Rare opmerkingen van klanten deel II

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cerilene_

Re: Rare opmerkingen van klanten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 18:16

Dat is wel een goede inderdaad...

niek_aaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 18:20

...dat een klant je laat merken, dat ie je aardig vindt ala....maar een bon van de honkemoller....juist dat....iewhhhh...

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 18:24

Ja inderdaad, da's een goeie tip

Als hij dan zegt: oh, maar dat was een cadeautje zeg je maar dat je dat met alle respect niet kan aannemen.

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 14:40

ik heb ook echt de meest rare dingen meegemaakt! Werkte in een bouwmarkt en had een klant met een kapotte zak betonmortel dus er zat ook wat van dat poeder op mij. Komt de volgende klant..mevrouw er zit poeder op uw tieten ik haal het er wel even af..Rare enge vent!

En bij de verf krijg je een gratis roerstokje mee dus een man had 4 potten verf dus ik er 4 roerstokjes bijgedaan. Schreeuwt hij: ROERSTOKJES NU! Ik: meneer die heb ik er al bij gedaan. Klant: DAT ZIJN KLEINE JE ZIET TOCH WEL DAT IK GROTE WIL STOMME poedersuiker ik: Zwijgend die grote stokjes geven en toen is hij gaan klagen bij de servicebalie

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 14:43

kiki1983 schreef:
ik heb ook echt de meest rare dingen meegemaakt! Werkte in een bouwmarkt en had een klant met een kapotte zak betonmortel dus er zat ook wat van dat poeder op mij. Komt de volgende klant..mevrouw er zit poeder op uw tieten ik haal het er wel even af..Rare enge vent!

En bij de verf krijg je een gratis roerstokje mee dus een man had 4 potten verf dus ik er 4 roerstokjes bijgedaan. Schreeuwt hij: ROERSTOKJES NU! Ik: meneer die heb ik er al bij gedaan. Klant: DAT ZIJN KLEINE JE ZIET TOCH WEL DAT IK GROTE WIL STOMME poedersuiker ik: Zwijgend die grote stokjes geven en toen is hij gaan klagen bij de servicebalie

Hoe asociaal kan een mens zijn! _-:(

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 15:13

Ik had ze dus ook niet gegeven als dit bij mij was gebeurt.. Je hebt mensen met respect te behandelen en als je dan niet op normale wijze kan communiceren met me hoef je ook niks van me te verwachten.. Belachelijk zeg...

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 18:53

:oo :wow: :x

Het lef van sommige mensen... :=

Wij hebben niet direct te maken met klanten bij ons bedrijf, of nouja, ik niet, maar ik maak bestellingen die moeten worden opgestuurd verzendklaar en daar hoort ook het printen van het verzendetiket bij. Het is echt idioot hoeveel mensen hun eigen postcode niet weten (en dan niet één lettertje fout, maar een totaal andere code) of hun huisnummer vergeten in te vullen en van de week hadden we de klap op de vuurpijl... Iemand die zijn vaste telefoonnummer ingevuld had op de plek van het adres. _O-
Was natuurlijk wel makkelijk om achter zijn adres te komen, ik kon hem zelf bellen in plaats van dat het pakket weer open moest en een collega hem na moest gaan trekken. :')

Het is vervelend voor mijn collega's op kantoor, maar ik vind het wel hilarisch, zulke mensen. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 20:57

@ Kiki1983: niet normaal. Wij hebben in de winkel ook zo een klant. erg vervelend. Word al gelijk boos als je niet snapt wat hij bedoelt. En dan komt hij met de meest rara benamingen voor een bepaald soort schoenen. Als ik dan niet snap wat meneer bedoelt begint die na n paar seconde al te brulle dat ik ook niks kan en of ik hier al lang werk. Ja meneer toch al anderhalf jaar. Nu roep ik gelijk mijn volwassen collega's erbij.

Vandaag ook een mevrouw aan de kassa gehad. Mevrouw die aan de beurt was die hoefde geen zegeltjes. En aangezien ik in de kassa moet aangeven of de klant zegeltjes wil of niet had ik ze dus afgeslagen. Toen mevrouw wegliep vroeg een andere mevrouw of dat zij haar zegeltjes mocht hebben. Ik heel vriendelijk uitgelegd dat ik dat nu niet kan doen aangezien ze al afgeslagen zijn (als het er 1 of 2 zijn oke, maar dit waren er 10). Toen zij ze op een heel chanterende manier dat ik gerust mocht zeggen dat ik ze niet aan haar wilde geven. Dus ik heel vriendelijk aan haar uitgelegd dat de zegels geregistreerd worden en ik anders een te groot kasverschil heb. Toen keek ze me aan of ik gek was.

niek_aaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 21:06

@ cerilene.....vertelde jouw ervaring tegen mn vriend.....die vond t ook echt niet kunnen....seksuele intimidatie....volgens hem kun je m aangeven of in ieder geval de eerst volgende keer zeggen, dat ie ermee op moet houden, dat je anders naar de politie gaat....

De term seksuele intimidatie wordt meestal gebruikt in werksituaties, maar het kan overal voor komen waar mensen samen zijn. Er wordt ook wel eens gesproken over ongewenste intimiteiten. Het is iedere vorm van toenadering of seksueel gedrag wat door het slachtoffer als ongewenst wordt ervaren, ook al vindt degene die beschuldigd wordt vaak dat er niets aan de hand is.
Slachtoffers proberen meestal wel op een indirecte manier aan de betrokkene te laten blijken dat ze niet van zijn gedrag gediend zijn, maar ronduit zeggen gebeurt niet zo gauw. Ze willen de werkrelatie niet nog meer verstoren en zullen daarom ook niet gauw naar hun chef of de directie stappen om hun verhaal te doen

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 21:52

kiki1983 schreef:

"De grote roerstokjes zijn op mijnheer. U kan dus kiezen: kleine roerstokjes, of géén."
Zou mijn ijzig kalme en doodserieuze reactie geweest zijn.

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 22:53

helaas kunnen de klanten de roerstokjes zien dus dat was geen optie geweest. Hij had ook echt van die inieminie potjes verf! Als hij emmers of grote potten had gehad dan had ik wel standaard de grote stokjes erbij gedaan.

Ook zo leuk vorige week. Wij gaan om 2100 dicht. Vanaf 20.45 wordt dit ook omgeroepen en om 20.55 wordt er omgeroepen dat de klanten direct naar de kassa moeten gaan ivm sluiting. Stonden er nog 2 bejaarden die echt niet weg wilden voordat ze bepaalde schroeven hadden ( die schroeven kwamen het uit jaar 1900 ofzo dus die hadden we niet eens) gesprek tussen mij en hun ging zo ( naar collega luisterden ze niet)

Ik: Meneer, mevrouw zou u zo vriendelijk willen zijn om nu naar de kassa te gaan of om te vertrekken wij zijn al gesloten ( 21.05).
Hun: Mevrouw wij zoeken deze schroef die hebben we nodig voor de blablabla.
Ik: Dan kunt u morgen om 08.00 terugkomen wij zijn nu gesloten.
Hun: Ok nou dan kijken we nog even bij de andere ijzerwaren.
Ik: Nee helaas u moet nu vertrekken wij zijn allang gesloten (21.10)
Hun: Ok nou dan kijken we buiten nog even naar de bloemen ( die zijn bij ons wel buiten maar wel binnen het bedrijf dus niet de parkeerplaats ofzo)
Ik: Nee de buitendeuren zijn nu al gesloten.
Hun; Ok dan zoeken we nog even precies dezelfde schroef als deze weet u waar die liggen?
Ik: Ja maar nu ga ik niet meer meelopen of ze voor u pakken u moet nu vertrekken we zijn gesloten (21.15)
Hun: Nouja wat een slechte service! U kunt toch wel meelopen?
Ik: Nee sorry echt niet morgenochtend om 8 uur wil een collega u vast wel helpen wij zijn echt gesloten. U moet nu echt de winkel verlaten ivm alarm ( om 21.30 gaat het alarm automatisch aan, dat kunnen wij zelf niet wijzigen en dan komt de politie dus ook).
Hun: JaaHaaa nu weten we het wel nog een moertje pakken! die hebben we nu direct nodig
Ik: (inmiddels 21.20) nou das is pech als jullie dat nu nodig hebben want nu gaan jullie de winkel direct verlaten)
Hun: NeeHee we hebben dit nodig!!
Ik: U gaat NU weg! ( inmiddels 4 collega's erom heen) Wij zijn nu al ruim 20 min gesloten!
HUn: Wat een service hier we willen hier niet eens meer zijn.
Ik: Wij willen jullie hier ook niet hebben doeiiiii

En ja hoor 21.25 waren ze pas weg. Wij hadden geen tijd meer om verplicht te tellen dus politie inmiddels ook arriveerd!

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 22:56

Hahaha, ik zie het helemaal voor me! Schuifelend richting deur....

Mirrrriii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 23:04

Zeer herkenbaar Kiki1983.
Al heb ik gelukkig op mijn werk niet het probleem dat het alarm automatisch aangaat.

Toch moet ik zeggen dat het me opvalt dat het vaak dezelfde mensen zijn die precies om 18:00 uur nog even binnenkomen.

Zo had ik laatst ook een klant.

Ik had middagpauze gehad ( wij sluiten tussen de middag van 12:15 tot 13:15). om 13:00 kom ik aan op mijn werk en ik doe de deur open, haal het alarm eraf, pak mijn spullen en vervolgens loop ik verder naar de toonbank om mijn spullen daar even neer te leggen. ik had namelijk erg veel tassen en spullen bij me.
Vervolgens wil ik me omdraaien om de deur voor het laatste kwartier weer op slot te doen, komt er een klant binnen.
Deze klant begint direct te klagen dat we wat meer lichten moeten aanschaffen aangezien het zo donker in de winkel is. (logisch, de lichten zijn uit als we gesloten zijn).
Ik zeg dus rustig tegen deze dame, ja mevrouw, de lichten zijn uit omdat wij nog een kwartier gesloten zijn. Loopt deze mevrouw gewoon rustig verder te winkel in, en pakt halverwege een mandje en stopt daar alvast wat spullen in.

Ik vond het zeer brutaal dat ze er zomaar vanuit gaat dat ik de winkel een kwartier eerder open doe voor haar, en nog brutaler als ik me bedenk dat ik dus een kwartier van mijn eigen pauze kan inleveren omdat zij in de veronderstelling is dat ze gewoon lekker kan doorlopen.

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 01:01

Brutaal zijn mensen he! Wij zijn elke dag van 08.00 tot 21.00 open behalve op zondag dan van 12.00 tot 17.00 en dan gewoon om 11.30 kwaad op de deuren bonken en op hun horloge tikken echt belachelijk! Mensen kunnen zo asociaal zijn!

Heb het ook zovaak gehad dat ik begin om 13.00 en binnenkom met mijn jas aan, tas en helm in mijn handen maar dat ik mijn jas open heb zodat ze mijn werkshirt al zien. dan komen ze hoor:

Hun: mevrouw kunt u mij hier advies over geven?
Ik: Nou meneer dan moet u even een collega van mij zoeken, ik ben nog niet begonnen en moet mijn spullen nog opruimen.
Hun: Wat is dit nou voor een service echt belachelijk dit! Ik zoek al 10 minuten iemand en jij wilt me niet eens helpen ( bij ons in de zaak staan elke dag rond de 25 a 30 mensen op de vloer nog uitgezonderd de managers,servicemedewerkers en cassieres dus dat lijkt me heel sterk)
Ik: Sorry meneer ik zal iemand voor u roepen.
Hun: nee jij bent er toch!
Ik: Nee officieel ben ik hier niet ik begin pas over een half uur.
Hun: jeetje die 10minuutjes kunnen er toch wel af om mij te helpen?
Ik: Als ik ze uitbetaald zou krijgen wel en dat is helaas is niet zo dus pech.

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 09:14

Als ik heel eerlijk ben vind ik die van de bouwmarkt met de oudjes best een slechte service. Roep een collega erbij, pak datgene wat de klant direct nodig heeft en klaar. Nu sta je bijna 20 minuten een discussie te voeren terwijl je in die tijd je klanten ook vriendelijk had kunnen helpen. 'dat is dan pech' had je hier echt niet mogen zeggen tegen een klant. Die klanten staan zich rot te zoeken en worden niet eens geholpen... Zonde.

Bovenstaande vind ik ook erg onvriendelijk. De klant ziet jou lopen en moet vervolgens zelf wéér een medewerker opzoeken omdat jij nog niet begonnen bent. Of help die klant even een paar minuutjes en overleg de compensatie even met je baas, óf roep zelf even een collega erbij.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 09:49

@ kayleigh dat vind ik ook.
maar helaas waren we er zelf niet bij om het echt te kunnen beoordelen dus voordeel van de twijfel;)

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 09:52

Kiki geeft aan gezegd te hebben dat ze iemand ging halen voor de meneer dus geen probleem lijkt me. Die van de oudere mensen waren we inderdaad niet bij. Als mensen vriendelijk blijven zijn de reacties ook anders dan bij mensen die zich aanvallend opstellen en wij kunnen uiteraard niet lezen hoe ze zich opstelden.

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 09:58

Maarrr, in de eerste instantie niet. Dáárom krijg je die onnodige discussie met de klant. Zeg tegen de klant dat jij hem op dit moment niet kan helpen en zeg dat je een collega gaat halen. Klant blij, jij blij.
En de laatste zin is echt onvriendelijk. Dat zeg je niet tegen een klant.

Bij de bejaarden ook. Maakt niet uit hoe en wat die klanten zeggen. Leg even vriendelijk uit dat jullie gesloten zijn en dat het alarm straks afgaat. Roep een collega en pak de hoognodige spullen. Geen discussie met een klant voeren. Is niet nodig en de klant komt niet terug.
Die laatste zin 'wij hoeven jullie ook niet als klant' vind ik belachelijk. Als je bij mij in de winkel had gestaan was je op staande voet ontslagen. Belachelijk om tegen een klant te zeggen!

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 10:04

Kayleigh__ schreef:
Maarrr, in de eerste instantie niet. Dáárom krijg je die onnodige discussie met de klant. Zeg tegen de klant dat jij hem op dit moment niet kan helpen en zeg dat je een collega gaat halen. Klant blij, jij blij.
En de laatste zin is echt onvriendelijk. Dat zeg je niet tegen een klant.

Bij de bejaarden ook. Maakt niet uit hoe en wat die klanten zeggen. Leg even vriendelijk uit dat jullie gesloten zijn en dat het alarm straks afgaat. Roep een collega en pak de hoognodige spullen. Geen discussie met een klant voeren. Is niet nodig en de klant komt niet terug.
Die laatste zin 'wij hoeven jullie ook niet als klant' vind ik belachelijk. Als je bij mij in de winkel had gestaan was je op staande voet ontslagen. Belachelijk om tegen een klant te zeggen!

daarom is de tekst klant is koning.
en als wij later zelf bejaard zijn en niet echt goed meer na kunnen denken willen wij toch ook graag goed geholpen worden.
wie goed doet wie goed ontmoet. of jong geleerd is oud gedaan.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 10:15

Ik werk bij de McD en sta regelmatig ook Drive, was keidruk en ik had een collega bij me die het nog moest leren dus moest alles alleen doen. Was kwart voor 12 en er stonden nog iets van 4-5 auto's te wachten, de laatste auto moest kipnuggets hebben maar het was al na 12en doordat het zo druk was. Na 12en is de Drive dicht en ruimen we alles op. M'n collega had helaas niet gezien dat er nog kipnuggets moesten gemaakt worden dus voor die auto speciaal nog gebakken, nou meneer was kwaad dat ie voor 9 kipnuggets nog zo lang moest wachten (ong 3 min). Echt sommige!

Laatst ook, was een vrouw aan het bestellen (ook drive) en was grote bestelling. Vraag altijd medium of groot menu. Na een paar keer dat gezegd te hebben vraagt ze; wat is medium? :P

Of oudere mensen denken dat ze bij ons ook bamischijven en frikandellen te kunnen bestellen, lastig om je lach dan in te houden :D

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 11:38

Oo dat had ik ook een keer, drive kei vol! Om 5 over 2 nog een fish filet bakken.. :=

maaikj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 12:17

Kayleigh__ schreef:
Als ik heel eerlijk ben vind ik die van de bouwmarkt met de oudjes best een slechte service. Roep een collega erbij, pak datgene wat de klant direct nodig heeft en klaar. Nu sta je bijna 20 minuten een discussie te voeren terwijl je in die tijd je klanten ook vriendelijk had kunnen helpen. 'dat is dan pech' had je hier echt niet mogen zeggen tegen een klant. Die klanten staan zich rot te zoeken en worden niet eens geholpen... Zonde.

Bovenstaande vind ik ook erg onvriendelijk. De klant ziet jou lopen en moet vervolgens zelf wéér een medewerker opzoeken omdat jij nog niet begonnen bent. Of help die klant even een paar minuutjes en overleg de compensatie even met je baas, óf roep zelf even een collega erbij.

Ik ben het met je eens.
Ik werk ook in een bouwmarkt, en gelukkig zoeken wij zo'n 10 minuten voor tijd alle klanten alvast op om deze mensen te kunnen helpen voor sluitingstijd.

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 21:50

Nou, aangifte doen lijkt me wat te ver gaan in dit geval. Ik heb niet het idee dat deze man het zo slecht bedoeld en hij gedraagt zich ook verder niet vervelend of opdringerig tegenover me, maar als hij nog eens zoiets doet ga ik het wel even netjes duidelijk maken dat ik me er niet prettig bij voel en dat hij het echt niet meer moet doen.

Mensen en sluitingstijd klinkt me bekend in de oren.
Ik had zaterdag ook een klant na sluitingstijd, die al begon met dat ze het zo leeg vond (wij laten de deur nog zolang mogelijk open als we toch nog even bezig zijn met opruimen, en klanten die dan nog binnenkomen helpen we nog graag even, maar ondertussen halen we dus wel alvast wat dingen weg). Dus ik vertelde dat we op zaterdag om 16.00 sluiten en het was nu 5 over, maar dat ik graag nog voor haar wilde pakken wat ze wilde hebben.

Maar goed ze vond het echt belachelijk dat we zo vroeg dicht gingen. Dus ik uitgelegd dat het me speet, maar dat het toch echt altijd al zo is bij ons en dat de meeste patisserieën buiten het directe centrum op zaterdag ook om deze tijd dicht gaan, maar dat ze nog net op tijd was, want ik kon alles nog voor haar pakken.

Maarja, ze had zo graag nu iets uitgezocht en over een uurtje teruggekomen om het op te halen, want ze moest nog even de stad door en ze wilde niet met dat gebak 'slepen' (het ging om 3 of 4 stuks ofzo, wat in een klein klepdoosje in een tasje past, wat ik haar ook heb laten zien). Dus ik zei dat ik dan helaas toch echt al naar huis was.

Nou goed, ze ging vervolgens uitgebreid kijken en vragen naar wat er nog stond, en ik bood haar nog van alles aan wat ik net achter had gezet en zo weer voor haar erbij kon pakken. Nou ze had nog wel graag tompoucen gehad, maarja dan wilde ze ze wel na 17.00 op komen halen, en dat kon dus niet he?! Nee mevrouw, sorry, maar ik moet toch echt zo afsluiten. Echt niet?! Nee mevrouw we gaan echt zo dicht (inmiddels was het 15 over...). Nee dan hoefde het niet meer. Vervolgens ging ze gepikeerd weg.

In stond haar met stomheid geslagen na te kijken. Door dat soort reacties ga je soms echt aan jezelf twijfelen, maar volgens mij ben ik toch echt meer dan klantvriendelijk geweest.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 23:13

ik werk in een dierenspeciaalzaak. Hoeveel mensen die om 5 voor 19 (sluiten om 19 u) nog even op het gemak binnenkomen, om dan tig dieren te willen zien, vastpakken, aaien, twijfelen, en eventueel besluiten.
Als we pech hebben besluiten ze om "later" eens terug te komen (die zien we nooit meer terug, maar ondertussen was het een leuk uitstapje voor de kinderen) en kopen ze niks (moeten we met 10 man personeel wachten op hun + kassapersoneel mag niet afsluiten, +- 10-15 minuten om af te sluiten, na 19 u in principe niet betaald (mogen wel soms onze uren opschrijven om dan op een andere dag eens vroeger te stoppen, maargoed)
Met wat geluk kopen ze wel nog een diern (maar dan moeten ze uitgebreide informatie over de kooi, etc)

Onlangs mensen gehad die enkel visjes en een schildpadje wilden, om 18.45 ermee begonnen ,en het was 19.45 als ze eindelijk buiten waren!
Mensen, kom toch gewoon tijdens de openingsuren! WTF!

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 01:00

Die bejaarden..die hadden tig dingen nodig en bij alles een uitleg! Bijv een hamer en kan die ook bij hout gebruikt worden en hebben jullie ook andere hamers en daar 30 vragen over stellen! het zijn bekende klanten en nee ik ga niet in mn vrije tijd ( tot 21.00) worden we betaald hun nog helpen