Als dromen uitkomen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mer1980

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 18:37

oef wat een boefje _O- maar dan schrik je je wel echt even kapot.

wortel115
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-25 23:50

Wat vinden jullie van dit? Dit is mijn kerst kadoo. Al weken ben ik aan het bedenken hoe we de katten op het terrein gaan houden en zeker het eerste jaar als we nog vanalles aan het bouwen en verbouwen zijn.
Nu nog verzinnen wat we erin kunnen zetten ok te klimmen. Misschien een oude boom stronk? Hier hebben we nog Kitty haar toren die er in kan.
[img]https://boktimg.nl/img/m/wtnEJZ.png[/im]

Natuurlijk mogen de katten ook in huis waar Kitty de meeste tijd zal zijn maar Poespoes is een gevonden wilde kat en ondanks dat ze lief is voor ons wil ze het liefst buiten zijn.

wortel115
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-25 01:03

O de foto doet het niet. Nu wel denk ik.
Afbeelding

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-25 08:26

Tsja waarom niet, op den duur zullen ze denk ik ook wel weer los kunnen lopen, maar ze hebben heerlijk de ruimte zo. Overigens ook een goede reden om kippen te houden, gaat prima samen :D

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-25 08:29

Mooie manier om ze toch soort van vrijheid te bieden. De mijne zou liefst hebben dat we de tuin overdekken denk ik Afbeelding

wortel115
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-25 08:49

Het liefst zou ik straks als de verbouwing klaar is een niet te grote achter tuin afzetten en een net van het huis naar de schutting. En dan een kattenluik zodat kleine hondjes ook naar de wc kunnen als we weg zijn. De schommel en bbq ruimte kunnen daarbuiten ook zonder hek want er komt toch hek op de erf grens. Maar dat duurt nog even voor we zo ver zijn. En Poespoes zal nog dezelfde dag als verhuizen buiten glippen en naar ‘huis’ lopen. Kitty zal na een paar weken gewoon buiten mogen.
Lastige is dat er in de gemeente een ophok plicht is voor katten. Dus net als honden moeten ze op eigen terrein blijven. Ik kan niet garanderen dat Poespoes braaf thuis blijft.

Kippen niet meer. We hebben 3x kippen gehad. De eerste set had een vos onder het gaas gegraven. Tweede set had een vos proof hok maar ze mochten overdag op het erf. Derde set was kuikens. Verschillende weken onder de warmte lamp. Toen met goed weer een paar uur buiten in de tuin met kleine ren totdat het weer warm genoeg was om buiten ze gaan wonen. 3x vos.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-25 11:14

Ach wat jammer dat je je kippen kwijt bent geraakt aan een vos, ik heb 30 cm beton de grond in gegraven maargoed daar moet je ook maar net de ruimte en mogelijkheden voor hebben.