[VOLG]Volg onze verhuizing van California naar Washington!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-25 04:52

sassycas schreef:
Jake blijft echt een gaaf paard, wat een buffel :j

Ja ik kan bijna niet geloven dat hij alweer 18 word dit jaar, heel blij met hem nog steeds, na al die jaren <3

Deni11 schreef:
Wat een prachtige paarden heb je toch op een prachtige plek!

Dankjewel :)

Nadir schreef:
Leuke update, mooi opgeknapt die stal.

Heerlijk zelfstandig die Sadie. Volgende keer andersom, zij mesten en jij ondertussen rijden :D

Haha nou dat mesten gaat haar nog niet zo heel handig af... dan gaat er veel te veel zaagsel doorheen want ze schept gewoon alles eruit! :+

Mondy schreef:
Wat een knappe aanwinst voor je vriendin. Fijn dat die en zo goed terecht is gekomen en goed lijkt te acclimatiseren.
Nog iets gehoord mbt jullie melding ? Arme merrie met veulen.

Wat ziet de rest er ook prachtig uit zeg <3

Dankjewel. Nee niks meer van gehoord helaas... blij dat deze er weg is in ieder geval!

xXutopiaXx schreef:
sassycas schreef:
Jake blijft echt een gaaf paard, wat een buffel :j

Nou inderdaad, dat wilde ik ook zeggen :~ Die hals, en uitstraling <3
De nieuwe aanwinst van je vriendin is ook een knapperd, fijn dat ie bij jullie lekker even mag aarden :+:

En dat vergeten welke kant je moet opstappen _O- Hilarisch haha :D

Dank je :D Jaa de palomino is echt heel knap, een barbie-paardje <3
Hihi, ze kan links en rechts ook nooit uitelkaar houden! Moet voor haar eigenlijk zo'n oornetje met L en R kopen :')

Ondertussen al weer even niet geupdate, excuses daarvoor... Ik ga nu gelijk even foto's bijelkaar zoeken voor een nieuwe update!

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-25 06:11

In September was het eindelijk zover, Raven mocht naar de stamboek keuring!

We hadden al een paar weken goed geoefend, maar toen kreeg ze dat dikke been en heeft ze dus de week voor de keuring nagenoeg stil gestaan... Dag voordat we weggingen toch nog maar even gelongeerd

Afbeelding

Afbeelding

Voor vertrek nog even gewassen

Afbeelding

En een vriendinnetje kwam langs met een Bemer blanket, geen idee of het wat doet/heeft gedaan, maar baat het niet dan schaadt het niet

Afbeelding

De keuring was hier een paar uur vandaan, in Bellingham, net boven Seattle en niet al te ver van de Canadese grens. Nog bijna verdwaald met trailer en al, maar uiteindelijk toch de goeie plek weten te vinden gelukkig. Raven was erg braaf op de trailer. Ik had de dividers eruit gehaald dus ze had lekker de ruimte, en natuurlijk een vol hooinet. Ik kon haar met de camera inde gaten houden dus dat was heel fijn. :j
Daar aangekomen kregen we een stal aangewezen, ze mocht naast een gigantische 2 jarige hengst die z'n stal stond af te breken, maar ondanks alle drukte was ze heel braaf en rustig en trok ze zich eigenlijk weinig aan van alles.

Wij zijn eerst naar ons hotel gereden om daar in te checken en wat te eten, en na het eten weer terug naar de stal om haar nog even te longerenen rond te stappen, ze is natuurlijk niet gewend aan op stal staan dus wel zo fijn dat ze er nog even uit kwam

Afbeelding

Afbeelding

Daarna weer lekker gewassen en toen moesten we invlechten, want ze moest als een van de eersten 's ochtends!

Afbeelding

Afbeelding

De volgende ochtend was ze eindelijk aan de beurt :))
Eerst even meten... gelukkig was ze groot genoeg!

Afbeelding

Afbeelding

Daarna op het straatje stappen en draven, deed ze ook heel braaf

Afbeelding

En toen... de ring in! Ik was zooo zenuwachtig :):)

Afbeelding

Maar gelukkig vond de jury haar ook wel leuk en werd ze Ster!

Afbeelding

Zo leuk! Ik zou d'r net weer op stal gaan zetten toen we terug werden geroepen, want ze was ook nog kampioen geworden van de 3 jarige merries :wow: :wow: :wow:

Afbeelding

Afbeelding

Dus wij zijn op een roze wolk weer naar huis gereden, echt zo gaaf!
Haar lintjes:
Afbeelding
Die heb ik ondertussen een mooi plekje gegeven in de zadelkamer :)

Afbeelding

En ze was blij om weer thuis te zijn, ging zo snel mogelijk lekker in de modder rollen :D

Afbeelding

Afbeelding

Helaas was toen ik weer thuis kwam een van onze hondjes ziek, infectie in z'n oor...zo sneu

Afbeelding

Verder was in September ook nog de State Fair, waar Sadie eens wat anders dan een paard gereden heeft _O-

Afbeelding

En daar zag ik ook dit super leuke tuinhuisje... zoiets wil ik ook nog graag bouwen, als guesthouse misschien??

Afbeelding

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 16:14

Libera schreef:
Zo leuk! Ik zou d'r net weer op stal gaan zetten toen we terug werden geroepen, want ze was ook nog kampioen geworden van de 3 jarige merries :wow: :wow: :wow:

En terecht, ze is een super leuke en mooie merrie! Gefeliciteerd met de prachtige resultaten, mag je met recht trots op zijn!

Nadir

Re: [VOLG]Volg onze verhuizing van California naar Washington!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 22:54

Wat leuk zeg, nog gefeliciteerd!!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 23:51

Van harte gefeliciteerd! Het is ook een prachtige merrie <3

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-25 00:20

Gefeliciteerd met je mooie kampioensmerrie.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-25 19:55

Ohhh wat superleuk!!!! <3 <3 En terecht inderdaad :D

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-25 02:39

Bedankt voor alle leuke berichtjes, ben zelf ook heel blij met haar <3
Na de keuring zijn we weer lekker aan het rijden gegaan

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Met Jake ook weer eens iets nieuws geprobeerd, een foxhunt! Hij was echt super braaf en kreeg zelfs een compliment van de hunt master dat ze niet kon merken dat het zijn eerste keer was <3 Hij is echt overal goed in :D
Wachten en luisteren naar de instructies van welke flight we in moesten rijden, er waren echt super veel paarden!

Afbeelding
En op pad

Afbeelding

Een veld waar de honden "gecast" werden

Afbeelding

in de verte kun je de hondjes zien

Afbeelding

Ook zijn we weer verder gegaan met onze wasplaats (eindelijk)
Eerst de greppel uitgegraven (en hier en daar nog wat beton weg zagen)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Toen kon de afvoer erin

Afbeelding

Afbeelding

En tenslotte nieuw beton gestort om alles dicht te maken

Afbeelding

En alvast spulletjes voor de volgende stap: waterleidingen!

Afbeelding

Ondertussen ben ik aan het schuren geweest, dit zijn de extra planken die we niet nodig hadden voor de stallen. Ik wilde kijken of ik die vast kon schuren/lakken om ze in het voorjaar te vervangen, omdat nu alle planken in de stallen nog onbehandeld zijn. Maar met deze lak was ik niet helemaal tevreden, dus ik ga het er weer af schuren denk ik en wat anders proberen :(

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En nog een foto van alle pownies samen, voor de leuk :D

Afbeelding

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 07:39

Heerlijke update weer! Raven is zoooooo knap! Wat gaaf zo'n foxhunt braaf ook van Jake!

Ik ben benieuwd naar de wasplaats als deze klaar is. Het wordt echt zo mooi bij jullie!

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 11:45

Ik geniet echt van je verhalen Ts.

Heerlijk en wat is het prachtig bij jullie.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 12:03

Wat leuk, een foxhunt!

Raven is echt een knapperd 8-)

Ben benieuwd naar het resultaat van de wasplaats. Jouw man is echt heel handig zeg!

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-25 00:54

Nadir schreef:
Wat leuk, een foxhunt!

Raven is echt een knapperd 8-)

Ben benieuwd naar het resultaat van de wasplaats. Jouw man is echt heel handig zeg!

Jaa was echt heel erg leuk die hunt, en zeker voor herhaling vatbaar! En dankjewel :)
Man is inderdaad handig, daar ben ik zo blij mee! De wasplaats is nog niet af helaas... maar het weer werkt ook niet mee momenteel.

maj0 schreef:
Ik geniet echt van je verhalen Ts.

Heerlijk en wat is het prachtig bij jullie.

Dankjewel <3

Mer1980 schreef:
Heerlijke update weer! Raven is zoooooo knap! Wat gaaf zo'n foxhunt braaf ook van Jake!

Ik ben benieuwd naar de wasplaats als deze klaar is. Het wordt echt zo mooi bij jullie!

Ja het was best heel erg druk, met alle paarden en honden, maar ook heel veel mensen en auto's/trucks/trailers. Altijd zo blij mee hoe braaf hij is, dat had ik met Raven niet hoeven proberen _O-

Man is heel handig, maar maakt er ook een enorme zooi van soms :=
Maar het resultaat mag er zijn, want de waterleidingen zitten er in! Moet alleen nog aangelsoten worden op de boiler voor het warme water, koud water is al wel aangesloten.

Afbeelding

Afbeelding

Daarna de electiciteit er ook gelijk in

Afbeelding

Afbeelding

Toen de vloer zodat het afschot ook echt afloopt naar de drain too

Afbeelding

En toen kon de isolatie erin zodat de muren dicht konden :)

Afbeelding

Omdat ik daar allemaal helemaal geen verstand van heb, heb ik me buiten nuttig gemaakt met een pot verf en een kwast :D

Afbeelding

En vanaf de tractor

Afbeelding

Verder mocht Raven mee op wedstrijd, we hebben niet meegedaan maar ik wilde graag zien hoe ze het zou doen op het wedstrijd terrein enzo. Ze was superbraaf weer met uitladen en opzadelen. Kwam een auto langs, dat vond ze wel een beetje spannend. Daarna eerst even gelongeerd want dat doen we thuis ook altijd. Zou er graag op kunnen stappen zonder maar voor nu is dit toch nog wat veiliger, ze is best heet en een beetje stoom afblazen zorgt dat we veel fijner kunnen rijden daarna. Komt wel...

Afbeelding

Daarna gingen we de losrijbaan in, dat vond ze best wel spannend met alle andere paarden, en spiegels. Maar ze stapte heel braaf rond aan een lang teugeltje, dus daarna hebben we ook nog een drafje gewaagd en ze deed het allemaal zo braaf!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
En daarna weer afgezadeld en nog even lekker aan de hand laten uitstappen en grazen <3

Afbeelding

Paris mocht ook weer mee, Sadie heeft een nieuwe instructrice die ze veel leuker vind dan de oude.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En thuis ook fanatiek oefenen natuurlijk

Afbeelding

Paris is zo braaf

Afbeelding

Tsja en toen... begon het weer om te slaan en kregen we 2 weken hele harde regen, bijna non-stop -O-
En dan krijg je dit...

Afbeelding

Afbeelding

Na een dag geen regen ligt het er dan weer zo bij, en daar ben ik eigenlijk wel heel blij mee! **\O/**

Afbeelding

Afbeelding

Tijdens die hele natte dagen hadden we wel mooi tijd om eindelijk de vloer in de zadelkamer te leggen, lijkt gelijk zo veel meer 'af' :))

Afbeelding

Langzaam maar zeker begint het allemaal steeds een beetje meer vorm te krijgen <3

uxgranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 10:23

Even een reactie van een meelezer: wat hebben jullie de accommodatie ondertussen goed voor elkaar. Het is echt schitterend geworden. De paarden ook trouwens!

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 14:07

Oh neeeee, al dat water! Wat een ellende he. Wel fijn dat het snel weer opdroogt.

Wat goed dat je Raven meegenomen hebt op wedstrijd zonder te starten. Zo krijgt ze alvast een hele hoop mee.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 16:53

Inderdaad, wat een heerlijke manier om te beginnen met wedstrijden <3
En die zadelkamer en poetsplaats wordt vast weer prachtig :+:

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 17:32

De concurrentie was allang blij dat je niet mee deed, ziet er echt goed uit!! Wat een knappe combinatie zijn jullie.

En je man is heel handig, ideaal :j

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-25 05:00

Bedankt voor alle reacties weer <3

Na al die regen in de laatste update, kwamen we er achter dat de bak weliswaar heel snel weer opdroogt, maar al dat water wat eruit liep zorgde ook voor flink wat erosie aan de lagere kant van de hoefslag helaas! Om dit tegen te gaan hebben we een flinke lading gravel gehaald om de snelheid van het water wat te kunnen verminderen waardoor dit hopelijk niet meer zal gebeuren.
Met zulke klusjes is een tractor echt wel heel erg fijn! Moet er niet aan denken om dit allemaal met de hand te gaan staan scheppen zeg :=

Afbeelding

Gravel langs de buitenkant, zand weggeschraapt aan de binnenkant om de basis laag te kunnen herstellen waar het water geulen had achtergelaten

Afbeelding

Terwijl ik toch bezig was met schrapen en aanstampen heb ik gelijk de rest van de hoefslag ook maar even geharkt... wat een klus zeg

Afbeelding

Verder nog een nieuwe opening voor de grote weide gemaakt naast de longeercirkel, moesten een paar planten uit en er komt nog een echt hek voor, maar voor nu nog even gewoon met koord gedaan

Afbeelding

Maar daarna wel lekker kunnen rijden :j

Afbeelding

Samson kwam ook rijden, in z'n nieuwe setje dus gelijk even showen <3

Afbeelding

En Sadie met Paris natuurlijk ook weer oefenen

Afbeelding

Raven mocht aan het werk, die moet ik nog wel steeds longeren voor het rijden, dacht dat ze ondertussen wel rustiger zou worden met de dracht en zo maar dat valt tegen :')

Afbeelding

Afbeelding

Zelfs met dr dikke buik geeft ze nog graag een showtje weg <3

Afbeelding

Afbeelding

Idaza hoefde noet, die staat lekker te genieten van haar vervroegd pensioen en drachtig te zijn :)

Afbeelding

En als laatste Lego... zo braaf!

Afbeelding

Na het longeren Sadie er nog een rondje op gezet en hij vond het wel prima <3

Afbeelding

En ook weer verder met de wasplaats uiteraard!
De isolatie zit er op

Afbeelding

Het halve muurtje aan de ene kant omgetoverd tot een echte muur

Afbeelding

Afbeelding

Next de plywood er tegenaan voor de muren, en de lampen opgehangen!

Afbeelding

En ook nog even de mesthoop uitgespreid op het land
Afbeelding
En zadels gepoetst...

Afbeelding

Afbeelding
Moest er een paar te koop zetten dus dan gelijk alles maar poetsen :D

En nu moet ik weer nieuwe foto's bijelkaar gaan zoeken want we zijn alweer iets verder!

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 15:49

druk druk druk haha. Maar het wordt wel heel mooi!

uxgranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 20:03

Veel werk, maar jullie hebben er echt eer van. Ziet er professioneel uit.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 13:57

Volgens mij is het nooit helemaal af bij jullie, het wordt echt prachtig!

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-25 00:53

maj0 schreef:
druk druk druk haha. Maar het wordt wel heel mooi!

We hebben er inderdaad onze handen wel vol mee, maar we hoeven ons in ieder geval nooit te vervelen! :+

uxgranta schreef:
Veel werk, maar jullie hebben er echt eer van. Ziet er professioneel uit.

Dankjewel :) ben er zelf ook erg blij mee!

Nadir schreef:
Volgens mij is het nooit helemaal af bij jullie, het wordt echt prachtig!

Daar ben ik ook bang voor... hopelijk komt het ooit wel af maar ik bedenk steeds weer nieuwe dingen, haha!

Weer een regenachtige dag hier dus heb even flink wat foto's uit zitten zoeken voor een nieuwe update! We zijn de laatste maanden/weken echt weer flink opgeschoten voor mijn gevoel dus dat is altijd wel fijn. Het is ook altijd zo leuk om alle foto's terug te zien en weer even te beseffen hoeveel werk er weer is verzet :j

Mijn schoonvader was op visite vanuit California en we hebben een weekje wat leuk dingen gedaan, waaronder een bezoekje aan de Space Needle in Seattle. Ik was daar nog nooit geweest maar was echt heel leuk. En wat een uitzicht! Gelukkig hadden we lekker weer met een heldere lucht, aan de overkant van het water wonen wij!

Afbeelding

Afbeelding

Verder kreeg Raven post

Afbeelding

En heeft Valegra voor de eerste keer een echt hoofdstel aangehad

Afbeelding

Ook heb ik er zelf voor de eerste keer opgezeten!

Afbeelding

Hij was heel braaf in de longeer cirkel en een paar dagen later hebben we een ritje in de grote bak gewaagd, wat ook heel goed ging <3

Afbeelding

Tussendoor ook een paar keer longeren in de grote bak zodat hij daar ook wat kon wennen vast

Afbeelding

Afbeelding

En nog een keertje oefenen onder het zadel

Afbeelding

Toen werd het weer heel slecht en zijn we voor de eerste keer van huis geweest om in de binnenbak te rijden, ook weer superbraaf!

Afbeelding

Op die stal hebben ze ook een wasplaats met warm water, dus na ons ritje mocht hij lekker onder de douche :D

Afbeelding

Wat een brave pownie is het toch ook <3 we doen nu ongeveer 2/3 keer per week iets met hem en hij pakt alles op alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Echt super slim!

Afbeelding

Oh en had nog een oornetje voor 'm besteld, hij kijkt heel blij... Not. Maar hij vond het niet zo erg om even te passen hoor :D

Afbeelding

Sadie aandachtig luisteren tijdens haar les

Afbeelding

Verder staan Raven en Idaza nog lekker drachtig te zijn

Afbeelding

Afbeelding

De bak bij Samson thuis was eindelijk klaar en het eerste ritje daar was een feit! Wel jammer want nu komt ie hier niet meer zo vaak langs om te rijden denk ik, maar super blij voor ze dat ze nu thuis ook lekker kunnen rijden :j

Afbeelding

En hier werd het een paar weken heel koud!
Leverde wel weer mooie plaatjes op :Y)

Afbeelding

Afbeelding

Gelukkig nog net op tijd de bak kunnen slepen...

Afbeelding

Afbeelding

Want toen begon het te sneeuwen!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gelukkig is Idaza goed geisoleerd :Y)

Afbeelding

Sadie wilde heel graag in de sneeuw rijden

Afbeelding

Was weer heel mooi maar helaas is het daarna, als het smelt, weer een natte zooi...

Afbeelding

Ondertussen gaat het werk in de stal rustig door, met wat stukken hout die over waren van de wasplaats kunnen we mooi beginnen aan de stal-kant, die we hopelijk dit jaar ook kunnen gaan afwerken

Afbeelding

Ik heb nog veel meer foto's dus ik maak er zo gelijk nog een update achteraan en dan zijn we weer bij denk ik!

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-25 01:12

En weer door!
We zijn namelijk ook heel druk bezig geweest met de wasplaats en andere dingen :))

Eerst een snelle side-quest :P

Dit wilde ik al heel lang doen maar nu dan eindelijk toch aan begonnen...
Plankjes op maat gesneden en kantjes geroutered

Afbeelding

Beetje verf eroverheen

Afbeelding

Mhh... nog maar een laagje

Afbeelding

Letters eropgeplakt

Afbeelding

Afbeelding

En klaar!

Afbeelding

En natuurlijk gelijk ophangen want dan weet Sadie eindelijk waar ze heen moet als ze een proefje wil oefenen... Vind ze heel moeilijk zonder letters. Ik heb ze vrij goed in m'n hoofd zitten dus ik mistte het niet eens zo, maar dit is natuurlijk wel handiger.

Afbeelding

Afbeelding

Ondertussen was manlief bezig met mijn wasplaats... hadden een berg hout gehaald voor het plafond!

Afbeelding

Behandeld met een speciaal goedje om het te laten vergrijzen, links zonder, rechts begint het al een beetje te verkleuren

Afbeelding

Afbeelding

Na een halfuurtje waren ze droog en konden ze geinstalleerd worden

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En klaar!

Afbeelding

Tijd om de wanden af te kitten zodat de plinten erin konden

Afbeelding

Afbeelding

Ondertussen had ik online een paar infrarood heaters besteld

Afbeelding

Die konden we ook gelijk ophangen

Afbeelding

Afbeelding

En daarna konden we lekker warm de wanden afmaken, tijd voor de trim!

Afbeelding

Afbeelding

En de eerste laag verf! Dan lijkt het altijd gelijk zo anders <3

Afbeelding

Nu zijn we bijna weer bij, ben benieuwd wat jullie er van vinden. Ben er zelf in ieder geval heel blij mee tot nu toe! :D

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-25 01:38

Dat is geen wasplaats. Zoiets noem je een wellness... prachtig!

Mooie kleuren bakletters. Prachtige foto's, echt een paradijs.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-25 08:11

Wauw wauw en nog eens wauw, wat veel gedaan! Wat knap van Valegro en die waspl... Ehhhh wellness prachtig!

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-25 08:58

Anne_GTI schreef:
Dat is geen wasplaats. Zoiets noem je een wellness... prachtig!

Mooie kleuren bakletters. Prachtige foto's, echt een paradijs.

Nou inderdaad. De Veluwse bron is er niks bij. Prachtig!!