Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 09:12

Achterlijke mensen die overal op fb moeten reageren dat zwarte piet superieur is en terug moet komen. :+

Grow up en zoek een leven.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 09:20

Al vanaf maandag ziek thuis, ik verveel me zo :O
Maar voel me ook nog te verrot om te gaan werken :(

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 10:04

Sansevieria schreef:
Hier in de regio zoeken ze bijvoorbeeld admin vrijwilligers bij de dierenvoedselbank, bij een stichting die mensen helpt met voedselpakketten en hulp bij financiële vragen.

Als je nu eens iets in die richting zelf zoekt, zodat je je vaardigheden weer op peil kunt brengen?
Denk dat je daar uiteindelijk veel verder mee komt en dat je meer kans maakt op een betaalde baan in de administratie.

Misschien kom het negatieve ook omdat ik dagelijks met heel veel pijn loop. :)*

Probleem is dat het wel in de directe omgeving van Hendrik Ido Ambacht moet zijn en werkdagen geen pijnstiller kan innemen en ik daar vanwege de pijn tegenop zie. Maximaal 30 minuten scooter.

En ik heb tot op heden niks kunnen vinden en reïntegratie zeg simpel is er niet.

Beterschap voor de zieken.

Mijn dag begint jankend zoals bijna iedere ochtend.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 10:12

dat de bezorger van postnl een pakket weer rechtstreeks naar de Plus heeft gebracht, en ik net te laat ben met bellen om te vragen of de bezorger van mijn boodschappen het even mee wil nemen. Hij was al vertrokken. Inderdaad ook first world problems :')

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 10:23

Marcella, er zijn meer soorten pijnstilling waar je na een wen periode wel mee mag autorijden (of deelnemen in het verkeer, want scooterrijden is ook niet de bedoeling als autorijden niet kan door medicatie). Ik zit al jaren aan hele zware pijnstilling en mag gewoon autorijden vanaf het moment dat bijwerkingen weg zijn. Bij start of verandering van dosis was dat enkele dagen tot een week.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 10:38

Er word aan de straat gewerkt,prima.Maar nu staat er een bestelwagen met aanhanger op het erf en een graafmachientje voor de oprit,kan er maar net uit.Ach ja, nog even.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 10:39

Alleen een probleem daar gaan ze bij Uwv of reïntegratie geen rekening mee.

Deze medicatie is trouwens ook na wen periode zou je er minder last van moeten krijgen.

Ik heb alleen een concentratiekamp probleem al zonder medicatie wat door medicatie erger wordt. Concentratie probleem is al bekend van kind of aan.

Om de een of andere reden lukt concentreren op de scooter beter dan met de auto.

Met met de auto ben ik bekend met wegzakken achter stuur (ook wegens pijn). Dus misschien met goede reden voorzichtig.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 10:45

MarlindeRooz schreef:
Achterlijke mensen die overal op fb moeten reageren dat zwarte piet superieur is en terug moet komen. :+

Grow up en zoek een leven.

:)) Ik zag ze ook alweer voorbijkomen. Waar men zich ook maar druk om kan maken...

Marcella: Vervelend. Heb je een doktersadvies?

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 10:50

Ah ja elk jaar weer, stom gezeik

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 10:52

Maar juist nu je nog geen baan of vrijwilligerswerk hebt is de tijd om een medicatie te zoeken met een arts waar je baad bij hebt. Juist omdat je nu de verplichtingen niet hebt.

Die concentratie is erg vervelend, maar ben je ook niet de enige in. Als je wegvalt in de auto zou je alsnog ook niet op scooter moeten stappen, want die kans is er dan ook gewoon.

Ga met arts aan de slag om passende medicatie te krijgen, laat zien dat je alles aangrijpt. Uwv is sowieso iets waar je niet op moet gaan wachten of hopen dat ze veranderen van mening. Zij gaan ook niet op jouw woord af dat iets niet kan. Man, ze gaan al niet eens altijd af op de bevindingen van artsen, revalidatie en noem maar op. Wel op bevindingen van zichzelf dus je kan beter ervoor zorgen dat zij inzien dat het niet gaat en je het wel probeert.
Doe het voor jezelf, er zijn veel manieren om minder pijn te krijgen. Pijnvrij misschien niet, maar wel leefbaar. Maar daar moet je zelf achteraan.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 11:11

Marcella :knuffel:

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 11:15

7 December weer reumatoloog dus ben bezig. Gaat alleen niet zo snel.

Heb ook nog steeds last van de knie na de val van bijna 4 weken terug, maar kraakbeen is geïrriteerd dus geduld hebben.

Scooter tot op heden nog 0 keer wegval geweest, maar blijf alert en weet dat het kan.

Denk dat ik niet alle pijnstillers zomaar mag ook wegens Ab resistentie.

Maar hoop gewoon binnenkort wat te horen over vrijwilligerswerk hier in de flat. En misschien wat doorstroom mogelijk naar een beetje administratief ondersteuning. En zit dan op loop en fietsafstand. Die hebben diverse locaties door heel Hendrik Ido Ambacht.

En had mezelf al opgegeven als kletsmaatje dit is om andere te helpen met de Nederlandse taal. Dit kan via laptop.

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 12:15

Al een lange tijd afgesproken dat we morgen met mijn ouders langs ons nieuwe huis gaan. Komt m’n vriend er nu mee (die pas eergisteren vrij heeft gevraagd!) dat het heel druk is op z’n werk en er een kans is dat hij niet meegaat. Hallo waar liggen je prioriteiten?! -O-

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 12:47

Mensen die schreeuwen terwijl ze naast elkaar staan :') Rip mijn mentale energie

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 13:05

Dat er om de 3 min wel een bus naar het station rijdt vanaf mijn huis volgens de planner, maar er altijd zoveel gecanceld of vertraagd zijn, dat je standaard een kwartier staat te wachten en het een hele uitdaging is om op tijd te komen voor je trein.

Ik had gemikt om 11:25 op het station te zijn, kwam uiteindelijk om 11:40 aan, trein gemist (ging om 11:39). |o

xPabloBokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-23 13:08

Dat ik voor de tweede dag op rij mijn bed uit kan vliegen omdat er pakketjes bezorgd worden voor mijn vriend waar ik niks vanaf weet. Ik ben ziek thuis, laat me verdomme met rust.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 13:09

Marcella schreef:
7 December weer reumatoloog dus ben bezig. Gaat alleen niet zo snel.

Heb ook nog steeds last van de knie na de val van bijna 4 weken terug, maar kraakbeen is geïrriteerd dus geduld hebben.

Scooter tot op heden nog 0 keer wegval geweest, maar blijf alert en weet dat het kan.

Denk dat ik niet alle pijnstillers zomaar mag ook wegens Ab resistentie.

Maar hoop gewoon binnenkort wat te horen over vrijwilligerswerk hier in de flat. En misschien wat doorstroom mogelijk naar een beetje administratief ondersteuning. En zit dan op loop en fietsafstand. Die hebben diverse locaties door heel Hendrik Ido Ambacht.

En had mezelf al opgegeven als kletsmaatje dit is om andere te helpen met de Nederlandse taal. Dit kan via laptop.

Sorry, ik snap even iets niet.
Wat hebben pijnstillers te maken met antibiotica resistentie?
Dit is volgens mij een hele andere medicijngroep.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 13:36

Omdat bepaalde pijnstillers ook een ontstekingsremmende werking hebben misschien.

Molly1230

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 13:45

Dat mijn moeder dr humeur alle kanten op gaat en verwacht dat ik lekker meespring van boos naar blij, oprotten.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 14:00

Marcella bedoel je ibuprofen bv?
Dat is totaal niet hoe het werkt. Dat het een ontstekingsremmende functie heeft wil niet zeggen dat het een antibioticum is.
Antibiotica pakt bacteriën aan (die mogelijk een infectie of ontsteking veroorzaken) en die gebruik je in kuurtjes.
NSAIDS (Ibuprofen, Diclofenac) hebben een ontstekingsremmende functie maar doen niks tegen de bacterie (als het veroorzaakt wordt door een bacterie).

Ik vermoed dat je best wat medicatie slikt? Waarom vraag je niet een keer aan bv de apothekersassistente om eens door te lopen wat alles nou is. Of een afspraak bij de dokter om je medicatie eens onder de loep te nemen.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 14:26

Ik snap niet hoe ik iets verkocht moet krijgen op Vinted, niemand wil mijn spullen.
Het is wel gebruikt, maar echt niet kapot ofzo. Waarschijnlijk vraag ik er te veel voor, dus gisteren alles maar naar minibedragen gezet. Maar eigenlijk vind ik het nu te veel moeite voor het geld wat ik er voor terug krijg...
Zelfde idee met paardenspullen verkopen via marktplaats etc. Niemand wil het hebben, ook de dingen met prijskaartje eraan niet eens -O-

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 14:27

Breng het naar de Kringloop, dan ben je er vanaf en je hebt er geen werk aan, want al dat werk weegt niet op tegen de kleine bedragen die het mogelijk nog opbrengt.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 14:36

Josien_ schreef:
Ik snap niet hoe ik iets verkocht moet krijgen op Vinted, niemand wil mijn spullen.
Het is wel gebruikt, maar echt niet kapot ofzo. Waarschijnlijk vraag ik er te veel voor, dus gisteren alles maar naar minibedragen gezet. Maar eigenlijk vind ik het nu te veel moeite voor het geld wat ik er voor terug krijg...
Zelfde idee met paardenspullen verkopen via marktplaats etc. Niemand wil het hebben, ook de dingen met prijskaartje eraan niet eens -O-

De markt is erg overgesatureerd op dit moment, ik krijg ook niks meer verkocht. Enige wat je kunt doen is geduld hebben of echt hele lage prijzen gebruiken.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 14:42

Josien_ schreef:

Op hoeveel % van de nieuwprijs zit je met de spullen met kaartje?

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 14:54

Ergernis nadat ik na het lezen van dit topic op Vinted ging kijken :')
Ik vond een super leuk jurkje, maar zag net voordat ik hem wilde kopen dat er heel vaag een panterprint op zit :( Dat is eh, niet zo mijn ding.

Oh en: teveel dag aan het einde van mijn energie
Laatst bijgewerkt door JudithGigi op 16-11-23 15:14, in het totaal 1 keer bewerkt