Love_Laugh schreef:Dat mensen altijd zeggen mijn kind is 23 maanden (bijvoorbeeld). Zo irritant.
Zo ontzettend mee eens!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
MarcoBorsato schreef:Riddershow schreef:Hmm, nop dat punt ben ik denk ik gepasseerd 2 jaar na start relatie....
Inmiddels 5 jaar relatie. Maar zwangerschap en moederschap bracht vragen mee
Riddershow schreef:Elektrisch rijden is een kul oplossing voor de "milieuproblemen" en een hype die nergens op gebaseerd is. Hoewel enige innovaties (zoals energiewinning met remmen) wel nuttig zijn, is met een nieuwe schone dieselrijden evt als hybrid een betere oplossing totdat we een degelijke oplossing hebben gevonden voor minerale grondstoffen.
Ik vind dus ook het dieselvrij maken van binnensteden inspelen op publieke opinies en heeft niks te maken met minder fijnstof/beter leefomgeving. Oudere diesels worden steeds zeldzamer, minimaal aanwezig in de binnenstad en een elektrische auto geeft net zo goed een hoop fijnstof. Alleen hun imago is "beter".
Wil je de binnenstad leefbaarder maken, doe dan alle scooters en brommertjes de deur uit. Vieze stinkdingen.
_Nancy schreef:ARCTN schreef:Nu krijg ik ongetwijfeld heel veel sh*t over me heen...![]()
De meeste kinderen zijn beter gebaat bij een ouder die thuis is, i.p.v. meerdere dagen per week naar een opvang omdat beide ouders moeten werken.
Nee daar ben ik het niet mee eens, ik denk dat opvang heel goed kan zijn voor jonge kinderen om te leren delen en samen spelen.
Nu ben ik het wel eens met dat 5 dagen veel te veel is..
Mijn zoon gaat 2 hele dagen en het is super leuk om te zien hoe hij met leeftijdsgenootjes omgaat.
Dat zou hij hier thuis veel meer missen, aangezien ik nu sowieso fysiek niet in staat ben om zomaar ergens heen te gaan (bijna einde zwangerschap) en omdat we nog niet veel kindjes kennen van zijn leeftijd.
Ik merk bij het kindje van mijn zus, die niet naar de opvang gaat, dat zij niet goed kan delen en/of samen spelen. Natuurlijk heeft zoiets meerdere oorzaken, maar 1 of 2 dagen opvang zou kunnen helpen.
Ik zie de meerwaarde van een opvang wel, mits het binnen de perken blijft.
Daarnaast vind ik het ook wel fijn om zelf ook eens buiten de deur te komen om te gaan werken en 'volwassene praat' te hebben en ik vind mijn werk leuk.
Dus ik vraag mij af waarom je denkt dat de meeste kinderen gebaat zijn bij een ouder die 24/7 bij ze thuis is?
vikawiek schreef:SusanH schreef:Elektrisch rijden moet je als paardenmens niet willen. Hoe krijg je je paard op een andere plek dan stal?? Ik vind hybride ook een goede tussenoplossing. Maar dat komt wellicht ook omdat we zelf een hybride auto hebben.
Kan een elektrische auto geen trailer trekken dan?
vikawiek schreef:SusanH schreef:Elektrisch rijden moet je als paardenmens niet willen. Hoe krijg je je paard op een andere plek dan stal?? Ik vind hybride ook een goede tussenoplossing. Maar dat komt wellicht ook omdat we zelf een hybride auto hebben.
Kan een elektrische auto geen trailer trekken dan?
Magrathea schreef:Ja je moet hem niet na 3 jaar alweer inruilen maar dat moet je met die diesel ook niet doen. En fijnstof is zeker een ontzettend groot probleem. Mensen in steden hebben vaker luchtwegklachten, ik zou willen zeggen dat die niet uit de lucht komen vallen maar eigenlijk doen ze dat dus welIk zat ooit in het vliegtuig (jaren terug, ik vlieg nu niet meer) en ik herinner me nog dat ik Rotterdam in de verte zag en het was werkelijk waar één smogwolk die eromheen hing. Ik schrok me dood. Echt niet normaal was dat. Je kon letterlijk de luchtvervuiling zien.
luuntje schreef:Ik vind dat elektrisch rijden niks.
Hoe schoon denk je dat je kan opladen?
Energie komt echt niet alleen van windmolens en zonnepanelen.
Accu gaat maar kort mee, accu produceren is slecht voor het milieu.
Hoe lang je in praktijk met een volle accu kan rijden wijkt ook aanzienlijk af van wat er geroepen wordt door de fabrikant.
Ik ben voor afval afval scheiden.
Maar als ik glas op kleur in de glasbak gooi en zie dat bij het legen alles in 1 grote container gaat vraag ik mij af waarom.
LadyMadonna schreef:luuntje schreef:Ik ben voor afval afval scheiden.
Maar als ik glas op kleur in de glasbak gooi en zie dat bij het legen alles in 1 grote container gaat vraag ik mij af waarom.
Je weet dat een “glas vrachtwagen” 3 compartimenten heeft?
Citaat:elektrische auto’s.
Een belangrijke factor in het functioneren van de accu is de temperatuur; in de kou worden de prestaties minder en in de hitte wordt de levensduur bekort. Het best komt de elektriciteitstank tot zijn recht bij kamertemperatuur; dan verloopt het laden lekker vlot, is zijn rendement mooi hoog en gaat hij langer mee.
Sunnda schreef:
IMANDRA schreef:Sunnda schreef:
- Geen wetenschappelijk onderzoek
- Artikel gaat alleen om de uitstoot. Qua verbruik is 'ie alsnog niet top (De zuinige Nissan LEAF krijgt een 5/5 sterren tov deze auto een 3/5).
- Het gaat om één specifieke auto. Grootste gros van de diesels/benzineauto's zijn alsnog flink vervuilend.
- Deze auto heeft alsnog diesel nodig, wat geen schone energiebron is qua verkrijgen. Qua broeikasgassen is de auto alsnog niet top, zeker vergeleken met bijv. de Nissan LEAF.
Verder kijken dan een nieuwsartikel loont. Maar dit is geen discussietopic. Dus als je verder wil discussiëren zal er een ander topic voor geopend moeten worden. Ik ben in ieder geval van mening (unpopular?) dat het laatste uur van benzineauto's en dieselauto's geslagen heeft. Oh, en dat waterstof ook geen toekomst heeft onder consumentenwagens.
@Luuntje: wat wil je daarmee zeggen? De huidige accu's doen het goed in milde temperaturen (niet te warm, niet te koud). Logisch. Wil niet zeggen dat EV's geen toekomst hebben.
Sunnda schreef:Wie discussiert hier nu elke keer zodra het op milieu aankomt? Ik plaats alleen een link. (Het valt op ook in dit topic weer, iedereen mag wat vinden todat het over milieu gaat dan komen dezelfde milieugoeroe's steeds weer om de bocht om het geloof te prediken.)
En over wat voor een dieselauto hebben we het.Ik rij er graag in.
Mijn unpopulair mening? Een hoop van al het klimaatgedoe gaat om geld, geld en nog eens geld.
IMANDRA schreef:Sunnda schreef:Wie discussiert hier nu elke keer zodra het op milieu aankomt? Ik plaats alleen een link. (Het valt op ook in dit topic weer, iedereen mag wat vinden todat het over milieu gaat dan komen dezelfde milieugoeroe's steeds weer om de bocht om het geloof te prediken.)
En over wat voor een dieselauto hebben we het.Ik rij er graag in.
Mijn unpopulair mening? Een hoop van al het klimaatgedoe gaat om geld, geld en nog eens geld.
Je plaatst een link als reactie op een discussie, nu niet gaan doen alsof je dan niet meediscussieert.
En een paar reacties/korte discussie is prima, maar denk dat het wel daarbij moet blijven, vind je niet (en ja ik doe er nu weer aan mee maar goed).
En geloof te prediken? Niks geloof, gewoon keiharde feiten: dat 'klimaatgedoe' is gewoon wetenschappelijk bewezen, dus jouw 'unpopular opinion' is gewoon fout, mijn mening is correct en onderbouwd door feiten. Bovendien, als men geld wil verdienen moet je juist niet je hele economie gaan omgooien voor het klimaat
.