Corona en vakantie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 16:19

elnienjo schreef:
Transavia gaat alweer vliegen vanaf juni naar Griekenland, Portugal en Spanje. Snap niet dat Spanje er uberhaupt tussen staat.

Er zijn mensen die naar hun tweede huis willen of er wonen. Voor hun is twee weken quarantaine geen probleem .

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 16:26

En er zijn ook veel Spanjaarden die hier werken en weer even terug naar Spanje willen. Zo ook Grieken, mijn Griekse collega gaat zodra ze weer vliegen terug naar huis.
Verder komt het zakelijke verkeer ook weer op gang. Mijn broer is al naar Zwitserland geweest, komende week komen er collega's terug uit de VS omdat hun 3 maanden erop zitten en vliegen er weer anderen naar toe.

BigOne

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 16:56

Voorlopig moet iedereen die Spanje binnen komt twee weken in quarantaine dus vakantiegangers zullen er zeer weinig zijn.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 18:23

Direct bij binnebkomst in canada 14 dagen isolatie.

Bekenden van me zijn verhuisd en van de week naar een andere plaats geweest om hun dieren op te halen.. Bij thuiskomst direct weer in isolatie voor 14 dagen.

En dat zijn dan inwoners...
Dus laat staan toeristen..

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 18:25

En als je wel naar Spanje zou gaan moet je met een mondkapje lopen. Lekker relaxt vakantie vieren is er dan ook niet bij...

Wij gaan vanavond een boeking doen voor augustus bij een camping in Frankrijk. Vanmiddag heb ik met ze gebeld, ze willen een aanbetaling van €100. Uiterlijk 7 dagen voor aankomst moet je de rest betalen. Kun je niet komen door corona dan krijg je een voucher voor die €100 die je t/m september 2021 kunt inwisselen. Mocht je m dan nog niet gebruikt hebben dan krijg je alsnog je geld terug. Die gok wil ik dus wel wagen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 21:21

Is dat niet gewoon een kwestie van wennen? In China doen ze niet anders

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 21:22

Ik denk dat met een mondkapje rondlopen best snel gaat wennen.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 21:27

Ik heb daar eigenlijk helemaal geen zin in (ook niet ingewikkelder dan dat), dus ik ben blij dat ik het OV voorlopig nog niet hoef te nemen. Dat moet vast wel een keer en dat gaat zo'n ding ook wel op :j

Hier is denk ik de grootste vakantie-uitdaging ook echt vakantie nemen. Doorwerken gaat wel heel makkelijk nu.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 21:32

Ik wil daar niet aan wennen. Ik ga geen mondkapje dragen, ik vind dat niet normaal. Prima dat andere mensen dat wel doen, maar zo wil ik geen vakantie vieren.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 21:35

Nadir schreef:
Ik wil daar niet aan wennen. Ik ga geen mondkapje dragen, ik vind dat niet normaal. Prima dat andere mensen dat wel doen, maar zo wil ik geen vakantie vieren.

Mondkapjes draag je vooral om anderen voor jezelf te beschermen, dus echt een fijne houding is dat niet. 'normaal vinden' heeft daar weinig mee van doen. Als het straks weer erger wordt, zal je toch moeten wennen. Maar ik hoop natuurlijk met jou en iedereen anders mee dat het ergste voorbij is.

Dat je niet naar Spanje wil om die reden is natuurlijk gewoon je eigen keuze. Ik zou zelf sowieso niet per se willen boeken naar het buitenland nu, maar ik merk dat veel mensen daar heel anders in staan.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 21:43

Er is een kans met de huidige ontwikkelingen dat we 12 juli toch naar Kreta kunnen...
Maar wil ik dat? Ik weet het niet eigenlijk...

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 21:50

Ligt er denk ik een beetje aan wat je daar wilt doen. Als je voor rust gaat en op jezelf zijn dan kan het prima. Als je veel uit eten wilt en 's avonds lekker een drankje doen dan is het al heel anders.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 21:54

Juist Griekenland is een van de landen die Corona direct serieus namen en alles op slot gooiden. Dat betekend zeer weinig besmettingen en doden . En nu kunnen ze als één van de eerste landen weer opschalen. Toerisme is ook voor Griekenland van levensbelang dus ik vermoed dat ze er echt alles aan doen om te zorgen voor een veilige vakantie .

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 21:55

SinneJ schreef:
Nadir schreef:

Mondkapjes draag je vooral om anderen voor jezelf te beschermen, dus echt een fijne houding is dat niet. 'normaal vinden' heeft daar weinig mee van doen. Als het straks weer erger wordt, zal je toch moeten wennen. Maar ik hoop natuurlijk met jou en iedereen anders mee dat het ergste voorbij is.

Dat je niet naar Spanje wil om die reden is natuurlijk gewoon je eigen keuze. Ik zou zelf sowieso niet per se willen boeken naar het buitenland nu, maar ik merk dat veel mensen daar heel anders in staan.

Ik sluit me aan bij Nadir.

De mensen die ik zie met een mondkapje, gebruiken sowieso niet goed :D. Doen dat kapje iedere x onder hun kin en zitten gewoon aan alles.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 22:13

Katja schreef:
Ligt er denk ik een beetje aan wat je daar wilt doen. Als je voor rust gaat en op jezelf zijn dan kan het prima. Als je veel uit eten wilt en 's avonds lekker een drankje doen dan is het al heel anders.

Wandelen, fietsen, cultuur snuiven, strand hangen, lekker eten

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 22:32

De discussie over de zin en onzin van mondkapjes hoort niet in dit topic, dus laten we het hierbij laten. Wij hebben net geboekt bij de camping in Frankrijk en we zien tzt wel of we kunnen gaan. Zo niet dan zijn we iig geen geld kwijt.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 22:37

Ligt er ook maar net aan hoe je het bekijkt: wij gaan niet met eigen vervoer op vakantie (als we verder weg gaan dan NL) dus dan zit je er toch aan vast de komende tijd. Als we dit jaar wel ergens naartoe gaan is dat dus binnen NL.

kiomiamigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 09:19

Jatoby schreef:
Wat er gebeurt als we wachten weten we nog niet, omboeken kan in ons geval helaas niet van onze kant.
[/quote]
Ah, fijn dat je nu duidelijkheid hebt in ieder geval over eventueel annuleren. Ga je annuleren? Ik weet niet precies wanneer de reis plaats zou vinden?

Wij zouden 14 Juli vliegen. Het is een behoorlijk bedrag wat we kwijt zijn als we nu annuleren, maar het zou wel rust geven. We zijn er nog niet helemaal over uit wat we doen.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 10:15

kiomiamigo schreef:
Wij zouden 14 Juli vliegen. Het is een behoorlijk bedrag wat we kwijt zijn als we nu annuleren, maar het zou wel rust geven. We zijn er nog niet helemaal over uit wat we doen.

Ik zou kijken naar wat zijn de kosten en/of voorwaarden als de reis wordt geannuleerd door de organisatie?

14 juli vliegen naar ZA (voor vakantie) lijkt mij nu wel zo'n beetje onmogelijk.
Ze zitten daar nu nog in level 4 van de maatregelen, verwachting is dat ze in juni naar level 3 kunnen.
Pas bij level 1 is niet-essentieel reizen weer mogelijk, dus voor vakantie.

Zelf wacht ik bij alle reizen af tot ze geannuleerd worden. Dat is voor mij tot nu toe steeds het beste qua oplossingen en kosten.
Maar dan ben ik wel zo flexibel dat alle reizen tot nu toe worden doorgeschoven naar 2021 en dat het ook in mijn agenda past.
Alles zonder bijkomende kosten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 19:01

Meer mensen naar het noorden? Bij ons staat Zweden op de planning en ben benieuwd of dat door kan gaan.

Ook ga ik drie weken werken op een IJslander stal, maar zij draaien vooral op buitenritten en als er geen toeristen mogen komen ben ik wel benieuwd of dat door gaat.. maar heb wel goede hoop daarvoor, want is in Nederland.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 19:16

Ik wil naar Noorwegen deze zomer, maar of dat kan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 19:23

Ik zou eigenlijk wel willen dat er gewoon duidelijkheid komt, dan kan ik andere dingen plannen. Zoals zoeken naar een paard :D ik wil pas na de zomer kopen omdat ik 5 weken wegga.

Ik kan me voorstellen dat Scandinavische landen liever geen toeristen hebben omdat zij nog niet een echte uitbraak hebben gehad en dat graag zo houden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 19:24

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 19:31

Op Denemarken en Noorwegen geen rode stip, op Duitsland wel, dan word het toch lastig. Als Noorwegen niet kan wou /wil ik naar Duitsland.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 19:35

brokjes schreef:
Ik kan me voorstellen dat Scandinavische landen liever geen toeristen hebben omdat zij nog niet een echte uitbraak hebben gehad en dat graag zo houden..

Hoezo geen echte uitbraak? Zweden heeft meer bevestigde gevallen per miljoen inwoners dan Nederland (3200 vs. 2500) en daar wordt nou ook niet bepaald grootschalig getest. Ook Finland, Noorwegen en Denemarken zitten tussen de 1000 en 2000 gevallen per miljoen inwoners (in die volgorde). Het is daar meer binnen de perken gebleven dan in NL, maar dat is wat anders dan geen echte uitbraak. Alsnog snap ik wel dat ze het daar zo willen houden en idd nog niet op toeristen uit allerlei landen zitten te wachten. Maar dat geldt voor meer landen die het inmiddels meer onder controle lijken te hebben dan bijvoorbeeld NL en Zweden.