Ooit een gevangene geschreven?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Isegrim

Re: Ooit een gevangene geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 23:14

Op 27 juni is er een hoorzitting waarin de executiedatum voor Jamie wordt vastgesteld. Ik weet niet of Jamie zelf dat al weet, dus ik ga hem nu een berichtje sturen.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 23:16

spannend....

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 23:35

Heel spannend. Hoe lang moet er minimaal tussen de hoorzitting en de executiedatum zitten? En hoe krijg jij eigenlijk dat soort dingen te horen als Jamie het zelf nog niet weet?

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 23:48

90 dagen.

Website van de rechtbank. En iemand heeft er voor me achteraan gebeld.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 06:34

spannend zeg!

ik kreeg ineens een brief van een vreemde gevangene, hij zegt dat die me adres van een vriend heeft gehad. maar de naam zegt me niks. what to do?

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 07:36

Ise grim, wat een dubbel gevoel, zo'n hoorzitting. Aan de ene kant wil je helemaal niet dat er een datum wordt vastgesteld aan de andere kant wil je eigenlijk dat het dan maar zo snel mogelijk achter de rug is. Zou Jamie naar die hoorzitting willen? ( als uitje? en dat bedoel ik niet zo cru als het er staat, maar meer in het geval van een autoritje, een paar passen buitenlucht happen in een andere omgeving, het doorbreken van de sleur? of ziet hij dat niet zitten met zijn knieeen?

Ik heb inderdaad absoluut niet aan auteursrecht gedacht, maar zoals jij ook al zei, het is maar een klein stukje van het artikel.

Zo zie je maar weer dat jij dingen heel anders ervaar omdat jij veel dichterbij Jamie staat. Zoals jij het vertelt kan ik me inderdaad voorstellen dat jij het aardbeienstukje ''mooi'' vind.

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 07:49

Hij heeft niets te willen. Hij woont die hoorzitting bij via een videoconferentie, dus gewoon in de gevangenis. Hij mag niet kiezen of hij daar al of niet bij is.

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 08:06

o, okay, ik meen me te herinneren dat je ergens hebt gezegd dat in sommige gevallen de gevangene wel (lijfelijk) aanwezig is en in sommige gevallen niet. Maar het is gewoon via een videoscherm. Kan ik me ook wel voorstellen.

Wat ik trouwens wel opvallend vond aan het artikel is dat Jamie zelf zegt dat hij NIET tegen de doodstraf is... Toen ik dat las had ik echt zo iets WTF. :? |o

Wat ik me ook niet gerealiseerd heb is dat ( sommige) deathrow inmates echte probleemmakers zijn. Ze hebben immers niets meer te verliezen. DE vraag is natuurlijk wel of dat gedeeltelijk niet komt door de manier waarop ze daar behandeld worden. urine en poep gooien. steken met pennen, gericht paperclips afschieten naar mensen om ogen etc te raken.

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 08:08

SteffiiY schreef:
spannend zeg!

ik kreeg ineens een brief van een vreemde gevangene, hij zegt dat die me adres van een vriend heeft gehad. maar de naam zegt me niks. what to do?

Wat jij wilt! :P Als jij het ziet zitten om nog met iemand te schrijven, waarom niet? Ik zou me er niet te druk over maken hoe hij/zij aan je adres komt. Ik kan me voorstellen dat die gewoon onderling worden uitgewisseld.

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 12:37

"If you treat people like animals, they act like animals". Kijk maar naar het Stanford Prison Experiment...

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 12:54

even gegoogled en je hebt gelijk

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 14:55

Het kan inderdaad van geval tot geval verschillen trouwens, of er al dan niet een 'echte' zitting wordt gehouden voor het vaststellen van de datum. Elke county heeft zijn eigen beleid daarin denk ik. Soms krijgt een gevangene simpelweg zijn Death Warrant 'thuisbezorgd'.

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 14:58

Jamie en ik hebben trouwens wel eens stevige discussies gehad over de doodstraf. Want hij is er inderdaad niet principieel tegen. Veel ironischer dan dat wordt het niet. :D

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 20:42

Nee, daar snap ik inderdaad niks van. :+

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 13:44

Heb je al een reactie gehad van Jamie over 27 juni? of kan hij niet van die 48-uurs berichten sturen?

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 15:45

Ik ga eind augustus weer terug naar America maar dan voor een maand *\o/*

im blessed :')

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 18:42

Nanda schreef:
Heb je al een reactie gehad van Jamie over 27 juni? of kan hij niet van die 48-uurs berichten sturen?

Nee, dat kan hij niet. Hij kan alleen gewone brieven sturen.

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 20:56

Jammer. Mogen gevangenen op deathrow ook af en toe bellen?

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 21:41

Theoretisch mogen ze dat. Ze krijgen alleen nooit de kans.

Als het goed is gaat er vandaag iemand 'namens mij' op bezoek bij Jamie.

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 21:49

namens jou? :+ Kleedt die zich dan ook zo kleurig en fleurig als jou? Jamie neemt vast geen genoegen met surrogaat :P . Nee zonder gekheid. Is dat die vrouw waar je ook gelogeerd hebt? Fijn dat zij persoonlijk naar hem toe gaat.

Waar ik net aan zat de denken. Heeft Jamie nog intensief contact met zijn vrouw? Zou zij ook komen om afscheid te nemen of wil jamie dat niet.? Heb jij nog contact met haar?

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 21:56

Ja, dat is Gloria Rubac inderdaad. :)

Jamie heeft weinig contact met zijn vrouw. Of zij wil komen om afscheid te nemen, weten we nog niet. Hij wil hier afspraken met haar over maken de eerstvolgende keer dat ze komt. Ik heb af en toe contact met haar; ik heb d'r op Facebook. Hun zoon ook.

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 14:37

Gloria is gister inderdaad bij Jamie geweest en heeft hem bezocht en van eten voorzien. Het gaat goed met hem. Hij is op de hoogte van 27 juni en hij is er klaar voor. Gloria geeft aan dat ze nog nooit een terdoodveroordeelde heeft meegemaakt die zó rustig is onder het vooruitzicht van een executiedatum. Het is goed zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 15:29

Isegrim kwam je blog tegen , wat intensief en wat komt het dichtbij...

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 15:41

In het ongestelde hengsten-topic zeker? :P

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 15:47

Ik heb je Blog ook weer even bijgelezen vanochtend.
Persoonlijk vind ik het prettig om te lezen dat Jamie er zo rustig onder is, anderzijds vind ik het echt onmenselijk wat ze hem aandoen. Hij heeft zijn lot geaccepteerd, net als iemand die terminaal ziek is, een verschrikkelijk idee! Sorry voor de vergelijking maar zo zie ik het

Hoe meer ik er over lees hoe meer ik tegen de doodstraf ben (trouwens ook dead man walking gezien). Wat die mensen hebben gedaan is niet goed te praten, maar de doodstraf? Dat maakt het rechtssysteem MINSTENS net zo slecht als de veroordeelde! Dat is toch moord met voorbedachten rade?