Tinderavonturen deeltje 2, wie swipet er met ons mee *\o/*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarjanB

Re: Tinderavonturen deeltje 2, wie swipet er met ons mee *\o/*

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 12:26

Mijn vriend is uber slim maar maakt ook regelmatig taalfouten door dyslectie. Dat maakt hem echt niet minder intelligent. Ik was tot gisteren redacteur en dus hele dagen met schrijven bezig en nog erger ik mij er niet aan. Leven en laten leven, hij rekent mij er uit :')

Ik had als eerste date met mijn vriend ook bij de plaatselijke kroeg afgesproken. Zaten we daar lekker te kletsen en kon de avond nog uren duren.. komt de eigenaar om half 10 aan ja we gaan dicht. Uhhhh wat? Dus hebben we maar rondjes in het dorp gelopen met min 5 :')

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 12:34

Marjan, met min 5 een rondje gelopen? Arme jullie :brr: :brr:

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 12:37

MarjanB schreef:
Mijn vriend is uber slim maar maakt ook regelmatig taalfouten door dyslectie. Dat maakt hem echt niet minder intelligent. Ik was tot gisteren redacteur en dus hele dagen met schrijven bezig en nog erger ik mij er niet aan. Leven en laten leven, hij rekent mij er uit :')

Ik had als eerste date met mijn vriend ook bij de plaatselijke kroeg afgesproken. Zaten we daar lekker te kletsen en kon de avond nog uren duren.. komt de eigenaar om half 10 aan ja we gaan dicht. Uhhhh wat? Dus hebben we maar rondjes in het dorp gelopen met min 5 :')

Oké, jullie hebben gelijk, je kunt intelligent zijn en toch heel erge fouten maken door dyslexie. Maar er blijven wel drie dingen staan.

Ten eerste zijn "trauwen" en "ooid" - woorden die je vaak tegenkomt en waarschijnlijk al in groep 4 leert - wel extreme voorbeelden. Ten tweede: bij een dyslecticus gaat het allemaal niet vanzelf, maar hij of zij kan wel nadenken. Als je een zinnetje van drie woorden typt, en je weet niet zeker of het "trouwen" of "trauwen" was, dan kijk je het even na. Zeker als je een tinderdate zó serieus neemt dat je die vraag stelt. Ten derde: iedereen kan weten dat je een tindermatch niet meteen ten huwelijk vraagt. Ik kan totaal niet daten maar dit zou ik zelfs niet doen. Dus nee, het komt allemaal niet zo intelligent op me over. Een instant afknapper van heb ik jou daar.

Ik heb wel eens een zwaar dyslectisch meisje leuk gevonden. Ze maakte in de chat inderdaad fouten waar ik nog niet dood mee gevonden wil worden. Uiteindelijk bleef het gewoon bij vriendschap - niet om die spelfouten, wel omdat we behoorlijk verschillende interesses hadden en we allebei snapten dat dat toch niet zou werken.

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 12:40

Maar.... er is nog helemaal niet aangetoond of "trauwen" en "ooid" hier echte fouten waren of dat hij dat gewoon als een soort van "grap" heeft gedaan hé ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 12:42

Pascalle90 schreef:
Jildau schreef:
Bindingsangst vind ik ook zoiets. Dat lees ik altijd als een verkapte manier van melden dat je niet sexclusief wilt zijn. Of bestaat het echt?

Nee het heeft bij mij niks met seks te maken. Als ik er relatie heb (en dat is nu dus al een aantal jaar geleden) dan ben ik stapelverliefd voor een paar maanden en ik wordt op een dag wakker alsof echt ineens mijn ogen zijn geopend en ik stap direct in de auto om het uit te maken.
Ik heb dan echt dat ik ineens alle slechte kanten van iemand zie en niet meer de leuke kanten, dan denk ik bij mezelf wat bezielde me om met deze gast wat te beginnen?
Er hoeft dus niet iemand anders in het spel te zijn.

Ik vind het ook een beetje raar om te zeggen dat bindingsangst alleen met niet sexclusief willen zijn te maken heeft. Of ik bindingsangst heb zou ik niet willen zeggen, maar ik ben wel een fameuze zelfsaboteur en ik heb behoorlijke problemen met het vertrouwen van nieuwe mensen. Ik kan van 0 naar 100 gaan als ik verliefd ben op iemand en omdat ik dat zelf echt doodeng vind trap ik weer keihard op de rem.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 12:49

musiqolog schreef:
Oké, jullie hebben gelijk, je kunt intelligent zijn en toch heel erge fouten maken door dyslexie. Maar er blijven wel drie dingen staan.

Ten eerste zijn "trauwen" en "ooid" - woorden die je vaak tegenkomt en waarschijnlijk al in groep 4 leert - wel extreme voorbeelden. Ten tweede: bij een dyslecticus gaat het allemaal niet vanzelf, maar hij of zij kan wel nadenken. Als je een zinnetje van drie woorden typt, en je weet niet zeker of het "trouwen" of "trauwen" was, dan kijk je het even na. Zeker als je een tinderdate zó serieus neemt dat je die vraag stelt. Ten derde: iedereen kan weten dat je een tindermatch niet meteen ten huwelijk vraagt. Ik kan totaal niet daten maar dit zou ik zelfs niet doen. Dus nee, het komt allemaal niet zo intelligent op me over. Een instant afknapper van heb ik jou daar.

Ik heb wel eens een zwaar dyslectisch meisje leuk gevonden. Ze maakte in de chat inderdaad fouten waar ik nog niet dood mee gevonden wil worden. Uiteindelijk bleef het gewoon bij vriendschap - niet om die spelfouten, wel omdat we behoorlijk verschillende interesses hadden en we allebei snapten dat dat toch niet zou werken.

Jij denkt ook serieus dat die persoon de ander serieus vroeg om met hem te trouwen? Dat het een aanzoek was? :+
Op tinder is ook humor te vinden, sarcasme, geintjes, uit de tent lokken. Niet alles is serieus. Ga wat losser in het leven staan!

Om een voorbeeld te geven:
Mijn toennogtindermatch/nuvriend opende ons gesprek toen wij een match waren door te zeggen: "wow, jij klinkt echt als mijn droomvrouw!".
Waarop ik antwoorde: "Trouwen??".
Nee, dat was geen aanzoek. Dat was een grapje. Om een volgende reactie uit te lokken. Zo gaat dat in het leven. En zie, het schrok niemand af, we zijn nu anderhalf jaar samen ;)
Oh, en ik had het wel correct gespeld natuurlijk, dat wel :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 12:52

Wow, wat een discussie heb ik hier op gang gebracht zeg :wow:

DanielleB schreef:
Maar.... er is nog helemaal niet aangetoond of "trauwen" en "ooid" hier echte fouten waren of dat hij dat gewoon als een soort van "grap" heeft gedaan hé ;)

Maar inderdaad, vanochtend gaf hij toe dat het een grapje was omdat hij met z'n vriendin aan het swipen was :') Het was dus opzettelijk, wat ik al vermoedde.

Overigens zijn zowel m'n ex als beste vriend gigantisch dyslectisch, maar ik heb me er nooit druk om gemaakt. Het zijn allebei ontzettend toffe kerels en die typefoutjes veranderen niet wie ze zijn. Maar ben er ondertussen wel achter dat conflicten uitpraten op de app een héél héél slecht idee is, berichten formuleren is niet hun sterkste kant zeg maar :+

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 12:55

Ja dat is leuk, elkaar beetje zo uitdagen om een reactie.. Heb dat op de app niet echt mijn match, maar in het echt wel een beetje.

Inderdaad, te serieus moet ook niet. Het is vaak beetje 50/50 qua serieus/lol.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 12:56

Maar wat ik niet begrijp.. je autocorrect moet fout als trauwen en ooid er toch wel uitpikken :P

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 12:57

Dat heb ik niet aan staan.. en anders kun je dat altijd wel weer aanpassen uiteraard.

Goof

Gianti schreef:
Maar wat ik niet begrijp.. je autocorrect moet fout als trauwen en ooid er toch wel uitpikken :P

Dan moet je de autocorrect op je telefoon wel aan hebben staan ;)
Ik heb die ook standaard uit staan.

Gianti

DanielleB schreef:
Dat heb ik niet aan staan.. en anders kun je dat altijd wel weer aanpassen uiteraard.

Maar als je zo dyslectisch bent zet je toch wel even aan? :P

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 12:58

maar dat was hij dus niet... het was een grap

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 12:59

Ooh die had ik gemist, ik was blijven steken of het nou grap was of niet :P (bewuste spelfout)
Laatst bijgewerkt door Gianti op 02-03-17 13:01, in het totaal 1 keer bewerkt

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 13:00

Goof schreef:
musiqolog schreef:

Jij denkt ook serieus dat die persoon de ander serieus vroeg om met hem te trouwen? Dat het een aanzoek was? :+
Op tinder is ook humor te vinden, sarcasme, geintjes, uit de tent lokken. Niet alles is serieus. Ga wat losser in het leven staan!

Oké, het kan een grap zijn. Maar als je iemand nog helemaal niet kent, en hij stuurt zo'n berichtje, dan sta je toch wel raar te kijken. Zeker als de toon neutraal is en er staan geen ironische smileys/emoji's in. Laten we het zo zeggen: ik zou zulke dingen niet typen met het risico om serieus te worden genomen.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 13:02

Eh nee, want het is Tinder/willekeurige datingsite dus 99,99% kans dat het niet serieus bedoeld is. Ik ben zelfs in Ierland ten huwelijk gevraagd omdat ik het langste blonde meisje was en Guinness dronk. Hij keek er ook heel serieus bij. En tóch had ik het vermoeden dat hij niet helemaal serieus was ;)

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 13:03

Ik had laatst een jongen in kroeg die met serieus gezicht op een knie ging en vroeg of ik met hem wilde trouwen... geen moment gedacht dat serieus was, laat staan als iemand op tinder zou sturen :')

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 13:04

Misschien moet je dat juist wel iets meer doen Musiqolog, iets losser worden in de berichtjes etc..
Juist alleen maar serieus is niet de juiste aanpak, ook in de grapjes kunnen waarheden zitten en zo kun je ook ontdekken hoe iemand is.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 13:04

Ik ben wel die hele avond verloofd geweest overigens, want ik heb natuurlijk even serieus ja gezegd :D

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 13:05

Berdien schreef:
Ik ben wel die hele avond verloofd geweest overigens, want ik heb natuurlijk even serieus ja gezegd :D

Tuurlijk!! Minste wat erbij hoort :))

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 13:06

Tja, mijn vriend kende mij toen ook nog niet en ik gebruikte ook geen ironische smileys. Weet je, ik denk dat het maar net is hoe je in het leven staat.
Heb je veel humor, dan reageer je er zelf ook weer op met humor. Mis je humor en neem je alles in het leven serieus dan krijg je jouw geval en denk je dat het een serieus aanzoek is.
En even als tip: neem tinder niet te serieus. Het is net als in het dagelijks leven, gevuld met vele soorten mensen, met lol, met humor, met vrijblijvendheid, met plezier. Neem niet alles letterlijk. Word losser, ga lol maken, ga eens leuke, gekke gesprekken aan, maak grappen, het zou je zelfvertrouwen in daten goed doen.

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 13:20

Ik vind het leuker dat iemand met zo'n opening komt dan het altijd 'hoi, alles goed?'
Wees origineel, val op tussen de rest van de matches. :))

Gisteren begon een man "Je zou eens moeten weten hoeveel keer ik naar links heb moeten swipen voor ik zo'n mooi meisje als jou tegen kwam.."
Natuurlijk zegt hij dat tegen elke match, maar het gesprek begint wel spontaner daardoor.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 13:23

Mlies schreef:
Ik vind het leuker dat iemand met zo'n opening komt dan het altijd 'hoi, alles goed?'

Gisteren begon een man "Je zou eens moeten weten hoeveel keer ik naar links heb moeten swipen voor ik zo'n mooi meisje als jou tegen kwam.."
Natuurlijk zegt hij dat tegen elke match, maar het gesprek begint wel spontaner daardoor.

Haha zo zie je maar hoe het verschilt :P ik krijg van tweede juist kriebelde n heb liever dan Hey hoe is het

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 13:29

Mlies schreef:

Ik heb mijn halve leven gehoord dat je openingszinnen zo gewoon mogelijk moet houden. Dus niet: "Hoe wil je je eitje morgenochtend? Bevrucht?" en ook niet "Deed het pijn toen je uit de hemel viel?"

Natuurlijk is Tinder de kroeg niet: je bent daar expliciet om te daten, niet voor een gewoon gesprek. Dus zo'n neutraal "Hoi, alles goed?" is dan inderdaad wel erg voorzichtig. Maar zo'n one-size-fits-allcompliment van "ik heb zo vaak moeten swipen voor ik zo'n mooi meisje tegenkwam", en dat dan bij elke geaccepteerde match - ik zou het niet kunnen.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 13:31

Mlies schreef:

whahahha die (her)ken ik niet *\o/*