Wat ga jij stemmen??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat ga jij stemmen?

CDA
28 (2%)
PvdA
92 (8%)
SP
121 (10%)
VVD
227 (20%)
PVV
355 (31%)
GroenLinks
97 (8%)
ChristenUnie
14 (1%)
D66
86 (7%)
Partij voor de Dieren
64 (5%)
SGP
4 (0%)
Nieuw Nederland
Geen stemmen
TON
7 (0%)
Mens en Spirit
3 (0%)
Parij één
Geen stemmen
Lijst 17
8 (0%)
Piratenpartij
8 (0%)
Lijst 19
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 1114

Girl In The Mirror

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 10:57

Manon_ schreef:
Voor mij wordt het ook PVV :j. Er moet maar eens iets gebeuren in Nederland.

Wat moet er dan gebeuren?

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 10:59

Dat over de overheadkosten ben ik volledig met je eens, Chubby. Een directeur van een plaatselijke zorginstelling hier verdient €285.000,- per jaar. Ik vind het helemaal niet erg als mensen in bepaalde functies meer verdienen, maar de balans is zo helemaal zoek.
De sterkste schouders hoeven niet álle lasten te dragen, maar de zwakste schouders hoeven ook niet meer te dragen dan ze kunnen.

Anoniem

Re: Wat ga jij stemmen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:02

Ik moet zeggen dat ik niet het hele topic heb doorgelezen... ROTP, ja ik weet het :+

Wat ik denk dat ook een boel geld kan schelen is als dingen wat grootschaliger worden ingekocht, contracten, etc.

Als ik zie dat elk politiekorps z'n eigen soort auto's heeft, en elk stadsdeel in Amsterdam z'n eigen pennen haalt bij de groothandel... dan denk ik; dat moet goedkoper kunnen!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:04

Girl In The Mirror schreef:
Manon_ schreef:
Voor mij wordt het ook PVV :j. Er moet maar eens iets gebeuren in Nederland.

Criminaliteit aanpakken
Betere zorg voor ouderen
Betere rechten voor dieren
Werken tot max 65
Verandering in uigavepatroon van Nederlandse regering ( Ontwikkelingshulp en JSF )
Geen huurverhoging, nog steeds hypotheekrente aftrek
En radicale moslims het land uit/ straffen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:06

Er zijn bepaalde dingen die de PVV wil die grondwettelijk niet eens mogelijk zijn!

Bovendien... als we nu geld voor ontwikkelingshulp stopzetten krijgen we over een aantal jaren weer een grotere stroom asielzoekers omdat het leven in hun eigen land niet meer te trekken valt.

Ik denk dat de PVV echt niet goed zal zijn voor Nederland

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:07

Dat mag jij vinden Rock, ik denk echter exact het tegenover gestelde :)

Wiske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:08

MLoeser schreef:
D66. Pechtold is een prima politicus. Daarnaast laten ze de klappen van de crisis overal vallen, en niet te sterk bij de zwakkeren van ons land. De VVD maakt wel dat de armere mensen armer zullen worden en de rijkeren nog rijker. Dat is IMO niet helemaal fair. Daarnaast staat D66 voor kwalitatief goed onderwijs. Zeker in de huidige maatschappij en zeker in tijden van crisis is goed onderwijs voor iedereen erg belangrijk.

Ik stem ook D66, zelfde redenen.

Rock schreef:
Ik denk dat de PVV echt niet goed zal zijn voor Nederland

_/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:09

Tallie1979 schreef:

Jij denkt dat alles wat Wilders zegt grondwettelijk mogelijk is?

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:10

Tallie1979 schreef:
Criminaliteit aanpakken
Betere zorg voor ouderen
Werken tot max 65
Verandering in uigavepatroon van Nederlandse regering ( Ontwikkelingshulp en JSF )

En hoe gaan we dat allemaal betalen Tallie? Zeker als je bedenkt wat er met de samenleving gebeurt de komende decennia?

In principe wilt elke partij hetzelfde. Niemand vind het leuk om zo te moeten bezuinigen. Elke politicus zou liever alleen populaire maatregelen nemen.

Maar is dat ook het beste voor de toekomst?!

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:10

Rock schreef:
Tallie1979 schreef:

Ze bedoelt dat zij vind dat PVV WEL goed voor NL zou zijn (hier hetzelfde ;) )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:11

Wat denken jullie dan dat de pvv kan doen wat goed is voor Nederland?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:11

Dat geld dat wij naar ontwikkelingshulp sturen.. ten eerste, het grootste deel komt bij de corrupte regering aan en niet bij de arme inwoners.. ten tweede, er zijn zoooo veel mensen die hulp nodig hebben, verdeel die miljarden over al die mensen, en je houd maar een paar cent per persoon over, terwijl er hier in nederland ook nog steeds mensen zijn die nog geen geld hebben voor een nieuwe wasmachine en hun eten bij de voedselbank moeten halen..

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:12

Rock schreef:
Tallie1979 schreef:

Zeg ik dat? :) Ik denk dat de PVV wel goed is voor Nederland :)

Of hij alles bij wet veranderd krijgt? Denk het niet :P Daar maak ik mij dus ook geen zorgen over.. :) Maar de dingen die hij wel wil veranderen, krijgt hij voor mij een kans voor :D

Girl In The Mirror

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:13

Tallie1979 schreef:

Criminalit..<knip> ...fen..

Ik vroeg het eigenlijk aan Manon_ ....

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:14

Chubby schreef:
Tallie1979 schreef:
Criminaliteit aanpakken
Betere zorg voor ouderen
Werken tot max 65

En hoe gaan we dat allemaal betalen Tallie? Zeker als je bedenkt wat er met de samenleving gebeurt de komende decennia?

In principe wilt elke partij hetzelfde. Niemand vind het leuk om zo te moeten bezuinigen. Elke politicus zou liever alleen populaire maatregelen nemen.

Maar is dat ook het beste voor de toekomst?!

Ik zit niet in de politiek, dus hoe hij het wil oplossen? Geen idee! Daarom krijgt hij van mij de kans om zijn ideeen ten uitvoer te brengen :) Ik wil het wel zien..

Wil overigens degene met de glazen bol opstaan? Iedereen bedenkt doomcenarios voor "Wilders aan de macht" en er is niemand die daadwerkelijk weet hoe het gaat lopen.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:15

Ik vroeg het eigenlijk aan Manon_ ....

En ik gaf eigenlijk antwoord :D Omdat dit een discussietopic is en ook in mag reageren op je vraag :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:15

Geloof mij... ik weet hoe je het financieel zwaar kan hebben... Maar denken jullie nou echt dat er met die plannen van de pvv geld overblijft voor de minima? :n

Sowieso vind ik dat er meer aandacht besteed moeten worden aan ontwikkelingshulp op maat. Dus inderdaad niet naar corrupte regeringen, maar trainingen in dorpen in Afrika om irrigatiesystemen aan te leggen etc. échte hulp.

@ Tallie, jij zei dat je het tegenovergestelde dacht. Dat was in reactie op mijn post waarin onder andere stond dat Wilders dingen roept die grondwettelijk niet mogelijk zijn (en laten nou juist een boel nederlanders speciaal om die partijpunten op hem stemmen :+ )
Niemand weet inderdaad hoe het gaat met Wilders aan de macht, maar de dingen die hij zegt en doet... echt... ik schaam me haast om Nederlander te zijn :n

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:16

Geen enkele partij kan alle veranderingen die ze gepland hebben doorvoeren trouwens. Wat heeft het CDA niet allemaal geroepen dat er zou worden veranderd? Ik heb er weinig van gemerkt hoor.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:16

Hoezo stemmen dierenliefhebbers op PVV? Puur vanwege het omgaan met moslims? Hmm..
Pvv is als 1 van de weinige niet tegen de mega stallen, niet tegen het fokken van pelsdieren en gaat bezuinigen op het milieu.. En ook wil hij nieuwe kerncentrales gaan bouwen..

Die punten vind ik, als dierenliefhebber, belangrijker dan het immigratie beleid.

Geen verwijt, gewoon een vraag.. :)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:18

Rock schreef:
@ Tallie, jij zei dat je het tegenovergestelde dacht. Dat was in reactie op mijn post waarin onder andere stond dat Wilders dingen roept die grondwettelijk niet mogelijk zijn (en laten nou juist een boel nederlanders speciaal om die partijpunten op hem stemmen :+ )
Niemand weet inderdaad hoe het gaat met Wilders aan de macht, maar de dingen die hij zegt en doet... echt... ik schaam me haast om Nederlander te zijn :n

Oke, mijn latere post heeft het toch wel verduidelijkt nu? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:19

Men stemt op de PVV omdat die vinden dat er een dierenpolitie moet komen.

Ik heb hun partijprogramma eens doorgelezen trouwens, omdat ik wilde kijken wat ze dan nog meer zeiden... Misschien kon ik me daar wel in vinden?

Maar de dingen die ze zeggen over onderwijs en lerarenopleidingen zijn ook op onwaarheden gebaseerd :+

Dus vanaf dat moment hebben ze helemáál afgedaan bij mij.

@ Tallie. Ja hoor, duidelijk :)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:19

Nessah schreef:
Hoezo stemmen dierenliefhebbers op PVV? Puur vanwege het omgaan met moslims? Hmm..
Pvv is als 1 van de weinige niet tegen de mega stallen, niet tegen het fokken van pelsdieren en gaat bezuinigen op het milieu..

Die punten vind ik, als dierenliefhebber, belangrijker dan het immigratie beleid.

Geen verwijt, gewoon een vraag.. :)

Nee, ik stem niet op de PVV om het immigratiebeleid. :) Ik verwijs je naar mijn eerdere posts in dit topic en bovenaan de pagina :) Het lijstje wat ik bovenaan de pagina heb staan is in volgorde van datgene wat ik het meest belangrijk vind het programma van de PVV.. Ze staan ook op volgorde van datgene wat ik het meest, tot het minst belangrijk vind.

Daarom stem ik PVV :)

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:21

Tallie1979 schreef:
Wil overigens degene met de glazen bol opstaan? Iedereen bedenkt doomcenarios voor "Wilders aan de macht" en er is niemand die daadwerkelijk weet hoe het gaat lopen.

Morgen valt er een bom en zijn we allemaal klaar...

Maar goed, Wilders was al niet welkom in de UK en wordt niet serieus genomen door zo ongeveer elk land waar we als NL eeuwenlange, belangrijke handelscontacten mee hebben. Wat denk je dat het doet voor onze economie als Wilders hier premier wordt?

Enkele van zijn standpunten deel ik hoor, maar evenzo enkele andere gevestige partijen die wél een rol van betekenis kunnen spelen gezien de internationale betrekkingen, die wél een fatsoenlijke achterban hebben waar verstandige ministers uit betrokken kunnen worden, die wél ervaring hebben met besturen en politiek bedrijven en die wél weten hoe het financieel echt zit...

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:21

PVV is niet de enige partij die een dierenpolitie wilt :) Maar de PVV is wel 1 van de weinige die aansluit op al mijn bovenstaande punten. Je kan ook kiezen op een partij die een dierenpolitie wilt maar ook de bio-industrie gaat verbeteren ipv nog slechter maken :) En die geen kerncentrales wilt en niet gaan bezuinigen op het milieu.

@Tallie1979: Als jij het eens bent met je rijtje, moet je er vooral op stemmen. Alleen dat meer rechten voor dieren.. Dat klopt niet, moet je er meer in verdiepen. PVV is 1 van de weinige die het eens is met mega stallen en die pelsdieren in Nederland wil blijven fokken.. Ook willen zij de bio industrie zo behouden en gaan zij bezuinigen op het milieu.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:22

Chubby schreef:
Tallie1979 schreef:

Morgen valt er een bom en zijn we allemaal klaar...

Maar goed, Wilders was al niet welkom in de UK en wordt niet serieus genomen door zo ongeveer elk land waar we als NL eeuwenlange, belangrijke handelscontacten mee hebben. Wat denk je dat het doet voor onze economie als Wilders hier premier wordt?

Enkele van zijn standpunten deel ik hoor, maar evenzo enkele andere gevestige partijen die wél een rol van betekenis kunnen spelen gezien de internationale betrekkingen, die wél een fatsoenlijke achterban hebben waar verstandige ministers uit betrokken kunnen worden, die wél ervaring hebben met besturen en politiek bedrijven en die wél weten hoe het financieel echt zit...

Wilders word geen premier.. Omdat zijn partij namelijk niet groot genoeg is en hij onvoldoende zetels heeft ;)