voor de avond. Ik heb gezocht naar korte jasjes, maar ik vind het eigenlijk jammer dat er vaak een deel van het voorpand over de jurk heen valt.
Eigenlijk zoek ik dus een (kort!) vestje/jasje zonder 'voorkant', alleen mouwen en achterkant. Weet iemand hoe zo'n kledingstuk heet? Ik dacht een bolero, maar dan vind ik vooral korte vestjes met voorkant.

edit; Gevonden, hier heet het gewoon een vest :+ Te moeilijk gedacht dus. Alleen jammer dat ze de goeie kleur niet meer hebben in mijn maat -O-
https://www.zalando.nl/esprit-collectio ... 05184822:s
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-07-17 20:53, in het totaal 1 keer bewerkt

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 20:43

Wie kan mij helpen.

Ik zoek een broek van dat kapper stof waar je de kapes van hebt. Maar dan een broek. Leuk prijsje.

Ik zoek me werkelijk rot maar of ik krijg regenbroeken of totaal iets anders.. wie weet hoe deze broeken heten en waar evt te koop?

_Anke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-17 20:54

Waarom sommige intro's van series zo lang dueen?

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 22:41

Blijheid schreef:
Ik zoek voor bij een nette mouwloze jurk (bruiloft eind van de zomer) iets om er overheen te dragen voor de avond. Ik heb gezocht naar korte jasjes, maar ik vind het eigenlijk jammer dat er vaak een deel van het voorpand over de jurk heen valt.
Eigenlijk zoek ik dus een (kort!) vestje/jasje zonder 'voorkant', alleen mouwen en achterkant. Weet iemand hoe zo'n kledingstuk heet? Ik dacht een bolero, maar dan vind ik vooral korte vestjes met voorkant.

edit; Gevonden, hier heet het gewoon een vest :+ Te moeilijk gedacht dus. Alleen jammer dat ze de goeie kleur niet meer hebben in mijn maat -O-
https://www.zalando.nl/esprit-collectio ... 05184822:s

Bandolera, toch?
Edit: hmm als ik erop google lijkt dat het toch niet te zijn :=