Rare mensen op marktplaats deel 3!!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daisyree

Re: Rare mensen op marktplaats deel 3!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 12:16

En wat voor een bank heeft de verkoper?
Als ik geld overmaak naar een gironummer (nu ING dacht ik?) dan maak ik het vrijdag over en word het daar pas maandag gestort.
Bij de rabo heb ik dat niet, maar ik heb ook een SNS rekening waar niet in het weekend gestort word.
Even afwachten dus. Vermoedelijk is het geld er nog net niet, gaat het maandag of dinsdag op de bus en is het pakketje woensdag of donderdag binnen.

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 13:50

Zou inderdaad gewoon even wachten Maykoe :j
(ik moet soms wel 5 of 6 pakjes in één weekend versturen, dan blijft er ook wel eens iets een dagje langer liggen dan wat ik tegen de koper zei) Zou het niet vreemd vinden als het nog kwam.
En voor 85,- zou ik er liever ff heen rijden, maarja, dat is persoonlijk ;)

Heb nu weer een heleboel afhakers -O-
Bieden, akkoord gaan, om rekeningnummer vragen, dan een weekje stilte en dan zeggen "heb ze ergens anders gevonden en daar gekocht". Zucht.

Wel nog een lief mailtje van een blije moeder :D Had een hele set Cat Collectie met katjes op MP staan, is gekocht, betaald, verstuurd en kreeg ik er nog een heel blij ontvangst-mailtje van :D Ik vraag daar alleen maar naar bij dure artikelen, maar is toch wel leuk om te horen dat mensen er blij mee zijn..

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 14:36

Hoi, ik heb nu ook wat. Gisteren 2 dekens verkocht. 1 winterdeken en een regendeken met fleece dekens in goede staat voor 55 euro verkocht. Waren te groot voor mijn paard. Duidelijk gezegd maat 205 onderlengte bovenlengte 150. Krijg ik nu een mail heb de dekens opgemeten en de ene is 160 bovenlengte, kan ik ze terugbrengen woensdag als de dekens niet passen? Uhhhh wat moet ik hier nou mee? Dekens zijn 100%maat 205 en in prima staat...

Firegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 15:20

Ik had laatst iemand die vroeg of ze een deken mocht passen bij haar paard. Is hier in de buurt, dus geen probleem. Echter de persoon laat nu helemaal niets meer horen. Beetje jammer.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 15:40

MarjanB schreef:
Hoi, ik heb nu ook wat. Gisteren 2 dekens verkocht. 1 winterdeken en een regendeken met fleece dekens in goede staat voor 55 euro verkocht. Waren te groot voor mijn paard. Duidelijk gezegd maat 205 onderlengte bovenlengte 150. Krijg ik nu een mail heb de dekens opgemeten en de ene is 160 bovenlengte, kan ik ze terugbrengen woensdag als de dekens niet passen? Uhhhh wat moet ik hier nou mee? Dekens zijn 100%maat 205 en in prima staat...

Als ze het kan bewijzen, dan zou ik ze uit goed fatsoen terug nemen.
Had dat laatst ook, verkocht singel die 120 cm was, nou zegt klant na ontvangst: die is te lang.
Lintmeter bij het andere exemplaar gelegd: 127 cm!
Is dus vergoed want product is niet conform de omschrijving

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 16:02

*naam bokker vergeten*: Een Samsung Galaxy S2 voor 85 euro? Persoonlijk zou ik dat al niet vertrouwen, die dingen staan nog voor 150 a 200 euro op marktplaats (sommige zelfs hoger). Hoop dat je hem binnen krijgt :)

Ik heb de laatste tijd echt wat met mensen die vér onder de vraagprijs bieden. Ik heb net opnieuw m'n Guitar Hero set voor de PS3 op marktplaats gezet, vraagprijs 40 euro, krijg ik een mailtje of degene hem voor 7.50 mocht ophalen., Heb terug gestuurd dat de vraagprijs duidelijk erbij stond en dat de set niet wegging voor 7.50. Werd ie boos :oo Ja, voor dat bedrag verkoop je hem nooit en ga er dan maar een liedje op spelen voor je vriend, zal hij vast leuk vinden en bekijk het er maar mee... :') Tja...

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 16:10

Ik kreeg net een mail van iemand waar ik schijnbaar een bod had gedaan, hij vond het bod aan de lage kant maar ging toch wel akkoord.
Maar ik weet niet meer wat voor bod ik heb gedaan.... :o
Kan het niet meer terug zoeken want de advertentie is verwijderd en ik heb bij mijn mail ook geen kopie meer staan....
Heb maar gemaild of hij me even kan helpen herinneren aangezien de advertentie is verwijderd..... :)

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 16:22

Gisteren had ventjelief zijn nieuwe 'trofee' (wijnkistje) opgehaald.
Hij was overboden, maar de man deed niet moeilijk; de afgesproken prijs was er al eerder dan het hogere bod.
Keurig dus! :j

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 16:25

K heb ook weer wat biedingen gehad, 2 ben ik akkoord mee dus ben benieuwd of ik er nog wat van hoor haha

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 16:53

Ik heb mijn Samsung Galaxy S op marktplaats gezet. Ben benieuwd wat voor onzinbiedingen ik ga krijgen :')

Edit: Eerste reactie is al binnen
"Zou graag de telefoon komen bekeken. Bel me voor een afspraak"
:=

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 18:23

Maar, no offense, die dingen zijn toch ook niet zo veel meer waard?
Model is al een jaar of 3 oud?

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 18:28

Mijn mobiel, nieuwprijs ruim 200 euro, krijg Ik een bod 35 euro :+
Dahag! :evaw:

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 18:29

Dat zegt niets, hoe oud is je mobiel, zitten er gebruikssporen op?

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 18:33

SuSem schreef:
Dat zegt niets, hoe oud is je mobiel, zitten er gebruikssporen op?

enkele gebruikerssporen. Maar is Nog geweldig in staat.

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 18:42

En hoe oud is de telefoon? Welk type?

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 18:44

SuSem schreef:
En hoe oud is de telefoon? Welk type?

1 jaar. Htc wildfire.

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 18:45

Tja, een bod is een bod, maar meer dan 60 euro krijg je er denk ik niet voor..

Maiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 00:44

Maykoe schreef:
Een vriend van mij is eergisteren opgelicht op marktplaats, voor 85 euro zou hij een samsung galaxy s2 krijgen maar die is nooit gekomen

Als de telefoon in goede staat was vind ik dat ook erg goedkoop? Nieuw over de driehondetd bij mediamarkt nu in de aanbieding. Hoop dat de post wat laat is ! :(

Nayomie, ik denk dat een telefoon van 1 jaar oud on goede stast echt niet veel meer waard is helaas...

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 08:07

sharoontje schreef:
*naam bokker vergeten*: Een Samsung Galaxy S2 voor 85 euro? Persoonlijk zou ik dat al niet vertrouwen, die dingen staan nog voor 150 a 200 euro op marktplaats (sommige zelfs hoger). Hoop dat je hem binnen krijgt :)

Ik heb mijn Samsung s2 zelfs voor 250 euro verkocht paar maanden terug.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 09:48

foxy80 schreef:
MarjanB schreef:

Als ze het kan bewijzen, dan zou ik ze uit goed fatsoen terug nemen.
Had dat laatst ook, verkocht singel die 120 cm was, nou zegt klant na ontvangst: die is te lang.
Lintmeter bij het andere exemplaar gelegd: 127 cm!
Is dus vergoed want product is niet conform de omschrijving

Hmm tja maar als er in een deken maat 205 staat mag ik er toch vanuit gaan dat dit de maat is? Ik kijk nooit naar bovenlengte, als de deken hoog uitgesneden is en je gaat het meten dan klopt het al niet. Ik ben eigenlijk niet van plan om de deken terug te nemen. Ze heeft er 20 euro voor betaald en dit is het risico als je iets 2e hands bij een particulier koopt. Als ik het beroepsmatig deed ok, maar ze kan de deken nu ook zelf op internet zetten en weer doorverkopen.

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 10:10

Eigenlijk vind ik wel dat op het moment dat jij zegt, de deken is 205 met boven lengte 150 en dat blijkt niet te kloppen, jij wel een fout gemaakt hebt als het 160 blijkt te zijn.. Dit was anders geweest als je de boven lengte niet vermeld had; dan is het het risico van de koper. Maar op het moment dat jij informatie geeft (die niet klopt) gaat een koper toch van die informatie uit en baseert zijn koop er op. De koper baseert hierop of hij/zij de deken wel of niet koopt, klopt dit niet dan is dit niet de fout van de koper..

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 10:24

Eens met Elize :)

Ik kreeg hier gisteren een heel schattig mailtje van een heel blij meisje dat ze de hamsterkooi die ik te koop had heel graag wilde hebben voor 30 euro (25 is vp) en dat ze heeeeeel erg hoopte dat ik m nog had.
Ik vroeg me eerlijk gezegt af hoe serieus het was maar netjes gereageerd dat 'ie er nog was en toen kreeg ik reactie van haar moeder dat ze m s avonds nog wilde ophalen en een uurtje later stonden ze voor de deur. Helemaal super. Meisje helemaal blij want die zou een hamster krijgen en ik helemaal blij, neemt toch een hoop ruimte in :)

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 10:26

ElizeVdS schreef:
Eigenlijk vind ik wel dat op het moment dat jij zegt, de deken is 205 met boven lengte 150 en dat blijkt niet te kloppen, jij wel een fout gemaakt hebt als het 160 blijkt te zijn.. Dit was anders geweest als je de boven lengte niet vermeld had; dan is het het risico van de koper. Maar op het moment dat jij informatie geeft (die niet klopt) gaat een koper toch van die informatie uit en baseert zijn koop er op. De koper baseert hierop of hij/zij de deken wel of niet koopt, klopt dit niet dan is dit niet de fout van de koper..

Ik heb geadverteerd met 205 en verwezen naar een dekentabel voor als ze bovenlengtes wou weten. Erbij gezegd dat ik ze niet gemeten had omdat ik naar onderlengtes kijk. Nu is de deken hoog uitgesneden en valt ruim over de schoft (op de hals) hierdoor kan de deken aan de bovenkant wat langer zijn dan een deken die constant achter de schoft schuift.. Maar goed, ze gaat woensdag passen en dan weet ik meer. Ga er van uit dat de deken wel moet passen op een paard van 170, die van mij is 165 en wat smal waardoor de deken aan de voorkant open ging staan wat de reden was dat ik nu een kleinere deken besteld heb.

dodyg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 10:37

MarjanB schreef:
ElizeVdS schreef:

Ik heb geadverteerd met 205 en verwezen naar een dekentabel voor als ze bovenlengtes wou weten. Erbij gezegd dat ik ze niet gemeten had omdat ik naar onderlengtes kijk. Nu is de deken hoog uitgesneden en valt ruim over de schoft (op de hals) hierdoor kan de deken aan de bovenkant wat langer zijn dan een deken die constant achter de schoft schuift.. Maar goed, ze gaat woensdag passen en dan weet ik meer. Ga er van uit dat de deken wel moet passen op een paard van 170, die van mij is 165 en wat smal waardoor de deken aan de voorkant open ging staan wat de reden was dat ik nu een kleinere deken besteld heb.

dan zou ik haar dit gewoon mailen en kijken wat ze zegt

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 11:01

Dan is het al anders, in het berichtje dat je eerst schreef leek het anders.. Gewoon hopen dat het past in ieder geval!