[HK]Met de trein - deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Charles

Re: [HK]Met de trein - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 14:09

Ja zo zou je het natuurlijk kunnen zien, respect dat die man zo kon denken inderdaad maar ik krijg de rillingen omdat ik het ten eerste voor me zie, en ten tweede omdat ik het gewoon zo erg vind dat iemand zo in de knoop zit dat hij/zij dat als enige uitweg ziet..

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 16:00

Jeetje, vind ik wel heel knap dat die machinist zo kan denken, zou het niet zo kunnen zien denk ik. :n
Ga dan eerder mee in de gedachtengang van Charles.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 19:38

De trein naar DH was vanochtend echt stampvol, ook 1e klas. Die reparaties duren nu al 2 weken, vind eerlijk gezegd dat ze wel eens op mogen schieten, dit kun je toch niet maken naar je klanten toe?

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 19:59

NS is weer klant van Nedtrain, het bedrijf wat de treinen onderhoud en repareert. Nedtrain is weer klant van de onderdelenleveranciers, die nog een berg onderdelen moeten leveren.
Ik kan je wel uit eigen ervaring vertellen dat NS alles wat nog enigszins inzetbaar is, ook inzet. Ik moest eergisteren met de stoptrein van GVC naar RSD, en tot mijn verbazing stonden er 10 bakken VIRM. De voorste 6 was in opzending, dan is het licht uit, de ventilatie doet het niet en de deuren blijven dicht. Ik mag er maximaal 6 alleen menemen, en stellen in opzending tellen niet mee. Dus volgens de boeken hoefde ik me maar druk te maken over de achterste 4. Ik heb maar eens gebeld of dit tot RSD zo zou zijn, en waarom dit dan was. De achterste 4 kon door een kapotte compressor niet meer zelfstandig rijden, en daarom zat hij vast aan de 6. Ze lieten ze aan elkaar zitten, omdat het zo goed ging, en zo konden ze de volgende morgen de 10 bakken inzetten in de spits. Normaal gaat zo'n 4tje meteen naar de werkplaats.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 20:06

Bedankt voor je uitleg.
Maar dan nog een vraag; is de communicatie vanuit Nedtrain naar de NS dan zo slecht? Of een schakel eerder?
Want dit zou eerst 1 dag duren, toen 3 en vervolgens zijn we al 2 weken verder?

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 20:19

Communictie is zoiezo een probleem als het om alles wat met spoor te maken heeft :o _O- . Maar ik durf niet te zeggen hoe dat precies komt :o . Het enige wat ik echt heb begrepen is dat er niet genoeg onderdelen aanwezig zijn bij nedtrain. En er blijft toch nog wat marieel kapot gaan ondertussen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 20:20

Ja ik vind het ook grappig. Er is enorm materieeltekort, maar er stonden op Rtd een paar werkloze VIRMs te wachten op spoor 11 :') en de stoptrein naar Nwk was een zielig Mat 64je Plan V. En de intercity naar Utrecht was 10 bakken VIRM :')

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 20:21

Werkeloos kan ook zeggen kapot. Vooral de VIRMs zijn niet echt bestand tegen koude en sneeuw. En alle VIRMs die aan elkaar vast zitten, en zo wel kunnen rijden, laten ze vastzitten en zetten de liever niet als stoptrein in als ze nog iets anders hebben staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 20:24

De VIRMs op Spoor 11 waren niet kapot iig, die moesten nog een half uurtje wachten voor ze weer mochten rijden :) Mat64 hebben we altijd op de lijn Rtd - Uitgeest, maar nooit zo'n kleintje omdat dat altijd heel dramatisch is voor de passagiers :(:) (vooral voor kleine mensen zoals ik). Virm mogen ze best op het traject laten rijden qua intercity. Helemaal geen bezwaar op :+

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 20:40

Het enige wat ik leuk vind aan deze "dienstregeling" is dat ik nu boven in kan zitten :+ Al kan je dan alleen zo zitten dat je tegenover 2 andere stoelen zit, waardoor ik nooit mn benen kwijt kan als er iemand tegenover me zit :P , dan zit ik weer liever zoals je in de koplopers hebt met stoelen die achter elkaar staan.

Vandaag had ik eigenlijk zo veel mazzel he :o ik was 1 min te laat dus ik dacht he oliebol trein gemist, naja fiets rustig wegzetten en naar perron lopen, inmiddels 2 min te laat. Komt mn trein aanrijden :D ik was zo blij :D zat al helemaal te bedenken van als er een stoptrein is ga ik richting gouda en dan hopen dat er snel een IC komt naar utrecht maar gelukkig hoefde dat allemaal niet. Maar dan was ik ook sowieso te laat gekomen op school.

Ging ik terug naar huis, bedacht ik me bij de bus oh vanmorgen heb ik niet in en uitgecheckt, nu even niet vergeten. Maar ik was dus wat anders vergeten, mn portemonnee inclusief studenten chipkaart... Had alleen mn tijdelijke RET chipkaart toevallig bij me maarja die was toen ook alleen geldig met je OV kaart...
Maar heb dus gelukkig geen controle gehad op de terug weg (ik dacht eerst dan koop ik een treinkaartje maarja ik had dus ook geen geld :+ )

maar je zit echt niet rustig in de trein dan hoor pfff := :+

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 20:42

Toevallig iemand het nieuws aan het kijken op rtl 4?

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 20:47

zolang de spurts (Arriva) maar blijven rijden... en als die rijden mogen de koplopers ook blijven rijden... :D

eigenlijk moet alles blijven rijden... -O-

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 21:07

Ik heb het gezien Zap, half half. :j

En idd, waren enorm veel bakken bij de IC van Rotterdam naar Utrecht! Maar ik vind het prima hoor, genoeg plek, en zit heerlijk. O:)

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 21:11

zap schreef:

Nee, tell me?

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 21:14

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 21:18

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 21:19

Trein naar Utrecht CS vanaf Leiden CS was echt suuupervol vanmorgen! Zelfs de 1e klas zat propvol en moesten mensen staan..

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 21:22

Dat nieuwsbericht hoorde ik net ook iets over op de radio, dat ProRail zelf de 'verwarming' van de wissels uit had gezet? En dat ze daarom bevroren waren..

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 21:23

Careano schreef:
Trein naar Utrecht CS vanaf Leiden CS was echt suuupervol vanmorgen! Zelfs de 1e klas zat propvol en moesten mensen staan..

Kwam waarschijnlijk doordat er iemand voor de trein was gesprongen op dat traject, en was het weer 1 vd eerste treinen.

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 21:30

Bedankt, ML :)

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 21:31

Butterfly schreef:
zap schreef:

Nee, tell me?

Al die vastgevroren wissels...dat kwam omdat prorail zelf de verwarming had uitgezet....

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 21:33

Een vraagje aan jullie treinexperts ;) Ik heb zelf nog geen ov dus weet niet precies hoe het zit maar.. Als je wel een ov kaart hebt maar nog geen ov chipkaart kun je dan wel gratis reizen of is dat echt niet mogelijk?

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 21:44

zap schreef:
Al die vastgevroren wissels...dat kwam omdat prorail zelf de verwarming had uitgezet....

Whahaha, dat was niet heel eh...slim :D

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 21:46

Butterfly schreef:
zap schreef:

Whahaha, dat was niet heel eh...slim :D

Niet echt nee :P. Het ging er dan ook vooral om dat dit in de officiele rapporten niet stond!

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 21:58

zap schreef:
Niet echt nee :P. Het ging er dan ook vooral om dat dit in de officiele rapporten niet stond!

Nee, dat zou ik ook niet doen :P ik zag vandaag op station Leeuwarden (achter de DM'90's die ineens opduiken :P) nog wel mannetjes lopen om de wissels weer te ontdooien