Less is more! Goede voornemen : Afvallen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sabin_e

Re: Less is more! Goede voornemen : Afvallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 19:15

Ik zag net een reclame van het product 'Alli afslankpil'. Heeft iemand van jullie hier verstand van of ervaring mee?

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 19:21

frgheaven schreef:
Ik ben vanochtend redelijk goed begonnen al zeg ik het zelf.
Heb onderhand al een halve liter water achter de keizen :D

O - volkorenbroodje rosbief
T - een appel
L - volkorenbroodje rosbief + appel
T - Appel
A - gevulde paprika uit de oven met kip/groenten en rauwkost.

Voorbeeldje.
De verdeling is nog best oke: 5 eetmomenten.
Al zou dat uitgebreid mogen worden naar 6 eetmomenten (nog eentje na het avondeten).
3 appels is niet aan te raden: is fruit met veel suiker.'
Een broodje als ontbijt kan, zeker als je een slechte ontbijter bent.
Tussendoor die appel kan ook prima, suikerrijk fruit vroeg op de dag eten!

De lunch daarentegen is te mager.
Sowieso nog een broodje erbij, appel weglaten.
Dan als middagtussendoortje bijvoorbeeld magere kwark en een handje noten (walnoten, amandelen e.d.).
Avondeten is prima, meestal toch een kwestie van wat de pot schaft.
Avondtussendoortje kun je kiezen voor fruit (mandarijntjes, sinaasappeltje) o.i.d.
En dan nog zit je aan de lage kant met eten.. je zou er zo ngo 2 broodjes in kunnen voegen (1 extra bij het ontbijt of als tussendoortje, en nog 1 extra bij de lunch).

Let wel, dit is een voorbeeld van hoe je een dag kunt indelen!!!
Basis is en blijft gewoon om je eten over 5 á 6 eetmomenten te verdelen en zéker niet te weinig te gaan eten!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 19:21

ROCHELLEx schreef:
fresley schreef:
Hmm, nou dan zeg ik bye bye!

Want ik ben hier niet ''meer'' welkom!

Succes nog!

Huh? hoezo heb ik iets gemist?

Ik krijg net mn avondeten voor mijn neus geschoven
-ja ik eet op mijn kamer zo nu en dan-
Maar er staat een klein bakje met kroepoek bij.

Wat zal ik doen, eten en dan weer veel water drinken. Ik ga morgen toch sporten.
Of toch laten staan .. ?

Ik ben -16 dus ik ben hier niet welkom, Oke dat snap ik.
Maar ik word in de 12weken 16 maar alsnog ben ik niet welkom..
Vind het een beetje jammer..
Maarja

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 19:22

@ freslet: oh, ik dacht juist dat er hier geen minimum leeftijd was?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 19:22

Schijnbaar wel dus.
Ik had het ook verkeerd gelezen..

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 19:26

Celiien schreef:
Heey iedereen!
Ik ga dinsdag beinnen met afvallen :)) Dit omdat ik maandag jarig ben en om nou niks te mogen op je verjaardag :+
Anyways, ik ga een of ander dieet volgen wat mn moeder gekregen heeft van een collega. T komt eropneer dat het een ziekenhuisdieet is, en het je maag verkleind. Iets van 10kilo in 3 weken :)) ben dus erg benieuwd, want ik blijf snoepen :')

Zoveel af willen vallen in 3 weken lijkt mij niet handig... Mensen met maagbandverkleining eten idd nogal weinig; er is in hun maag gesneden, hun lichaam moet dat allemaal verwerken voordat het weer normale hoeveelheden kan verwerken. Om dit dieet te willen volgen zonder dat je de ingreep hebt gehad is voor jezelf een hoge lat ;)

Ik zelf zat vandaag aan het water, waar ik normaal warme choco of thee met suiker pak.
lunch; 3 witte boterhammen en cup a soup tomatencreme
avondeten; tomatensoep met héél veel groente, en een stuk stokbrood
Ben voorbij gelopen aan de chocorepen in de aanbieding, en de marsijs in de aanbieding, en de lekkere kerstkoekjes in de aanbieding... }:0
Morgen ook eens proberen te onbijten; sla ik eigenlijk standaart over :o
Hoop vanavond nog actief te kunnen doen, maar wat en hoe hangt af van mn (winter-)voeten

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 19:28

ik wil ook een beetje afvallen, kilo of 2. wil weer 60 zijn of ietsje minder. wat trouwens een handige site is om je vorderingen bij te houden: http://www.valtaf.nl. :D

ga trouwens geen speciaal dieet volgen. gewoon niet meer snoepen sowieso en niet teveel avond eten maken. kook altijd voor mezelf dus dan maak ik al snel teveel. of dan koop ik een toetje en dan gaat alles op. :')

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 19:29

yes bijna 2,5 liter water gedronken!! Hoppa!! Best veel voor iemand die alleen water pakt bij een paracetamol hahaha. 1 snoepje gehad en een liga. vanavond macaroni en voor de rest plakjes broof oooh nee het klokhuis heeft een onderwerp over bonbons aaahaha gauw op een ander

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 19:30

Aaaaaaaaaaaarghhh, ik heb gezondigd vandaag...

O: kommetje Cornflakes met een glas water
T: 1 wit bolletje met ham, flesje water
M: 2 witte bolletjes met salami & ham, bakje met stukjes fruit (kiwi, banaan, druiven etc)
T: 1 wit bolletje kipfilet, flesje water
A: pasta met verse tomatensaus, tonijnsalade (tonijn/sla/sla saus) en een klein beetje vla

Wat er vandaag niet goed ging?
De witte bolletjes zouden beter bruin kunnen zijn, maar helaas hadden we geen bruin.
Het kommetje Cornflakes had beter Mueslï kunnen zijn of iets met fruit, want er zat suiker op de Cornflakes en dat is dus niet super gezond maar er moeten nog boodschappen gedaan worden dus moest het even doen met wat er was. De vla had ik ook moeten laten staan, maar heb vandaag verder niks gesnoept.

Ik heb er vandaag wel heel erg op gelet en jemig dat water staat me echt tegen, hou niet van water, zo smaakloos maar heb mezelf gedwongen om te drinken.

Morgen ga ik er nog harder tegenaan, de vla en Cornflakes was even balen...
Gelukkig dïeet ik samen met mijn vriendin dus we hebben het de hele pauze over tips en tja, best gezellig. :P

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 19:37

xx_Kelly_xx schreef:
Aaaaaaaaaaaarghhh, ik heb gezondigd vandaag...

O: kommetje Cornflakes met een glas water
T: 1 wit bolletje met ham, flesje water
M: 2 witte bolletjes met salami & ham, bakje met stukjes fruit (kiwi, banaan, druiven etc)
T: 1 wit bolletje kipfilet, flesje water
A: pasta met verse tomatensaus, tonijnsalade (tonijn/sla/sla saus) en een klein beetje vla

Wat er vandaag niet goed ging?
De witte bolletjes zouden beter bruin kunnen zijn, maar helaas hadden we geen bruin.
Het kommetje Cornflakes had beter Mueslï kunnen zijn of iets met fruit, want er zat suiker op de Cornflakes en dat is dus niet super gezond maar er moeten nog boodschappen gedaan worden dus moest het even doen met wat er was. De vla had ik ook moeten laten staan, maar heb vandaag verder niks gesnoept.

Ik heb er vandaag wel heel erg op gelet en jemig dat water staat me echt tegen, hou niet van water, zo smaakloos maar heb mezelf gedwongen om te drinken.

Morgen ga ik er nog harder tegenaan, de vla en Cornflakes was even balen...
Gelukkig dïeet ik samen met mijn vriendin dus we hebben het de hele pauze over tips en tja, best gezellig. :P

Niet zo streng zijn voor jezelf; zó slecht is Cornflakes nou ook weer niet! :=

Dianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 19:40

Ik meld me ook, flink gezondigd tijdens de feestdagen...

O: banaan en kiwi
T: speculaasje
L: tomatensoep met balletjes
T: granenkoek
A: aardappelen en wortels met kip
T: weet ik nog niet ^^

Beweging: uur wandelen

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 19:48

Juut schreef:
Celiien schreef:
Heey iedereen!
Ik ga dinsdag beinnen met afvallen :)) Dit omdat ik maandag jarig ben en om nou niks te mogen op je verjaardag :+
Anyways, ik ga een of ander dieet volgen wat mn moeder gekregen heeft van een collega. T komt eropneer dat het een ziekenhuisdieet is, en het je maag verkleind. Iets van 10kilo in 3 weken :)) ben dus erg benieuwd, want ik blijf snoepen :')

Zoveel af willen vallen in 3 weken lijkt mij niet handig... Mensen met maagbandverkleining eten idd nogal weinig; er is in hun maag gesneden, hun lichaam moet dat allemaal verwerken voordat het weer normale hoeveelheden kan verwerken. Om dit dieet te willen volgen zonder dat je de ingreep hebt gehad is voor jezelf een hoge lat ;)

Hmm ik zat net zelf ook te denken dat de lat wel errug hoog lag.. Ik bedoel, mijn eetgewoonte is gewoon erg denkik.
ik zal wel even opschrijven wat ik van e week op een random dag heb gegeten

O: niks, alleen een kop koffie (krijg inprincipe smorgens niks weg)
T: broodje filet american (witbroodje, sla erop)
M: broodje filet american(tarwe, sla erop)
T: 2 pakjes crackers
A: bord met witlof, aardappels (2 of 3 ofzo ), karbonade en kaassaus
T: 2 bakje chips
wat wordt weggespoeld met cola en 7uplight en watermet bubbels.

vandaag

O: 1 Geroosterde broodjes (met moeite :') ) met een glas vifit
T: 1 pakje crackers
M: 1 broodje filet american, donkerbruin met sla erop+ een kaal beschuitje.
T: 1 Grapefruit
A: bord met witlof, aardappels (2 of 3 ofzo ), karbonade en een beetje kaassaus
T: weet ik nog niet :+ probabaly een sinaasappel oid.
qua drinken heb ik 1 flesje water zonder bubbels, en 2 met op :))

als ik zo doorga zal ik ook wel snel afvallen toch?
ohja ik ben trouwens 1.68 (ongeveer) en weeg 74kilo (schaamschaamschaam)
ooh en ikga ook meer paardrijden(als de dooi niet inzet in ieder geval... heb gister en vandaag weer is een uurtje gereden :)) )

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 19:56

frgheaven schreef:
Ik ben vanochtend redelijk goed begonnen al zeg ik het zelf.
Heb onderhand al een halve liter water achter de keizen :D

O - volkorenbroodje rosbief
T - een appel
L - volkorenbroodje rosbief + appel
T - Appel
A - gevulde paprika uit de oven met kip/groenten en rauwkost.

Opzich eet je gezonde producten, volkoren brood is erg goed! Ik mis alleen zuivel bij je voeding, neem 's morgens een glas melk als extra. En een als tussendoortje in de middag een bakje magere yoghurt of kwark. Daarnaast moet je meer variëren in je voeding. Wie gevarieerd eet, krijgt alle stoffen binnen die nodig zijn. Bovendien wordt het risico op het binnenkrijgen van eventueel aanwezige ongezonde stoffen gespreid.

farahtjuh schreef:
ze mijn lijste dan ook maar even

o --> tja heel slecht helemaal niks ( kopje thee op stage)
t --> cracker kruidenboter
m --> thee cracker kruidenboter
a --> stampot
en verder helemaal niks,

Probeer echt te ontbijten, neem dan een glas ontbijtdrank als je niet veel naar binnen krijgt. 's Morgens start je "moter" van je lichaam na een goed ontbijt. Kruidenboter is zó vet! Kruidenboter bestaat uit roomboter, en dit is zo vet. Neem mager beleg, ergens in het topic staat al een lijstje met mager beleg. Voor de lunch zou ik nog 2 crackers en bij toevoegen en een zuivelproduct.
Wat eet je daarnaast bij je stampot? Vlees, vis?

Nagano schreef:
farahtjuh schreef:
vanavond ;) lekker stampot eten een geen chips aan raken :D

sorry hoor maar van stampot val je echt niet af
laat die koolhydraten staan zo als aardappels rijst en macaroni en als het kan brood dan val je pas goed en veel af
groetjes nagano

Stampot slecht? Ja, als je er veel jus, roomboter en spekjes aan toevoegd komen er veel vetten in. Maar stampot is prima magerder te maken door er in plaats van boter/jus er melk bij te doen.

Melanie_B schreef:
Word je van brood dik?

Hier kan ik volmondig nee op zeggen. Veel mensen denken dat brood een dikmaker is. Bijvoorbeeld omdat het van meel gemaakt is en er dus veel koolhydraten in zitten. Het tegendeel is echter waar. Brood heeft juist de perfecte eigenschappen om overgewicht te helpen voorkomen en tegen te gaan. Brood is namelijk rijk aan vezels en voedingsstoffen, terwijl het maar weinig vet bevat. Het dikmakende zit 'm veel meer in het smeersel en het beleg. Die leveren veel calorieën, niet het brood!
Het is belangrijk dat je kiest voor volkoren brood. Veel mensen denken hoe bruiner het brood hoe gezonder. Dit is niet zo, er wordt vaak gebruik gemaakt van kleurstoffen. Volkorenbrood wordt gemaakt van volkorenmeel.
Daarnaast bevat brood jodium, jodium stimuleert de schilklier.
Flying_Angel schreef:
Ik heb vandaag op:

O: Glas dubbelfriss, en 1 ontbijtcracker van Lu. Vitalu ontbijtcracker heet dat volgens mij! :))
L: 2 bruine boterhammen, met van die pitjes erop: 1 met ossenworst ( ik heb eigenlijk geen idee of dat slecht of goed is ), en 1 met kruidenboter :oo , 1 kopje cup a soup tomaat, en een beker melk.
T: Ik ga zo een mandarijn eten!

Waarom drink je dubbelfris als ontbijt? Er zitten veel onnodige suikers in, en je krijgt hierdoor echt niet je portie fruit binnen. Voor kruidenboter geldt het zelfde verhaal als bij Faratjuh. Eet daarbij als tussendoortje nog wat extra's. Nog een stuk fruit, een boterham of een zuivelproduct.

Vulina schreef:
Bruinbrood 2 snee 165kc
48+ kaas 1 voor 1 snee 76kc
Salami 1 voor 1 snee 58kc
Halfvolle melk 1 beker 118kc
Aardappelen, gekookt 1 opscheplepel 58kc
Sla met slasaus 2 schaaltje 93kc
Ei, gekookt 1 stuks 68kc
Schnitzel, gepaneerd, bereid 1 lapje 249kc

Totaal 885kcal verzadigd vet:15 Totaal vet:39

Kan qua kcal nog wel wat bij voor vandaag...

Je eet de verkeerde producten. Qua calorieën eet je te weinig. Maar je zit al een de grens van vet, namelijk 40% vet en iemand die af wil vallen max 35%. Je krijgt ook teveel verzadigd vet binnen, max is 10%.
Dit wordt onder andere veroorzaakt door de 48+ kaas, 48+ kaas bestaat uit heel veel vet! Kies voor een magerdere variant zoals 20+. Sla saus is ook vet, kies voor een olie dressing. Snitzel is ook een product wat erg vet is, dit komt vooral omdat de snitzel gepaneerd is. Gepaneerd voedsel neemt in de pan veel boter op, het zuigt zich als ware vol met vet.
Kies dus voor andere producten in plaats van dit, dit bespaard je veel vet.

Joonsel schreef:
Aah mijn broertje is popcorn aan het maken ^)

Popcorn is, wanneer het niet gezout of gezoet is, een mager tussendoortje!

Babsiej schreef:
Ook ik meld me maar weer :D
Ben vorig jaar zomer ongeveer rond de 7 kilo afgevallen, alleen voor het mooie wil ik er nog wel 10 af!

Ben zelf ook al sinds vorige week bezig dus alweer iets langer als vandaag.

Ontbijt: 1 croissant met light jam, 1 bruine boterham met kipfilet en komkommer, 1 glas melk, en 1 kop thee
Tussendoor : magere yoghurt met van die gepofte tarwe
Lunch : 1 bruine boterham met boterhamworst ( de yoghurt was pas om 11.30 dus nog niet echt honger )
tussendoor : 1 banaan
Diner : spinazie met een schnitzel denk ik

En over de hele dag al 1,5 liter water gedronken :D

Ooit gekeken hoeveel kcal er in een croissant zitten? 170 kcal, 9 gram vet waarvan 5 gram vv. Heel erg veel dus!
Probeer daarnaast meer boterhammen in de lunch te eten. Je hebt een vrij zwaar tussendoortje genomen, hierdoor heb je niet veel honger meer met de lunch. Het risico is alleen dan je om 4 uur een dipje krijgt en dan gaat snaaien.

Ik hoop dat de meeste mensen iets aan mijn adviezen hebben. Je hoeft helemaal geen honger te hebben, je kan veel eten. Als je maar kiest voor de juiste producten!

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 19:58

Ik ga zo richting de sportschool...

Heb inmiddels ook boodschappen gedaan, eigenlijk niet veel anders dan wat ik normaal in huis haal, ik heb alleen geen snaai gehaald. voornamelijk wat dingen zodat ik meer kan varieren.
Ik heb nog wel wat chips in huis, wil gewoon proberen om daar af en toe iets van te nemen.
Ik weet namelijk van mezelf dat als ik het niet in huis heb dat ik er ongelofelijk veel zin in heb, en als ik het heb hoef ik t niet :S
Mezelf alles ontzeggen werkt niet, ik ken mezelf... Gewoon met mate eten!!

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 19:59

Steffie89 schreef:
Joonsel schreef:
Aah mijn broertje is popcorn aan het maken ^)

Popcorn is, wanneer het niet gezout of gezoet is, een mager tussendoortje!

Het was gezouten popcorn (zo'n grote zak voor in de magnetron)

Bedankt voor je adviezen!

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 20:00

Steffie89 heeft absoluut gelijk, velen onder jullie eten echt wel te weinig. Zo ga je het nooit volhouden en als je het toch volhoudt is het er meteen weer aan omdat een lichaam nu eenmaal zo werkt. Hoe minder je eet, hoe minder je lichaam zal verbruiken omdat het zich op waakstand zet. Wat je dan binnenkrijgt neemt je lichaam bijna in zijn geheel op omdat het een tekort heeft aan voedingsstoffen. Als je dan weer meer gaat eten, blijft het alles opnemen.

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 20:02

Natasja91 schreef:
Citaat:
Ik kan met nog wel meer medische termen gaan gooien, maar dat zal het allemaal niet makkelijker maken. Je lichaam heeft gewoon koolhydraten, vetten en eiwitten als basis nodig. Je lichaam heeft 10 energie% aan eiwitten nodig, 40 energie% koolhydraten en 20-40 energie % aan vetten nodig. Waarvan maximaal 10 energie % aan verzadigd vet. Verzadigd vet is het "verkeerde" vet en overzadigd vet is het "juiste" vet.
Het is hierdoor belangrijk om etiketen te kunnen lezen. Kijk hierbij goed naar de verhouding vet.

Die percentages zijn niet voor iedereen gelijk.
Is namelijk ook afhankelijk van je lichamelijke activiteiten (en je doel daarbij).
Krachtsporters hebben bijvoorbeeld meer eiwit nodig dan een passief persoon voor spierherstel/opbouw..

Ik heb het over de voedingsnormen van de gezondheidsraad 2001. De term voedingsnormen is een verzamelnaam voor de gemiddelde behoefte, aanbevolen hoeveelheid, adequate inneming en aanvaardbare bovengrens. De voedingsnormen zijn bedoeld voor de gezonde populatie. De commissie geeft afzonderlijke waarden voor zuigelingen, kinderen, adolescenten, en ouderen.
Ik geef dus de voedingsnormen weer van een gemiddeld persoon. Er zijn zoveel uitzonderingen te noemen. En volgens mij zitten er hier geen proffesionele krachtsporters is dit topic ;)

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 20:02

Hey meiden wat me opvalt is dat mensen nu heel veel proberen af te vallen in een korte tijd, maar niet hun levensstijl aanpassen. En ik heb altijd begrepen dat je niet meer dan een kilo per week kan afvallen en met afvallen bedoel ik een kilo vet verliezen en geen vocht, zodat het er ook blijvend af is. Daarnaast is het slim als je tijdens de feestdagen net als mij iets te veel en te vet gegeten heb, eerst een week normaal te eten en daarna pas iets te minderen. Anders gaat je lichaam in de reservestand staan en krijg je jojo effecten.

En daarnaast las ik nu al dat mensen behoefte hebben om te smokkelen met lekkernij, probeer er niet teveel mee bezig te zijn, want dan krijg je juist behoefte aan iets lekkers en dan wordt het lastig.En kom op zeg we zijn net begonnen, even erdoorheen en over 3 weken heb je geen behoefte meer aan allemaal tiussendoortjes en vettigheid.

Ik merk aan mezelf dat ik even door mijn "vetverslaving" van de afgelopen 3 weken door moet.

Maar wat ik probeer te zeggen is, probeer niet alleen kilo`s kwijt te raken maar ook je levensstijl aan te passen. En dat geldt trouwens niet voor iedereen hoor, sommige hebben een gezonde levensstijl.

Mijn dag was als volgt:
O: 3 bruine boterhammen met kaas
L: 4 bruine boterhammen met sandwich spread
T: LU tussendoor koekje
A: Nasi met een halve loempia

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 20:04

Ik moet ook nog even goed nadenken over mijn eten. Ik wil eigenlijk alleen gezond gaan eten. En vaker. Niet minder, maar juist goede producten. Als ik honger krijg, ben ik echt verre van leuk :P
En sporten, sporten. Ik ga zo hardlopend naar de Vomar, vuilniszakken halen :D haha.

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 20:06

Steffie89 schreef:
Stampot slecht? Ja, als je er veel jus, roomboter en spekjes aan toevoegd komen er veel vetten in. Maar stampot is prima magerder te maken door er in plaats van boter/jus er melk bij te doen.

Roomboter bij de stampot??

Stampot maak je toch altijd met melk?

bloempie186

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 20:06

Jemig wat gaat het snel hier!

Heeft er al iemand de fitness spellen mat van de kruidvat geprobeerd?? Ben benieuwd hoe deze bevalt!

Overigens vind ik het ook best onoverzichtelijk worden met 2 topics en niet echt een duidelijke openingspost met daarin iedereen die meedoet en hun gegevens....

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 20:07

Ik doe normaal gesproken altijd roomboter door de stamppot. Maar vanaf nu niet meer. :))

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 20:08

nowornever schreef:
Steffie89 schreef:

Roomboter bij de stampot??

Stampot maak je toch altijd met melk?

Je wilt niet wat mensen allemaal in hun stampot stoppen om het "lekkerder" te maken. Eerst lekker de spekjes bakken in flink wat boter, hup alles in een pan. Dikke klonter roomboter erbij, spekjes erbij. En stampen maar.

RicardoOpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 20:10

Vandaag is mn broer jarig en moet eerlijk bekennen dat is toch een beetje taart op heb, 3 minigehaktballetjes en wat toastjes opheb. Valt opzich nog wel mee, maarja. Echt dieetproof is het niet, haha. Wel veel water weer gedronken, maar daar heb ik nooit problemen mee. Daar val je ook niet vanaf.

bobbymp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 20:11

Ik heb vandaag een super dag gehad!
Ging makkelijk en ben steeds bezig geweest(hoef je er ook niet steeds aan te denken).
Net het ''avondeten'' op ,dat was het voor vandaag.......Nu alleen nog een paar koppen thee en water......