Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lestrange01

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 14:08

Aan mijn zusje en haar compleet gestoorde gedrag. Eerst die obsessie met de Sovjet unie en de tweede wereld oorlog. En nu ook al hakenkruisen tekenen :r :r

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 14:17

Aan de webwinkel die niet meer te bereiken valt na het betalen van de bestelling.
Als ik met mn domme hoofd nou eerst had gekeken naar de recensies maar nee 74 euro weg, woont er toevallig een bokker van dit topic in de buurt van doetichem..?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 14:19

cursebreaker schreef:
DeMolenhoek schreef:
Ik lees hier even met verbazing. Sow zet hier haar ergernis neer en krijgt hier nog even een standje en nu wordt zelfs al geopperd dat ze misschien beter een eigen plekje zoekt. Wauw...

Ik denk dat de meesten gewoon proberen mee te denken met haar. Het lijkt me namelijk gewoon niet prettig als je dagelijks met zoveel ergernis rondloopt en het er niet naar uitziet dat de situatie veranderd aangezien ze nog thuis woont. Ik bedoel het in ieder geval niet aanvallend naar haar toe, maar opperde het gewoon als van 'misschien wordt je hier zelf gewoon gelukkiger van, als je de optie hebt om iets voor jezelf te zoeken bv.'

En reageren op elkaars berichten doen we toch altijd wel hier? Dus dat vind ik dan niet vreemd, dat het nu ook gebeurd. Het is natuurlijk de toon die de muziek maakt, maar ik denk dat de meesten het gewoon goed voorhebben met haar.

Zo was het wel wat mij betreft. Heb inmiddels fijn contact met SoW gehad via pb. Alles opgelost.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 15:37

Lestrange01 schreef:
Aan mijn zusje en haar compleet gestoorde gedrag. Eerst die obsessie met de Sovjet unie en de tweede wereld oorlog. En nu ook al hakenkruisen tekenen :r :r

Whut...? :?

EscamillaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 15:54

Anke98 schreef:
Aan de webwinkel die niet meer te bereiken valt na het betalen van de bestelling.
Als ik met mn domme hoofd nou eerst had gekeken naar de recensies maar nee 74 euro weg, woont er toevallig een bokker van dit topic in de buurt van doetichem..?

Ik woon een half uurtje vanaf Doetichem af

Slagroomsoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 16:00

Aan dat ik geen halvering van het collegegeld krijg volgend jaar.. Omdat een vereiste is dat het je eerste opleiding is. Ik stap over van hbo naar uni en toen ik startte met hbo was die regeling er niet. Vind het echt nergens op slaan :n Ik val precies tussen deze regeling en de basisbeurs in.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 16:06

Melisssx schreef:
Aan dat ik geen halvering van het collegegeld krijg volgend jaar.. Omdat een vereiste is dat het je eerste opleiding is. Ik stap over van hbo naar uni en toen ik startte met hbo was die regeling er niet. Vind het echt nergens op slaan :n Ik val precies tussen deze regeling en de basisbeurs in.

Net zoals iedereen die in college jaar 17/18 en 16/17 is gestart. Geen basisbeurs meer, geen halvering collegegeld én geen investering in het onderwijs. Compleet ruk.

Ik irriteert me aan de piep in mijn linker oor, en dat ik geen idee heb waar die vandaan komt :?

Slagroomsoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 16:07

Ja precies 15/16 ook trouwens :P Dat was mijn eerste jaar namelijk. Ik had eigenlijk wel verwacht dat nu ik weer een nieuwe opleiding zou starten ik wel die halvering zou krijgen. Begrijp ook niet zo goed waar het op gebaseerd is dat dat niet zo is.

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 16:08

Melisssx schreef:

Hier precies hetzelfde! Echt belachelijk. Ze zouden het moeten stimuleren dat studenten meer uit zichzelf halen.

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 16:10

Ja ook 15/16 hier, overgestapt naar een lerarenopleiding en alsnog niets. Mensen na mij krijgen eerste 2 jaar half collegegeld :evaw:

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 16:43

Hier ook overal buiten gevallen:

- mbo opleiding werd na mijn jaar van 4 naar 3 jaar gezet, dus de derdejaars waren tegelijk klaar met mij :+
- hbo geld lenen + idd geen halvering

En ik ga nu ook naar de uni en heb idd hetzelfde.

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 17:28

Ik heb me vandaag verschrikkelijk aan m'n broertje geërgerd. We zijn de hele week alleen thuis geweest en morgen gaan we ook weer een lang weekend weg met z'n allen, dus het huis moest echt even schoongemaakt en opgeruimd worden. Hij stelt zelf voor om om 3 uur te beginnen met opruimen en schoonmaken, ik vind het prima waarop hij nog even naar boven gaat om lekker te gamen. Vervolgens is het 3 uur geweest en geen broertje want die zit nog lekker te gamen.
Komt meneer vervolgens om kwart voor 4 aankakken en dan vind hij het gek dat ik boos ben en zegt 'je moet niet zo zeiken'.
Ik heb verdorie bijna het hele huis in m'n eentje gepoetst omdat meneer z'n game weer belangrijker vond.

HHorseA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 17:34

Ik erger mij aan mensen die niet antwoorden!

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 18:33

Ik erger me aan mn vriend, hij zou om 16.30 thuis zijn. Nu nog niet thuis en krijg ik net een berichtje dat hij met collega's wat is gaan drinken. Heb ik zijn favoriete gerecht op tafel gezet en vriend nergens te bekennen...

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 18:59

Ik erger mij aan huisartsen en doktoren. Nu ben ik eindelijk bij de neuroloog geweest vandaag en heb een doorverwijzing voor een MRI scan (was het advies van de fysio, drie maanden terug).

De huisarts had mij juist naar een Orthopeed doorgestuurd om naar mijn botten te kijken. En nu gaan ze eindelijk kijken naar de spieren/zenuwen. Maar ik heb wel een botscan en alles gehad en blijf met pijn lopen en kan steeds minder ….

Wáárom niet gelijk die stomme MRI!?
Nu is er ineens haast en hebben ze het over Posttraumatische dystrofie .....

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 19:34

Aan mijn school die plots besloten heeft dat we niet mogen kiezen waar we stage doen volgend jaar. En dat nu even op het gemak, midden tijdens de examens laten weten. We mogen enkel aangeven met welke leeftijd we willen werken (van kinderen) en de rest kiezen zij.
Wat wilt zeggen dat ze je dus willekeurig zullen toewijzen, ze geen rekening houden met je capaciteiten en valkuilen, je voorkeuren,.. en je dus een stageplaats kan hebben die je totaal niet ligt. (En ja aan bepaalde valkuilen kan je werken, maar ik kan bv niet funtioneren in een luide/drukke omgeving)

No offence, maar ik heb geen zin om in een school te staan, of sectoren die enkel gericht zijn op mensen van een andere cultuur, of armoede. Ik wil werken met mensen die mentale problemen hebben, liefst met behulp van dieren (hier waren stageplaatsen bij die je kon kiezen) en dan nu dit... Mijn motivatie is nu echt wel weg.

Stond er nog onder in de mail dat we in het derde jaar wel de sector mogen kiezen. Nu vraag ik mij af; ENKEL de sector? Want dat zou opnieuw willen zeggen dat er weinig kans is dat ik stage kan lopen op de plaats die ik wil...
Ze gingen ‘later meer uitleg geven’. Had aub je mail gewoon niet gestuurd, met die halve informatie. Examenstress genoeg en dan nu dit even.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 20:14

Ik heb in mijn tijd nooit halvering gehad en moest mijn opleiding (alles) ook zelf betalen van mijn ouders vanaf mijn 18de. :=

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 20:24

Marcella schreef:
Ik heb in mijn tijd nooit halvering gehad en moest mijn opleiding (alles) ook zelf betalen van mijn ouders vanaf mijn 18de. :=

Ik bedoel het niet banketstaaf, maar jou tijd (even vanuit gaande dat je ook met 18 studeerde) is niet meer te vergelijken met nu :=

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 20:36

Toen had je in elk geval nog de basisbeurs.
Er zijn nu drie jaargangen zonder basisbeurs en zonder halvering. En dat is gewoon poedersuiker.
Ik hoor er ook bij, en erger me er ook weleens aan.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 20:54

Mocht anders alsnog zo'n 1800 gulden (excl. boeken en de rest) ophoesten en mocht ook niks lenen van mijn ouders. Moest maar gewoon gaan werken naast opleiding. :')

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 21:00

xDenies schreef:
Ik erger mij aan huisartsen en doktoren. Nu ben ik eindelijk bij de neuroloog geweest vandaag en heb een doorverwijzing voor een MRI scan (was het advies van de fysio, drie maanden terug).

De huisarts had mij juist naar een Orthopeed doorgestuurd om naar mijn botten te kijken. En nu gaan ze eindelijk kijken naar de spieren/zenuwen. Maar ik heb wel een botscan en alles gehad en blijf met pijn lopen en kan steeds minder ….

Wáárom niet gelijk die stomme MRI!?
Nu is er ineens haast en hebben ze het over Posttraumatische dystrofie .....

Is dit nog steeds van dat auto ongeluk? Sterkte ermee!

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 21:05

dat het paard waar ik eerst op reed verkocht wordt (helaas is dat zo als je geen eigen hebt). Nu mag ik rijden op een oudje daar en mag ook straks op een jongere daar die eerst nog beleerd moet worden. Dat oudje is wel braaf hoor en doet goed haar best, zelfs nu ze twee drie weken geleden een veulen heeft gehad. Maar heel ander type paard. De vorige die was zo soepel en deed alles zo makkelijk. Op deze voel ik me net weer een beginner. En dat jonge ding kan nog niet eens normaal mee lopen aan touwtje. Uit de wei lukt nog, maar terug in de wei wordt ik helemaal mee gesleept.... Ik hoop dat het allemaal goed komt en dat is straks lekker kan genieten zoals ik deed bij de vorige.

En ja misschien kijk ik er nu even tegen aan zo, omdat ik best verdriet er van heb dat ze weggaat en dat ik er nu niet meer op rijd. Heb er vijf jaar opgereden en het was echt zo'n leuk paard.

HHorseA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 21:28

wemkelover schreef:
dat het paard waar ik eerst op reed verkocht wordt (helaas is dat zo als je geen eigen hebt). Nu mag ik rijden op een oudje daar en mag ook straks op een jongere daar die eerst nog beleerd moet worden. Dat oudje is wel braaf hoor en doet goed haar best, zelfs nu ze twee drie weken geleden een veulen heeft gehad. Maar heel ander type paard. De vorige die was zo soepel en deed alles zo makkelijk. Op deze voel ik me net weer een beginner. En dat jonge ding kan nog niet eens normaal mee lopen aan touwtje. Uit de wei lukt nog, maar terug in de wei wordt ik helemaal mee gesleept.... Ik hoop dat het allemaal goed komt en dat is straks lekker kan genieten zoals ik deed bij de vorige.

En ja misschien kijk ik er nu even tegen aan zo, omdat ik best verdriet er van heb dat ze weggaat en dat ik er nu niet meer op rijd. Heb er vijf jaar opgereden en het was echt zo'n leuk paard.

Dit vind ik zo jammer voor je!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 21:35

Aan dat ik weer eens op een heerlijk smerige manier gekwetst wordt.
Dankjewel eikel.

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 21:37

Dat het op de manege weer onnodig veel chaos is.