Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 12:29

Janine1990 schreef:
Snollen :')
Ik denk dat dat hier een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel andere betekenis heeft dan in België! :')

Super tof die luistersprookjes! Wij hebben er ook nog een hoop van liggen! Hoe speel je de casette's af?

Ik heb ze als MP3's! :') ALLEMAAL!

Afbeelding

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 13:11

Ben je gaan snollen? :')
Wat is dat voor uitdrukking? Lekker snollen bij de kringloop? _O- _O-

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 13:12

Suzanne F. schreef:

Dubbel goedkoop :')

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 13:13

Janine1990 schreef:
Suzanne F. schreef:

Dubbel goedkoop :')

_O- :j
2 snollen voor de prijs van 1? :D

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 18:55

Hahaha, snollen = zoeken, spitten, speuren.

Niet de snolletjes die je op de straathoek oppikt :')

De cassettes heb ik niet, maarja, ik ben 33 jaar en kinderloos, dus dat hoéft ook niet perse haha.
Maar oké, ik geef het toe - ik heb ze een jaar geleden gevonden op Youtube :j

CoonArt

Re: Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 12:58

Piepklein stereootje (stond zelfs nog op de kar toen een medewerker van Het Goed ermee aan kwam dus ik gebaarde gelijk van kar naar winkelmandje! :D ), veulentje voor de zelfbouwstal én een héél informatief paardenboek! :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 10:04

Voor de bokkers met kleine kinderen,er stond gisteren bij de kopjes en bekers een kinderbordje en bekertje van aardewerk van Vera de muis.Super schattig.Ik had het bijna gekocht,maar heb geen kleine kinderen meer.In Groesbeek bij de kringloop.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 16:42

Vandaag moest ik toch het dorp in om te stemmen dus meteen even langs de kringloop gegaan. Mijn 'winst' 3 kleine blauwe bloempotjes met een leuke vorm en een grote bamboeschaal. Die is nu nog groen aan de buitenkant, maar wordt blauw en gaat dan als lampenkap dienst doen :)
De schade... € 3,50 voor alles :)

Afbeelding

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 15:53

Konijn is alweer nom! Ene dekbed versleten, exact dezelfde teruggevonden! Ene eraf andere erop! :)
Toetsenbord voor mijn smarttv, wég met die AB! :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 20:40

Heb je dat boek ook gekocht bij de kringloop?
Dat is echt geld waard.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 22:25

Nielojram schreef:
Dat is echt geld waard.

Ja, voor het belachelijke bedrag van 75 cent.... :') (Bij Bol.com €13,24...)

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 08:51

Hier gisteren weer even bij een van onze Kringloopwinkels geweest. Ik weet nu meteen waarom ze zo duur zijn... Kwam een serie boeken tegen a la Agatha Christie (miss Silver). Niks bijzonders dus. Meesten geprijsd op 1,95, een paar op 2,40 en eentje op bijna 6 euro (en dan op de sticker schermen met een nieuwprijs van ruim 15 euro terwijl het boeken van 70-er jaren zijn :+ ).
Mee naar de kassa, maar de prijzen konden ze echt niet gelijk trekken, hoewel ze het met me eens waren dat het raar was. Maar, ze voeren alle ISBN nummers in op oa Bol.com, en bepalen de prijzen aan de hand van de resultaten aldaar |o dus die duurder geprijsde boeken waren vast zeldzamer :')

2 euro voor een boek vind ik eigenlijk al teveel, maar dat zijn bij ons helaas normale prijzen. Heb uit principe alleen die van 1,95 meegenomen.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 09:41

CoonArt schreef:
Piepklein stereootje (stond zelfs nog op de kar toen een medewerker van Het Goed ermee aan kwam dus ik gebaarde gelijk van kar naar winkelmandje! :D ), veulentje voor de zelfbouwstal én een héél informatief paardenboek! :)

[ [url=m/AvGJI1.jpg]Afbeelding[/url] ]

Haha, dat boek heb ik twee weken geleden naar Het Goed gebracht (samen met zowat de helft van alle paardenboeken die ik had, ik had er echt veel te veel en kan straks niet alles meenemen naar ons nieuwe huis). Zo hebben we nog wat overgedragen Coon! Oh en die van Linda Tellington Jones komt ook hier vandaan :D

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 10:39

prompter schreef:
CoonArt schreef:

[ [url=m/AvGJI1.jpg]Afbeelding[/url] ]

Haha, dat boek heb ik twee weken geleden naar Het Goed gebracht (samen met zowat de helft van alle paardenboeken die ik had, ik had er echt veel te veel en kan straks niet alles meenemen naar ons nieuwe huis). Zo hebben we nog wat overgedragen Coon! Oh en die van Linda Tellington Jones komt ook hier vandaan :D
nou ga je me toch niet vertellen dat ik JOUW boeken heb overgekocht heb???? Looooll!!!!

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 10:50

Jawel :j . Echt leuk om te zien!

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 11:10

prompter schreef:
Jawel :j . Echt leuk om te zien!

Het Goed Vlaardingen toch? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 20:10

CoonArt schreef:
Nielojram schreef:
Dat is echt geld waard.

Ja, voor het belachelijke bedrag van 75 cent.... :') (Bij Bol.com €13,24...)

Was in de war met een ander boek van haar..'De persoonlijkheid van uw paard'.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 22:27

Roadracer schreef:
Hier gisteren weer even bij een van onze Kringloopwinkels geweest. Ik weet nu meteen waarom ze zo duur zijn... Kwam een serie boeken tegen a la Agatha Christie (miss Silver). Niks bijzonders dus. Meesten geprijsd op 1,95, een paar op 2,40 en eentje op bijna 6 euro (en dan op de sticker schermen met een nieuwprijs van ruim 15 euro terwijl het boeken van 70-er jaren zijn :+ ).
Mee naar de kassa, maar de prijzen konden ze echt niet gelijk trekken, hoewel ze het met me eens waren dat het raar was. Maar, ze voeren alle ISBN nummers in op oa Bol.com, en bepalen de prijzen aan de hand van de resultaten aldaar |o dus die duurder geprijsde boeken waren vast zeldzamer :')

2 euro voor een boek vind ik eigenlijk al teveel, maar dat zijn bij ons helaas normale prijzen. Heb uit principe alleen die van 1,95 meegenomen.

Blij te lezen dat ik niet de enige ben die 2 euro al aan de dure kant vind voor een kringwinkel-boek!
Zelfs al verkeert het boek in goede staat - ik verwacht van een kringwinkel lage prijzen haha.

Er zijn er wel die ik duurder koop, en met plezier ook, maar dat zijn dan "specialere" boeken, en niet de doorsnee roman van 13 in een dozijn.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 00:04

Wanneer een winkel ze voor een bepaalde prijs kwijt kan, is dat toch hun eigen zaak.
Zo'n winkel moet ook geld verdienen om het bedrijf te kunnen runnen.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 18:53

Nielojram,
Die heb ik dan weer in de kast staan. Ook bij de kringloopwinkel vandaan of een keer bij het opkopen van een partij boeken. Ik heb hem alleen een keer doorgebladerd. O:)

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 14:29

Als meelezer wil ik m’n aanwinst ook even showen

Afbeelding

Schoon gemaakt en roze geverfd!

Afbeelding

Afbeelding

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 21:26

Nou geen Kringloop maar bij een oudere man op zolder gesnuffeld.
Wat denken jullie? Naar Tussen Kunst en Kitsch? _O-

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het is De Staalmeesters van Rembrandt in een ander formaat. Het ‘echte’ werk hangt in het Rijksmuseum in het groot. Dit schilderij is wel echt heel oud. Het is ook vuil. Eigenlijk moet het opgeknapt worden. Het is wel echt heel knap geschilderd trouwens. Want ik ga er vanuit dat het geen echte is maar dan is het door een hele knappe vervalser gedaan. En al heel lang geleden, want het is van zijn opa zijn opa geweest en die had het ooit op een veiling gekocht.

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 21:32

Nou Suzanne F. Dat dacht de moeder van een vriendin bij mij ook. Die zag op een rommelmarkt een leuk schilderijtje. Moest 15 euro kosten. Vond ze te duur dus niet gedaan. Kwam later bij Kunst en Kitsch. Bleek dus een originele Rembrandt te zijn, geschatte waarde 35.000 euro. Je snapt wel dat ze vreselijk baalde dat ze het niet had gekocht. Ze weet zeker dat het dezelfde was want die rommelmarkt werd vermeld bij hoe kwam je er aan.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 21:38

martine0503 schreef:
Nou Suzanne F. Dat dacht de moeder van een vriendin bij mij ook. Die zag op een rommelmarkt een leuk schilderijtje. Moest 15 euro kosten. Vond ze te duur dus niet gedaan. Kwam later bij Kunst en Kitsch. Bleek dus een originele Rembrandt te zijn, geschatte waarde 35.000 euro. Je snapt wel dat ze vreselijk baalde dat ze het niet had gekocht. Ze weet zeker dat het dezelfde was want die rommelmarkt werd vermeld bij hoe kwam je er aan.

WACHT ES EFFE! Was dat niet die bekende aflevering van een paar jaar geleden?

https://www.avrotros.nl/tussen-kunst-en ... en-kitsch/

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 01:03

Nee niet die. Is al langer geleden. Was ook een schilderij en geen ets.