Staking door scholieren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nijn

Re: Staking door scholieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 23:21

Op mijn zusjes school moeten ze nu 2 weken van te voren aangeven dat ze gaan staken, doen ze dat niet en gaan ze weg uit de school volgen er behoorlijke sacties Ja

Wat ik overigens het allermooiste van dit hele gebeuren vind, is dat mensen onder de 17 niet eens MOGEN staken Huilen van het lachen

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 23:23

Ze mogen het wel maar ze moeten een schriftelijk verzoek indienen! Ookal gaat de school hier niet mee akoord mogen ze alsnog staken en er moet ouderlijk toestemming zijn

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 23:24

sronnie schreef:
Op mijn zusjes school moeten ze nu 2 weken van te voren aangeven dat ze gaan staken, doen ze dat niet en gaan ze weg uit de school volgen er behoorlijke sacties Ja

Wat ik overigens het allermooiste van dit hele gebeuren vind, is dat mensen onder de 17 niet eens MOGEN staken Huilen van het lachen

Mag ik even melden dat ik dat flauwekul vind.. Net alsof je onder de 17 onverantwoord bezig bent als je staakt. Scheve mond

Mleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 23:26

Stelletje mafkezen, ze zijn vandaag bij mij van school ook gaan staken. Ze hebben zelf een papier getekend begin van de opleiding dat ze erachter staan om naar school te gaan, en heb je daar geen zin in blijf je lekker weg. Jou keuze... Dit is dan over een Mbo opleiding.
Op de middelbare bij ons in het dorp moeten ze allemaal nakomen, minstens vijf uur ofzo. Tuurlijk ik zou het ook niet fijn vinden zolang naar school, maarja je wilt toch wel werk...
Vind het persoonlijk een beetje nutteloos...

LK_2312

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 23:29

Mii_Jessica schreef:
Jaah alleen van die 40 weken gaan natuurlijk nog wel de uitjes af en alles

welke uitjes? wij gaan nooit weg met school.. Boos!

ilske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 23:34

Redrumfox schreef:
sronnie schreef:

Mag ik even melden dat ik dat flauwekul vind.. Net alsof je onder de 17 onverantwoord bezig bent als je staakt. Scheve mond

Als ik het nieuws bekijk snap ik dus helemaal waarom mensen onder de 17 niet mogen staken Pling !! Niet wat ik nou verantwoord vind.. Huilen van het lachen

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 23:37

is nu op jenssen..
Ze maken het nog bonter.. 1040 uur per maand..

LK_2312

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 23:40

volgens mij heb ik al 1040 Gaaaap

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 23:45

esperance schreef:
is nu op jenssen..

Huilen van het lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 23:50

esperance schreef:
is nu op jenssen..

Dat denk je toch niet serieus he? Zoveel uren zitten er niet eens in een maand *LOL*

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 23:55

esperance schreef:
is nu op jenssen..

ROFL Heb ondertussen ook al ergens 10040 per jaar gelezen Huilen van het lachen

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 00:02

WildWings schreef:
esperance schreef:
is nu op jenssen..

Dat denk je toch niet serieus he? Zoveel uren zitten er niet eens in een maand *LOL*

haha neee ik niet... Maar op jenssen, wel. Was met Scheve mond (balkenende) die keek wel zo op, maar zei niks..

stephanie09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 00:04

sjonge jonge! Ik heb net het nieuws gekeken en schaam me er echt voor wat kinderen van mijn leeftijd doen! stomme relschoppers dit slaat echt alles!

even ter informatie voor de mensen die geen nieuws kijken: Ze hebben het verlaagd naar 1000 uur en doen alleen 40 uur voor de kinderen die het nodig hebben!

Wat een onzin! Jullie zeggen allemaal we gaan staken we gaan staken maar kom op zeg noemen jullie dit staken dit is gewoon puur rel schoppen en aandacht trekken en stoer doen!

Ik ben zelf 15 maar dit slaat echt alles! Ga niet eens meedoen vrijdag want jullie bereiken er toch niks mee! Wacht maar af, ze kunnen het nog bonter dan dit maken als het zo door gaat!

We mogen dan wel jong zijn maar we kunnen ons wel als volwassenen gedragen!

Heb het vandaag ook al op mijn school gezegd dat ik het gewoon dom vind en dat meer dan de helft niet eens weet waar het over gaat en dat ze die maar meer uren mogen gaan geven in nederlands, economie en maatschapijleer! Zal ze zeker goed doen!

Maar al om dat wil ik ook zeggen: kunnen jullie alsjeblieft ophouden met dat gedoe over hoe doen jullie het later met werken gaan jullie dan ook staken omdat jullie nog jong zijn?
We weten het wel dat het later moeilijker zal (althans ik wel) en dat we meer doen en dat we niet vakanties hebben.

Ik wil zeggen dat het echt onzin is dat jullie gaan staken en niet eens weten waarom!

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 00:06

Zo en dit komt van een 15 jarige meisje.. Mensen die staken, leer hier maar eens van..

Oh ben nu slapen.. teruste allemaal..

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 00:07

Owja vind het schandalig dat ze het verlaagt hebben. Hoe geven hun dat aan wie wel die 40 uur extra nodig hebben??

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 00:10

Wacht maar totdat die relschoppers gaan werken.. dan willen ze weer naar school Lachen

Malibu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 00:18

WildWings schreef:
esperance schreef:
is nu op jenssen..

ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 02:40

Moderatoropmerking:
Dit topic gaat over de scholierenstakingen. Dit kan prima besproken worden zonder persoonlijk te worden. De discussie zou ook minder in een kringetje ronddraaien als men probeerde elkaars standpunten te begrijpen in plaats van alleen maar de eigen standpunten te herhalen.

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 08:32

stephanie09 schreef:
sjonge jonge! Ik heb net het nieuws gekeken en schaam me er echt voor wat kinderen van mijn leeftijd doen! stomme relschoppers dit slaat echt alles!

even ter informatie voor de mensen die geen nieuws kijken: Ze hebben het verlaagd naar 1000 uur en doen alleen 40 uur voor de kinderen die het nodig hebben!

Wat een onzin! Jullie zeggen allemaal we gaan staken we gaan staken maar kom op zeg noemen jullie dit staken dit is gewoon puur rel schoppen en aandacht trekken en stoer doen!

Ik ben zelf 15 maar dit slaat echt alles! Ga niet eens meedoen vrijdag want jullie bereiken er toch niks mee! Wacht maar af, ze kunnen het nog bonter dan dit maken als het zo door gaat!

Heb het vandaag ook al op mijn school gezegd dat ik het gewoon dom vind en dat meer dan de helft niet eens weet waar het over gaat en dat ze die maar meer uren mogen gaan geven in nederlands, economie en maatschapijleer! Zal ze zeker goed doen!

Maar al om dat wil ik ook zeggen: kunnen jullie alsjeblieft ophouden met dat gedoe over hoe doen jullie het later met werken gaan jullie dan ook staken omdat jullie nog jong zijn?
We weten het wel dat het later moeilijker zal (althans ik wel) en dat we meer doen en dat we niet vakanties hebben.

Ik wil zeggen dat het echt onzin is dat jullie gaan staken en niet eens weten waarom!

Nouw ik ben het helemaal met je eens! Er wordt echt geen * Mee bereikt. We moeten gewoon het spoed debat afwachten! En als ze dan nog willen staken doe dat dan lekker vrijdag in Den Haag!!

Tis idd beschamend want de mensen van onze leeftijd allemaal wel niet doen! Mn ouders zouden uit hun dak gaan als k daar aan mee zou gaan doen!!

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 08:33

stephanie09 schreef:

Nouw ik ben het helemaal met je eens! Er wordt echt geen * Mee bereikt. We moeten gewoon het spoed debat afwachten! En als ze dan nog willen staken doe dat dan lekker vrijdag in Den Haag!!

Tis idd beschamend want de mensen van onze leeftijd allemaal wel niet doen! Mn ouders zouden uit hun dak gaan als k daar aan mee zou gaan doen!!

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 08:38

Ik vind het ook belachelijk wat scholieren nu aan het uitvreten zijn, en ook het feit dat je onder de 17 niet mag staken, werd hier volgens mij net ook al genoemd Tong uitsteken

Maargoed, onze school deed niet mee, we wilden wel maar nadat we hoorde dat er al 40 uur vanaf gegaan waren van onze wiskundeleraar, en dat er morgen ook nog over gepraat word in de 2e kamer was er voor ons gewoon geen rede meer om te staken. Lachen

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 08:40

ik ben het met stephanie09 eens Ja

Junip

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 08:50

Minder lesuren middelbare scholen (AD 26-11-07)

DEN HAAG - Het minimumaantal lesuren op middelbare scholen gaat omlaag. Scholieren hebben

de afgelopen week fel geprotesteerd tegen het aantal verplichte lesuren per jaar.

Staatssecretaris Van Bijsterveldt (Onderwijs) heeft dat gisteravond afgesproken met de VO-raad,

de organisatie van middelbare scholen.

In plaats van de norm van 1040 uur hoeven scholen voortaan nog maar 1000 uur in de onderbouw

en 960 uur in de bovenbouw les te geven aan alle leerlingen. De overige uren mogen de scholen

zelf indelen met bijvoorbeeld bijlessen en andere activiteiten, maar zijn niet verplicht voor alle

scholieren.

Daarmee komt de staatssecretaris tegemoet aan de wens van leraren en scholieren. Vrijdag gingen

op tientallen plaatsen in het land scholieren de straat op om te demonstreren tegen de minimumnorm

van 1040 uur. Ook voor vandaag hebben scholieren acties aangekondigd. Het LAKS roept op om

gewoon naar school te gaan.

Omdat veel scholen de 1040 uren niet kunnen vullen met lessen, krijgen leerlingen steeds meer

tussenuren. De scholen doen dat, omdat ze een boete kunnen krijgen als ze de norm niet halen.

Met de nieuwe afspraken komt er volgens de staatssecretaris en de VO-raad een einde aan het

grote aantal ‘nutteloze’ uren.

Junip

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 08:50

Het heeft dus gewerkt Lachen
Hopen dat het nu allemaal beter geregeld wordt!

Macha876

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 08:55

wij hebben vandaag uitgelegd gekregen op school,dat die 40 uur eraf niks uit maakt voor ons,omdat de metor lessen etc al meetelden,of te minste iets in die richting werd er verteld.