Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 19:23

Ik had weer zo'n flapdrol voor de deur die met 20 euro wilde betalen voor iets wat 3 euro moest kosten. Want anders had hij maar 2,50.

Het was dat ik met een huis vol pré-pubers zat (want kinderfeestje) en dat ik er vanaf wilde. Asociaal gedrag.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 23:10

Ik heb hindernissen te koop staan, vraagt iemand op welke stal ik sta en verder niks. Ik heb het een beetje vaag gehouden, ben ik nu paranoide als ik bang ben dat iemand dat weghaalt als ze het adres weten? :o

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 09:07

Nu nog een bericht van iemand: of ik nog een hindernis heb, want haar dochter zoekt al heel lang en ik zou haar er heel blij mee maken.

Heb teruggestuurd hoe ze dat bedoeld en dat ik nog een hindernis heb maar niet van plan ben er 1 weg te geven.

FV_Whisper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 12:56

Ik zag hier een paar keer voorbij komen dat mensen problemen met wisselgeld hebben. Wat ik altijd doe: Aangeven voor ze het komen ophalen dat er gepast betaald moet worden, want dat ik geen wisselgeld heb.

Hebben ze dan geen gepast geld, is het hun probleem, niet het jouwe ;)
Misschien geluk, maar ik heb sindsdien nooit meer problemen hiermee gehad.

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 15:29

Ik zorg zelf altijd dat ik gepast bij me heb, vind ik niet meer dan logisch...
Snap ook niet dat andere mensen dat niet snappen :o

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 15:30

Vjestagirl schreef:
Ik heb iemand die de zakken met split op wil komen halen, maar die nu eerst om mijn adres vraagt voordat hij een afspraak wil maken... Daar heb ik dus geen zin in

Ik doe dat ook wel eens zodat ik weet waar het precies is en of ik het met iets kan combineren bijvoorbeeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 16:01

Ik ga mijn paardenwagen op B rijbewijs online gooien. Ding heeft zijn dienst gedaan, heeft roest en vandaag gemerkt dat de bodem (hout) verzakt. Ben van plan om 'm online te gooien voor onderdelen of knutselproject, maar hou mijn hart nu al vast wat voor onzin ik hiermee in mijn mailboot ga krijgen :')

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 16:14

Hier een belachelijk laag bod op een zadel gekregen.
Netjes uitgelegd dat ik dat weinig vind voor een kwalitatief goed en duur zadel.
Hij wenst me succes met de prijs die ik vraag want hij heeft te veel beschadigingen.
Zadel heeft geen enkele beschadiging , enkel verkleurd bij de plaats waar de stijgbeugels liggen omdat het cognac kleur is.
Vraag me toch af of ik zo gek ben

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 10:24

odilia schreef:
A3a1 schreef:
Ik heb enkele malen oudere tweedehands gekochte wandel/bergschoenen, geen probleem.
Ook later zelf nieuwe schoenen, soms "staan ze langere tijd stil" maar heb dit probleem nooit gehad.

Lijkt me een erg goede smoes, bovendien als je weet dat je schoenen niet "tegen stilstaan kunnen =:) " kun je ze beter goed controleren voordat je ze verkoopt.

Bij deze 2 was het geen smoes, heb netjes al het geld terug gekregen nadat ik foto's toegestuurd had. Ik heb ze toegestuurd gekregen en zagen er echt goed en stevig uit voordat ik ze aandeed, dat is het vreemde eraan.
Nu maar wachten tot een aanbieding in de winkel voor echte nieuwe....

Oh, fijn!

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 10:45

Niet Marktplaats dit keer maar Boekwinkeltjes... ik had gisteren een mailtje gestuurd naar een verkoper dat ik een bepaald boek graag wilde hebben. Krijg ik binnen vijf minuten een mailtje terug 'Bedankt voor je bestelling, het boek gaat vandaag nog op de post en de factuur zit in het pakketje'.

Ik krijg dus van de week ergens (hoop ik) een boek zonder dat ik vooraf heb moeten betalen, dat gebeurt toch niet vaak :D

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 11:46

*Zucht*
de persoon die mijn split wil ophalen stuurt 1 mailtje per dag, beantwoord vragen niet en spreekt héél gebrekkig Nederlands.
Geduld is niet mijn sterkste punt.

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 22:18

Vandaag toch zo iets raars...

Had nog een overvloed aan hooi, stro, zaagsel etc etc. voor een leuk prijsje weg gedaan, dacht echt iemand die het niet zo breed had er blij mee te maken...

Werd gevraagd of het gebracht kon omdat ze zelf geen auto had, voor een paar benzine euro's gedaan, omdat het toch wel een stukje rijden was.

Kreeg ook nog de vraag of ze de hele set paardenborstels mocht hebben, mocht ze ook voor een leuke prijs hebben en die zou ik meenemen. Waren echt nog mooie en sommig duurdere borstels.

Daar aangekomen dacht ik al helemaal dat ik een goede daad had verricht en iemand blij had gemaakt en ook in de mail gemerkt dat deze mevr. moeite had met schrijven etc. Ook alles nog even geholpen naar de schuur te brengen, dus ik ging echt met een goed gevoel naar huis.

Om vervolgens op internet mijn spullen terug te zien voor de 3 dubbele prijs en ook nog eens met mijn foto's!! -:(-

Erg jammer, zo een goede daad verrichten doe ik dus even niet meer -:(-

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 22:28

Musiclife: dat had ik dus ook al een paar keer ,hondenmanden naar Spanje gedoneerd,zadels naar Roemenië.kinderrijbroeken voor een bijstanssmoeser .. en 5 minuten later op MP... grrrr
Ben kennelijk hardleers maar ondertussen niets meer gratis of voor weinig en helemaal reageer ik niet meer op "arme" mensen...
Zo jammer,want zo lopen die,die het echt kunnen gebruiken en missxhien nodig hebben, mis

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 22:30

Ja echt heel jammer dat het zo moet! Ja is rot voor de armere mensen, maar ik snap het wel... Er maken er veel te veel misbruik van, dan had ik het nog liever helemaal gratis weggeven als het dan wel bij de goede terecht was gekomen ...

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 23:25

Ohh dat is inderdaad wel jammer!

Wij hebben weleens kaartjes weggegeven voor attractieparken (ik dacht de efteling en walibi). Ook moeders die vroegen of ze ze voor weinig over mochten nemen omdat ze in de bijstand zouden zitten en toen hebben we dus wel gevraagd om bewijs. Keurig netjes gekregen van ze en dus wel echt blij gemaakt.

Bij een gezin zelfs nog achteraf een leuke mail gehad dat ze het heel leuk hebben gehad en en een bedankje gekregen! Dat is wel heel leuk.

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 23:26

@snuffie,

Ja zo kan het ook, dat is zoveel leuker !! :)

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 08:38

Zou er iemand mee willen denken met mij?

Ik heb vorige week woensdag een brief op de post gedaan met daarin een boek, maar deze is helaas nog steeds niet aangekomen. Zou dit kunnen? Wat moet ik doen als de brief nooit aan komt? Het volledige bedrag terug overmaken? Vind het zo erg..

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 09:09

Het kan, hoewel het volgens mij minder vaak voorkomt dan de ontvangers willen laten geloven :D

Zou nog week wachten, is het er dan nog niet, terugbetalen.
Volgende x als pakket versturen, dan heb je bewijs, en de post kan nagaan waar het is gebleven.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 09:15

Thanks. Zal het overleggen met haar :) Volgende keer verzend ik het inderdaad als pakket....

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 10:34

xMercury schreef:

Ik heb vorige week woensdag een brief op de post gedaan met daarin een boek, maar deze is helaas nog steeds niet aangekomen. Zou dit kunnen? Wat moet ik doen als de brief nooit aan komt? Het volledige bedrag terug overmaken? Vind het zo erg..

Bij mij is brievenbuspost al een paar keer laat bezorgd, pas drie weken na de verzenddatum. Dus het is een mogelijkheid. Het kan ook kwijt geraakt zijn of de ontvanger liegt. Lastig. Ik zou het nog max. 2 a 3 weken aankijken. En je kan proberen om contact op te nemen met postnl. Ik denk dat het weinig zin heeft, maar misschien weten ze of er bezorgproblemen zijn in die wijk oid.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 10:35

Heb je het ook niet als brievenbuspakketje verstuurd?

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 10:40

Eilish schreef:
xMercury schreef:

Bij mij is brievenbuspost al een paar keer laat bezorgd, pas drie weken na de verzenddatum. Dus het is een mogelijkheid. Het kan ook kwijt geraakt zijn of de ontvanger liegt. Lastig. Ik zou het nog max. 2 a 3 weken aankijken. En je kan proberen om contact op te nemen met postnl. Ik denk dat het weinig zin heeft, maar misschien weten ze of er bezorgproblemen zijn in die wijk oid.

Serieus? Jeetje.. Dat is wel erg laat. Ik heb zelf ook al een aantal keer een brief heel laat ontvangen..

@Sammie, nee, geen brievenbuspakketje helaas. Het is maar een heel klein en dun boekje, dus dat leek me niet nodig.. Maar heb m'n lesje nu wel geleerd hoor..

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 10:41

Is ook wel het risico van de koper die had ook meer kunnen betalen als pakket verzenden. Zou 50/50 de kosten delen aanbieden.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 10:45

Dat sowieso.. ik zou ook niet zomaar geld terug gaan lopen geven. Als koper heb je nu eenmaal ook een risico. Dan betaal je maar wat meer voor aangetekend/pakket verzenden.

50/50 vind ik nog heel schappelijk.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 10:51

Bedankt voor het meedenken :) Ik ga eens kijken hoe ik het op kan lossen met haar :o