Als dromen uitkomen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mer1980

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 18:37

oef wat een boefje _O- maar dan schrik je je wel echt even kapot.

wortel115
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-25 23:50

Wat vinden jullie van dit? Dit is mijn kerst kadoo. Al weken ben ik aan het bedenken hoe we de katten op het terrein gaan houden en zeker het eerste jaar als we nog vanalles aan het bouwen en verbouwen zijn.
Nu nog verzinnen wat we erin kunnen zetten ok te klimmen. Misschien een oude boom stronk? Hier hebben we nog Kitty haar toren die er in kan.
[img]https://boktimg.nl/img/m/wtnEJZ.png[/im]

Natuurlijk mogen de katten ook in huis waar Kitty de meeste tijd zal zijn maar Poespoes is een gevonden wilde kat en ondanks dat ze lief is voor ons wil ze het liefst buiten zijn.

wortel115
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-25 01:03

O de foto doet het niet. Nu wel denk ik.
Afbeelding

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-25 08:26

Tsja waarom niet, op den duur zullen ze denk ik ook wel weer los kunnen lopen, maar ze hebben heerlijk de ruimte zo. Overigens ook een goede reden om kippen te houden, gaat prima samen :D

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-25 08:29

Mooie manier om ze toch soort van vrijheid te bieden. De mijne zou liefst hebben dat we de tuin overdekken denk ik Afbeelding

wortel115
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-25 08:49

Het liefst zou ik straks als de verbouwing klaar is een niet te grote achter tuin afzetten en een net van het huis naar de schutting. En dan een kattenluik zodat kleine hondjes ook naar de wc kunnen als we weg zijn. De schommel en bbq ruimte kunnen daarbuiten ook zonder hek want er komt toch hek op de erf grens. Maar dat duurt nog even voor we zo ver zijn. En Poespoes zal nog dezelfde dag als verhuizen buiten glippen en naar ‘huis’ lopen. Kitty zal na een paar weken gewoon buiten mogen.
Lastige is dat er in de gemeente een ophok plicht is voor katten. Dus net als honden moeten ze op eigen terrein blijven. Ik kan niet garanderen dat Poespoes braaf thuis blijft.

Kippen niet meer. We hebben 3x kippen gehad. De eerste set had een vos onder het gaas gegraven. Tweede set had een vos proof hok maar ze mochten overdag op het erf. Derde set was kuikens. Verschillende weken onder de warmte lamp. Toen met goed weer een paar uur buiten in de tuin met kleine ren totdat het weer warm genoeg was om buiten ze gaan wonen. 3x vos.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-25 11:14

Ach wat jammer dat je je kippen kwijt bent geraakt aan een vos, ik heb 30 cm beton de grond in gegraven maargoed daar moet je ook maar net de ruimte en mogelijkheden voor hebben.

wortel115
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-25 22:04

Beton is inderdaad nog wel een optie. Maar voorlopig geen nieuwe kippen. Deze nieuwe kippen daarintegen zullen niet door de vos gegeten worden. Ze blijven alleen niet het zijn kerstkadoos. 5 setjes van 2. Ik wil ze alleen nog wat stijver maken.
Afbeelding

Gisteren hadden de kinderen een verjaardagsfeestje in het zwembad. En daar wad een inflatable!
Afbeelding

Verder niet zo veel gedaan van het weekend. Jazz en Atari hebben een rondje gereden.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-25 09:49

Wat leuk die kipjes, heb je daar een patroon van ?

wortel115
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-25 10:38

Dank je nee geen patroon van deze kipjes. Ik had op Etsy een patroon gekocht en toen ik daaraan begon bleef het aantal steken niet uitkomen (als in het krulde heel erg op) terwijl ik deed wat het patroon zei. Toen vond ik een foto van deze kipjes en heb gewoon vanaf de foto steken geteld en maar wat gedaan dat kwam beter uit. Als je wil kan ik de foto sturen? Of als je wil kan ik alsnog het andere patroon sturen waar ik dus niet uit kwam

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 11:10

Oh wat een leuke kipjes <3 hihi

En heerlijk met het weer bij jullie om een zwembad feestje te hebben <3

wortel115
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-25 21:25

Mer warm genoeg is het zeker voor het zwembad. Sommige dagen iets te warm. Dit was vorige week donderdag. Daarna een paar dagen rond de 30 het is nu weer omhoog aan het gaan.
Afbeelding

Liselotte had de laatste school assembly van het jaar. De juf blijft maar zeggen dat Liselotte zo goed in Engels is ondanks dat het haar tweede taal is dus dat is erg leuk.
Afbeelding
Afbeelding

Gisteren zijn de kinderen naar de kapper geweest. Noah wilde graag zn nieuwe korte haar laten zien, Liselotte wilde het niet delen.
Afbeelding

De paarden hebben heel de week nog niet veel gedaan. Als ik wil rijden met dit weer moet ik om 6 uur buiten zijn zodat we daarna nog optijd bij de bus zijn. Dat is nog niet gelukt. Vanavond gaat het blijkbaar even regenen dan ga ik dan wel snel even rijden in ieder geval met Jazz. Echt heel lang rijden is ook niet echt een optie op het moment want dat geeft problemen dus vanmorgen ook even langs de dokter. Wilde daar eigenlijk nog mee wachten maar gezien ik af en aan ook lichte koorts heb is er mogelijk toch weer een nieuwe infectie.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-25 10:45

Beterschap !!!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-25 17:01

Jemig 41 graden... Niet te doen.

Super knap van Liselotte, kinderen pakken het zo snel op!

Wederom beterschap naar weer zo'n infectie.

wortel115
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-25 20:08

De kinderen pakken het inderdaad snel op. Al blijven ze elkaar roepen voor het avond eten met ‘eten!’

Dank jullie. Heb nu antibiotica voor 7 dagen met een herhaal recept voor nog 7 dagen. Bloedtest gehad en geboekt voor een echo helaas pas in het nieuwe jaar.

wortel115
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-25 07:52

Toch nog even een klein rondje met Atari in de paddock gedaan. Atari vond het erg leuk en liep heerlijk met zn hoofd in de lucht oren erop. En zelfs met een klein drafje was hij super braaf. Dit is zo maar een kleine 10 minuten stappen rondje maar prima lang genoeg voor Atari. Hij hoeft helemaal nog geen conditie te hebben voor uren lang, als hij maar braaf is.

Afbeelding

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 09:19

Ah wat fijn dat hij zo braaf was en sterkte voor je lichamelijke toestand

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 09:24

Fijn dat Atari braaf was <3 en balen dat je pas in het nieuwe jaar de echo kunt doen. Het duurt en het duurt maar. Kunnen ze die baarmoeder er niet gewoon uithalen zucht....

wortel115
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-25 09:41

Mer ik zou heel graag willen dat ze alles eruit halen maar helaas dat is blijkbaar nog niet nodig.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 14:03

wortel115 schreef:
Mer ik zou heel graag willen dat ze alles eruit halen maar helaas dat is blijkbaar nog niet nodig.

Mijn moeder heeft ooit de binnenkant laten 'uitbranden' met een soort hete ballon. Ik weet niet hoe het precies heet ofzo, maar misschien zoiets. Daarna geen 'last' meer.

wortel115
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-25 20:01

Ablation heet dat hier. Zou ook een optie zijn, maar op dit moment zou ik het liefst gewoon alles eruit hebben.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-25 07:11

Nou dat snap ik, zoveel ellende wat je nu al hebt gehad.

wortel115
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-25 07:26

Ik weet alleen niet of dat ook ontstekingen/infectie stopt? Bij de afspraak woensdag had de dokter gezegd om terug te komen na echo. Nu was de bloed uitslag er en belde hij dat ik volgende week terug moet komen. Dus wie weet misschien gaat er toch iets gebeuren.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-25 08:12

Jeetje wat vervelend allemaal weer dat je weer zoveel klachten krijgt, beterschap!

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-25 10:12

Nou wortel zeker ruk. Sterkte hoor