Budget challenge!! Wie doet er mee?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LinsxDot

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 20:43

Wij hebben 400 euro boodschappen geld per maand en doen nu voor 240 euro boodschappen per maand dus houden 160 euro over om wat leuks te doen

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 21:30

Ik ga straks eens de balans opmaken van afgelopen maand. Heb het heel druk gehad dus weinig tijd om alles goed bij te houden helaas

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 11:16

Ik bespaar nu 20€ per week (of meer) waardoor m'n financiële planning weer uitkomt :o deed gewoon echt te vaak boodschappen & kocht dan veel te veel luxe producten!

Ik had deze week oa bloemkool besteld met de boodschappen. Die zijn vrijdag bezorgd & die bloemkool was echt énorm! Dus heb 3 liter bloemkool soep gemaakt :)) kan mooi de vriezer in.

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 14:28

Ik dacht dat ik het deze week helemaal ging maken... 55 euro -O- Maar wel met wasmiddel en kattengrit en poetsspul voor de badkamer. Maar voor de rest helemaal niks bijzonder.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 14:48

Ik koop soms ook nog wel meer dan eigenlijk moet, moet wel er op letten dat ik strenger tegen mezelf ben.
dan zijn er dingen afgeprijsd en denk ik van.mmeenemen!!

maar kwam er gister wel achter dat de sweet chili chips van de aldi van 55 cent nog erg lekker is ook!
Normaal haal ik eigen merk jumbo van 89 cent, maar deze is lekkerder hahaa *\o/*

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 18:37

Ik ben van plan om op het werk om naar nog meer uren te vragen.

Door een belastingregeling-aangifte van 2015 die ik nu nog aan het betalen ben, kan ik sowieso nog niets even sparen helaas.
Dit was een groot bedrag door een fout van de UWV... Dit jaar was ik er weer bang voor, maar gelukkig is die 12X minder! :D
Het salaris komt jammergenoeg en baal er zo van binnen - én het is dan gelijk weer op in principe!

Van de week een aanrijding gehad, nu dacht ik dat we in 2012 de auto van All Risk verzekerd naar WA hadden gedaan. Dus belde mijn verzekering op, bleek dit dus nog All Risk verzekerd te zijn, dus dat is een meevallertje gelukkig. Ik denk dat we dat toen niet meer gedaan hebben, omdat het "denk ik" €5,- per maand scheelde ofzo. Dus daar ben ik dan wel weer even blij mee, en dat viel van de week ook wel even van mijn schouders af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 18:38

Kwam deze week net uit ,morgen weer mijn weekgeld !

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 21:47

hier nog redelijk wat in de vriezer, hoop dat de kosten aankomende week mee vallen

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 21:53

Hier is de rekening morgen om en nabij de €32,50.
Maar moet nog €14,- aan andere dingen besteden en hou dan nog ong €5,50 over voor iets extra's of 2 zakken kattenvoer ofzo.
Ik hou wekelijks weinig tot geen geld over, maar doe ook meer mee om me meer bewust te worden van wat ik uitgeef en waaraan.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 22:11

Dat is het fijne (vind ik) van dit topic. Ik was persoonlijk heel goed op de hoogte van mijn financiële situatie, wat er in de maand in komt, wat er aan vaste lasten over blijft en wat ik dan overhoud voor de rest, zoals de boodschappen, kleding, uitjes enz. Door dit topic ben ik ook veel meer inzicht gaan krijgen in waar dat geld dan aan op gaat. Je bent zo snel geneigd om nog even dit of dat mee te nemen, een broodje onderweg ed.

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 10:42

DebGizmo schreef:
Dat is het fijne (vind ik) van dit topic. Ik was persoonlijk heel goed op de hoogte van mijn financiële situatie, wat er in de maand in komt, wat er aan vaste lasten over blijft en wat ik dan overhoud voor de rest, zoals de boodschappen, kleding, uitjes enz. Door dit topic ben ik ook veel meer inzicht gaan krijgen in waar dat geld dan aan op gaat. Je bent zo snel geneigd om nog even dit of dat mee te nemen, een broodje onderweg ed.

Inderdaad, ik ben nog wel eens makkelijk en dan denk ik ach ik heb toch geld op mijn rekening staan. En dan denk ik niet aan alle vaste lasten die ik moet betalen. En normaal red ik het wel, maarja die schulden die zijn gemaakt na overlijden van mam moeten ook afbetaald worden en dat zorgt opeens voor bijna 400 euro bovenop mijn vaste lasten. Tja dan gaat het hard met het geld. Dus nu door een beetje meer te plannen enz. kom ik net wat beter uit.

Dinsdag maar weer naar de deen. Ze hebben weer melk voor 35 cent per pak (die scheelt 10 tot 20 cent vergeleken met een andere supermarkt waar ik normaal koop) dan koop ik gelijk een hele tree.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 10:54

Tijd terug had iemand een handig app geplaatst. Financieel.
Die gebruik ik nu ook. Kan je mooi op de dag van je salaris laten beginnen en al je vaste lasten inzetten.
Dan zie je meteen hoeveel je daadwerkelijk te besteden hebt nog.
Hij trekt zeg maar alle vaste lasten er al af van je besteedbare bedrag. En alles wat je later als eenmalige kosten invoert ook.
Ik ben er iig erg happy mee. Weet precies hoeveel ik daadwerkelijk nog heb voor m'n boodschappen en mezelf.

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 11:12

app slaat op hol door mij. Mijn vaste bedrag is niet genoeg voor alle rekeningen en mijn vaste baan geeft onregelmatige uren=onregelmatige loonhoogte. Dat vind hij niet grappig... Ik hou het wel bij in een schriftje om toch overzicht te hebben.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 11:23

Chamion , ik doe sowieso alles op papier
Ik ben zo ontzettend oldschool wat dat betreft :+
Pen en papier. <3

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 16:18

Hier ook alles met pen op papier! In een schriftje. Links eerst de inkomsten en daar het totaalbedrag van. Daaronder alle vaste lasten en evt extra uitgaven (mits ik dat van tevoren weet, zoals bijvoorbeeld de kapper, tanken of rekeningen die per kwartaal betaald worden). Inkomsten min vaste lasten is dan wat ik overhoud.

Dat bedrag zet ik vervolgens rechts neer, en elke keer als ik geld uitgeef, haal ik dat van het bedrag af. Als een bedrag bij de inkomsten bijv hoger of lager uitvalt, kan ik dat rechts weer verrekenen. Doe het al jaren zo en werkt altijd goed.

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 09:31

pff 35 euro per maand is wel heel weinig. dat is minder dan 10 euro per week..

mijn boodschappenkosten zijn sinds ik met de topic mee doe. een stukje lager geworden.
eerst rond de 60-70 toen naar 50-60 gekregen en nu zit ik zelfs op 35-40 euro(soms iets meer om voorraad aan te vullen) , erg fijn houdt ik geld over voor andere dingen :D
dankzij dit topic wordt ik wel bewuster waar ik op zou kunnen besparen. en ik zorg nu dat ik wat dingen op voorraad heb, dat scheelt ookal. en minder vaak duudere gerechten eten, zie dat nu meer als een extraatje af en toe.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 11:08

Ik heb de app financieel gister ook gedownload en inmiddels deels ingevuld(de rest doe ik vandaag ff). Maar schrik er best wel van wat ik naast boodschappen nog meer allemaal uitgeef. Daar ga ik vanaf nu ook ff beter opletten!

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 14:37

Zo... Inmiddels m'n verhuizing klaar en ik ga vanaf deze maand weer alles bijhouden.

Vanmorgen qua verzorgings- en huishoud/schoonmaakspullen een voorraad ingeslagen met leuke aanbiedingen. Dus daar hoef ik de komende maanden niet meer naar te kijken in de winkel. :+
Straks even de folders scannen qua boodschappen. Heb in m'n nieuwe woning een enorme voorraadkast die al aardig gevuld is, dus wat dat betreft gaat het de goede kant op. :)

Thenexttry

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 14:49

Ik wil jullie even allemaal vertellen hoe goed ik het vind *\%/*

Ik zie elke keer dit topic voorbij komen en dan denk ik "joh dat moet ik ook gaan doen" :j

Vervolgens erger ik mij dus aan het zien van dit topic, omdat ik dan besef dat ik nog steeds niet begonnen ben O:)

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 16:12

Ik heb net ook de app Piggybank gedownload. Hierin kun je spaardoelen aangeven en bijhouden wat je al gespaard hebt voor desbetreffend doel. Is voor mij een mooie motivatie om nog eens extra op de boodschappen te letten. Wellicht is dat ook voor jullie een leuk idee.

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 17:17

Ik houd gewoon in een excelbestandje bij wat er dagelijks van m'n bankrekening af gaat en wat er op komt. Vaste inkomsten en uitgaven staan er uiteraard al in. Ik heb dan ook een maandbudget (deze maand 140 euro), zo kan ik de ene week wat meer meenemen als er goede aanbiedingen zijn en de week erna heb ik dan minder nodig. Maar over het algemeen is die 30 euro wel het gemiddelde wat ik per week uit geef.

Net weer fijn wat dingen ingeslagen bij de AH, dingen zoals wereldgerechten 1+1 gratis, ideaal als ik écht eens niet weet wat te koken en blijven superlang goed. Heb nog 10 euro voor diner van vrijdag en evt wat extra te kopen, maar denk dat ik het bewaar tot volgende week.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 00:16

Heb een bewindvoerder := , bijna geen stress om geld :)

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 00:57

Ik blijf het knap van jullie vinden :j.

Hier ombewust ook minder geld gaan uitgeven. Kreeg flink op mn lazer van de tandarts vorige week en moest per direct stoppen met redbull en frisdrank. Spaart ook wel flink geld uit heb ik de afgelopen week gemerkt :=. Vervolgens wel voor 17€ een nieuwe theevoorraad gekocht maar iig geen 1,38 per blikje :).

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 07:38

Wauw, 1,38 per blikje? Bizar dat ze het ervoor vragen! Ik drink sinds een week of 5 geen cola meer, maar kan er nog steeds niet aan wennen

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 10:42

Damm, ik ben woest op mezelf. De deen had gisteren melk in de aanbieding, 35 cent per pak. Dat is echt goedkoop. Alleen ben ik volledig vergeten te gaan. Nouja denk ik nog die 10 cent per pak die ik uitspaar is tot daar aan toe. Hebben ze bij de Aldi hun melk duurder gemaakt.....van 45 cent naar 69 cent. Dus had ik bijna 50% kunnen uitsparen..... -:(-

Verder gaat het goed. Deze week 1,35 te veel uitgeven :D ze hadden weer mijn lieveling tzatziki. Dat verkopen ze alleen in de zomer (vroege vogels! :+ ) en daar moest natuurlijk gelijk een bakkie van mee *\o/*