Mode 'blunders'

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 14:39

Emmaa_ schreef:
Ik heb ook geen maatje 34 maar laat me echt niet tegenhouden om croptops te dragen als ik daar zin in heb. Ga niet alleen maar in jutezakken rondlopen omdat types als oomens bang zijn om een stukje huid te zien van iemand die niet direct uit een tijdschrift is komen wandelen.

Er is opsich nog genoeg te vinden tussen jutezak en croptop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 14:40

oomens schreef:
Emmaa_ schreef:
Ik heb ook geen maatje 34 maar laat me echt niet tegenhouden om croptops te dragen als ik daar zin in heb. Ga niet alleen maar in jutezakken rondlopen omdat types als oomens bang zijn om een stukje huid te zien van iemand die niet direct uit een tijdschrift is komen wandelen.

Niet zozeer bang, maar het hoeft vooral niet altijd. Je hebt kleding die een figuur accentueert, en het hangt nogal van dat figuur af of dat een pre is of niet. Heel vaak niet, en dan is andere kleding stukken mooier.

Maar of het hoeft toch niet wordt toch nog altijd door de persoon bepaald die erin rondloopt?

Sjolvir

Ashleytjuhh schreef:
ja hoor net wat gespot een man op een wielrenners fiets met een lange strakke fiets broek en daar bovenop een roze houthakkers blouse en een knal groene helm op een rode fiets :')

Die probeert denk ik gewoon op te vallen in het verkeer zodat ze hem niet aanrijden, wel slim! :+ Als ik met paard en al over de weg ga ben ik ook knalvloekend.
Vandaag knalroze geblokte halflange regenjas (het goot af en toe) andere dagen knal oranje softsheljas, daaronder uiteraard niet matchende rijbroek en of laarzen als ik rij of weet ik veel wat voor schoenen als ik hem naar de vereniging bring, maar mooi, noop.. zeker niet.. matchend.. ook niet.. :') 8-)

Anoniem

Marjoow schreef:
Emmaa_ schreef:

Natuurlijk. Maar dat is altijd iemands eigen keuze, en niet de keuze van de omgeving of de maatschappij.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 14:41

Emmaa_ schreef:
Marjoow schreef:

Natuurlijk. Maar dat is altijd iemands eigen keuze, en niet de keuze van de omgeving of de maatschappij.

Dat is met elk kledingstuk zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 14:42

Marjoow schreef:
Emmaa_ schreef:

Ja, dat zeg ik ook :))

Marjo

Re: Mode 'blunders'

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 14:46

En in dit topic kunnen we lekker ventileren over verkeerde keuzes van mensen met betrekking tot kleding.

Wat een gezeur iedere keer zeg. Er zijn nou eenmaal kledingstukken die je niet staan. Accepteer dat en kies wat anders uit. Of accepteer het dat mensen erover spreken omdat het er gewoon niet uitziet.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-17 14:46

Emmaa_ schreef:
Marjoow schreef:

Ja, dat zeg ik ook :))

Maar om die discussie gaat dit topic niet :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 14:47

Marjoow schreef:
En in dit topic kunnen we lekker ventileren over verkeerde keuzes van mensen met betrekking tot kleding.

Wat een gezeur iedere keer zeg. Er zijn nou eenmaal kledingstukken die je niet staan. Accepteer dat en kies wat anders uit. Of accepteer het dat mensen erover spreken omdat het er gewoon niet uitziet.

Kledingkeuzes zijn subjectief, en waarom ik er op dit moment op in ga is omdat het als een feit wordt neergezet. 'Dikke mensen mogen geen croptops dragen want dat staat ze niet'. Dat is dus geen mening. En dat is niet hoe het werkt. Het lijkt me niet zo moeilijk om het in dit topic gewoon civiel te houden voor mensen in alle vormen en maten, in plaats van steeds een groep wegzetten als 'blunder' omdat zij een bepaald figuur hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 14:49

Wat mij betreft echt een blunder maar kijk nou wat een schattig oud mensje! Ziet er toch heerlijk uit <3!

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 14:50

Emmaa_ schreef:
Kledingkeuzes zijn subjectief, en waarom ik er op dit moment op in ga is omdat het als een feit wordt neergezet. 'Dikke mensen mogen geen croptops dragen want dat staat ze niet'. Dat is dus geen mening. En dat is niet hoe het werkt. Het lijkt me niet zo moeilijk om het in dit topic gewoon civiel te houden voor mensen in alle vormen en maten, in plaats van steeds een groep wegzetten als 'blunder' omdat zij een bepaald figuur hebben.
Ik zeg toch ook nergens: "dikke mensen mogen niet"? Ik heb het (hier) alleen over bepaalde kledingkeuzes die je dan niet zou moeten willen maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 14:51

oomens schreef:
Emmaa_ schreef:
Ik zeg toch ook nergens: "dikke mensen mogen niet"? Ik heb het (hier) alleen over bepaalde kledingkeuzes die je dan niet zou moeten willen maken.

Die jij vindt dat mensen niet zouden moeten maken dus. Maar goed, verder een lachen topic om mee te lezen dus ga vooral verder!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 15:01

Ik vind dat croptops niet mooi staan bij dikke mensen.
Zo mening.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 15:08

Kinke schreef:
Klompen van bijv.de Welkoop zitten alleen goed als je geen bijzonderheden aan je voeten hebt.
Wij gingen vroeger altijd naar klompenmaker Wietzes in Eelde. Ik zie hem nog zitten, aan zo'n grote vierkante bak, waar dan het afval in terecht kwam als hij de klomp voor je uitholde. Ik heb een hoge wreef, dus bij mij moest er aan de bovenkant altijd extra uitgehold worden. Er zat ook verschil in het soort hout, de ene soort leverde een zwaardere klomp op dan de andere. Ook kon je ervoor kiezen om een stukje leer aan de bovenkant te krijgen als je een hoge wreef had, de zgn. tripklomp :D
Mooi stukje nostalgie, klompen horen gewoon bij Nederland. Ik kijk dus ook helemaal niet op van iemand die klompen draagt, zou me niet eens opvallen waarschijnlijk :D

[ [url=m/FxLzPG.png]Afbeelding[/url] ]

Geweldig, hier verderop zit ook een klompenmakerij en het is hier heel normaal dat de echte streekmensen nog op klompen lopen (veel boerderijen ook in de buurt hier). Laatst bij een restaurant ook nog zo'n bewoner gespot in zijn korte broek, wollen sokken en opgepoetste klompen. Vind het nog steeds wel wat hebben, ook al zou je verwachten dat ze naar een restaurant dan wel wat anders aan zouden trekken.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 18:56

Ik vind vooral dat iedereen de vrije keus heeft te dragen wat ze willen.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 19:30

Hij zal zijn zondagse klompen wel aan hebben gehad :D

Ja zeker leuk om te zien, maar ik zie het hier ondanks de vele boerderijen niet meer.
Dus toch nog wel weer wat streekgebonden denk ik dan.

Ja zeker dromertje, iedereen moet lekker aan doen wat hij zelf wil.
Ik ben echt ook een moderamp. En vind bedrijfskleding de beste uitvinding ooit :P
Hoef ik me daar niet druk te maken of het wel klopt.
Op straat zal het aan mijn bips oxideren wat andere er van vinden.

Koia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 19:44

ik vind hele magere vrouwen in strakke kleding echt geen gezicht, die hebben gewoon de rondingen niet om de kleding er leuk uit te laten zien.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 19:49

Ik heb heel lang op (blanke) houten klompen gelopen. Tot ik puppy's had die het leuk knaagmateriaal vonden. Vond ze fijn lopen, maar buiten dat zijn ze ook veilig. Ik heb als kleuter een bankschroef op mijn voet gehad. De klomp brak in tweeën, maar mijn voet had helemaal niks.

Bij ons in het dorp werd ik er altijd erg vreemd op aan gekeken, maar ben er ook een paar keer de stad mee ingegaan om even snel wat te halen en dan keek eigenlijk niet op of om.

Maarja echt charmant zijn ze ook niet. Al is het misschien een mindere modeblunder dan de badslippers (al dan niet met sokken) die ik nu draag. :')

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-17 19:53

ik vind het echt niet mooi, meiden met erg smalle benen (zonder schattige kleine voetjes) en dan gympen... bigfoot op stelten gevoel krijg ik dan :o

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 20:39

Iemand die geen slank figuur heeft en die toch een heel strak truitje aan heeft. Volgens mij heeft ze haar broek ook niet eens dicht. Dat zag ik toen ze moeite had met haar koffer de bus in te krijgen

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 20:59

Vandaag ook weer veel te veel modeblunders gezien. Een jongetje van een jaar of 8 met sandalen aan met sokken erin en een afritsbroek. En dan denk ik: moeders trek dat kind eens wat leukers aan, zo wordt hij toch hartstikke gepest. Zijn moeder liep er ook wel zeer antiek bij, maar zijn zusje daarentegen had een leuk jurkje met spijkerjasje aan.

Of een man met trainingsbroek en slobbershirt, als 'gewone' kleding aan. Vreselijk.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 21:07

Warboel schreef:
Een schoolgenoot van mij is ook absoluut niet dun maar zij rockt croptops wel echt hoor :j Die draagt gewoon lekker wat ze zelf wil ipv wat de maatschappij wil zien. Zou willen dat ik zoveel zelfvertrouwen had :D

Dat is maar de vraag natuurlijk. Want zijn er mensen die een croptop echt mooi vinden of vinden ze het mooi omdat de maatschappij (lees modescene) ze laat denken dat het mooi is :D?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 22:43

Ik vraag me dan vooral af hoe een croptop staat bij mensen die niet super strak zijn?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 22:47

Ik ga nu toch eens een croptop opzoeken

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 22:50

Shanna schreef:
Ik vraag me dan vooral af hoe een croptop staat bij mensen die niet super strak zijn?

Het hangt er ook een beetje vanaf hoe je het combineert. De bovenste twee vind ik nog wel mooi, maar ik weet zeker dat dit gephotoshopt is. (Het lijkt net alsof ze een bespierde buik heeft, maar dat wordt meestal gephotoshopt) De rechtsonder kan daarin tegen weer echt niet, vind ik.

Afbeelding