Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bestekhaha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 17:21

Renee1991 schreef:
Ik had vandaag een bod op m'n Stratocaster gitaar... Van 660 euro (dus ik blij), krijg ik een mail dat hij verzonden mag worden naar....... Tsjechië. Oké.. Laat maar. -O-

:')

Kinke

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 17:29

nou prima toch…zolang het geld al van tevoren op je rekening staat :)

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 17:40

WHAaaaaa!!! Wat ik hier meemaak!! Ben net kweetniehoelang bezig om al blaag zijn WII spellen op MP te zetten, belt een dinnetje van me op dat ze ze allemaal wil hebben.... Ergo, ben net zo lang weer bezig geweest om alles eraf te halen. _O- _O- _O- _O- Maar maakt niet uit, verkocht is verkocht!

Dus mocht er iemand interesse hebben in lavalamp, spikes, schommelstoel, merk snorkel, een oude JVC autoradio, een houten blokfluit incl boekjes, een ruimteboekje voor een basisschoolkind, Petrie laarzen en een Mattes bontje, dan ben ik degene die je zoekt. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 17:42

Breghje schreef:
WHAaaaaa!!! Wat ik hier meemaak!! Ben net kweetniehoelang bezig om al blaag zijn WII spellen op MP te zetten, belt een dinnetje van me op dat ze ze allemaal wil hebben.... Ergo, ben net zo lang weer bezig geweest om alles eraf te halen. _O- _O- _O- _O- Maar maakt niet uit, verkocht is verkocht!

Dus mocht er iemand interesse hebben in lavalamp, spikes, schommelstoel, merk snorkel, een oude JVC autoradio, een houten blokfluit incl boekjes, een ruimteboekje voor een basisschoolkind, Petrie laarzen en een Mattes bontje, dan ben ik degene die je zoekt. :D

Toevallig is dat precies het lijstje waar ik allemaal naar op zoek ben :')

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 17:46

dees_daan schreef:
Breghje schreef:

Toevallig is dat precies het lijstje waar ik allemaal naar op zoek ben :')

Ik maak wel een leuk prijsje hoor, no probs _O- _O- _O- _O-

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 18:07

Ik heb weer een goede ervaring maar dan via FaceBook. Uur geleden plaatste iemand een bericht dat ze een vogelkooi zocht. Foto gemaild, prijs doorgegeven. Geen probleem en ze is hem net op komen halen.
Heerlijk verkopen zo :D
Ik zet ook eigenlijk niks meer op marktplaats

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 18:08

Renee1991 schreef:
Ik had vandaag een bod op m'n Stratocaster gitaar... Van 660 euro (dus ik blij), krijg ik een mail dat hij verzonden mag worden naar....... Tsjechië. Oké.. Laat maar. -O-

Oeh, maar goed dat mijn zoon geen geld heeft en niet op bokt zit... :D
Heeft al twee gitaren maar zou zo graag een Fender willen. Ik zeg: eerst studie afmaken en weer tijd hebben om te spelen :P maar het blijven mooie instrumenten! Komt vast wel een echte liefhebber voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 18:12

Kinke schreef:
nou prima toch…zolang het geld al van tevoren op je rekening staat :)

Ja dat dacht ik in eerste instantie ook.. Maar wat als hij gaat klagen dat de gitaar niet is aangekomen? Straks heb ik een berg Tsjechen aan de deur staan :P

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 18:12

Geef aan dat dat het risico is wat hij loopt en dat jij daar niet verantwoordelijk voor bent?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 18:13

Martie schreef:
Renee1991 schreef:

Oeh, maar goed dat mijn zoon geen geld heeft en niet op bokt zit... :D
Heeft al twee gitaren maar zou zo graag een Fender willen. Ik zeg: eerst studie afmaken en weer tijd hebben om te spelen :P maar het blijven mooie instrumenten! Komt vast wel een echte liefhebber voor.

Nou, deze is wel wat goedkoper vanwege een beschadiging en een missend plaatje aan de achterkant.. Kopen? :P

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 18:38

Moet even mijn frustratie kwijt, en rare mensen blijken ook Bokkers te zijn.

Heb een cap te koop nu wilde mevrouw x de cap wel kopen, prima rekeningnummer doorgegeven en een week niets gehoord en geen geld gezien. Nu kwam er een andere koper, koper y nouja prima als die hem wil kopen kan dat, rekeningnummer gegeven en dacht dat alles in orde was. Nu reageerde koper x die een week niets had laten horen dat ze geld had overgemaakt. Ik dacht nog oliebol, want verkoper Y zou ook geld overmaken, maar ik dacht als ik dan het geld plus wat extra voor de rottige omstandigheden terug zou storten zou het wel goed zijn. Maandag geen geld ontvangen van beide. Ik koper 1 gemaild dat ze een week niks had laten horen dus dat ik een andere koper had als de andere koper niet die avond geld zou overmaken zou de eerste koper toch de cap nog mogen kopen. De eerste koper boos dat ze al geld over had gemaakt tweede koper boos dat ik op deze manier me cap zelf kon houden (ik had namelijk gezegd dat ik graag wel die dag geld wilde want er zat iemand anders ook op de cap te wachten). De eerste koper zegt nu dat ze haar geld heeft terug laten halen (sorneren) terwijl ik zeker weet niets te hebben ontvangen en het goede rek. nr te hebben gegeven.

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 18:45

Waarom het geld plus wat extra??? Zij laat een week niks horen...

Storneren kan niet, ze heeft het zelf over gemaakt.

Ik zou met beide geen zaken meer doen, geld terug storten (als het binnen komt) en zaak afgedaan.

Cap kan je wel weer opnieuw aanbieden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 18:47

Wat een raar verhaal zeg.. Inderdaad gewoon áls je al wat krijgt het terugstorten en niets meer doen met die mensen. Flauw :n Lekker opnieuw aanbieden die cap, vast genoeg mensen die 'm willen.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 18:56

Storneren is leuk verzonnen, dat is niet mogelijk met een normale overboeking. Zou toch leuk zijn voor iederen… je doet een betaling, krijgt een product en gaat daarna je betaling terugboeken…

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 18:57

Renee1991 schreef:
Ja dat dacht ik in eerste instantie ook.. Maar wat als hij gaat klagen dat de gitaar niet is aangekomen? Straks heb ik een berg Tsjechen aan de deur staan :P

Je hoeft jouw adres toch niet te geven?

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 19:00

Ja vind hrt ook echt raar

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 19:00

Wat een onzin! Geld dat je zelf overboekt kan je niet storneren, je word gewoon voor de gek gehouden :+
Maar knap irritant is het wel, zeggen dat ze het overgemaakt hebben en dat is niet zo.....

ElfiL92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 19:42

Pfff ik had ook weer iets. Gisteren een pakketje naar het postkantoor gebracht. Verpakt in een stevige plastic tas.
Vriendin van me werkt op het postkantoor, gelukkig in dit geval.

De postbode (man die de post op komt halen op t postkantoor) had het pakket lomp uit de pallet getrokken waardoor de tas openscheurde. Tas was aan een haakje blijven steken. Hij wilde t gewoon meenemen.... :roll: vriendin van me weigerde dat en stuurde me vandaag een berichtje. Kon ik het opnieuw verpakken en kreeg gratis nieuwe porto. Echt belachelijk dat die man, de bijna volledig opengescheurde tas gewoon mee wilde nemen. Maar goed, nu komt het pakketje waarschijnlijk wel veilig aan. Helaas wel een dagje later als verwacht...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 19:43

Kinke schreef:
Renee1991 schreef:

Je hoeft jouw adres toch niet te geven?

Nee, dat is ook weer zo.. Maar het voelt gewoon niet goed om zo'n fijne gitaar zomaar even op te gaan sturen..

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 19:48

Ik heb laatst ook nog een pakket naar polen verstuurd :)
Geen enkel probleem, zolang ze gewoon betalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 19:49

Hier ook vaak zat pakketjes naar polen, en ook tjechie trouwens verstuurd. Gaat prima hoor :) Duurt wel een tijdje, maar komt gewoon goed aan!

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 19:50

Maar als ik met iemand afspreek om iets te kopen, we komen het bedrag overeen en de verkoper geeft mij een rekeningnummer, dan maak ik ook gewoon het geld over. En dan na een paar dagen tot een week zou ik dan pas sturen of het geld al ontvangen is. Ik zou niet weten wat ik in tussentijd nog zou moeten sturen.
Ik snap dat communicatie alles is, maar dit geldt zowel van koper richting verkoper, als verkoper richting koper. Ik zou meteen nadat koper y mij gecontacteerd had, koper x contacteren dat je een andere geïnteresseerde hebt.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 19:53

Zo, hopelijk weer een goede ervaring erbij.
Ik had een herfstservies op MP gezet. Bod van 15,- gekregen en uiteindelijk een bedrag van 20,- afgesproken. Als het goed is wordt het morgen opgehaald.
En zo ruimt het lekker op. :)

birte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 20:22

Ik ben nu zelf een lastig mp persoon :Y)

Heb op mp een spiegelreflex camera gevonden, deze mag ik komen halen en afspraak gemaakt,

daarna maar eens kijken of er in de buurt ook nog een passende lens is, nu wil het toeval dat ik een passende lens heb gevonden in de zelfde wijk als waar ik de camera ga halen, nu had ik met de persoon van de camera al afgesproken om om 10uur smorgens langs te komen, maar de persoon van de lens kan pas vanaf 3 uur in de middag, gezien de afpraak pas vrijdag is heb ik gelijk maar even de man van de camera gemaild of de afspraak nog verzet kan worden ivm. het halen van de lens. Hoop dat het allemaal gaat lukken (en past natuurlijk) scheelt mij toch weer een extra ritje

edit: met dat ik zit te typen krijg ik al een mail dat het goed is *\o/*

bugpluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 20:25

upendo schreef:
_O-

Ik heb een Bucas vliegendeken met hals te koop.
Voor een nette vraagprijs.
Reageert iemand, ik heb een nieuwe voor 55 gevonden dus je vraagprijs is te hoog.
Dus ik heb even naar de link gevraagd, is het alleen de hals van de deken.

Succes, dan heeft je paard op zijn hals in ieder geval geen last meer van vliegen. :')

Ff of topic. Hoe is de staat van de deken? Ik zoek er nog een namelijk voor een niet te gekke prijs. Pb me maar een linkje van mp als je wilt.