[HK] Het "Ik hou van winter/kerst-topic".

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nienke89

Re: [HK] Het "Ik hou van winter/kerst-topic".

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 20:06

Ja, echt de moeite waard, ze hadden ook van die schattige nep boompjes die net echt leken.
En allemaal van die leuke frutseltjes!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 20:16

Leuk leuk leuk :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 22:39

Ben nog nooit naar een echte kerstmarkt geweest. Zij die er ook in nl?

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 22:46

Ik zou de grens over gaan, al heb je wel het een en ander in Nederland :j

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 03:58

NatassJa schreef:
Fijn Eskimo! Ik weet precies hoe je je voelt!

Ik heb een 5 jaar geleden mijn vorige paard terug gevonden. Was niet echt mijn paard, maar voor het gevoel wel. Is 8 jaar geleden verkocht, maar wist niet waar naar toe. Heel veel gezocht en toen 3 jaar later gevonden, via internet. Hij was naar Canada verkocht, naar een super goed huisje! Bij een oudere vrouw, die een goed dressuurpaard zocht. Helaas is hij 2 jaar geleden overleden, maar ik had veel contact met die vrouw. Foto's uitwisselen, veel verhalen. Was echt geweldig!

Ja precies, ik ben ook zo enorm blij! Wat pijnlijk dat die 2 jaar geleden is overleden, maar je weet in ieder geval dat hij zijn laatste jaren gelukkig is geweest en een goed baasje heeft gehad. En dat weet ik nu ook.. Daar zat ik het meeste mee aangezien ik wist dat hij meerdere keren was doorverkocht en dat idee vond ik zo erg aangezien het zo'n lief en bijzonder paard was.. En nu heeft die een heel lief baasje gekregen met een heel bijzonder verhaal die helemaal gek op hem is, dus ben helemaal happy!

Ikea leuke kerst spullen? Onthouden voor als ik weer in Nederland ben! :j

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 03:59

vonneke schreef:
Ben nog nooit naar een echte kerstmarkt geweest. Zij die er ook in nl?

In Duitsland zijn ze toch echt wel lekker dan in Nederland.. Super gezellig met overal kraampjes en je komt echt helemaal in de kerst sfeer. Aantal jaar geleden zijn wij met een boot die vanuit Arnhem ging (daar woonde we toen) naar Duitsland langs de kerstmarkten.. Een echte aanrader, dat was zo enorm gezellig! Duurde geloof ik 1 dag en nacht, je slaapt in de boot en daarna vaart die weer terug..

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 05:05

Niet het hele topic door gelezen, maar ik heb wel zin in het gedeelte kerst, maar winter.. Ik las iemand die zei, mag ik doorspoelen tot maart 2013, dat zou ik ook wel willen, maar jah. Sinterklaas en Kerst vind ik toch ook wel gezellig hoor.

Leuk inderdaad met familie ( :(:) voor degenen die ze moeten missen). De kaarsjes e.d. branden hier 's avonds ook alweer en zelfs de houtkachel is al eens aan geweest.

Minder vind ik gewoon de kou, kan daar slecht tegen... Het minste is het druilerige weer, als het vriest enzo, geen probleem, de paarden komen hier toch gewoon buiten. Meestal kunnen we de bak wel net van te voren slepen zodat deze vlak is en dan gooi ik het land open en kunnen ze daar ook lekker op. Dat trappen ze als het vriest toch niet stuk. En rijden, ach, ik heb elke week met beide in de binnenbak les en dan nog zelf eens even naar de binnenbak rijden, klaar. Rij toch geen wedstrijden die maanden en heb paarden die echt niet 5x in de week trainen nodig hebben om braaf te blijven.

En stal, jah we hebben warmte-lint en een pompsysteem, zodra het 3 graden is gaat dat automatisch aan, dus dat scheelt.

Sinterklaas, kerst en oud en nieuw en dan.. als er dan maar wat sneeuw o.i.d. ligt, anders vind ik januari/februari maar kil en koud, minst favoriete maanden in het jaar. Vriezen en het zonnetje erbij dan graag!

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 06:47

Oke, tword nu toch wel koud :') weet nog niet zo goed of ik daar blij mee moet zijn :=

Ga vandaag wel weer lekker in skibroek lopen..

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 06:54

Wat lees ik toch allemaal over de kou in Nederland.. Moet ik me dan zo voorbereiden? Hier is het totaal niet koud. Begint vanaf deze week wel kouder te worden. Ook op Fb lees ik overal dat het zo koud is in Nederland maar het vriest toch nog niet.. ? :D Zag zelfs een foto van m'n zus en zwager voorbij komen van een ochtend wandeling waarbij ze een hele dikke winterjas met sjaal en van die winterschoenen (moemoets, moemboets? hoe je die krengen ook noemt :') :') ) aan had :+

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 07:18

Het is hier nu heel koud, heeft flink gevroren.

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 07:59

Oeh koud? Ik ben nog niet buiten geweest, moet zo dochtertje naar school brengen op de fiets. Moet ik me voorbereiden? :p toch maar vd week om handschoenen, normaal doe ik dan mijn fijne, wat gevoerde Roeckltjes aan maar er is er 1 kwijtgeraakt :( dus nu moet ik om gewone handschoenen, blegh.

@eskimo: moonboots bedoel je ;) haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 08:30

Ik kom amper mijn bed uit....

Jacquelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 08:47

Ik heb vandaag nog met mijn zomerjas gefietst, viel best mee eigenlijk, ik heb het nu zelfs heet :oo

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 10:17

Ooohh het is -hier- helemaal niet koud! Valt hartstikke mee, heb gelukkig nog geen handschoenen nodig gehad :-)

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 10:28

Nu is het hier ook heerlijk :j
Zonnetje schijnt aan de strakblauwe lucht en dan het frisse ochtendweer nog :D

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 16:59

Net een heerlijke boswandeling gemaakt met de hondjes en daarna lekker opgewarmd bij een nieuw ontdekt restaurantje. Was heerlijk met dit weer :D

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 17:01

Moonboots ja!! :D Lekker hoor een boswandeling.. Da's echt genieten dan als je daarna zo kan opwarmen

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 17:49

Ja was echt heerlijk. Honden genoten ook echt en lagen in het restaurantje heerlijk te soezen voor de open haard.
Mocht wel eeuwig duren zo... Ik wil niet weten hoe heerlijk het daar is als er buiten sneeuw ligt.

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 18:08

ohh ! Wat leuk...... Net stam pot boerenkool gehad , lekker

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 19:29

Oke toch geen skibroek aan gehad vadnaag :')

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 20:59

Haha toch maar niet Ladybird :D..

Hier komt het weer eens met bakken uit de hemel en ik heb een vrije dag.. Niks te doen dus hebben mams en ik maar Sky Radio Christmas zender heel hard opgezet, doen we alsof de regen sneeuw is en gaan we maar spelletjes doen :D

Btw, hier zijn ze al in de kerst sferen! Hier kennen ze geen Sinterklaas dus zodra Halloween was afgelopen komen ze hier in de Kerst sfeer.. Dat betekent dat er in sommige winkels al Christmas songs worden gedraaid en in overdekte winkelcentra en in de stad kerst verlichtingen en versieringen hangen.. Overal kan je kerst shoppen en zie je grote kerst slingers.. Super gezellig <3 Zal dit weekend als het lukt even foto's ervan maken

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 21:19

Klinkt heerlijk :j

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 22:02

Klinkt goed Eskimo!!

Ik moet voor deze winter nog een skibroek kopen; is wel zo lekker voor bij de pony... Heb het afgelopen jaren echt stervenskoud gehad en straks sta ik op een klein halfuur lopen van het bos, dat wil ik met sneeuw natuurlijk wel even doen :)

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 22:10

Lang leve de lidl amyII

Jacquelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 22:26

Bij de lidl hebben we idd enorm veel wintersport kleren, wel is t bij ons eigenlijk allemaal uitverkocht. (ik werk bij de lidl :) )