Met de trein, deel 2.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Met de trein, deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 21:26

Toch ga ik er niet in :Y)

Zowiezo vind ik de liften op stations zoals Nieuwerkerk vaak viezig, stinken heel erg naar urine etc.. bah :n

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 21:31

Ik ga ook niet graag in de lift hoor. Morgen zal ik wel moeten, heb cursus spoorduits in Amersfoort. En om bij NSopleidingen binnen te komen, moet je met de lift. Echt erg, 2 uur met de trein heen, en 2 uur terug, alles bij elkaar 12 uur van huis af %)

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 21:52

Pff, lange dag, Ino! :O

Ik zat vandaag achter een goederentrein, reden niet sneller dan 80km/u zei de conducteur, hebben er 35 min. over gedaan ipv 20. :=

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 21:58

Wij rijden er gelukkig meestal langs, erg fijn die 4 sporen tussen utrecht en Amsterdam. 2 uur heen en 2 uur terug, wel lang voor een cursus spoorduits, kon dat niet dichterbij. Suc6

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 22:08

Ja, wij normaal ook, plek zat, maar mochten er nu niet langs van de verkeersleiding..

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 22:42

Dat vind ik altijd zo irritant, was zeker tussen Utrecht en Gouda? Ik vraag me soms echt af hoe ze dat plannen en of ze misschien een cursusje nodig hebben..

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 22:44

Klopt, ic uit Den Haag naar Utrecht. :j

gemske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 23:33

Ik heb weer een vraagje voor de trein-kenners onder ons :)
Sinds iemand hier iets vroeg over die olympische-spelen VIRM, en er twee van blijken te zijn, let ik er dus op... en ik heb de afgelopen weken de 9525 best vaak gezien.

Maar... steeds op een ander traject: volgens mij twee keer Utrecht-Amsterdam, een keer Utrecht-DenHaag(?) en van de week zag ik hem ineens uit Den Bosch wegrijden voor de richting Arnhem/Zwolle.

Nou dacht ik altijd dat een treinstel meestal dezelfde rit rijdt, dus bv Maastricht-DenHelder vv, Zwolle-Roosendaal vv etc.
Maar dat klopt dus duidelijk niet... hoe wordt er bepaald welk treinstel waar rijdt? En worden ze dan ook random gecombineerd (bv een VIRM-4delig de ene dag met een VIRM 6-delig en volgende dag met twee keer VIRM 4-delig)?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 09:46

Oeh dat is eigenlijk een goede, meestal rijdt een trein in serie, een traject en zittie daar vast.. maar dat weet ik niet zeker. Ik denk dat Inoterry of Corine daar beter antwoord op kunnen geven, die hebben er wat meer mee te maken dan ik :D

Doet je Railpocket het alweer normaal trouwens Ino?

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 11:10

Ja, ik ga ook eens op de treinstel-nummers letten. :j

Trouwens UW, handig dat ik Fairytale niet steeds zelf op hoef te zoeken, nu die in je onderschrift staat. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 11:16

Whaha, geniet er nog maar even van, hij gaat binnenkort veranderd worden, en dan verhuist dit onderschrift naar mn profiel :')

Treinnummers let ik eigenlijk niet zo heel erg meer op, ben de DDAR zat, benauwde enge treinen :=

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 15:06

Vanmorgen een wereldreis gemaakt van Bielefeld naar het mooie Twente. :+

De treinen van Münster naar Enschede zijn erg fijn moet ik zeggen. Net Sprinters, en helemaal niet erg om daar meer dan een uur in te zitten. :)

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 17:55

gemske schreef:
Ik heb weer een vraagje voor de trein-kenners onder ons :)
Sinds iemand hier iets vroeg over die olympische-spelen VIRM, en er twee van blijken te zijn, let ik er dus op... en ik heb de afgelopen weken de 9525 best vaak gezien.

Maar... steeds op een ander traject: volgens mij twee keer Utrecht-Amsterdam, een keer Utrecht-DenHaag(?) en van de week zag ik hem ineens uit Den Bosch wegrijden voor de richting Arnhem/Zwolle.

Nou dacht ik altijd dat een treinstel meestal dezelfde rit rijdt, dus bv Maastricht-DenHelder vv, Zwolle-Roosendaal vv.
Maar dat klopt dus duidelijk niet... hoe wordt er bepaald welk treinstel waar rijdt? En worden ze dan ook random gecombineerd (bv een VIRM-4delig de ene dag met een VIRM 6-delig en volgende dag met twee keer VIRM 4-delig)?

De meeste treinstellen blijven doorgaans wel 1 dag op het zelfde traject. 's Nachts komen ze op het eindstation binnen, vaak afgerangeerd en gereed gemaakt voor de volgende dag. En als je dan bijvoorbeeld zondagsavons met een virm op spoor 4a in Roosendaal binnenkomt vanuit Zwolle, kan het zomaar zijn dat dat de volgende morgen de eerste naar Bergen op Zoom is, en dus de hele dag op het traject Amsterdam-Vlissingen uitkomt. Mocht dat treintstel dan 's avonds in bijvoorbeeld Amsterdam uitlopen, kan hij helemaal de volgende dag alle kanten uit worden gestuurd.

@Unwritten, er zijn maar weinig railpockets die "normaal" zijn, die van mij is daar geen uitzondering op :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 18:18

@ Ino in plaats van normaal zal ik dan zeggen doettie wat hij moet doen? :D

ik zit nu in de trein we hebben inmiddels een kwartier vertraging ik ben pas bij bijlmer arena en ik moet nog naar nieuwerkerk.. Ik heb honger maar ga voor het eten nog stemmen :') gedoe..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 18:19

@ Ino in plaats van normaal zal ik dan zeggen doettie wat hij moet doen? :D

ik zit nu in de trein we hebben inmiddels een kwartier vertraging ik ben pas bij bijlmer arena en ik moet nog naar nieuwerkerk.. Ik heb honger maar ga voor het eten nog stemmen :') gedoe..

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 18:23

Nou ja, met heel veel geduld, krijg ik er met wat geluk de dingen van gedaan die ik wilde hebben :+ .

Gelukkig reden mijn treinen naar huis gewoon keurig op tijd, ben helemaal geradbraakt %) .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 18:36

Begrijpelijk na zo een lange dag :) ik ben nu tussen breukelen en woerden dus op de helft :) volgens mij halen we nog wel tijd op de vertraging in..

morgen meer dan 6 uur treinen.. Nieuwerkerk leeuwarden - leeuwarden groningen - groningen nieuwerkerk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 18:37

Begrijpelijk na zo een lange dag :) ik ben nu tussen breukelen en woerden dus op de helft :) volgens mij halen we nog wel tijd op de vertraging in..

morgen meer dan 6 uur treinen.. Nieuwerkerk leeuwarden - leeuwarden groningen - groningen nieuwerkerk

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 18:39

Ach, ik ben in elk geval geslaagd voor de cursus spoorduits. Stelt ook eigenlijk niks voor, ik heb de helft van de tijd nederlands lopen kleppen.

Dat is morgen in elk geval een heel stuk reizen inderdaad :j . Maar ik blijf morgen een dagje thuis als je het niet erg vind :D . En als je het wel erg vind ook :P

Lena01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 19:40

Unwritten schreef:
De Syntus tussen Arnhem en Winterswijk heeft toch minimaal 5 keer per week storing :D

Met nadruk op minimaal ja.

Ik heb de trein van 17:24, en 2 minuten rijden naar het station, waar mijn trein 17:29 vertrekt. Moet allemaal te doen zijn. Haal 1 x per maand mijn trein WEL :o

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 20:12

Ik heb wel eens gedacht in de intercity schiphol - utrecht, of het dezelfde was als de vorige dag. Bij het uitstappen precies weer 2 plekjes met vogelpoep bij de 1e deur en in de coupe nog steeds van die plakkerige vieze plekken, waar ik de dag ervoor ook al langs liep naar de volgende stoeltjes. Moet eigenlijk eens op letten op de nummers of het echt dezelfde treinen zijn.

Ino op schiphol/hoofddorp worden de treinen overdag toch vaak ook al uitgerangeerd? Moet wel zeggen dat op hoofddorp vaak DDARs staan, VIRM's en koplopers, meestal geen mat's en sprinters en af en toe een internationale naar duitsland (zo'n witte met rode streep).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 20:14

:D

Hij reed vandaag weer niet bij Doetinchem :+

Geniet lekker van je vrije dag morgen Ino :D Ik verdwaal vast niet op weg naar Groningen, en anders hoop ik dat het dezelfde conducteur is als de vorige keer, die mij niet zo leuk vond :+

Mijn telefoon heeft trouwens overal dubbelposts van gemaakt net in de trein :\

steeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 20:02

Hello, ik heb een vraagje :P

Moet morgen naar de erasmus universiteit in rotterdam, en ik vertrek vanaf Amsterdam zuid.. hebben jullie enig idee wat de handigste/snelste manier is? heb al gezien dat hier wel wat mensjes uit omgeving r'dam zijn namelijk :P Bij 9292 komen er namelijk wel 3 verschillende routes uit (via r'dam cs, r'dam alexander of r'dam blaak, en dan zijn er ook nog 3 verschillende mogelijkheden naar r'dam centraal :roll: ) en ik kan wel gewoon degene kiezen die volgens hun het snelst is, maar mijn ervaring is dat dat niet altijd klopt :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 20:04

Pak de trein naar Duivendrecht. Op Duivendrecht kun je de stoptrein naar Rotterdam Centraal pakken.

Welke locatie van de EUR moet je? Kralingse Zoom of Dijkzicht?

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 20:09

Wou net zeggen, dat scheelt ook nog tussen Alexander en Centraal(?). :j
Denk je aan je OV-chipkaart?