Aftellen tot de lente van 2025

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Celebi

Re: Aftellen tot de lente van 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 15:38

Of vanuit de hangmat. :j

Ik zag nu voor volgend weekend toch een weer een zonnetje in de weersvoorspelling opoppen dus ik heb goede hoop.

Wilde vandaag met paard naar het water wandelen om nog 1 keer te spetteren voordat het de hele week zou gaan regenen maar er is nog steeds blauwalg. Ik hoop dan dat de regen van komende week en de koudere temperaturen even goed bijdragen aan het oplossen van het blauwalg in het meertje, dan kunnen we hopelijk volgend weekend nog een keertje het water in. <3

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 17:03

Ik heb vandaag met dit weer de airborne gelopen. Was wel ff zweten, maar genoeg drinken en was prima!
Ik ga wel prima op dit weer, ik vind het donkere weer dus niet zo leuk -O-

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 08:33

Met een beetje weemoed gaat vandaag het zwembad leeg. De heggen zijn gesnoeid, gras is eraf, de eenjarige plantjes in de potten doen hun best om er nog wat bloemetjes uit te persen.. de spinnewebben zitten weer om je gezicht als je buiten loopt of een schuur in wilt lopen en het wordt alweer verhipte vroeg donker.. het loopt weer op zn einde.. gaan we die rottige koude, natte en donkere tijd weer tegemoet |(

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-24 14:40

Muronia schreef:
Met een beetje weemoed gaat vandaag het zwembad leeg. De heggen zijn gesnoeid, gras is eraf, de eenjarige plantjes in de potten doen hun best om er nog wat bloemetjes uit te persen.. de spinnewebben zitten weer om je gezicht als je buiten loopt of een schuur in wilt lopen en het wordt alweer verhipte vroeg donker.. het loopt weer op zn einde.. gaan we die rottige koude, natte en donkere tijd weer tegemoet |(

Hallo, winterdepressie :(

Ik zie er zó tegenop he. Iedere winter weer in een diep dal te zakken. Zeker als het zulk weer is als afgelopen oktober t/m juli.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 16:58

Jup hier hetzelfde. Hopelijk is het beloofde mooie weer na komende week geen leugen.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-24 18:09

Roosje01 schreef:
Jup hier hetzelfde. Hopelijk is het beloofde mooie weer na komende week geen leugen.

Ik hoop het ook niet.

Al vind ik 15 graden met zon ook niet zo erg hoor.
Iets meer kleding aan is geen probleem.
Steeds regen en wind wel.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 18:27

Muronia schreef:

Nou echt he -O- .
Vandaag nog lekker in t-shirtje gewandeld, maar dat is morgen wel voorbij

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 19:14

Vandaag nog genoten van het buiten zijn <3

Vanaf morgen is het weer kl*te...

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 22:46

Morge geeft die hier nog 21, maar daarna koud 16 en regen 4 dagen bah.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-24 08:36

En dan lees je dus op social media reacties dat mensen niet moeten zeuren over dat het eindelijk koeler wordt.
Diezelfde mensen hebben na 9 maanden herfstweer lopen janken dat het even zomers werd. :o

Vooral dat "met warmte kan ik echt niet functioneren en krijg ik geen eten binnen" vind ik zwaar overdreven. We zitten niet in Death Valley oid :')

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 09:05

Dat kun je voor een ander niet beslissen natuurlijk...

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 09:15

Er zullen vast mensen zijn die dat zo ervaren ja. En er zullen vast ook mensen zijn die zichzelf dat gevoel enorm aanpraten, want dat is ook erg snel gebeurd zonder dat je het doorhebt. En gelukkig een hoop mensen die er geen last van ervaren. Ik geef wel toe dat het rond de 30 graden hier in Nederland gewoon vaak vies warm is, zeker als je nog een hoop moet doen of ergens 8 hoog in een flatje zit. Dat is gewoon niet vergelijkbaar met het hebben van een airco en een fijne tuin met veel groen. Of in de bossen van de Veluwe leven, ik was daar laatst op een hele warme dag en in die bossen was het zoveel koeler.

Maar je reactie hierboven herken ik wel hoor. Ik vind het gezeur over de zomer en wintertijd en hoeveel last dat geeft altijd zo overdreven. Slaap gewoon een uurtje extra of een uurtje korter en je bent er weer. Maar goed, ook dat zullen sommige mensen echt zo naar ervaren en dat is dan super vervelend. Net als dat de meesten hier die donkere dagen écht vervelend ervaren. Iedereen heeft zo zijn ding waar ze minder goed tegen kunnen. :j

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 09:22

Ja de zomertijd klok verzetten heb ik ook echt last van.
En uurtje langer slapen gaat natuurlijk voor de meeste mensen niet.

Het is niet dat ik niet functioneer. Maar merk het wel echt een week of 2.
Mag van mij gewoon blijven staan op wintertijd ondanks de ook nadelen

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 09:33

Gewoon zomertijd, scheelt weer donkere dagen. :+

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 09:56

Celebi schreef:

Maar dan komt eind december de zon pas om 09.48 op. Dat vind ik dus een donkere dag.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-24 09:58

FrNo schreef:
Celebi schreef:

Maar dan komt eind december de zon pas om 09.48 op. Dat vind ik dus een donkere dag.

Maar dan heb je niet dat het om vier uur al zowat donker is. :)

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 10:03

De meeste (kantoor) banen beginnen dan toch in het donker. Je gaat van huis in het donker en komt terug in het donker. Dan kan het net zo goed 's ochtends een uurtje langer donker zijn zodat de meeste mensen met kantoorbanen ook nog een glimp daglicht opvangen.

Uiteindelijk is het maar een uurtje, maar ik kan me haast niet voorstellen dat de meeste paardenmensen niet blij zouden worden van dat uurtje langer licht na werktijden om misschien nog iets met je paard te kunnen doen. De echt donkere dagen voor kerst is het sowieso vroeg donker natuurlijk, maar in de tussenperiode scheelt het zo.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 10:36

Ik had er van de week al moeite mee dat het om 20:30 schemerde. Ik was net klaar met uitmesten :') Dat wordt weer met hoofdlamp uitmesten of allerlei planningen omgooien zodat ik met daglicht toch nog kan mesten. Ellende!

Goed, omdat ik al depressief word van het idee van donker, winter, nat en kou... Ga ik in november 8 dagen naar Egypte vitamine D opsnuiven aan het zwembad en de zee :D

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 10:42

Heerlijk vooruitzicht Ghostattack!

Ik kan ook heel slecht tegen wintertijd. Dat is bij mij niet met een weekje klaar, ik blijf een half jaar lang uit mijn ritme. Veel te vroeg moe door die lange avonden en veel te vroeg wakker s ochtends ( 4 a 5 uur altijd). Ik laat de klok in de woonkamer en die in de auto heel hardnekkig op zomertijd staan, daar heb ik wat houvast aan.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 12:09

Ik heb ook niks met wintertijd. Werk avond en nachtdiensten. Dus als je dan wakker ben gaat de zon al haast onder. Soms pakt ik 1-2 uurtjes daglicht uurtje langer licht smiddags zou ik niet erg vinden.

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 07:25

Ik had een tijdje niet op bokt gezeten en zag dit topic vrij bovenaan maar werd ook minder blij van het lezen :')
Ik probeer altijd de leuke dingen te bedenken, maar weet nu al hoe ik me voel als het zover is.

Waar ik nu vooral tegen op kan zitten is dat er een omleiding is naar stal tot eind december. Ook voor de fiets. Is normaal 13 minuten fietsen en ik weet dat ik niet mag zeuren, maar zie mezelf al door regenbuien en kou fietsen :') Ik vind fietsen gewoon echt niet leuk. Geloof best dat er mensen zijn die hier heel veel voor over zouden hebben paard zo dichtbij huis dus weet ook dat ik daarin niet mag zeuren, maar toch.... Ik kan/ wil in het donker geen autorijden dus dat is helaas geen optie. Ik denk dan alleen: waarom doen ze dit niet in het voorjaar ofzo :')
En inderdaad ook een kantoorbaan en 'doe het samen stal'. Dus vaak werken en dan in het donker voor of na werk de paarden..... bah bah

Wat ik er dan wat positiever aan vindt: ik vind mijn winterkleding vaak heerlijk zitten (comfortabel), kaarsjes aan als je thuis komt maakt het gezellig in huis, kan extra genieten van een warm bad/ douche, paard wordt heerlijk fluffy en kerst komt eraan <3 en dit was het denk ik wel :')
Oja, en wintersport in januari komt ook weer dichterbij!

Toch nog positief dit bericht afgesloten haha

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-24 08:56

Hahaha oh ja. Ik vind kaarsjes en een dekentje op de bank ook fijn.

Maar dan niet gedwongen elke dag omdat het buiten baggerweer is. :o

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 09:04

Ik leef het hele jaar door onder een deken op de bank. Lang leve de airco. :+

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 19:13

Is het al lente?

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-24 19:51

Selina schreef:
Is het al lente?