Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
kiki1983 schreef:ik heb ook echt de meest rare dingen meegemaakt! Werkte in een bouwmarkt en had een klant met een kapotte zak betonmortel dus er zat ook wat van dat poeder op mij. Komt de volgende klant..mevrouw er zit poeder op uw tieten ik haal het er wel even af..Rare enge vent!
En bij de verf krijg je een gratis roerstokje mee dus een man had 4 potten verf dus ik er 4 roerstokjes bijgedaan. Schreeuwt hij: ROERSTOKJES NU! Ik: meneer die heb ik er al bij gedaan. Klant: DAT ZIJN KLEINE JE ZIET TOCH WEL DAT IK GROTE WIL STOMME poedersuiker ik: Zwijgend die grote stokjes geven en toen is hij gaan klagen bij de servicebalie
kiki1983 schreef:ik heb ook echt de meest rare dingen meegemaakt! Werkte in een bouwmarkt en had een klant met een kapotte zak betonmortel dus er zat ook wat van dat poeder op mij. Komt de volgende klant..mevrouw er zit poeder op uw tieten ik haal het er wel even af..Rare enge vent!
En bij de verf krijg je een gratis roerstokje mee dus een man had 4 potten verf dus ik er 4 roerstokjes bijgedaan. Schreeuwt hij: ROERSTOKJES NU! Ik: meneer die heb ik er al bij gedaan. Klant: DAT ZIJN KLEINE JE ZIET TOCH WEL DAT IK GROTE WIL STOMME poedersuiker ik: Zwijgend die grote stokjes geven en toen is hij gaan klagen bij de servicebalie
Kayleigh__ schreef:Maarrr, in de eerste instantie niet. Dáárom krijg je die onnodige discussie met de klant. Zeg tegen de klant dat jij hem op dit moment niet kan helpen en zeg dat je een collega gaat halen. Klant blij, jij blij.
En de laatste zin is echt onvriendelijk. Dat zeg je niet tegen een klant.
Bij de bejaarden ook. Maakt niet uit hoe en wat die klanten zeggen. Leg even vriendelijk uit dat jullie gesloten zijn en dat het alarm straks afgaat. Roep een collega en pak de hoognodige spullen. Geen discussie met een klant voeren. Is niet nodig en de klant komt niet terug.
Die laatste zin 'wij hoeven jullie ook niet als klant' vind ik belachelijk. Als je bij mij in de winkel had gestaan was je op staande voet ontslagen. Belachelijk om tegen een klant te zeggen!
Kayleigh__ schreef:Als ik heel eerlijk ben vind ik die van de bouwmarkt met de oudjes best een slechte service. Roep een collega erbij, pak datgene wat de klant direct nodig heeft en klaar. Nu sta je bijna 20 minuten een discussie te voeren terwijl je in die tijd je klanten ook vriendelijk had kunnen helpen. 'dat is dan pech' had je hier echt niet mogen zeggen tegen een klant. Die klanten staan zich rot te zoeken en worden niet eens geholpen... Zonde.
Bovenstaande vind ik ook erg onvriendelijk. De klant ziet jou lopen en moet vervolgens zelf wéér een medewerker opzoeken omdat jij nog niet begonnen bent. Of help die klant even een paar minuutjes en overleg de compensatie even met je baas, óf roep zelf even een collega erbij.