Rare opmerkingen van klanten!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

friendly

Re: Rare opmerkingen van klanten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 19:24

Hihi wat leuk! Die heb ik ff helemaal gemist geloof ik, weet niks van dat kindje af. Was ook zo lekker hard bezig in de keuken... ;)

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 19:27

Volgens mij vroeg je wel 'wat is er?' Maar dat kindje stond er zó lief bij :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 19:30

spaanse broodjes in de aanbieding..
klant: wat is er spaans aan deze broodjes?
:+

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 19:34

Kan me niks herrinneren :P

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 19:47

Klant: Is wel vervelend hé, op zondag werken?!
Ik: Nee hoor, IK krijg dubbel betaald. :D

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 19:55

Werte in een verpleeghuis en een bewoonster (ook een beetje klant toch), die had zo'n echt oma knot...
Elke dag was het een probleem, want wij als zustertjes konden dat niet, waren allemaal te jong etc etc. Dus ze ging wekelijks naar de kapper. Kapper was alleen ziek en haar haar was1 janboel....
Ik gebluft dat ik erg goed kan vlechten en ook knotten maken, omdat ik een paard heb... :+ :+

Had nog nooit zo'n knot gemaakt, maar bleek niet zo moeilijk te zijn gelukkig. Ze vond mij ook beter dan de kapster...
Ze bleef wel ELKE zuster vragen of ze een paard hadden...
Tijdens het vlechten had ze prachtige verhalen..
Dat ze sjans had tijdens de bingo van een leuke vent, maar dat de buurvrouw haar leeftijd had verraden. (94 ofzo) :+ :+ :+

hoofdstel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 21:00

Werk ook bij een supermarkt waar we bij de servicebalie ook een 'snelkassa' hebben voor mensen met mandjes voor als het echt heel druk is. Nadeel is dus dat ik aan twee verschillende kanten mensen moet helpen. De mensen met de boodschappen en de mensen met sigaretten/vragen/klachten. Hoe vaak ik wel niet shagerijnige mensen aan de beide kanten heb staan omdat het te lang duurt; hij/zij er langer stond als degene die ik voor hem/haar aan het helpen was etc...

Of laatst, ik vroeg aan een klant of hij het bonnetje mee wilde, antwoorde hij heel droog, nou... als jij je nummer erop schrijft dan wil ik het bonnetje zeker wel hebben hoor!! Of een jongen die rozen kwam afrekenen en mij beloofde dat hij de volgende keer rozen voor mij ging kopen... Zulke mensen vind ik altijd wel grappig.

KSAC

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 22:10

Ik werkte eerst op stal, in de kantine waar je hotdogs, tosti's en broodjes frikadel kan halen (uhuh, heeeeel tegenstrijdig) xd. Maar daar kwam een keer een man, Japanse man, en die vroeg op 4 broodjes hotdog en 2 tosti's. Ik klaarmaken, zegt hij: Kan ik het ook meenemen? Maar ik verstond het niet zo goed. Zegt ie nog een keer: Kan ik het ook meenemen? Toen verstond ik het, maar ik wist echt niet wat ik moest zeggen dus ik zeg maar: Eh eh eh, ja? Maar hoe wilt u dat doen? Zegt hij: 'Die zakjes?' Wees hij naar zakjes waar ik de hotdog broodjes uithaalde, echt zo grappig, hij was er helemaal blij mee xd

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 22:18

raket schreef:
Werte in een verpleeghuis en een bewoonster (ook een beetje klant toch), die had zo'n echt oma knot...
Elke dag was het een probleem, want wij als zustertjes konden dat niet, waren allemaal te jong etc etc. Dus ze ging wekelijks naar de kapper. Kapper was alleen ziek en haar haar was1 janboel....
Ik gebluft dat ik erg goed kan vlechten en ook knotten maken, omdat ik een paard heb... :+ :+

Had nog nooit zo'n knot gemaakt, maar bleek niet zo moeilijk te zijn gelukkig. Ze vond mij ook beter dan de kapster...
Dat ze sjans had tijdens de bingo van een leuke vent, maar dat de buurvrouw haar leeftijd had verraden. (94 ofzo) :+ :+ :+

Hihi wat leuk!!

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 22:29

Vandaag waren wij zelf de klant ;) (mijn moeder en ik)

We waren in de supermarkt, en ik leun over de band bij de kassa om nog iets te pakken, en de cassière probeert me aan te spreken om te vragen of ik het bordje "deze kassa gaat sluiten" achteraan wil zeggen, maar ik hoorde het niet dus ik leg op de band wat we moesten hebben en mijn moeder pakte dus het bordje aan en zegt tegen de cassière (man) "Ja sorry, ze is doof!" dus die man helemaal "Oh sorry, het spijt me" dus mijn moeder weer "oh nee dat was maar een grapje!" ik schaamde me kapot :=

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-09 22:32

raket schreef:

aah wat schattig ! :D

Pas was mn laatste dag geweest van stage ( bejaarden tehuis met dementen ), dus 'k had lekkere chocolade cake voor ze mee genomen:D
En zij er dus bij 'wegens dat dit m'n laatste dag is op stage heb ik een plakje cake voor u.' zegt er een vrouw 'kan je niet elke dag voor t laatst komen ik wil elke dag wel zo'n lekker stukje cake! :Y)

Ook moest er een keer iemand gewassen worden ( gehoord van stage begeleidster )
dus zij zegt tegen die vrouw: 'kan je heel even op je buik gaan leren?' *mevrouw draait zig op dr zei..
Verpleegster: 'nee lievert dit is op je zei en niet op je rug..
Vrouw: Ja maar ik ben tog dement?! :+

haleyjames

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 00:16

ik werk ook pas bij de appie
zat achter de kassa waar je fruit en groente moest wegen

vrouw kwam met gember.. ik heb het nog nooit gegeten dus vraag
wat is dat (anders heb ik de code niet)

moet je toch es aan je moeder vrage zei ze
toevallig is me moeder doodziek en had er gelijk de eerste dag van me werk al over de kassa heen wille sleure maar me gelukkig heel professioneel gedragen :P

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 00:28

BSensation schreef:
Werk ook bij een supermarkt waar we bij de servicebalie ook een 'snelkassa' hebben voor mensen met mandjes voor als het echt heel druk is. Nadeel is dus dat ik aan twee verschillende kanten mensen moet helpen. De mensen met de boodschappen en de mensen met sigaretten/vragen/klachten. Hoe vaak ik wel niet shagerijnige mensen aan de beide kanten heb staan omdat het te lang duurt; hij/zij er langer stond als degene die ik voor hem/haar aan het helpen was etc...

Dat heb ik idd ook. Heel vervelend.

En ook heel veel mensen die zelf wel bepalen dat het druk is of niet. Wij kunnen de kassa afsluiten voor klanten, zodat het alleen een servicebalie is. Echter duwen de mensen gewoon door. Als je de mensen dan aankijkt is het:
-Ja ik mocht het gister ook
-Het hekje stond open hoor (tuurlijk :z )
-het is zooo druk (kassa 1 is helemaal leeg)
-ja ik heb maar 1 dingetje (andere klanten ook)
-ik heb haast

Er hang overigens ook nog een papier op dat WIJ de klanten roepen. Er zijn serieus mensen die het lezen, het hekje open duwen en voor je neus staan. Ik kan dan niet laten te vragen of ze het briefje hebben gelezen. Dan is het of: welk briefje? of ja die heb ik gelezen en ik mag hier afrekenen. Vervolgens zeg ik dat ze nu best even mogen afrekenen maar in het vervolg wel moeten lezen wat er op staat (en dan kijken de mensen je echt met een domme blik aan)

Een mevrouw in een scootmobiel was helemaal boos/kwaad en stond voor mijn neus bij de servicebalie en begon al te roepen: jaa het is zooo druk bij de andere kassa's (uhum, 2 wachtende voor u..) en iedereen staat bij MIJN kassa. Dus ik kijk die vrouw een beetje vreemd aan. Jaa, want iedereen denkt dat hij/zij bij de brede kassa kan afrekenen en dan kan ik niet meer snel geholpen worden.
Ik kon die mevrouw niet aan haar verstand helpen dat de brede kassa een gewone kassa was waar iedereen hun boodschappen mocht afrekenen....

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 00:34

ik kom bijna nooit i een supermarkt met zo'n balie (hebben we hier niet in t durp) maar voor mn werk moest ik boodschappen doen in een super de boer. het was druk dus ik ga naar de info balie waar een man vor me stond wordt die mts kwaad op mij omdat ik niet gelezen had dat het voor maximaal 6 artikelen was..... ik had er 7..... grrrrr (of 5en ik had er 6 ik had er 1 meer dan toegestaan.... pfff)

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 08:12

haleyjames schreef:

toevallig is me moeder doodziek en had er gelijk de eerste dag van me werk al over de kassa heen wille sleure maar me gelukkig heel professioneel gedragen :P

Wel even bedenken dat die klant jou noch je moeder kent meid!!
Bovendien getuigd "iemand over de kassa heen wille sleure" nou niet bepaald van klantvriendelijk gedrag......

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 08:57

woofie schreef:
haleyjames schreef:

Bovendien getuigd "iemand over de kassa heen wille sleure" nou niet bepaald van klantvriendelijk gedrag......

er staat toch dt ze zich verder wel proffesioneel gedragen heeft :7
ik zou zo'n klant ook wel wat aan kunnen doen als die zo'n opmerking maakt, maar dat doe ik dan niet.

@ haleyjames: sterkte ;)

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 12:56

Klanten kunnen zulke stomme opmerkingen maken.

Ik werk(te) ook bij de Appie, en daar kwam elke zaterdagochtend (rond 11 uur) een man die dan een hele tijd bleef kijken. Dus ik vroeg hem altijd vriendelijk: 'kan ik u helpen?'. Waarom die man altijd antwoord: 'nee, ik help mezelf wel, dat heb ik altijd al gedaan. Jij niet dan?' En dan met zo'n lachje en zo'n gezicht wat niet veel goed betekent. ;)

En ik weet gewoon dat ie dat gaat zeggen, en toch vergis ik me soms en zeg ik weer: 'kan ik u helpen'? En op het moment dat ik 'Ik ik u' heb uitgesproken weet ik alweer welke fout ik heb gemaakt. ;)

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 14:05

Dit is ZO vet grappig :P :))

K werk op een manege :P Dr was zo'n vrouw met dr kind (ik loop daar mee met kleine kinderen in de bak) en die vrouw zei tegen mij: Loop jij met mijn kind mee?? Ik: Ja, hoezo?? Vrouw: Gewoon, dan ga ik vast bij de bak zitten. Ik had zoiets van.. Oke... :? Maarja... Ik ging met dat kind die pony opzadelen enzo... Komt zij daar opeens aan: Dat doe je helemaal verkeert! Dus zij gaat alles opnieuw doen enzo, toen ze klaar was leek die pony wel op een clown :P zooo grappig :P Ik heb me dood gelachen, maar het was wel zielig, hij had overal pijn omdat alles verkeert zat. Ik: Gaat u maar weer bij de bak zitten, wij komen er zo aan. Ik snel alles goed doen en wij liepen naar de bak. Ik had eerst nog ff snel een foto gemaakt *-:) hielp haar met opstappen en toen kwam Sanne (die geeft hun les) En die vrouw werd helemaal boos op haar. Vrouw: ja die snottebel luistert niet naar mij, zo zit het helemaal niet goed en zo heeft die pony pijn enzo. Sanne: Nou, zo zit het goed hoor. Ik liet Sanne die foto zien. Sanne: Zoals u dat heeft gedaan heeft die pony dan weer WEL pijn enzo :P Aan het eind van de les keek ze me niet meer aan :P

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 15:32

"Wilt u een tasje?"
"Dat lijkt me wel handig ja" Op zo'n zeikerige toon, echt niet iedereen wil een tasje daarom vraag ik. Maar het is niet snel goed!

Als ik boodschappen doe zorg ik dat ik de tijd heb, heb zelf ook een hekel aan die haasterige zeikmensen.

Finnea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 18:20

Terwijl ik heel netjes op m'n hurken ga zitten om de Allerhandes op de onderste plank te vullen...

"Kun je nog erotischer bukken?"

>;)

hoofdstel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 20:45

zap schreef:
BSensation schreef:

Dat heb ik idd ook. Heel vervelend.

En ook heel veel mensen die zelf wel bepalen dat het druk is of niet. Wij kunnen de kassa afsluiten voor klanten, zodat het alleen een servicebalie is. Echter duwen de mensen gewoon door. Als je de mensen dan aankijkt is het:
-Ja ik mocht het gister ook
-Het hekje stond open hoor (tuurlijk :z )
-het is zooo druk (kassa 1 is helemaal leeg)
-ja ik heb maar 1 dingetje (andere klanten ook)
-ik heb haast

Ja echt super irritant! Is bij mij de snelkassa gesloten, komen er mensen aan met een mandje, 'mag ik hier afrekenen?'
'Nee sorry mevrouw, deze kassa is gesloten, er staat ook een bordje op dattie gesloten is...'
'Ooh, maar ik heb maar een paar dingen. Mag ik dan niet hier afrekenen?
'Neeeee, mevrouw dat mag écht niet.'

En dan gaan ze er nog vijf minuten over doorvragen terwijl als ze gewoon bij een gewone kassa was gaan staan ze allang klaar was. Mensen snappen dan niet dat ik dan bij iedereen die kleine boodschappen heeft mn kassa moet open gooien terwijl dat op dat moment helemaal niet nodig is.
Of mensen die met een wagentje aankomen bij de snelkassa, terwijl deze alleen voor klanten met een mandje is. Als ik dan zeg dat de kassa alleen voor mensen met een mandje is dan was ik al vaak dood geweest als blikken konden doden...

yv_on

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 21:52

werk in een dierenwinkel. leuke flauwe opmerking als je de konijnen hokken aan het schoonmaken bent, hang je in zo n glazen hok om schoon te maken komt er weer is een klant aan jeetje zie je dat wat een groooot konijn in dat hok pffffgrrhummpfff.

haleyjames

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 16:20

woofie schreef:
haleyjames schreef:

als je een klant hebt en je weet iets niet kan de klant ook gewoon antwoord geven
dan hoeft het niet me moeder erbij te halen waarvan ik net een paar dagen wist dat ze kanker had

misschien als je zelf zoiets meemaakt snap je wel dat ik wel pislink op haar werd!
wat ik niet had laten merken zoals ik al schreef ik bleef gewoon professioneel

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 17:21

Och ja, die snelkassa.
Ik heb hier wel eens een dronken kerel gehad, die z'n mandje vol geweld op mijn balie klapt (sinds de opening van dit filiaal - al ongeveer zo'n jaar geleden hebben we de servicebalie apart van de kassa, dus helemaal geen snelkassa meer). Nou de toon was wat mij betreft gelijk gezet, maar ik zei nog netjes: 'Dag meneer, kan ik u ergens mee helpen?'
klant: JA EHHH AFREKENEN?
ik: Sorry meneer, dit is geen snelkassa u zult toch echt gewoon achteraan in de rij moeten aansluiten
klant: JA HALLO HET IS fiets DRUK DAAR
ik: Prima meneer ik roep er even een caissiere bij.
Dus meneer zuchtend en steunend terug naar de rij, komt hij 10 seconden later weer, klapt het mandje weer op de balie, dus ik: Ja kan ik u helpen?
JA EHH IK MOET TOCH AFREKENEN
ik: Sorry maar u zult toch echt moeten wachten tot u bij de kassa aan de beurt bent
JAAA FLIKKER TOCH OP DAN NEEM IK HET GEWOON MEE
Dus die klant loopt richting uitgang, ik nog, is prima meneer ik bel vast even de filiaalmanager en de politie, tot ziens!
klant: jaaaaaaaa was een grapje toch jaaa moet je tegen kunnen hahaha, gewoon een grapje, niet zo zuur kijken moet je gewoon tegen kunnen ja. Je kan toch wel tegen een grapje?
ik: (ondertussen goed pissig want zo'n alcoholadem hoef ik ook niet zo in mijn gezicht) Ja meneer ik kan prima tegen een grapje, had u er een gemaakt dan?
Kon hij niet om lachen, ondertussen was de extra caissiere alweer weg omdat het rustig was op de afdeling, kon meneer alsnog achteraan sluiten.

Tja je kan het zolang laten duren als je zelf wilt he :D

En gister kwam er om 20.52 nog een heel gezin binnen, vroegen ze of ik kon wisselen voor een 50ct muntstuk. Dus ik vroeg erbij of ze nog veel nodig hadden aangezien de winkel over 10 minuutjes zou gaan sluiten. Krijg ik gelijk een grote mond 'JAAA HALLO ik moet gewoon me boodschappen doen en die ga ik ook gewoon allemaal doen en hoe langer het hier duurt hoe langer ik straks ook bezig ben hoor ja dus niet zeiken!'
Dus ik: Prima mevrouw dan heeft u bij deze tot 30 seconden over 9. :D Succes!
Sjongejonge en dan om 5 over 9 die mensen toch weer op moeten zoeken, en dan de discussie aan moeten gaan dat ze toch echt de winkel uit moeten. Het zijn altijd dezelfde mensen die om 1 voor 9 nog komen aankakken (en dan mag je er officieel niks van zeggen) en dan wel leuk om kwart over 9 pas bij de kassa staan. Nou dan ben ik dus ook automatisch weer een kwartier later thuis.

Hmm ik heb er nog veel meer geloof ik! Straks weer werken dus ik zal is wat onthouden.

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 20:32

citroen schreef:
Vrouw: Ja maar ik ben tog dement?! :+

_O- _O- _O-