[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

beatje

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 23:34

Ik ben niet dol op kinderen,maar ga op kinderen van stalgenoten passen,die werken in de zorg.Heb wel gezegd dat ik ze aan het werk zet :-)

Maar het valt me idd op dat mensen niet weten hoe ze hun kinderen bezig moeten houden.Wij speelde vroeger in de tuin. en in huis.Mijn moeder ging me echt niet bezig houden dat deed ik zelf maar.
Gelukkig hebben we een kleine kinderboerderij,dus ik neem aan dat ik een 7 en een 8 jarige daar mee zoet kan houden en ze nemen speelgoed mee en we hebben een tv.
Ik voorzie zware dagen voor mezelf :o

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 23:49

Ik lees echt verhalen op het internet van landen die alle ouders op betaald verlof sturen :\
En als het tot daaraan toe was, oke goed dan, dat trekken we later wel weer recht. Maar vervolgens gaan al die mensen gezellig op stap met de kinderen naar cafeetjes, indoor speeltuinen... _-:(
Die mensen zou je echt een boete mogen opleggen wat mij betreft hoor.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 00:12

In belgie en ook Spanje is dat allemaal dicht hoor. je kan eten bestelen en thuis laten brengen,brood bij de bakker halen en friet uit de frituur afhalen.Maar dierentuinen speeltuinen zijn allemaal gesloten

HopeMyDay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 00:52

Ik snap ook niet waarom de "mamabrigade" zo moeilijk doet om het sluiten van scholen. Kinderen zijn wandelende virusbronnen die een gebrek aan hygiëne niet kunnen inzien. Dus ik dacht, ik stel voor om iemand in je straat te vragen om op te passen maar het blijkt dat het niet normaal is om erop te vertrouwen dat Karin van 2 deuren verderop wel 3 uurtjes op Stormpje en Vlinder kan passen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 01:14

Omdat veel gezinnen tweeverdieners zijn waarbij een deels van Die mensen niet zomaar thuis kan gaan werken (dat zijn mensen Die je brood en die friet bakken, je eten en je boodschappen maken en bezorgen, in een ziekenhuis mensen staan te verzorgen of behandelen , oma naar de wc helpt in haar aanleunwoning en ga zo Maar door )
Karin kan best op een kind passen
Maar als Karin de enige moeder is Die thuis is Die dag en Er 16 kinderen van 0 tot 12 bij haar gedumpt worden dan kan het zijn dat Er het een en ander mis gaat Die dag Met het kind van deze of gene

Ik denk dat Er iets te makkelijk over gedacht word door een aantal mensen

En daarnaast... werken met 3 kinderen om je heen ... zeg maar dag tegen je productiviteit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 02:26

Varekaj schreef:
Oeh [***] hoe is het ginds nu? Wij zijn noh steeds onze reis aan het voorbereiden voor november

Iig corona vrij :+ Hoe we eind van de maand naar huis moeten, zien we dan wel weer. We waren iig precies op tijd hier vrijdag. Gisteren is het land op slot gegaan. En we vliegen via Turkije, was anders ook een probleem.

Verder is het hier tot nu toe super! De mensen hier zijn zo lief en beleefd. Van onze gids mochten we echter niet alleen kathmandu in. Maar gezien de chaos hier zou ik dat ook niet eens willen. Vandaag gaan we gelukkig de stad uit, echt veel zin in! Al is Kathmandu ook zeker indrukwekkend hoor, maar ben meer van de natuur en wat rust.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 07:11

Tja... Massahysterie. Een onbegrijpbare psychologie. Voor mij toch. Ik kan alleen maar grote ogen trekken als ik zie hoe ver mensen gaan.

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 11:19

Ik ben de enige in mijn (kleine) team collega's zonder kinderen. Dus had met oog op zoveel mogelijk thuiswerken en sluiting scholen aangeboden dat ik dan wel degene zou zijn die naar werk zou komen als het echt moest.
Roepen ze allemaal "Nee, blij dat ik even het huis uit kan met die koters!" en ben ik juist degene die thuis mag blijven.
Tja, ik snap wel dat je wat minder efficiënt bent met een paar stoorzenders in huis :')

Nu heb ik wel het idee dat veel mensen het thuis blijven ook echt zien als helemaal niet meer naar buiten. Kijk, je moet inderdaad sociaal contact vermijden maar dat betekent dat je best de kinderen de tuin in kunt sturen of in het bos laat uitrazen tijdens lunchpauze ofzo. Ik heb het idee dat veel mensen die mogelijkheid niet bedacht hebben.
Zo heb ik gisteren in het zonnetje even lekker buiten gewandeld. Slechts een paar mensen gepasseerd op die hele wandeling. Dat moet nog kunnen zolang je geen symptomen hebt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 11:26

Wij doen ook nog gewoon sociaal, hoor. Gisteren naar de bioscoop geweest, er zat denk ik 80 man, verspreid door de zaal. Gisteren in het bos ook genoeg mensen tegengekomen die ook lekker aan het wandelen waren. Moet imo gewoon kunnen zo lang je niemand lekker in het gezicht zit te niezen en zo.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 11:27

Ja je ziet hier ook bijna niemand op straat. Gisteren met een vriendin en 5 honden een wandeling gaan doen. Mooi weer en een zaterdag is op die route meestal honden aangelijnd want veel volk dat je tegen komt constant. We zijn op de hele wandeling werkelijk 1 koppel met hun hond tegengekomen. (Dus onze honden hebben heerlijk anderhalf uur vrij rond kunnen banjeren in de natuur).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 11:38

_San87_ schreef:
Wij doen ook nog gewoon sociaal, hoor. Gisteren naar de bioscoop geweest, er zat denk ik 80 man, verspreid door de zaal. Gisteren in het bos ook genoeg mensen tegengekomen die ook lekker aan het wandelen waren. Moet imo gewoon kunnen zo lang je niemand lekker in het gezicht zit te niezen en zo.

Die zijn hier zelfs niet meer open :')
Politie heeft gisteren ook de zoo gesloten. Die was open gegaan terwijl dit niet mocht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 12:23

@ sizzle: het ging me eigenlijk meer over dat ouders niet weten hoe ze hun kinderen moeten entertainen dan het opvangprobleem zelf omdat ze dus altijd anderen hadden om dat bezig houden te doen. Nu moeten ze het zelf bedenken en dat lijkt ineens een onmogelijke opdracht. Terwijl je dus nog prima uit je huis mag.

Zijn speeltuinen ook dicht intussen? Hoorde zaterdag nog op de radio dat de openluchtspeeltuin in St. Niklaas zo druk bezocht werd namelijk en dat ouders daar dan vaker heen zouden gaan nu er geen les meer is.

Heb me vanochtend ook zitten verbazen over hoeveel ouders nu vinden dat hun kind naar de schoolopvang mag "want wij moeten werken om de rekeningen te betalen". Ik snap dat een maand onbetaald verlof zuur is. Maar ben ik dan zo gek dat ik het raar vind dat ze geen buffer hebben om die maand te overbruggen? Moest ik noodgedwongen thuis moeten blijven (of mijn vriend) dan hebben we allebei voldoende spaargeld om dat wel een maand of 3 te overleven zeg maar. Leg ons spaargeld samen en ik gok dat we dan rustig 6 maand kunnen uitzingen. Nu is dat wel extreem, maar is 1 maand zonder inkomen echt zo onoverkomelijk?

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 12:38

Varekaj schreef:
@ sizzle: het ging me eigenlijk meer over dat ouders niet weten hoe ze hun kinderen moeten entertainen dan het opvangprobleem zelf omdat ze dus altijd anderen hadden om dat bezig houden te doen. Nu moeten ze het zelf bedenken en dat lijkt ineens een onmogelijke opdracht. Terwijl je dus nog prima uit je huis mag.

Zijn speeltuinen ook dicht intussen? Hoorde zaterdag nog op de radio dat de openluchtspeeltuin in St. Niklaas zo druk bezocht werd namelijk en dat ouders daar dan vaker heen zouden gaan nu er geen les meer is.

Heb me vanochtend ook zitten verbazen over hoeveel ouders nu vinden dat hun kind naar de schoolopvang mag "want wij moeten werken om de rekeningen te betalen". Ik snap dat een maand onbetaald verlof zuur is. Maar ben ik dan zo gek dat ik het raar vind dat ze geen buffer hebben om die maand te overbruggen? Moest ik noodgedwongen thuis moeten blijven (of mijn vriend) dan hebben we allebei voldoende spaargeld om dat wel een maand of 3 te overleven zeg maar. Leg ons spaargeld samen en ik gok dat we dan rustig 6 maand kunnen uitzingen. Nu is dat wel extreem, maar is 1 maand zonder inkomen echt zo onoverkomelijk?

https://economie.rabobank.com/publicati ... spaargeld/
Jup, voor heel veel mensen is dat een gigantisch probleem.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 12:40

NoeskaMoos schreef:
Ik ben de enige in mijn (kleine) team collega's zonder kinderen. Dus had met oog op zoveel mogelijk thuiswerken en sluiting scholen aangeboden dat ik dan wel degene zou zijn die naar werk zou komen als het echt moest.
Roepen ze allemaal "Nee, blij dat ik even het huis uit kan met die koters!" en ben ik juist degene die thuis mag blijven.
Tja, ik snap wel dat je wat minder efficiënt bent met een paar stoorzenders in huis :')

Nu heb ik wel het idee dat veel mensen het thuis blijven ook echt zien als helemaal niet meer naar buiten. Kijk, je moet inderdaad sociaal contact vermijden maar dat betekent dat je best de kinderen de tuin in kunt sturen of in het bos laat uitrazen tijdens lunchpauze ofzo. Ik heb het idee dat veel mensen die mogelijkheid niet bedacht hebben.
Zo heb ik gisteren in het zonnetje even lekker buiten gewandeld. Slechts een paar mensen gepasseerd op die hele wandeling. Dat moet nog kunnen zolang je geen symptomen hebt.

Is het niet ook zo dat het in de buitenlucht lastiger verspreid? Wij hebben een grote activiteit af te blazen maar ik zat te denken dat als alternatief we misschien een strandwandeling kunnen maken *\o/*

Ik zit wel prima zo thuis hoor. Mijn kattenkinders zijn er blij mee <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 12:50

Ik heb altijd geleerd dat je minstens 2-3 maandlonen achter de hand moet hebben :+

Nou hoop ik uiteraard wel dat het allemaal zo lang niet hoeft te duren natuurlijk. Dit is voor niemand leuk.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 12:52

Varekaj schreef:
Ik heb altijd geleerd dat je minstens 2-3 maandlonen achter de hand moet hebben :+

Nou hoop ik uiteraard wel dat het allemaal zo lang niet hoeft te duren natuurlijk. Dit is voor niemand leuk.

Ja, in theorie heel leuk, maar de praktijk is soms wat weerbarstiger :D.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 12:56

Weet ik, was vroeger ook niet allemaal zo eenvoudig en rooskleurig hier. Gelukkig is dat nu anders, ik weet dat dat niet overal zo is maar had echt niet verwacht dat het voor zowat de meerderheid een probleem zou vormen.

Verder is het hier nog steeds gewoon rustig overal.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 13:44

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 17:41

Het is zover, morgen gaan de scholen dicht en ik zie het al helemaal voor me dat we hier een bericht krijgen dat we op ons neefje en nichtje moeten passen omdat wij thuis kunnen blijven. Ben ik echt niet van plan om te doen, vooral omdat momenteel onze grootouders (beide 75+) bij ons wonen.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 17:45

Dan heb je toch een goed excuus om het niet te doen?

In deze tijden moeten we elkaar zo veel mogelijk helpen. Als het nodig is, is mijn nichtje welkom en zal ik zelf haar vieze poepluier verschonen.

als moet ik dan eerst een howto kijken op YouTube :')

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 17:55

Ja hoor de scholen gaan dicht. Heb de eerste vaders op fb al gezien die niet thuis kunnen werkrn met de kinderen om hen heen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 17:55

Ik kom met mooi weer wel vaker wandelaars en sporters tegen als ik met paard op pad ben. Het viel mij en mijn mederuiter alleen op dat het allemaal ouderen en mensen met kinderen waren... in (grote) groepen.

Gelukkig geven ze wel nog relatief fijn weer de komende dagen. Kunnen ze in ieder geval wel lekker in de tuin spelen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 17:57

Siersma schreef:
Ja hoor de scholen gaan dicht. Heb de eerste vaders op fb al gezien die niet thuis kunnen werkrn met de kinderen om hen heen :')

Ik kan het me levendig voorstellen, dat ze dat niet kunnen. Ik zou het ook niet kunnen. Maar goed, dat is ook één van de redenen dat ik geen kinderen wil, je hebt ze constánt om je heen met een beetje pech :').

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 17:57

Siersma schreef:

Oh my, je zal maar moeten vaderen buiten je papadag om. Veel kinderen zullen wel lekker rebels zijn }>

Onze oudste is te jong om te begrijpen wat er aan de hand is maar voelt in elk geval haarfijn aan dat er iets is.

Busted: ik dacht dat ik in het corona topic zat. Vergeet mijn opmerking over onze eigen kinderen

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 18:19

Ik moest ook echt op mn handen zitten om niet te reageren hihi