Als dromen uitkomen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Hannanas

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-25 16:25

Een paard moet nooit wennen hoor. Bij een goed passend zadel merk je net als wij goede schoenen aandoen de eerste meters meteen positieve effecten.

Hopelijk vind je een oplossing!

wortel115
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-25 20:36

Hahahatsjoe, ik heb geen ervaring met boomloos maar ik sta open voor opties. Ik zal degene die jij noemt eens opzoeken.

Hannanas die ervaring heb ik ook. Ik dacht alleen omdat hij nog maar net zadelmak is het misschien anders was. Het rare is Jazz haar zadel is volgens de passer te wijd maar daar liep hij gewoon fijn mee. Ik rijd hem nog maar een keer per week ongeveer dus ik ga even bedenken wat te doen.

Misschien handig te vermelden de zadelpasser die ik voorheen gebruikte is gestopt. Ik kende deze niet maar goed in onze regio is er geen. Iemand bij mij uit de buurt gebruikt haar al jaren en laat haar thuis komen, dat werkt alleen als er daadwerkelijk een volle dag gevuld kan worden zodat haar reistijd het waard is. Ze had goede recenties en kwam kundig over. Eerlijk ik zit zelf ook heel fijn in Jazz haar oude thorowgood veelzijdigheid misschien voor Atari ook voor die of een Kent & Masters kijken.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-25 09:42

De boomloos van HM die ik heb kun je aanpassen, zit zalig ook, met geheugenschuim. Heb al sinds 2020 geen rijpaard meer maar hij staat nog op de slaapkamer, kon hem tot nu toe niet weg doen, denk nog steeds misschien...

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-25 13:32

Oei dat is balen dat hij zo reageert op dat zadel dat is niet standaard. Wel weer jammer.

Maar wat naar dat je weer pijn krijgt.

wortel115
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-25 23:03

Voor nu ga ik Atari vandaag of morgen longeren en als ik niks aan zn beweging zie. In de wei loopt hij gewoon goed en normaal. Geen reactie met borstelen en smid zag gisteren ook niks bijzonders. Dan rijd ik hem in het weekend met Jazz haar zadel. Als hij dan goed en normaal is probeer ik het nog een keer met het nieuwe zadel. Reageert hij dan weer hetzelfde dan is het duidelijk dat dat zadel niet voor hem is. En kijken we dan wel verder.

Ik heb gekeken naar de HM die zijn hier wast lastiger te krijgen helaas. En ik zag met een snel rondje googlen dat de Kent en Masters ook omhoog is $3600. Misschien maar even tweedehands zoeken voor nu.

Mer ik had echt gehoopt dat het opgelost was maar ik ben bang van niet.

wortel115
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-25 03:15

Even een rondje in de paddock om ml zijn lunch te brengen. Vaak heeft hij brood of komt zelf zn leftovers opwarmen vandaag kom hij niet van de machine af.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-25 09:51

Ik hoop dat het zadel een eenmalig iets was, maar vrees dat je dan toch een andere moet. Kent & Masters heb ik zelf ook zit heerlijk <3 en is makkelijk verstelbaar.

Lief dat je je man zijn lunch komt brengen.

Maar wat heftig dat je gezondheid nu alweer achteruit gaat. :(

wortel115
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-25 20:59

Ik denk het ook Mer. Van de week is de smid nog geweest en gisteren de hele dag regen. Ik probeer het nog een keer evt eerst met het andere zadel en dan wisselen in de bak. Als hij er dan weer niet goed op reageerd verkoop ik het dan kijk ik in het nieuwe jaar voor een andere.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-25 22:49

En eerst een keer met het nieuwe zadel longeren?

wortel115
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-25 00:12

Dat is zeker een idee. Hij heeft dus de hele week bijna niks gedaan dus ik zal vandaag of morgen hem er eens uithalen.

We zijn nu in het zwembad voor zwemles. Onderweg langs het nieuwe huis gereden. Het lijkt er op dat ze flink aan het opruimen zijn er lag rommel buiten en ze hebben afval verbrand. Dat mag trouwens hier in de winter altijd in de warmere maanden mag het afhankelijk van het weer en dan moet je de lokale CFA (country fire authority/ vrijwillege brandweer) laten weten wanneer je dat gaat doen.

wortel115
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-25 09:55

Vandaag Atari met touwtjes gelongeerd. Gewoon los maar net genoeg om iets druk te geven als hij zn hoofd helemaal omhoog doet. Dat was nog wat lastig volgens Atari maar hij was wel braaf. Ondanks dat de hond van de vrachtwagen chauffeur die tijdens de oogst in de unit woont heel de tijd aan het blaffen was.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Had ik jullie verteld dat ik op mijn werk een “2-bedroom unit” mocht lenen? Vandaag zijn we gaan kijken. Dat word hem dus duidelijk niet. Daar gaan we een andere oplossing voor vinden.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dit is een luchtfoto van ons nieuwe huis. Alles in het blauw is van ons. En het zwarte vierkant in de tweede foto is waar de paarden gaan komen. Rechts van het huis (op de foto) komt de aanbouw. Alles op de foto boven daar komt een gewas.

Afbeelding
Afbeelding

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-25 16:46

Die unit is echt niet meer bewoonbaar te maken vrees is. Mocht je hem nog lenen ook Hahaha. Nou liever niet.

Wel een mooi flink stuk voor de paarden zo <3

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-25 19:37

Jeetje ff je man wat te eten brengen…lijkt wel een roadtrip…. zo eindeloos uitzicht.
Vindt het nog gedurfd dat ze zeggen dat je die unit mag lenen, zou het zelf niet durven…
Hoe breed enz is je perceel vindt het lastig inschatten, blijft je man ook voor de huidige baas werken?

wortel115
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-25 22:06

Dat begreep ik ook niet. Nu moet ik zeggen de persoon waar hij op het erf stond was gelijk eerlijk. Het was de eigenaar die dit aanbood. De beloofde aircon zat er wel nog in. Maar hier gaan de kinderen niet in slapen.

Nieuwe optie. Caravans worden blijkbaar heel makkelijk afgeschreven als er storm schade is of in een aanrijding is geweest. Die worden dan geveild of verkocht. Daar gaan we eens naar kijken.

Valt mee hoor Kally de afstand in de paddock was maar een kleine 10 minuten rijden. Hij was in de paddock aan de overkant van de weg waar we wonen.

Ik vind dat ook lastig inschatten. Het hele perceel is 11 hectare. Als we de paddocks gaan maken zal ik je laten weten. Het plan is nu om een stuk van 2 hectare te verdelen in 3 paddocks. Daarbij komt dan nog rijbaan, stallen en longeer cirkel.

wortel115
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-25 06:57

Nou het viel alles mee met Atari en zn zadels. Liselotte en ik hebben hem met 3 zadels gereden en misschien had hij toch iets gedaan in de paddock want hij liep prima met zn nieuwe dressuur zadel. Dus voorlopig hoeven we nog niks anders.
Gisteren hebben we ook nog een heel oud zadel van iemand gekregen. Het is Bates 16 inch dus daar pas ik helemaal niet maar Liselotte wilde hem graag even proberen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-25 07:56

Nou wat fijn dat het zadel hem toch lijkt lekker te zitten. Dat scheelt weer een zoektocht.
Snap dat je die unit niet makkelijk om kan toveren tot slaapruimte voor de Kids.
Een caravan is dan beter idee inderdaad, je vindt vast iets.
En wat een ruimte krijg je. Ben benieuwd hoe alles straks gaat worden

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-25 22:46

Oh wat fijn dat het zadel toch lekker lijkt te liggen!

En de caravan is een hele goede optie.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-25 07:41

Nou dat is mazzel, zadel toch oke. Blij om.

wortel115
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-25 21:36

Het is een beetje stil hier. De week daarintegen begon niet stil. Maandag ging ik naar mijn werk. De dame waar ik voor werk was toen niet thuis. Dat is prima dan lucht ik het huis en zorg dat alles in orde is als ze thuis komt. Ben ik aan het stofzuigen is Noah weg van de bank. Nu zit hij graag in de linnen kast dus ik was niet direct bezorgd. Maar na het stofzuigen geen Noah. Niet in de kast, niet in de auto en niet in de slaapkamers. Nu toch lichtelijk ongerust bedenk ik me waar ik dan kan zoeken. Komt Noah op zn dooie gemak aan uit de tuin. Ipad in zn ene hand en een warme chocolade melk in de andere. Was ie langs de dam naar de winery gelopen en had drinken besteld.

Vandaag en morgen is het 37 graden dus ik denk dat de paarden maar vrij hebben.

Wel nog wat dingen voor het huis geregeld. Het is nu verzekerd, stroom wordt overgezet op de dag dat we de sleutel krijgen en de water rechten staan op onze naam.

Ook al wat ideeen voor de omheining van de rijbaan. Dit stond niet op de planning om gelijk te doen want er zijn belangrijkere dingen maar de oude droog rekken die er staan kunnen mogelijk als omheining gebruikt worden. Mocht dat niet lukken, dan kan ik ze altijd nog verkopen blijkbaar zijn ze gewild.

Afbeelding
Afbeelding

Verder hadden we een meeting op school met Noah zn logopedist, ergo therapeut, nieuwe juf en principal zodat iedereen weet waar aan gewerkt wordt en waar Noah misschien extra hulp nodig heeft.

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-25 22:23

Ooh wat zal je geschrokken zijn, die noah toch

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-25 22:55

Zelfstandig is hij wel. :+ de boef.

wortel115
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-25 00:01

Zelfstandig is hij zeker. En ook heel direct. Het was deels mijn schuld. Ik had hem verteld dat na het stofzuigen ik een koffie ging halen en dat hij dan chocolade melk mocht.
Zo ook in het zwembad een tijd geleden. Noah zat op een stoel met zn handdoek en ik zei. Ik ga Liselotte uit het diepe halen en dan gaan we aankleden. Noah weg. Overal gezocht en bleek dat hij al uitgekleed in de mannen kleedkamer stond te wachten. Daar had ik natuurlijk niet gezocht.

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 05:58

Dat heeft mijn jongste ooit ook gedaan in de efteling, " we gaan zo" was het teken om blijkbaar de uitgang op te zoeken en op parkeerplaats te wachten. 6 jaar was hij toen . Hele park op z'n kop
Laatst bijgewerkt door boedjang op 04-12-25 06:30, in het totaal 1 keer bewerkt

wortel115
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-25 06:13

O jee Boedjang dat is ook schrikken! En je kan niet boos worden want ze deden wat je zei. Ik leg het Noah wel uit maar of hij het echt begrijpt weet ik niet en naar zijn idee luistert hij ook.

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 06:32

Nee , inderdaad boos worden heeft sowieso geen zin. Mijn zoon heeft nog lang alles echt letterlijk genomen.