Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
zonnebloem18 schreef:https://www.mediacourant.nl/2020/04/alb ... aan-rutte/
Ja groot gelijk ook, mijn 6-jarige dochter had zelfs een betere vraag kunnen stellen.
elnienjo schreef:
Cer schreef:elnienjo schreef:
Hm, ik weet niet of anderen dit ook volgen, maar er zitten wat rare dingen bij. Ik weet helaas niet wie de sprekers zijn, ik heb het begin niet gezien. Maar er is een krullebol-meneer die echt tegen is, omdat hij meer heil ziet in een grotere IC capaciteit waar ik uit haal dat het hem niet veel uitmaakt dat er mensen ziek worden.. Hij zegt 'waarom miljoenen pompen in een economie die nu stil ligt, dat geld moet in de IC', maar ik hoop even dat ik het verkeerd begrijp. Hij klonk een beetje als bang voor zn baan ofzo..
Oscar schreef:Destination schreef:Het Duitse Biontech heeft nu ook toestemming gekregen om hun vaccinatie op gezonde vrijwilligers te testen.
Bron: ntv
Er lijkt dus toch wat schot in de zaak te komen. Eerder deze week al het VK, nu Duitsland.
Fijn
Hoe lang zou zo'n test duren?
Citaat:Het kabinet wil mensen van 70 tot en met 79 jaar met voorrang een vaccinatie tegen pneumokokken aanbieden. Dat komt overeen met een spoedadvies van de Gezondheidsraad.
De groep mensen is het meest kwetsbaar. Zij lopen een verhoogd risico bij een pneumokokkeninfectie alsook bij een besmetting met het coronavirius. Ook mensen die longschade hebben opgelopen door het coronavirus komen in aanmerking voor een pneumokokkenvaccinatie.
Het is nog onzeker of er voldoende vaccin is om de hele doelgroep te gaan vaccineren of dat een deel van de doelgroep prioriteit krijgt, schrijft het kabinet aan de Tweede Kamer.
Janine1990 schreef:Das echt niet een bijster intelligente uitspraak…
Ik denk dat we nu op een punt zitten dat we wel wat met de economie moeten, juist om de zorg zo optimaal mogelijk te krijgen. Maar ik weet de context niet.
Oscar schreef:Destination schreef:Het Duitse Biontech heeft nu ook toestemming gekregen om hun vaccinatie op gezonde vrijwilligers te testen.
Bron: ntv
Er lijkt dus toch wat schot in de zaak te komen. Eerder deze week al het VK, nu Duitsland.
Fijn
Hoe lang zou zo'n test duren?
Astorga schreef:purny schreef:Ik vind dat ze nu ook moeten gaan kijken naar het economisch punt.
Dat een VVD'er zegt dat de volksgezondheid vóórgaat zegt wel wat, toch?
Cer schreef:Janine1990 schreef:Das echt niet een bijster intelligente uitspraak…
Ik denk dat we nu op een punt zitten dat we wel wat met de economie moeten, juist om de zorg zo optimaal mogelijk te krijgen. Maar ik weet de context niet.
Daarbij zit een mevrouw Sticker (van Waag?) die zegt dat apple en google al dingen aan het ontwikkelen zijn, maar dat dat lang gaat duren omdat die telefoons er nog niet zijn. Iemand vraagt daarop of dat niet geintegreerd wordt met een update zodat het op de huidige telefoons komt. Zij geeft dan aan dat tracking en tracing in de hardware zit en niet in de software... Nu heb ik niet zoveel verstand van technologie, maar volgens mij kunnen telefoons al tracen en is het een software ding.. Heeft iemand hier een idee?
Dezelfde mevrouw geeft ook aan tegen de app te zijn omdat je datavervuiling zou krijgen omdat de app niet zou kunnen meten hoe ver je bij iemand vandaan bent en hoe lang je daar in de buurt geweest bent. Ik heb in de discussies die ik gevolgd heb, juist begrepen dat dat wel mogelijk is.
Kortom, door deze technische briefing over specifiek de app ben ik niet veel wijzer geworden
IMANDRA schreef:Je kan blijkbaar nog niet continu bluetooth oid scannen. Apple en Android zijn bezig met een API die dus eerst af moet zijn voordat mensen er iets mee kunnen (en blijkbaar geldt dat ook voor de 7 apps die nu in de running zijn). Volgens mij zijn er geen nieuwe telefoons nodig. Bron: mijn vriend is app developer bij een groot bedrijf en daar hebben ze dat uitgezocht
Cer schreef:Daarbij zit een mevrouw Sticker (van Waag?) die zegt dat apple en google al dingen aan het ontwikkelen zijn, maar dat dat lang gaat duren omdat die telefoons er nog niet zijn. Iemand vraagt daarop of dat niet geintegreerd wordt met een update zodat het op de huidige telefoons komt. Zij geeft dan aan dat tracking en tracing in de hardware zit en niet in de software... Nu heb ik niet zoveel verstand van technologie, maar volgens mij kunnen telefoons al tracen en is het een software ding.. Heeft iemand hier een idee?
Dezelfde mevrouw geeft ook aan tegen de app te zijn omdat je datavervuiling zou krijgen omdat de app niet zou kunnen meten hoe ver je bij iemand vandaan bent en hoe lang je daar in de buurt geweest bent. Ik heb in de discussies die ik gevolgd heb, juist begrepen dat dat wel mogelijk is.
Kortom, door deze technische briefing over specifiek de app ben ik niet veel wijzer geworden
Cer schreef:IMANDRA schreef:Je kan blijkbaar nog niet continu bluetooth oid scannen. Apple en Android zijn bezig met een API die dus eerst af moet zijn voordat mensen er iets mee kunnen (en blijkbaar geldt dat ook voor de 7 apps die nu in de running zijn). Volgens mij zijn er geen nieuwe telefoons nodig. Bron: mijn vriend is app developer bij een groot bedrijf en daar hebben ze dat uitgezocht
Ja, jouw vriend zegt dan idd hetzelfde als mijn prive-bron (een IT genius) maar mevrouw Stikker is het daar niet mee eens. Snap ik wel, na het lezen van haar website. Zij is sowieso heel erg anti internet privacy schending. Is logisch, maar ze moet dan wel met goede argumenten komen, nu vond ik haar een beetje ongeloofwaardig..
Overigens heb ik net wel geleerd dat BlueTooth een ingang is voor hackers.. wist ik niet, weer wat geleerd (bij mij staat dat dus altijd aan ivm autobellen enzo)
Jessix schreef:Inderdaad, als er iemand is die voor de economie staat is het Mark Rutte wel.Zodra dat ook weer kan zal dat ook zeker weer een weg vinden, daar ben ik niet bang voor. Maar het moet gewoon geleidelijk gaan en inderdaad steeds opnieuw bekeken worden.
Heel naar allemaal, maar veel verder dan 3 weken vooruit denken is nu gewoon even de realiteit. En ik geloof echt wel dat er al allerlei scenario's klaar liggen om de boel straks weer op gang te krijgen.
Cer schreef:Ja, jouw vriend zegt dan idd hetzelfde als mijn prive-bron (een IT genius) maar mevrouw Stikker is het daar niet mee eens. Snap ik wel, na het lezen van haar website. Zij is sowieso heel erg anti internet privacy schending. Is logisch, maar ze moet dan wel met goede argumenten komen, nu vond ik haar een beetje ongeloofwaardig..
Overigens heb ik net wel geleerd dat BlueTooth een ingang is voor hackers.. wist ik niet, weer wat geleerd (bij mij staat dat dus altijd aan ivm autobellen enzo)
Het stukje wat nu volgt heeft sprekers die wat positiever zijn volgens mij, maar het moet nog beginnen