[18+] Bijzonder luguber

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 21:07

DezeNaam schreef:
Even iets totaal anders, maar dit is ook wel vreselijk. Had het jaren terug al eens gelezen maar het kwam nu plots weer boven.
Hier is ook de film 'The Girl Next Door' over gemaakt (en An American Crime ook volgens mij). Twee kinderen werden toevertrouwd aan een groot gezin, maar uiteindelijk werd vooral één van de twee kinderen ernstig mishandeld... Tot de dood aan toe. Om het nog erger te maken nodigde de vrouw die dit meisje zo toetakelde ook nog buurtkinderen uit, zij moesten betalen om het meisje te mogen zien. Zo erg dat dit gewoon is kunnen gebeuren, en zoveel mensen die er nog vanaf wisten ook..
https://en.wikipedia.org/wiki/Murder_of_Sylvia_Likens

;( Y;(

Vreselijk wat een verhaal.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 21:24

Dioxide schreef:
Nog een redelijk lugubere, CVR transcripties en audio van momenten voor vliegtuigcrashes. Lijkt me vreselijk om dat als onderzoeker te moeten beluisteren. Een luguber voorbeeld, deze crew was nog aan het grappen over de CVR opnames voor het geval ze zouden crashen:

[Bijsluiter: hij is niet bijster heftig, maar prettig is het niet om iemands doodsschreeuw te horen]
https://youtu.be/IlGUD8l3bBU

Alsof ze het gejinxed hebben :

Dit vind ik inderdaad best wel "eng". Het heel bewust beseffen dat je doodgaat, brrrr.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 21:48

Dan hoort deze ook in het rijtje met lugubere telefoongesprekken.
Iemand in het WTC belt de alarmlijn op 11 september.
Je hoort zijn doodsangst tot de toren instort. Daarna is het stil...
https://www.youtube.com/watch?v=ppAeMWFCqC8

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 22:48

Wow..... Heb het hele fragment geluisterd. Wat heftig !

Die mummies vind ik interessant maar inderdaad luguber. Brrr...moet er zelf niet aan denken hoor ;)

Hier ook iemand die Dr PimplePopper kijkt :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 23:43

Die man die 11 jaar in coma lag? doet me denken aan het locked-in syndrome. Alles horen, zien en beseffen maar niet kunnen reageren. Vreselijk.

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 01:35

Ik kan veel zien en tegen veel dingen. Wat mij echter altijd op het netvlies blijft staan en nooit meer wil zien (en het ook absoluut niet aan raad om op te zoeken) was een filmpje van Peta waarop dieren levend worden gevilt. Ik wordt nog steeds misselijk als ik er aan terug denk.[/quote]

Dit heb ik precies hetzelfde, mijn exman huurde vroeger altijd de videobanden van faeces to dead(of zoiets).
Ik vond dat ook altijd leuk om te kijken, tot er een stukje kwam over puppies in China de levend gevild werden, nooit vergeet ik dat beeld en geluid meer, echt vreselijk.

Waar ik dan wel weer om kon lachen was dat iemand ging bunchiejumpen vanaf een flat en zich vertelt had in het aantal verdiepingen waardoor het elastiek te lang bleek _-:(
Je kan wel raden hoe dat afgelopen is.
Heel erg, maar hier moest ik dus om lachen :o

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 01:49

Dat verhaal van die Likens.... zo erg Y;(

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 02:04

colunder schreef:
Ik kan veel zien en tegen veel dingen. Wat mij echter altijd op het netvlies blijft staan en nooit meer wil zien (en het ook absoluut niet aan raad om op te zoeken) was een filmpje van Peta waarop dieren levend worden gevilt. Ik wordt nog steeds misselijk als ik er aan terug denk.

Dit heb ik precies hetzelfde, mijn exman huurde vroeger altijd de videobanden van faeces to dead(of zoiets).
Ik vond dat ook altijd leuk om te kijken, tot er een stukje kwam over puppies in China de levend gevild werden, nooit vergeet ik dat beeld en geluid meer, echt vreselijk.

Waar ik dan wel weer om kon lachen was dat iemand ging bunchiejumpen vanaf een flat en zich vertelt had in het aantal verdiepingen waardoor het elastiek te lang bleek _-:(
Je kan wel raden hoe dat afgelopen is.
Heel erg, maar hier moest ik dus om lachen :o[/quote]Dat is waarschijnlijk een rekenfout geweest, tot de dag van vandaag ontbreekt er vaak een 13e verdieping van gebouwen in bpaalde landen. Stel je gaat uit van 3 meter per vedieping (3x14) maar de 13e ontbreekt, dan kom je dus redelijk hard ten val :o

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 02:47

Klopt, hij had een verdieping te veel gerekend.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 07:45

Jemig! Dat verhaal van Sylvia Likens is wel erg heftig. Dat zo’n groep mensen zich zo kunnen keren tegen 1 persoon.... om stil van te worden.
Om een of andere reden voelt het als gerechtigheid dat een hoop van de daders op relatief jonge leeftijd overleden is aan kanker...

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 08:44

Vind die geluidsfragmenten pp YouTube van 911 Cals soms ook zo eng. Brrr.

Boetjewoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 18:23

Dit kwam net voorbij op facebook, ik vond het best luguber. Een overleden vrouw waarvan de identiteit op dit moment onbekend is, de politie weet niet wie ze is en daarom hebben ze er nu voor gekozen een foto van de daar al overleden (zoals ik het interpreteer) vrouw te plaatsen in de hoop dat iemand haar herkent. De foto is niet eng vind ik maar toch even in een spoiler

Spoiler:
Afbeelding

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 18:25

Ja, zag het ook op FB!
Ik vind dat niet echt luguber... vooral triest dat niemand haar blijkbaar mist ;(

Boetjewoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 18:33

Ja dat is zeker triest :(

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 18:50

Zag het verhaal ook voorbij komen.
Had echter niet naar de foto gekeken, mijn politiedistrict linkte het door naar Twitter.

Triest hoor dat je niet gemist wordt.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 19:09

Zag het ook voorbij komen...triest dat ze niet gemist wordt

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 19:48

Ik hou ook wel van lugubere dingen.

Vind die overleden vrouw er best wel goed uitzien :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 20:08

Haar identiteit is ondertussen bekend , ze ziet er nog goed uit

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 21:24

Ze was onwel geworden tijdens wandelen/ hardlopen.
Dus geen raar ongeluk ofzo.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 23:21

Rebecca schreef:
Haar identiteit is ondertussen bekend , ze ziet er nog goed uit

Bron?

Dan halen ze het van de site toch?

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 23:28

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 00:41

DezeNaam schreef:
Even iets totaal anders, maar dit is ook wel vreselijk. Had het jaren terug al eens gelezen maar het kwam nu plots weer boven.
Hier is ook de film 'The Girl Next Door' over gemaakt (en An American Crime ook volgens mij). Twee kinderen werden toevertrouwd aan een groot gezin, maar uiteindelijk werd vooral één van de twee kinderen ernstig mishandeld... Tot de dood aan toe. Om het nog erger te maken nodigde de vrouw die dit meisje zo toetakelde ook nog buurtkinderen uit, zij moesten betalen om het meisje te mogen zien. Zo erg dat dit gewoon is kunnen gebeuren, en zoveel mensen die er nog vanaf wisten ook..

Jeetje mina wat een verhaal. Ik heb het net gelezen, en lig er nu wakker van. Wat kan je zo'n meid aan doen.

Ik kan er ook met m'n hoofd niet bij dat mensen zó ontspoord zijn, dat ze dit een ander aan kunnen doen.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 08:05

prugelpiet schreef:
DezeNaam schreef:

Jeetje mina wat een verhaal. Ik heb het net gelezen, en lig er nu wakker van. Wat kan je zo'n meid aan doen.

Ik kan er ook met m'n hoofd niet bij dat mensen zó ontspoord zijn, dat ze dit een ander aan kunnen doen.

Ja, echt heel heftig. En dat er ook niemand geweest is die dacht: dit moeten we niet doen...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 08:26

En ik snap ook niet waarom. Dat meisje had toch niks fout gedaan? En haar zusje werd ook mishandeld maar niet zo erg als Sylvia. Waarom zij dan niet? En de ouders dan? Die kwamen dus nooit even kijken.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 09:17

Wat ik heel luguber vond was om het boek te lezen over de grootste incest/sadisme/mishandelingszaak in Nederland, geschreven door slachtoffer Yolanda. Boek heet: Yolanda, mijn verhaal, de Eper incestaffaire.
Ik heb veel heftige boeken gelezen, maar deze maakte diepe indruk.
Ik kon soms bijna niet verder lezen omdat het zo afschuwelijk was.
Bizar dat dit in ons land heeft plaatsgevonden.

Zij is dus jarenlang misbruikt en vreselijk door familie en bekenden, is hierdoor meerdere malen zwanger geraakt, er is abortus bij haar gepleegd op afschuwelijke wijze en het halve dorp wist ervan, maar niemand deed wat.