Dingen die je altijd al had willen weten...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Suusie22

Re: Dingen die je altijd al had willen weten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 23:36

Wat je niet ziet hoef je niet op te ruimen..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 23:36

meggiemeg schreef:
Waarom zien mannen nooit de rommel in huis of als bijvoorbeeld een stofzuiger door de woonkamer heen mag omdat er allerlei troepjes op de vloer liggen?
Of zeggen ze dat om er onder uit te komen???

Omdat (over het algemeen genomen) de vrouw meer op details letten en mannen meer overzicht houden over het grotere geheel. Daarom zien wij wel die sok liggen op de trap en nemen het mee naar boven/beneden en de man weer niet.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 23:37

meggiemeg schreef:
Waarom zien mannen nooit de rommel in huis of als bijvoorbeeld een stofzuiger door de woonkamer heen mag omdat er allerlei troepjes op de vloer liggen?

tja dan kom ik op de vraag, hoe men er ooit bijgekomen is met de opmerking, waarom mannen maar 1 ding kunnen doen en niet meerdere tegelijk zoals vrouwen. :D :D :')

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 23:37

Suusie22 schreef:
Wat je niet ziet hoef je niet op te ruimen..

wat ben ik blij dat ik dan WMO ( wettelijke maatschappelijke ondersteuning heb) schoonmaak *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 23:38

Dat is niet waar. Multitasken blijkt eigenlijk helemaal niet te bestaan.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 23:40

Suusie22 schreef:

Huh :+ voelt zich blond leg uit,

Ik weet wel dat het meerdere dingen tegelijk doen inhoud. Maar waar bestaat niet :o?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 23:41

Niemand (goed, zal heus wel een uitzondering rondlopen) kan 2 taken tegelijkertijd uitvoeren die niet automatisch verwerkt (dus bewust) worden door ons brein.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 25-03-13 23:42, in het totaal 1 keer bewerkt

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 23:42

lrtj_ schreef:
Suusie22 schreef:

Huh :+ voelt zich blond leg uit,

Ik weet wel dat het meerdere dingen tegelijk doen inhoud. Maar waar bestaat niet :o?

Nou ja, er is nog niet zo lang geleden onderzoek gedaan waaruit bleek dat onze hersenen zich niet met twee dingen tegelijk bezig kunnen houden.

Maar: razendsnel tussen twee bezigheden wisselen kan wel. Misschien dat vrouwen daar beter in zijn. Over het algemeen dan, dat spreekt voor zich.

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 23:42

Het is een fabel dat vrouwen beter kunnen multitasken dan mannen. Stond in de quest :)

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 23:43

Suusie22 schreef:

waar komt multitasken dan vandaan?? :) :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 23:44

Omdat het hip klonk. Krijg je weer door de media opeens zo'n hippe doch nietszeggende term in de samenleving :')

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 23:44

Weet ik veel, ik lees die feitjes alleen maar in de quest. Verder moet je mij dat soort dingen niet vragen haha

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 23:47

Aahh ik snap hem,

Waarom zijn sommige mensen zo lang?

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 23:51

lrtj_ schreef:
Aahh ik snap hem,

dan zou ik de vraag zelf iets anders formuleren.
hoe komt het dat de mens van tegenwoordig zo lang wordt, en vroeger niet zo lang werd.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 23:52

Ketaki schreef:
lrtj_ schreef:
Aahh ik snap hem,

hoe komt het dat de mens van tegenwoordig zo lang wordt, en vroeger niet zo lang werd.

Jaa zo kan het ook.

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 23:57

Door de gezonde en gunstigere leef omstandigheden.
Alle dieren kunnen in de juiste omstandigheden groter worden.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 00:01

Vroeger waren mensen ook lang, maar we worden gemiddeld langer... Over het algemeen voeding dacht ik.

Maar het is bijv ook een fabel dat mensen in de middeleeuwen klein waren... de gemiddelde lengte lag geloof ik 5-7 cm lager, maar ook niet meer dan dat. Diegenen met goede voeding werden groter dan diegenen die minder goed te eten kregen tijdens de groei.

En misschien maakt het ook nog eens uit wat voor voeding je binnenkrijgt. Want wij eten over het algemeen anders dan italianen.

Het zal misschien ook met klimaat te maken hebben. Als het koud is, houdt je een lichaam makkelijker warm als hij kort en gedrongen is, dan een lang lichaam. Maar waarom dan Italianen kleiner zijn dan ons? of mijn theorie klopt van geen kanten B-)

Het is iig niet om je hoofd boven water te houden tijdens een overstroming :Y)

En tenslotte kan het ook door selectie komen. Als lange mannen bijv als aantrekkelijk worden gezien, zullen in verhouding minder kleine mannen zich voortplanten, maar of dat er nu echt voor zorgt?

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 00:18

meggiemeg schreef:

Ik gok het laatste. Gelukkig vraagt vriendlief wat kan ik doen ? En dan zeg ik hem dat hij moet stofzuigen en er nog was in de droger ligt. Kom thuis van het werk was opgevouwen, gestofzuigd en opgeruimd. Lief vriendje. :)

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 00:37

Sannert schreef:
meggiemeg schreef:

Ik gok het laatste. Gelukkig vraagt vriendlief wat kan ik doen ? En dan zeg ik hem dat hij moet stofzuigen en er nog was in de droger ligt. Kom thuis van het werk was opgevouwen, gestofzuigd en opgeruimd. Lief vriendje. :)

wat een geluk heb je met zo'n vriendje zeg _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

ik ben blij dat ik alweer meer dan een jaar vrijgezel ben.
houd niet van als ( nu) ex-vriendje continue bevestiging bij zijn vrienden moet gaan zoeken en mij thuis moet laten.

dan zal een relatie nooit werken. :) :) :)

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 08:43

Sannert schreef:
meggiemeg schreef:

Dat ken ik, manlief vraagt wat kan ik doen, zeg ik iets, dan volgt automatisch de vraag hoe moet dat..... Terwijl hij het al zo vaak heeft gedaan.
Vervolgens gaat hij achter de pc om te internetten en vergeet de tijd en mag ik het vaak nog zelf doen.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 08:47

Suusie22 schreef:
Het is een fabel dat vrouwen beter kunnen multitasken dan mannen. Stond in de quest :)

wij hebben dit als bij wijze van experiment toen in mn neuro psycho wetenschappen ' onderzocht'.

Omdat vrouwen sneller kunnen schakelen tussen het een en ander, lijkt het alsof ze kunnen multitasken :)

Wat betreft dat mensen langer zijn.. heeft dat ook niet met alle groeihormomen ed in het eten te maken?

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 08:49

Haha wel vaker dan vraagt hij waar is je pincet ? Dan zeg ik in mijn make-up tasje. (vraagt hij zo vaak) o zegt ie wil je die even voor me pakken ? Terwijl hij dan ook gewoon weet waar die ligt. :+
En gisteravond we gingen naar bed, we zijn de babyfoon vergeten. Ik zeg hebben we die nodig ? Ja zegt ie, dus ik ik wil naar beneden lopen, zegt ie ik loop wel even. Dus ik zeg is goed ! En toen krabbelde ie terug. :') was meer om het aanbieden, maar hij had niet verwacht dat ik Okee zei. :+ uiteindelijk is hij m nog gaan halen. :7

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 09:03

Ketaki schreef:
lrtj_ schreef:
Aahh ik snap hem,

Zwaar fysiek werk doen beperkt je ook in de lengtegroei, iets met spieren die voorkomen dat de botten lang kunnen worden, ofzo. Vroeger deed men van kinds af veel meer en zwaarder werk dan nu, hun hele leven lang. En dat gecombineerd met slechtere voeding, enz... Maar kijk maar eens naar turners/sters, die zijn ook allemaal klein :)

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 09:10

wat was eerder, het kip of het ei? Zijn turners kleiner door de zware sport die ze beoefenen of zijn lange mensen minder geschikt om te turnen? het is bewezen dat langere mensen een minder goede fijne motoriek, balans en coördinatie hebben; vrij essentieel voor turnen :+

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 09:12

de kip was er eerder. als God vanuit de hemel een ei gooit zegt het ei Pats. Als God een kip vanuit de hemel naar de aarde gooit zegt de kip Tok.

dus de kip was er eerder

:+ beetje flauw I know :+