Ergernis in het verkeer

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nayomie

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 13:15

Jeetje Robin, dat is schrikken. Zoiets verwacht je ook niet. :oo

Pff, ook zo ellendig luuntje. Worden brandweerwagens inmiddels ook aangegeven in Flitsmeister eigenlijk? Ik vind het voor ambulance en soms politie wel fijn dat ik een Flitsmeister melding krijg. :P

Ik zag net een vrouw die de hele auto van achter tot voor aan het raam volgegooid had, kon rechts niets meer zien dus die bleef maar links op de snelweg rijden. Is ook een manier. :')

En dat bord bij Drachten op de A7, moeten ze wat aan veranderen want mensen snappen hem niet altijd. Met enige regelmaat dat een auto ineens naar links gooit omdat ze denken dat alleen de linker rijstrook naar Groningen gaat. :P

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-21 18:05

Donderdagochtend in de bebouwde kom, spitstijd. Flinke regen... Ik nader een verkeerslicht, je hebt na het verkeerslicht een klein stukje 2 banen waarna de linkerbaan moet inritsen.
Ik hoefde niet te stoppen want het was groen, wel druk voor mij, dus rustig aan en wat afstand. Dat was maar goed ook, want opeens zie ik een auto naderen die mij én mijn voorganger links nog “ even snel” inhaalt. Die moest vervolgens vol in de remmen en.... boem zat achterop een auto. Mijn voorganger zat vervolgens weer op de snelle wegpiraat.

Ik kon op tijd remmen en was blij met mijn ruimere afstand.

Getuigenverklaring gegeven aan de politie en ik duim daarmee dat mijn voorganger niet voor 100% aansprakelijk wordt gehouden voor de schade aan de achterkant van die wegpiraat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 01:14

Ineke2 schreef:
Donderdagochtend in de bebouwde kom, spitstijd. Flinke regen... Ik nader een verkeerslicht, je hebt na het verkeerslicht een klein stukje 2 banen waarna de linkerbaan moet inritsen.
Ik hoefde niet te stoppen want het was groen, wel druk voor mij, dus rustig aan en wat afstand. Dat was maar goed ook, want opeens zie ik een auto naderen die mij én mijn voorganger links nog “ even snel” inhaalt. Die moest vervolgens vol in de remmen en.... boem zat achterop een auto. Mijn voorganger zat vervolgens weer op de snelle wegpiraat.

Getuigenverklaring gegeven aan de politie en ik duim daarmee dat mijn voorganger niet voor 100% aansprakelijk wordt gehouden voor de schade aan de achterkant van die wegpiraat.

Net genoeg getuigen is diegene die dus er niets aan kon doen beschermd. Vooral als er ook nog beeld materiaal is (dat is de reden dat ik eigenlijk een dashcam wil, voor en achter)

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 01:19

Dashcam kan ik alleen maar aanbevelen, heb ik al een keer iets van € 1500,- mee bespaard

Seventje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 09:44

Ineke2 schreef:

Laat mij raden was dit richting kruising Zuiderpark laan/dierenselaan in Den Haag?

Reed namelijk zo'n ongeluk voorbij.

Ik had weer een pareltje op woensdag.

Door de avondklok lijkt het wel vanaf 18.30u een chaos met het zoeken naar parkeer plek. Alles rijd in treintjes achter elkaar aan. De een nog opgefokter dan de ander. Elkaar de ruimte geven/gunnen is er niet meer bij.
Straten worden geblokkeerd met busjes die uitzendkrachten eruit bonjouren en zonder te kijken de weg weer opsjezen.
De gene daar achter anticiperen niet. En knallen lekker boven op elkaar.

Ik stond erbij en keek er naar. Was ook opzoek naar parkeer plek maar hou graag afstand.

En dan mij boos aankijken. Uh nou meneer dat deed u mooi zelf. Is niet mijn probleem.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 12:05

Ineke dat is schrikken.
Geen gewonden gevallen hoop ik?

Seventjes handig dat mensen niet kijken.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-21 14:40

Luuntje nee alleen blikschade gelukkig. Tenminste voor zover ik zag. Uit ervaring weet ik dat een klap toch binnenkomt en aardig wat rug / nek en spierpijn kan opleveren. Iets wat je op het eerste gezicht niet ziet.

Seventje nee het was in Spijkenisse.

Rare situatie bij jou ook zeg

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 21:12

Gelukkig geen zwaar gewonden.
Maar inderdaad whiplash heb je zo opgelopen en zie je niet.

Zou Jomanda nog cursussen geven?
Cursus telepathie, weten welke richting iemand gaat zonder hand uitsteken,richtingaanwijzers aan te zetten, zou handig zijn.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-21 21:14

Vandaag op de terug weg naar huis werd ik verblind door groot licht. Echt bizar want het was rond tien voor half 6 dus nog niet eens donker en zo niet nodig dat grote licht. Ik zag echt een aantal seconden niets, levensgevaarlijk op de snelweg vind ik dat.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 21:17

knipper je niet even dan?

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 21:19

Ineke2 schreef:
Vandaag op de terug weg naar huis werd ik verblind door groot licht. Echt bizar want het was rond tien voor half 6 dus nog niet eens donker en zo niet nodig dat grote licht. Ik zag echt een aantal seconden niets, levensgevaarlijk op de snelweg vind ik dat.

Oof, heel irritant. Ik kwam het onlangs ook op een landweg tegen om 12 uur smiddags. En ik maar denken dat die Tesla's zo slim zijn. :P

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-21 21:22

nynke55 schreef:

Hoe dan als hij achter mij zit?

Dat is nog veel raarder om 12 uur s’middags Nayomie :+

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 21:25

Ineke2 schreef:
nynke55 schreef:

Hoe dan als hij achter mij zit?

Je kan je binnenspiegel omklappen he, dan heb je er geen last meer van.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-21 21:29

Goof schreef:
Je kan je binnenspiegel omklappen he, dan heb je er geen last meer van.

Ik ben van baan gewisseld, dat hielp gelukkig.
Maar toen had een ander er last van zag ik aan het gedrag.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 21:43

Wat mijn vriend wel eens doet is er ruim voor rijden en even de remlichten aanzetten. Vaak helpt dat wel.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 11:42

als het verantwoord is doe ik wel eens snel mijn lichten uit en weer aan, vaak gaan mensendan die van hun ook even checken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 12:29

Ik probeer altijd even te signalen met mijn alarmlichten eigenlijk, als mensen achter mij zitten en groot licht aan hebben. Gewoon even 1 keer knipperen, dat niemand ook denkt dat er daadwerkelijk alarm is.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 12:31

Emmaa_ schreef:
Ik probeer altijd even te signalen met mijn alarmlichten eigenlijk, als mensen achter mij zitten en groot licht aan hebben. Gewoon even 1 keer knipperen, dat niemand ook denkt dat er daadwerkelijk alarm is.

Dit of even snel je eigen lichten uit-aan.

Seventje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 12:33

Het mag eigenlijk niet. Maar soms even seinen kan zin hebben om iemand te attenderen op zijn/haar voerende verlichting.

Gisteren ochtend 5.05u een auto voor mij werd ingehaald door mijn voorganger. Bleek die daarvoor geen verlichting te voeren.

Ben er even achter gaan rijden en knipperde met mijn groot licht.

Daarna ging de verlichting aan.

Is toch wel fijn! Het is nog hartstikke donker om 5u smorgens.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 16:34

Zou toch handig zijn als er vaste signalen zouden zijn.
Bijvoorbeeld knipperen bij groot licht of geen licht aan. Knipperlichten aan aan de kant waar een lamp stuk is.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 16:40

Mensen begrijpen al niet hoe ze normaal licht moeten voeren, laat staan dat ze dan ook nog signalen moeten onthouden.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 16:51

Onze auto heeft led-verlichting met meedraaiende koplampen. Als we een bocht maken, draait de koplamp daarop mee. Daar wordt wel regelmatig van gedacht dat we met groot licht rijden dus in het donker word ik nog wel eens geseind.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 18:38

Bochtverlichting heeft toch niet hetzelfde effect als groot licht? Ik heb het ook, geen led maar ga dat binnenkort wel doen haha. Zie zo vaak mensen met kapotte lichten rijden, je word er moe van...

Domino_2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 18:44

Gisteravond tijdens de avondklok (ja ik had werkgeversverklaring en eigenverklaring) twee hartverzakkingen gehad. Eerst een vent die op een t-splitsing af kwam racen en zijn auto bijna in de zijkant van de mijne parkeerde (meneer gaf als reden dat hij door de avondklok geen verkeer verwachtte en dus gewoon doorreed waar hij geen voorrang had ) en nog geen 100 meter verder stak plots een das de weg over.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 18:48

Heeft niet hetzelfde effect maar icm dat led verlichting al als groot licht gezien wordt, en dan ook nog eens meedraait, waardoor het nog iets versterkt. Led is soms lastiger te onderscheiden van groot licht. Zie het zelf ook bij led auto's, dus snap het wel. :P

Ja echt, kapotte lichten, of gewoon zonder verlichting rijden. Nu zal een groot deel het niet door hebben als ze rijden en zijn sommige mensen toch wel blij als je ze er op wijst. :D