Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 10:41

Die had van mij echt een hele nare sneer gehad, geloven doe je maar lekker zelf. Val mij niet lastig met die onzin. :+

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 11:07

huilende kinderen zijn toch echt mijn grootste ergenis.. ik denk altijd : "zal ik je even knijpen, heb je tenminste een reden om te janken" maar ik gedraag me altijd heel netjes...oortjes in, volume van mn muziek gaat dan op zn hardst :') nee jankende kinderen word ik echt maar dan ook echt ontzettend chagerijnig van.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 11:09

Ik had een keer een kindje met zijn ouders in de trein en ze wouden een foto maken. ''Zeg maar Cheese!'' Hij heeft de rest van de reis ''Tiet, tiet'' geroepen en de ouders zaten er met rode gezichten naast :')

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 11:22

hahaha daar kan ik wel om lachen, zolang ze praten enzo. maar als ze gaan huilen... :n

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 11:26

its_daantjee schreef:
huilende kinderen zijn toch echt mijn grootste ergenis.. ik denk altijd : "zal ik je even knijpen, heb je tenminste een reden om te janken" maar ik gedraag me altijd heel netjes...oortjes in, volume van mn muziek gaat dan op zn hardst :') nee jankende kinderen word ik echt maar dan ook echt ontzettend chagerijnig van.

Een keer in het vliegtuig. Uit volle borst, bijna de hele reis. Het was een vlucht naar Brazilië :')

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 11:32

jemig.. dat lijkt me echt erg.. dan was ik mn hele vakantie chagerijnig geweest denk ik. of ik had een keer echt geknepen :=

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 11:34

Wij gingen niet op vakantie, wij gingen weer naar huis.

In Brazilië moesten wij overstappen. De vlucht had wat vertraging opgelopen terwijl de kist nog aan de grond stond. Er reisde namelijk een redelijk groot gezin mee met heeeel veel handbagage, die ze door de hele cabine heen in die bovenjehoofdluiken hadden verspreid. En toen bleek dat ze op de verkeerde vlucht zaten. Ze dachten dat 't een binnenlandse vlucht was maar het vliegtuig had bestemming in een buurland (waar wij destijds woonden). Moest de hele zooi er weer uit. En ze wisten natuurlijk niet meer precies waar ze 't allemaal gelaten hadden.

Ik zal je zeggen, we waren blij toen we eenmaal onderweg waren en nog blijer toen we eenmaal thuis waren.

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 11:39

Koper schreef:
Wij gingen niet op vakantie, wij gingen weer naar huis.

In Brazilië moesten wij overstappen. De vlucht had wat vertraging opgelopen terwijl de kist nog aan de grond stond. Er reisde namelijk een redelijk groot gezin mee met heeeel veel handbagage, die ze door de hele cabine heen in die bovenjehoofdluiken hadden verspreid. En toen bleek dat ze op de verkeerde vlucht zaten. Moest de hele zooi er weer uit. En ze wisten natuurlijk niet meer precies waar ze 't allemaal gelaten hadden.

Ik zal je zeggen, we waren blij toen we eenmaal onderweg waren en nog blijer toen we eenmaal thuis waren.

hahaha dat kan ik me heeel goed voorstellen! wat een ellende zeg :=

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 11:42

Nog een mooie trouwens die zich afspeelde bij de zelfde Braziliaanse luchtvaartmaatschappij (die nu geloof ik niet meer bestaat): zit je ergens boven de oceaan en je verheugt je op je vakantie bij familie in Nederland. Je merkt dat 't al licht is buiten dus je besluit om het luikje van je raampje omhoog te doen zodat je in elk geval naar buiten kunt kijken want je verveelt je al uren te pletter. Je hebt er namelijk al 2 tussenstops én een overstap met een paar uur vliegveld in het holst van de nacht op zitten. En nu dan onderweg naar overstap 2 in Parijs. En er waren meer mensen die ook wel wat daglicht wilden.
Komen de stewardessen langs die met een snauw alle luikjes omlaag beginnen te knallen. In Brazilië was het nog nacht dus de luikjes mochten niet omhoog :')

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 12:01

nou, dat hadden ze ook wel aardiger mogen zeggen dan. fijne maatschappij vlieg jij mee zeg ! haha

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 12:13

Is al lang geleden, ze zijn al jaren failliet.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 12:17

Als ergernissen in de luchtvaart hier ook mogen, dan heb ik er nog wel eentje.

Een luchtvaartmaatschappij die tussen het boeken van een ticket en de vliegdatum failliet blijkt te zijn gegaan. Geen bericht van gekregen, geen contact meer mee te krijgen (alle balies gesloten en telefoons onbemand). Gewoon opgehouden te bestaan. 'Dank u voor uw geld. Doei!'.

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 12:18

dat vind ik erg achterlijk.. was er geen manier om het geld terug te krijgen?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 12:20

En via Star Alliance ook niks meer mee te beginnen?

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 12:25

Haha als we over vliegen hebben... ik ging in de rolstoel en melde mij bij assistente balie... uiteindelijk overlegd en was zo vroeg en mijn vriend kon mij duwen, dus geen assistentie nodig.. want ze niet hadden gezegd is dat zond3r onmogelijk is om met rolstoel bij de gate te komen |o wij in paniek zoeken naar lift.. uiteindelijk 2 sterke mannen mijn stoel naar beneden gedragen <3

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 12:26

its_daantjee schreef:
dat vind ik erg achterlijk.. was er geen manier om het geld terug te krijgen?

Nope. Ging om een Keniaanse maatschappij en een binnenlandse vlucht. Niet gekoppeld aan allerlei Europese luchtvaartafspraken helaas. En ook gewoon echt geen contact meer mee te krijgen.
Ik kreeg gelukkig twee dagen voor de vlucht via een bekende (Keniaan, die gelukkig ook het nieuws daar enigszins volgt) te horen dat mijn binnenlandse vlucht niet doorging en waarom. Halsoverkop is er toen een nieuw ticket via een andere maatschappij geboekt, maar frustrerend was het wel.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 13:30

Een van mijn allergrootste ergernis is hoe slecht de verbinding tussen Utrecht-Noord en Amsterdam is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 13:33

Mijn ergernis van afgelopen week heeft er wel voor gezorgd dat ik niet meer met de trein naar Schiphol ga.. dat je terugkomt op Schiphol en je maar in Utrecht moet zien te komen want er zijn werkzaamheden.. eindelijk in Utrecht zijn er nog meer werkzaamheden waardoor thuiskomen ook nog een grotere uitdaging werd.. nee over 12 dagen ga ik op vakantie en de taxi is al geboekt. dan maar meer geld kwijt :)

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 13:57

Shadow0 schreef:
Een van mijn allergrootste ergernis is hoe slecht de verbinding tussen Utrecht-Noord en Amsterdam is.

Maar op dat stuk wel 5 banen A2 aanleggen? Geen wonder dat ze dan iedereen de auto in jagen.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 14:00

Jans schreef:
Mijn ergernis van afgelopen week heeft er wel voor gezorgd dat ik niet meer met de trein naar Schiphol ga.. dat je terugkomt op Schiphol en je maar in Utrecht moet zien te komen want er zijn werkzaamheden.. eindelijk in Utrecht zijn er nog meer werkzaamheden waardoor thuiskomen ook nog een grotere uitdaging werd.. nee over 12 dagen ga ik op vakantie en de taxi is al geboekt. dan maar meer geld kwijt :)

Die werkzaamheden rondom Utrecht Centraal van begin mei waren anders ruimschoots op voorhand aangekondigd. Uiteraard voornamelijk gecommuniceerd richting mensen die al regelmatig met het OV reizen en dus geregeld op stations komen of reisplanners checken. Voor de incidentele reiziger helpt dat natuurlijk weinig.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 14:45

Ik vind de werkzaamheden van de ns toch al goed aangekondigd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 14:47

Ik ga anders nooit met de trein :+ en nu dus helemaal niet meer

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 08:25

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 08:38

Kan je ze geen nepgeld geven voor de zakdoekjes? :')

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 08:44

purny schreef:
Ik vind de werkzaamheden van de ns toch al goed aangekondigd.

Ik ook. Goed gepland... dat niet. Goed aangekondigd, dat dan weer wel. Er is zelfs een aparte pagina over werkzaamheden rondom Utrecht CS.