Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 14:13

Sheran schreef:
Hoezo kostbaar? Of moet je een bepaald type test hebben? Ik zit in zijn geval gewoon een klacht opgeven, je hebt toch altijd wel ergens last van? Ik in elk geval wel.

Lijkt me niet helemaal de bedoeling....

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 14:17

lekker, de belastingbetaler opzadelen met een test om lekker prive ergens naar toe te kunnen.
Zeker niet de bedoeling.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 14:18

bigone schreef:
Op bezoek geweest met ouders? Met beide ouders? Volgens mij word dat namelijk afgeraden.

Ja, afgeraden door een advies. Daar houdt dus lang niet iedereen zich aan. Ik weet het in dit geval niet precies, sommige zullen best met 1 volwassen en kinderen ergens geweest zijn en sommige gewoon met hele gezin.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 14:21

996981 schreef:
Echwel schreef:
Het is ook niet zo dat binnen een gezin iedereen corona krijgt

Het is allemaal niet zo zwart wit

Hier had mijn vriend Corona zonder symptomen. Hij kwam erachter omdat hij wilde testen voor hij zijn ouders ging bezoeken in Duitsland. We konden niet gescheiden leven en gezien ik hoogzwanger ben wilde ik dat ook absoluut niet. Heb zijn steun echt nodig. Ik heb het niet gekregen. Ook negatief op de antistoffen test die ik heb laten doen...

Ik vind het een heel apart virus

Ik vertelde laatst toch over iemand die haar middenrif kapot had gehoest door de corona, zij had het door haar werk in de zorg opgelopen.
Zij heeft geen antistoffen (meer) in het bloed.
Besmetting was in april.
Mijn moeder dus klinisch vastgesteld in april door weekendtassen, mijn vader is toen getest bij opname in het ziekenhuis.
En mijn moeder heeft 11 maanden later nog steeds antistoffen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 14:25

DuoPenotti schreef:
lekker, de belastingbetaler opzadelen met een test om lekker prive ergens naar toe te kunnen.
Zeker niet de bedoeling.

Ik wilde juist dat meer mensen en beetje voorzichtiger waren voor ze overal maar naar toe karren. Het zijn je ouders, het is geen feestje. Heb dan, als je het toch over belastingbetalers hebt, meer moeite met mensen die gedachteloos op bezoek gaan en dan klachten krijgen en veroorzaken.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 14:25

tienus63 schreef:
996981 schreef:

Hier had mijn vriend Corona zonder symptomen. Hij kwam erachter omdat hij wilde testen voor hij zijn ouders ging bezoeken in Duitsland. We konden niet gescheiden leven en gezien ik hoogzwanger ben wilde ik dat ook absoluut niet. Heb zijn steun echt nodig. Ik heb het niet gekregen. Ook negatief op de antistoffen test die ik heb laten doen...

Ik vind het een heel apart virus

Ik vertelde laatst toch over iemand die haar middenrif kapot had gehoest door de corona, zij had het door haar werk in de zorg opgelopen.
Zij heeft geen antistoffen (meer) in het bloed.
Besmetting was in april.
Mijn moeder dus klinisch vastgesteld in april door weekendtassen, mijn vader is toen getest bij opname in het ziekenhuis.
En mijn moeder heeft 11 maanden later nog steeds antistoffen.

Ik heb een combitest gedaan, waarbij tegelijkertijd is gekeken of ik op dat moment Corona had en of ik antistoffen heb en het dus al gehad heb. Beide waren negatief :)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 14:27

Het niet perse iemand aansteken vind ik nou niet perse raar. Als je altijd van alles wat rondgaat ook echt geinfecteerd raakt dan ben je altijd ziek of verkouden. Er is ook zoiets als first line defence. Komt het daar niet langs dan krijg je ook geen anti-stoffen.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 14:27

DuoPenotti schreef:
Zeker niet de bedoeling.

Maar dat gebeurd in beide gevallen :+ zodra je particulier test doe betaal je zelf als belastingbetaler, zodra je een reguliere test doet betaald de hele belastingbetalende gemeenschap.

Wij betalen dan liever zelf. Immers zijn wij ook degene die de lusten van een negatieve test willen

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 14:28

Nou ja ik zie t probleem niet helemaal van 'klakkeloos' op bezoek gaan als het mensen zonder klachten betreft? Dan zijn t toch net kinderen? Behalve dat volwassenen zich beter aan afstand enzo kunnen houden

En ik snap ook dat mensen naar hun ouders willen, ligt ook aan de leeftijd.. en k denk dat een volwassene beter kan letten op wat die doet, dan kinderen?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 14:34

Cer schreef:
Nou ja ik zie t probleem niet helemaal van 'klakkeloos' op bezoek gaan als het mensen zonder klachten betreft? Dan zijn t toch net kinderen? Behalve dat volwassenen zich beter aan afstand enzo kunnen houden

En ik snap ook dat mensen naar hun ouders willen, ligt ook aan de leeftijd.. en k denk dat een volwassene beter kan letten op wat die doet, dan kinderen?

Ik snap goed dat mensen het niet helemaal vertrouwen, zeker als het om kwetsbare mensen gaat. Ook zonder klachten is er nog wel een risico op verspreiding. Anders zou er ook geen limiet op het aantal bezoekers nodig zijn.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 14:36

996981 schreef:
bigone schreef:
Op bezoek geweest met ouders? Met beide ouders? Volgens mij word dat namelijk afgeraden.

Tegen wie heb je het? Als je het tegen mij hebt: mijn vriend wilde in zijn eentje, zijn ouders in zuid-Duitsland bezoeken. Zijn ouders zouden dus 1 persoon bezoek ontvangen.

Omdat zij nogal angstig zijn laat hij zich steeds testen voor hij gaat. Begint onderhand kostbaar te worden

Nee tegen my wish max. Maar een tip, bij de Lidl in Duitsland kun je online een zelftest kopen, vijf keer voor onder de dertig euro. Laat je schoonouders die bestellen en aan je vriend geven.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 14:38

Sizzle schreef:
Het niet perse iemand aansteken vind ik nou niet perse raar. Als je altijd van alles wat rondgaat ook echt geinfecteerd raakt dan ben je altijd ziek of verkouden. Er is ook zoiets als first line defence. Komt het daar niet langs dan krijg je ook geen anti-stoffen.

Dat snap ik, maar er wordt gesuggereerd dat Corona heel veel besmettelijker is dan influenza. Dat ik het dan als hoogzwangere vrouw niet krijg, terwijl ik in quarantaine zit met iemand die het wel heeft vind ik gewoon gek. Maar misschien heb ik gewoon veel geluk gehad (of niet, ik wilde de variant van m’n vriend ook wel hebben :)) )

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 14:40

bigone schreef:
996981 schreef:

Tegen wie heb je het? Als je het tegen mij hebt: mijn vriend wilde in zijn eentje, zijn ouders in zuid-Duitsland bezoeken. Zijn ouders zouden dus 1 persoon bezoek ontvangen.

Omdat zij nogal angstig zijn laat hij zich steeds testen voor hij gaat. Begint onderhand kostbaar te worden

Nee tegen my wish max. Maar een tip, bij de Lidl in Duitsland kun je online een zelftest kopen, vijf keer voor onder de dertig euro. Laat je schoonouders die bestellen en aan je vriend geven.

Dat hoorde ik van de week! Maar volgens mij is dat pas vrij recent?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 14:43

Ja maar wanneer ze die nu voor hem bestellen maakt dat op visite komen een stuk goedkoper.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 14:46

bigone schreef:
Ja maar wanneer ze die nu voor hem bestellen maakt dat op visite komen een stuk goedkoper.

Ja snap ik :) bedankt voor de tip

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 14:51

bigone schreef:
In Brazilië loopt het inmiddels echt uit de hand, code zwart is daar al aanwezig. Daar gebeurt dus wat je zonder maatregelen kon verwachten. Gigantisch drama en gevaarlijk voor de bestrijding van Corona wereldwijd .

Ik mag toch hopen dat wereldwijd maatregels genomen worden tegen dat land. Iets van sancties ofzo!?? Grenzen dicht, vluchten daarvandaan weigeren...

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 15:29

Cer schreef:
nee precies, maar dan is het toch gek dat iets wat geen aangewezen klusters zijn (dacht ik) zoals Tuincentra ofzo, niet mogen? En kinderen mogen wel naar school?
Ik mag bijvoorbeeld niet met 4 vrienden afspreken (die allemaal klachtenvrij zijn). Ik vind dat soms wel een beetje gek..

Met vrienden afspreken is wel wat anders dan naar school gaan hè?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 15:35

Citaat:

In het kader van het aantal besmettingen.. hoe dan precies?

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 15:36

Cer schreef:
Citaat:

In het kader van het aantal besmettingen.. hoe dan precies?

Met vrienden afspreken is voor de fun. School is voor de ontwikkeling van kinderen. Appels met peren vergelijken.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 15:37

Nou dat dus Vayo. Dat is dus niet te vergelijken.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 15:55

lenaa_tje schreef:
Cer schreef:
nee precies, maar dan is het toch gek dat iets wat geen aangewezen klusters zijn (dacht ik) zoals Tuincentra ofzo, niet mogen? En kinderen mogen wel naar school?
Ik mag bijvoorbeeld niet met 4 vrienden afspreken (die allemaal klachtenvrij zijn). Ik vind dat soms wel een beetje gek..

Op vlak van besmettingen maakt het een verschil wat je doet en hoe je het doet, maar niet waarom je het doet. Een coronabesmetting die je oploopt op school of op je werk is net even lastig en gevaarlijk als één die je oploopt in je vrije tijd.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 15:56

Nou, ik denk dat als je het sec neemt als 'hoe verspreid Corona zich' dat je dat niet op die manier kan zeggen :j

Ik zeg nl niks over of iets wel of niet belangrijk is, maar alleen maar over 'hoe besmetten mensen elkaar'... en in dat opzicht zie ik geen verschil. Sterker nog, een hoger risico bij kinderen want die hebben misschien geen symptomen, uiten misschien niet altijd hoe ze zich voelen, vinden afstand houden moeilijker... zoiets :j

Ook wat Sclimpre zegt dus.. :j
Dat er daarnaast een gevoel bij komt, dat staat daar los van..

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 15:57

En dan kom je dus bij het punt wat dan belangrijker is en wat je dus kan maken. Logischerwijs gaan dan dus eerst scholen open ipv. Andere versoepelingen omdat de ontwikkeling van kinderen gewoon heel erg belangrijk is.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 15:58

Dat snap ik... maar 'we' gaan er wel heel makkelijk vanuit dat besmettingen komen vanuit de 'thuissituatie' ... en dat allerlei mensen 'voor de fun' bij elkaar op visite gaan, en 'we' laten dan voor het gemak de kinderen geheel buiten beschouwing...

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 16:01

Cer schreef:
Dat snap ik... maar 'we' gaan er wel heel makkelijk vanuit dat besmettingen komen vanuit de 'thuissituatie' ...

Zo lees ik het niet. Er is ook door de overheid ook nergens meer gesteld dat kinderen niet besmettelijk zijn (wat scholen al veel eerder aangeven) wel is er nu veel meer zicht op door de testen op het basisonderwijs. Daar was eerder nauwelijks zicht op. Anders dan op het vo.
Maar een besmetting komt wel ergens weg en veelal begint dat wel bij de volwassenen.
De ruimte die nu genomen wordt, wordt gebruikt voor onderwijs wat ik dus logisch vind.