Wij zijn de laatste jaren ook wat meer aan het inzetten op dividend aandelen inderdaad, en dan vooral bedrijven die nog laag staan en blijven groeien.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Paardjes83 schreef:8nnemiek schreef:Hebben jullie nog iets gemerkt van de nieuwe kwartaalcijfers?
Hier ging Flowtraders 20% de min in (ondanks hogere winst) en 3M 23% de plus inDus uiteindelijk nog niet veel verdiend onder de streep haha.
Maar we hebben nog leuk wat Flowtraders bijgekocht, dus als die weer terug omhoog gaat hebben we er alsnog mooi aan verdiend![]()
En hoe gaat het verder bij jullie?
Ik sta helemaal in de startblokken om weer in te slaan. Staan een paar pareltjes heel erg laag, waardoor ze spontaan hoog dividend aandelen zijn geworden. Zo raap ik ze altijd graag op.
8nnemiek schreef:Bedrijven doen vooraf voorspellingen over hoeveel winst ze verwachten te maken. Als zo’n voorspelling niet uitkomt, en ze minder winst hebben gemaakt dan voorspeld, maar wel nog altijd winst hebben gemaakt, zoals Flowtraders nu, dan zie je vrij vaak dat de koers ineens flink crasht. Maar een bedrijf dat nog gewoon winst maakt zal niet zomaar failliet gaan. Dus zie je zo’n koers bijna altijd weer terug omhoog veren.
furious schreef:8nnemiek schreef:Bedrijven doen vooraf voorspellingen over hoeveel winst ze verwachten te maken. Als zo’n voorspelling niet uitkomt, en ze minder winst hebben gemaakt dan voorspeld, maar wel nog altijd winst hebben gemaakt, zoals Flowtraders nu, dan zie je vrij vaak dat de koers ineens flink crasht. Maar een bedrijf dat nog gewoon winst maakt zal niet zomaar failliet gaan. Dus zie je zo’n koers bijna altijd weer terug omhoog veren.
aha oke dankje voor de uitleg.
J30d schreef:Hi Allen, ik wil graag starten met beleggen en nu zag ik sowieso dat ASML redelijk interessant is omdat deze zo gedaald is maar wel een goed groei potentieel heeft. Daarnaast natuurlijk de ETFS. Maar nu twijfel ik wat is handig zelf beleggen via DEGIRO of via Meesman. Ik ben een begin twintiger en wil langzaam aan beginnen om een mooie portefeuille op te bouwen
J30d schreef:Hi Allen, ik wil graag starten met beleggen en nu zag ik sowieso dat ASML redelijk interessant is omdat deze zo gedaald is maar wel een goed groei potentieel heeft. Daarnaast natuurlijk de ETFS. Maar nu twijfel ik wat is handig zelf beleggen via DEGIRO of via Meesman. Ik ben een begin twintiger en wil langzaam aan beginnen om een mooie portefeuille op te bouwen