Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
frgheaven schreef:Ik ben vanochtend redelijk goed begonnen al zeg ik het zelf.
Heb onderhand al een halve liter water achter de keizen
O - volkorenbroodje rosbief
T - een appel
L - volkorenbroodje rosbief + appel
T - Appel
A - gevulde paprika uit de oven met kip/groenten en rauwkost.
ROCHELLEx schreef:fresley schreef:Hmm, nou dan zeg ik bye bye!
Want ik ben hier niet ''meer'' welkom!
Succes nog!
Huh? hoezo heb ik iets gemist?
Ik krijg net mn avondeten voor mijn neus geschoven
-ja ik eet op mijn kamer zo nu en dan-
Maar er staat een klein bakje met kroepoek bij.
Wat zal ik doen, eten en dan weer veel water drinken. Ik ga morgen toch sporten.
Of toch laten staan .. ?
Celiien schreef:Heey iedereen!
Ik ga dinsdag beinnen met afvallenDit omdat ik maandag jarig ben en om nou niks te mogen op je verjaardag
Anyways, ik ga een of ander dieet volgen wat mn moeder gekregen heeft van een collega. T komt eropneer dat het een ziekenhuisdieet is, en het je maag verkleind. Iets van 10kilo in 3 wekenben dus erg benieuwd, want ik blijf snoepen
xx_Kelly_xx schreef:Aaaaaaaaaaaarghhh, ik heb gezondigd vandaag...
O: kommetje Cornflakes met een glas water
T: 1 wit bolletje met ham, flesje water
M: 2 witte bolletjes met salami & ham, bakje met stukjes fruit (kiwi, banaan, druiven etc)
T: 1 wit bolletje kipfilet, flesje water
A: pasta met verse tomatensaus, tonijnsalade (tonijn/sla/sla saus) en een klein beetje vla
Wat er vandaag niet goed ging?
De witte bolletjes zouden beter bruin kunnen zijn, maar helaas hadden we geen bruin.
Het kommetje Cornflakes had beter Mueslï kunnen zijn of iets met fruit, want er zat suiker op de Cornflakes en dat is dus niet super gezond maar er moeten nog boodschappen gedaan worden dus moest het even doen met wat er was. De vla had ik ook moeten laten staan, maar heb vandaag verder niks gesnoept.
Ik heb er vandaag wel heel erg op gelet en jemig dat water staat me echt tegen, hou niet van water, zo smaakloos maar heb mezelf gedwongen om te drinken.
Morgen ga ik er nog harder tegenaan, de vla en Cornflakes was even balen...
Gelukkig dïeet ik samen met mijn vriendin dus we hebben het de hele pauze over tips en tja, best gezellig.
Juut schreef:Celiien schreef:Heey iedereen!
Ik ga dinsdag beinnen met afvallenDit omdat ik maandag jarig ben en om nou niks te mogen op je verjaardag
Anyways, ik ga een of ander dieet volgen wat mn moeder gekregen heeft van een collega. T komt eropneer dat het een ziekenhuisdieet is, en het je maag verkleind. Iets van 10kilo in 3 wekenben dus erg benieuwd, want ik blijf snoepen
Zoveel af willen vallen in 3 weken lijkt mij niet handig... Mensen met maagbandverkleining eten idd nogal weinig; er is in hun maag gesneden, hun lichaam moet dat allemaal verwerken voordat het weer normale hoeveelheden kan verwerken. Om dit dieet te willen volgen zonder dat je de ingreep hebt gehad is voor jezelf een hoge lat![]()
frgheaven schreef:Ik ben vanochtend redelijk goed begonnen al zeg ik het zelf.
Heb onderhand al een halve liter water achter de keizen
O - volkorenbroodje rosbief
T - een appel
L - volkorenbroodje rosbief + appel
T - Appel
A - gevulde paprika uit de oven met kip/groenten en rauwkost.
farahtjuh schreef:ze mijn lijste dan ook maar even
o --> tja heel slecht helemaal niks ( kopje thee op stage)
t --> cracker kruidenboter
m --> thee cracker kruidenboter
a --> stampot
en verder helemaal niks,
Nagano schreef:farahtjuh schreef:vanavondlekker stampot eten een geen chips aan raken
sorry hoor maar van stampot val je echt niet af
laat die koolhydraten staan zo als aardappels rijst en macaroni en als het kan brood dan val je pas goed en veel af
groetjes nagano
Melanie_B schreef:Word je van brood dik?
Flying_Angel schreef:Ik heb vandaag op:
O: Glas dubbelfriss, en 1 ontbijtcracker van Lu. Vitalu ontbijtcracker heet dat volgens mij!
L: 2 bruine boterhammen, met van die pitjes erop: 1 met ossenworst ( ik heb eigenlijk geen idee of dat slecht of goed is ), en 1 met kruidenboter, 1 kopje cup a soup tomaat, en een beker melk.
T: Ik ga zo een mandarijn eten!
Vulina schreef:Bruinbrood 2 snee 165kc
48+ kaas 1 voor 1 snee 76kc
Salami 1 voor 1 snee 58kc
Halfvolle melk 1 beker 118kc
Aardappelen, gekookt 1 opscheplepel 58kc
Sla met slasaus 2 schaaltje 93kc
Ei, gekookt 1 stuks 68kc
Schnitzel, gepaneerd, bereid 1 lapje 249kc
Totaal 885kcal verzadigd vet:15 Totaal vet:39
Kan qua kcal nog wel wat bij voor vandaag...
Joonsel schreef:Aah mijn broertje is popcorn aan het maken
Babsiej schreef:Ook ik meld me maar weer![]()
Ben vorig jaar zomer ongeveer rond de 7 kilo afgevallen, alleen voor het mooie wil ik er nog wel 10 af!
Ben zelf ook al sinds vorige week bezig dus alweer iets langer als vandaag.
Ontbijt: 1 croissant met light jam, 1 bruine boterham met kipfilet en komkommer, 1 glas melk, en 1 kop thee
Tussendoor : magere yoghurt met van die gepofte tarwe
Lunch : 1 bruine boterham met boterhamworst ( de yoghurt was pas om 11.30 dus nog niet echt honger )
tussendoor : 1 banaan
Diner : spinazie met een schnitzel denk ik
En over de hele dag al 1,5 liter water gedronken
Natasja91 schreef:Citaat:Ik kan met nog wel meer medische termen gaan gooien, maar dat zal het allemaal niet makkelijker maken. Je lichaam heeft gewoon koolhydraten, vetten en eiwitten als basis nodig. Je lichaam heeft 10 energie% aan eiwitten nodig, 40 energie% koolhydraten en 20-40 energie % aan vetten nodig. Waarvan maximaal 10 energie % aan verzadigd vet. Verzadigd vet is het "verkeerde" vet en overzadigd vet is het "juiste" vet.
Het is hierdoor belangrijk om etiketen te kunnen lezen. Kijk hierbij goed naar de verhouding vet.
Die percentages zijn niet voor iedereen gelijk.
Is namelijk ook afhankelijk van je lichamelijke activiteiten (en je doel daarbij).
Krachtsporters hebben bijvoorbeeld meer eiwit nodig dan een passief persoon voor spierherstel/opbouw..
nowornever schreef:Steffie89 schreef:Stampot slecht? Ja, als je er veel jus, roomboter en spekjes aan toevoegd komen er veel vetten in. Maar stampot is prima magerder te maken door er in plaats van boter/jus er melk bij te doen.
Roomboter bij de stampot??
Stampot maak je toch altijd met melk?