Tinderavonturen deeltje 2, wie swipet er met ons mee *\o/*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Flessuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 10:19

Nickyyyy schreef:
Leuk al die dates! Veel plezier :D

Wat doen jullie op z'n eerste date? Vindt ergens een hapje eten of wat drinken zo afgezaagd, plus dat eten z'n verplicht nummertje wordt als je het niet na je zin hebt. Of stappen jullie na een half uur gewoon op, succes met je hoofdgerecht dit wordt hem niet, adios!?

Gewoon drankje doen is daarom altijd wel handig. Kan je zo kort of lang maken als je wil.
Plus naar de bios doe ik ook niet zo veel meer. Ga liever flink praten met drankje er bij, dat gaat zo moeilijk in bios :+

Shayenne93 schreef:
Nickyyyy schreef:
Leuk al die dates! Veel plezier :D

Wat doen jullie op z'n eerste date? Vindt ergens een hapje eten of wat drinken zo afgezaagd, plus dat eten z'n verplicht nummertje wordt als je het niet na je zin hebt. Of stappen jullie na een half uur gewoon op, succes met je hoofdgerecht dit wordt hem niet, adios!?

Ik vind ergens een drankje doen altijd een prima eerste date. Je kan het zo lang/kort maken als je zelf wilt en je leert de persoon in korte tijd vrij goed kennen. Voor de afwisseling kan je de ene keer overdag koffie gaan drinken en de andere keer later op de avond ergens een cocktail (of ander drankje) doen.

Zit je nou mijn gedachten te lezen? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 10:23

Thenexttry schreef:
Jildau schreef:
Bindingsangst vind ik ook zoiets. Dat lees ik altijd als een verkapte manier van melden dat je niet sexclusief wilt zijn. Of bestaat het echt?

Beetje kort door de bocht denk ik als je er geen ervaring mee hebt. Het hele bindingsangst heeft niets met seks te maken ook.

Totaal mee eens.
Het is een officiële problematiek binnen geestelijke gezondheidsinstellingen zelfs, hechtings- en bindingsproblematieken.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 10:24

lieveli schreef:
En je hoeft je niet te verdedigen, maar ik zeg alleen dat je jezelf in de vingers snijdt. Want wie weet wat je laat lopen door zoiets.

Weet ik niet..Als ik met iemand een relatie krijg en ermee moet communiceren gaat dat o.a. ook via app en ik ga me echt irriteren aan dergelijke spelfouten. Been there, done that. Voor mij zou het dus een te groot ding worden en dat verdient iemand niet. Dan maar laten lopen.

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 10:25

Leuk om jullie verhalen te lezen!

Ik ben bijna 2 jaar samen met mijn ultieme tindermatch en wij hebben op de 1e date een picknick in het park gedaan. Het was toen super goed weer. Er waren veel mensen in het park aan het chillen/muziek maken etc. Leuke sfeer! Uren gekletst, dat was echt super.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 10:36

Robijntjah schreef:
Thenexttry schreef:
Beetje kort door de bocht denk ik als je er geen ervaring mee hebt. Het hele bindingsangst heeft niets met seks te maken ook.

Totaal mee eens.
Het is een officiële problematiek binnen geestelijke gezondheidsinstellingen zelfs, hechtings- en bindingsproblematieken.

Wel een gigantische problematiek dan als ongeveer 75% van de mensen op Tinder het heeft. ;)

Er zullen vast mensen zijn die het hebben maar ik denk echt dat gros van de mensen het als een soort excuus gebruikt. Ik wil mij ook niet aan iedereen binden maar dat betekent dan gewoon dat ik iemand erg leuk vind maar niet meer dan dat. Wanneer je echt hoteldebotel verliefd bent wordt dat anders.

Er wordt zoveel met die term gestrooid nu, vooral vervelend voor mensen die het daadwerkelijk hebben.

Anoniem

Re: Tinderavonturen deeltje 2, wie swipet er met ons mee *\o/*

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 10:39

Is ook gigantische problematiek ;)
Denk dat de mate van gevoelens voor iemand hebben zeker meespeelt maar toch kun je daar niet over oordelen tenzij je het zelf hebt meegemaakt.
En dat kan ik niemand aanraden eigenlijk :')

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 10:40

"Irriteren aan"? :+ :=

Als iemand er niets aan kan doen, dan maak ik me niet zo druk om spelfouten. Is het luiheid, dan vind ik het wat minder aantrekkelijk. Zou er niet iemand om laten lopen, als diegene verder wel heel leuk is.

Gisteravond tot laat nog met date gekletst. Hij is zo leuk en gezellig :D Eerdere date begon ook ineens berichten te sturen. Had hem duidelijk gemaakt dat meer er nu echt even niet in zat, maar hij blijft maar 'ik heb het idee dat ik hier meer energie in steek dan jij.' 'Als je iemand echt leuk vindt kun je er toch wel tijd voor vrij maken.' bladiebladiebla. Vreselijk dat geclaim en gezeur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 10:40

Dat is ook erg leuk als eerste date! Hier was het ook gewoon afgezaagd op cafe gaan. Ik had totaal geen zin, mezelf er echt heen geschopt rond 8 uur, met het idee: kan na een half uur altijd weer weggaan. Zaten we daar tot half 1 :+

Dat soort spelfouten krijg ik ook de kriebels van. Mijn Nederlands is ook niet perfect. Zeker als/dan doe ik standaard verkeerd, ik kan die regels gewoon nooit onthouden. Ruim 6 jaar in België gewoond helpt niet mee en nu een opleiding waar ik bijna continu Engels praat. Het gaat er niet beter van worden. Maar me, na ipv naar, trauwen, ooid.. nee sorry. Misschien de allerleukste vent op aarde, maar ik zou er niet mee kunnen appen. Ieder zn ding idd qua selecteren. En dat is maar goed ook! Anders swipen we allemaal dezelfde kerels naar links en rechts en is de concurrentie zo groot :+

Thenexttry

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 10:41

Jibbel schreef:
lieveli schreef:
En je hoeft je niet te verdedigen, maar ik zeg alleen dat je jezelf in de vingers snijdt. Want wie weet wat je laat lopen door zoiets.

Weet ik niet..Als ik met iemand een relatie krijg en ermee moet communiceren gaat dat o.a. ook via app en ik ga me echt irriteren aan dergelijke spelfouten. Been there, done that. Voor mij zou het dus een te groot ding worden en dat verdient iemand niet. Dan maar laten lopen.

haha dan moet je eens van die dialect gesprekken lezen _O- _O- Ik vind ze geweldig, misschien niet helemaal onder de noemer spelfouten, maar wel als het over ABN gaat :j

Thenexttry

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 10:43

Jildau schreef:
Robijntjah schreef:

Totaal mee eens.

Wel een gigantische problematiek dan als ongeveer 75% van de mensen op Tinder het heeft. ;)

Er zullen vast mensen zijn die het hebben maar ik denk echt dat gros van de mensen het als een soort excuus gebruikt. Ik wil mij ook niet aan iedereen binden maar dat betekent dan gewoon dat ik iemand erg leuk vind maar niet meer dan dat. Wanneer je echt hoteldebotel verliefd bent wordt dat anders.

Er wordt zoveel met die term gestrooid nu, vooral vervelend voor mensen die het daadwerkelijk hebben.

Geloof mij ook hoteldebotel verliefd of gek op iemand veranderd dat niet zomaar.

Ik denk juist dat het gros van de mensen er ook echt last van heeft. De een in ergere mate dan de andere, maar met de tijd van tegenwoordig is dat niet zo heel gek.

Snap dat sommige er hun vraagtekens bij hebben, maar ook die vraagtekens zijn vervelend voor de mensen die er daadwerkelijk last van hebben.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 10:55

Thenexttry schreef:
haha dan moet je eens van die dialect gesprekken lezen _O- _O- Ik vind ze geweldig, misschien niet helemaal onder de noemer spelfouten, maar wel als het over ABN gaat :j

ABN hoeft idd niet. Doe ik zelf ook niet aan hoor :D Af en toe een spelfout, prima, we zijn geen van allen perfect. Maar in 2 zinnen trauwen en ooid..pfft. Nee danku.
Ik had er een en die kon steeds niet op een woord komen, dus of ik dan even wilde aanvullen. Mijn hemel, dat was bloedirritant. Beetje gaan lopen gissen naar wat iemand nou bedoelt. Raad t praatje ofzo..:P

Thenexttry

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 10:57

haha ik zou daar echt vervelend van worden geloof ik.
Elke keer als iemand dan begint met typen een random woord er in gooien . :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 10:58

Jibbel schreef:
lieveli schreef:

Het is ergeren aan.

Nuff said :=

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 11:01

:')

Ik ben geen grammatica wonder maar heb wel ooit iemand laten lopen omdat jij egt typte :Y) ondertussen is dat een goede vriend en paste we sowieso op liefdes gebied niet bij elkaar.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 11:06

Haha, en dan ben ik eigenwijs en irriteer me gewoon lekker ergens aan. Net als de rest van half NL. :P

Dat soort taalfoutjes zou ik iemand ook niet op afstraffen, maar continu spelfouten..doei! :wave:

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 11:14

Ik typ altijd in het Fries met mijn vriend dus weet niet eens hoe goed zijn Nederlands schrijven is. :D

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 11:17

Er is ook een groot deel van Nederland dat consequent d/t fouten maakt, dat is dan toch ook niet eigenwijs :=

Af en toe een klein foutje vind ik niet erg, maar echt grote fouten wel. Zo als inderdaad trauwen. En als ze me hond of me fiets zeggen ren ik ook gillend weg hoor. Nadat ik het verbeterd heb.

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 11:20

Haha dat 'me' vind ik wel heel irritant. Bleef mijn ex ook consequent doen en nadat ik dat 73272741 keer geprobeerd heb af te leren heb ik dat maar gelaten. :') Me zusje. Me auto. Verder stoor ik me er niet zo snel meer aan. O:)

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 11:22

Of mensen uit de achterhoek die niet "jouw" schrijven maar "jou'n".

DeniesRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 11:44

Trauwen..... oh god wat slecht :')

DeniesRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 11:46

Van de week was ik weer lekker actief aan het swipen en kwam ik mijn ex van 4 jaar geleden tegen.
Ik denk ik swipe hem naar rechts, kijken wat hij zal doen
Paar uur later, julie hebben een match.
Nu spreek ik me ex de hele week alweer, hij vroeg of ik morgen zin heb om een drankje te komen doen.

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 11:50

Jildau schreef:
Ik typ altijd in het Fries met mijn vriend dus weet niet eens hoe goed zijn Nederlands schrijven is. :D

Ik typ nu ook met een match in het fries, ik spreek het alleen bijna nooit, typen al helemaal niet. Dus waarschijnlijk ben ik een friese dyslect :Y) Hij begrijpt me iig haha.
Wordt voor hem wel raar als we zouden afspreken en ik praat nederlands tegen hem :=

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 11:52

Ik ben ook een echte Fries maar in het Fries typen... Hmm gaat mij niet goed af hahah!
En moet ook zeggen, ik praat eigenlijk altijd Nederlands, alleen bij mijn ouders thuis niet/wat vrienden/familie.

Maar nu heb ik een Drentenaar gevangen, dus dat word gewoon door gaan in het NL haha..

Flessuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 11:52

Yvankaxx schreef:
Jildau schreef:

Ik typ nu ook met een match in het fries, ik spreek het alleen bijna nooit, typen al helemaal niet. Dus waarschijnlijk ben ik een friese dyslect :Y) Hij begrijpt me iig haha.
Wordt voor hem wel raar als we zouden afspreken en ik praat nederlands tegen hem :=

dat wordt goed oefenen :')

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 12:04

Ik praat meestal alleen maar fries tegen dementerende cliënten, als ik dan een fout maak dan hebben ze het toch niet door :+