Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Gleyla schreef:Ik had eens iets te koop staan hier op bokt. Hadden gegevens uitgewisseld etc.
Kreeg het bedrag ook netjes op mijn rekening gestort, waarna ik het pakketje heb verzonden.
Nadien kreeg ik thuis een enveloppe met nogmaals het geld in gestuurd :p !
Heb die persoon ervan op de hoogte gesteld, en zij wist zelfs al niet meer dat ze het had gestort :p
Ze heeft het geld uiteraard teruggekregen dat ze teveel had gestuurd!
jilleroo schreef:Ik had mijn ipod nano verkocht via MP, de vrouw die hem kocht zou savonds langskomen om 18.00 de volgende dag.
Smiddags kreeg ik nog telefoon van een bokker die geintresseerd was maar verteld dat ik hem al verkocht had maar als het niet doorging dat ik het haar zou laten weten.
Dus ik zit om 18.00 klaar, maar niemand te zien , 19.00 nog niemand en geen telefoontje of mail , helemaal niets. Om 20.00 was ik het zat, dan maar niet en heb ik de bokker gebeld en hem aan haar verkocht.
Kreeg ik de volgende dag een mailtje van de eerste koper dat ze in het ziekenhuis was geweest door een val en daardoor niet kon komen en of ik hem dan maar wou opsturen. Netjes mail terug gedaan dat ik hem nu aan een ander verkocht had omdat ze niets had laten horen en gezien dat regelmatig gebeurt op marktplaats dat mensen niet opdagen, ik hem niet een week vast ga houden zonder bericht.
kreeg ik een boos mailtje terug dat ik haar had moeten vertrouwen en hem niet had mogen verkopen aan een ander.
Ja dahaagzo ken ik er meer.
jilleroo schreef:Ja, dat had gekund, maar mijn geduld is op als je al vaker iets verkoopt en mensen komen niet opdagen. Dan kan ze wel zeggen dat ik haar wel moet vertrouwen maar dat kan iedereen wel makkelijk zeggen. Dat vertrouwen ben ik kwijt in mensen. Je bent er of je bent er niet.
En ik zeg ook niet dat ze het expres doet. Maar zoals ze het verhaal vertelde in de mail kwam het al niet geloofwaardig over. Enfin. gedaan is gedaan.
jilleroo schreef:Ja, dat had gekund, maar mijn geduld is op als je al vaker iets verkoopt en mensen komen niet opdagen. Dan kan ze wel zeggen dat ik haar wel moet vertrouwen maar dat kan iedereen wel makkelijk zeggen. Dat vertrouwen ben ik kwijt in mensen. Je bent er of je bent er niet.
En ik zeg ook niet dat ze het expres doet. Maar zoals ze het verhaal vertelde in de mail kwam het al niet geloofwaardig over. Enfin. gedaan is gedaan.
enzino schreef:jilleroo schreef:Ja, dat had gekund, maar mijn geduld is op als je al vaker iets verkoopt en mensen komen niet opdagen. Dan kan ze wel zeggen dat ik haar wel moet vertrouwen maar dat kan iedereen wel makkelijk zeggen. Dat vertrouwen ben ik kwijt in mensen. Je bent er of je bent er niet.
Gelijk heb je, geen bericht = geen vasthouden.
Het ziekenhuis verhaal hoor ik iets te vaak als excuus, en ook vanuit een ziekenhuis kan je bellen en mailen. Doe je dat niet dan is het je eigen schuld.
tjady schreef:Ik kreeg een keer een bod op mijn veulen van 300 euro. Ik heb het bod verwijderd en aan gegeven dat het verwijderd was, omdat het geen serieus bod was. Vraagprijs van veulen was rond de 3000 euro. Krijg ik een mail terug, waarin de bieder mij ging uitleggen dat marktplaats een spel is van bieden en tegenbieden en dat dan verkocht wordt.![]()
Ook heb ik wel eens een mail gekregen van iemand die de advertentie had gezien en commentaar had op iets wat ik in de tekst had staan.
Vjestagirl schreef:tjady schreef:Ik kreeg een keer een bod op mijn veulen van 300 euro. Ik heb het bod verwijderd en aan gegeven dat het verwijderd was, omdat het geen serieus bod was. Vraagprijs van veulen was rond de 3000 euro. Krijg ik een mail terug, waarin de bieder mij ging uitleggen dat marktplaats een spel is van bieden en tegenbieden en dat dan verkocht wordt.![]()
Ook heb ik wel eens een mail gekregen van iemand die de advertentie had gezien en commentaar had op iets wat ik in de tekst had staan.
Dan stuur je toch terug: "prima, ik bied €6000 tegen?"
enzino schreef:Gelijk heb je, geen bericht = geen vasthouden.
Het ziekenhuis verhaal hoor ik iets te vaak als excuus, en ook vanuit een ziekenhuis kan je bellen en mailen. Doe je dat niet dan is het je eigen schuld.
HTM schreef:helemaal mee eens.
Tegenwoordig heeft bijna iedereen wel een telefoon, en hebben ze je nummer niet, ook iedereen heeft internet tegenwoodig, zelf op de telefoon....
GamblersCup schreef:Ja, een dag later weer thuis betekend gelijk even orde op zaken stellen natuurlijk. Maar niet onderweg, of in het ziekenhuis hoor. Als je daar terechtkomt, dan mag de MP afspraak echt even wachten. Er zijn belangrijkere zaken.
En ik ga vanuit het ziekenhuis ook echt niet iemand anders erop zetten om de MP afspraak af te zeggen. Ziekenhuis = ernstiger dan een verstopte neus en daar mag iedereen op dat moment even voor wijken.