Ooit een gevangene geschreven?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SteffiiY

Re: Ooit een gevangene geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 06:32

nou tony is anders ook steeds heel
blij met mn brieven!

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 10:52

Leuk Isegrim!

Ja maar Steffiy, dat is toch ook man-vrouw :P Maareh shilady, Tomika is volgens haar profiel bi-seksueel dus in principe zou het niet uit moeten maken. Tenminste, ik denk dat je het op die manier bedoeld? Bovendien denk ik als dat een reden is om mij niet meer te schrijven, ze in eerste instantie al niet terug geschreven had. Heb in mijn eerste brief heel duidelijk geschreven dat ik samenwoonde en dat ik heel gelukkig ben met mijn vriend.

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 11:28

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 15:55

@mavelle Meschien zijn tomika's postzegels op.....
En is rosendo een man of een vrouw?

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 18:56

Het is een mooi artikel geworden in VN. :j Ik kom er niet in voor, maar Jamie wel zeer prominent.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 19:40

ik vraag me af waarom je een vreemde die in de gevangenis zit wilt schrijven?
en vooral iemand in amerika en vooral als je een vriend/vriendin thuis hebt zitten ?

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 19:57

Isegrim, Ik heb de VN gekocht en om eerlijk te zijn vond ik het artikel tegenvallen :Y) Al weet ik nietzo goed wat ik dan wel had verwacht. Zowiezo de fout dat Jamie veroordeeld is voor moord en verkrachting vond ik storend . Hij is alleen veroordeeld voor moord. Van VN verwacht ik zo'n fout niet. En dan die laatste woorden voor de journalist over aarbeien... ik vond dat een beetje een hoog ''flair'' of ''viva'' gehalte hebben. Van de foto van Jamie word ik wel verdrietig. Hij ziet er moe en uitgeblust uit :(:)

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 20:02

Het artikel is dus niet online te lezen? -O- In de link van Nanda zie ik alleen de twee kanten die ze belichten, maar niks over Jamie.

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 20:20

Afbeelding

Afbeelding

Niet alles, maar om een indruk te geven

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 20:32

ik vind dit schending van privecy,,

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 20:39

Hoezo? Dit staat in een tijdschrift, is in elke boekwinkel te koop. Jamie heeft toestemming gegeven voor het interview en hij weet dat er een foto is gemaakt. Is zeker niet bedoeld om mensen te kwetsen.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 20:40

Bedankt voor het plaatsen :)

Edit: Wat dat aarbeienstukje betreft heb je wel een beetje gelijk ja, dat haalt de echtheid er weer een beetje vanaf. Hij zal het vast gezegd hebben, maar het is zo'n voorspelbare afsluiter.

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 21:36

bello2005 schreef:
en vooral iemand in amerika en vooral als je een vriend/vriendin thuis hebt zitten ?

Wat heeft dat laatste er nou weer mee te maken? :o?

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 21:38

Is dat Jamie? Ik kan het nu niet goed lezen, moeie ogen.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 21:39

Ik vind het wel heel zielig die foto.....
Hoop dat zn tijd snel voorbij gaat isegrim..........

Ik ben nog steeds aan het nagenieten van mn reisje naar amerika en mn bezoeken aan david :P

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 21:41

Nanda schreef:
Isegrim, Ik heb de VN gekocht en om eerlijk te zijn vond ik het artikel tegenvallen :Y) Al weet ik nietzo goed wat ik dan wel had verwacht. Zowiezo de fout dat Jamie veroordeeld is voor moord en verkrachting vond ik storend . Hij is alleen veroordeeld voor moord. Van VN verwacht ik zo'n fout niet. En dan die laatste woorden voor de journalist over aarbeien... ik vond dat een beetje een hoog ''flair'' of ''viva'' gehalte hebben. Van de foto van Jamie word ik wel verdrietig. Hij ziet er moe en uitgeblust uit :(:)

Er zitten een paar feitelijke onjuistheden in, dat klopt. Maar ik probeer naar het artikel te kijken als iemand die er verder niets van weet en vanuit dat oogpunt vind ik het een goed artikel.

Over die aardbeien vind ik juist mooi. Jamie is stapelgek op aardbeien. Ze krijgen ze alleen nooit. Héél af en toe zijn ze in de bezoekersruimte te krijgen. Laatst at hij ze voor het eerst in zo'n vijf jaar. Daar schreef hij over. Dus ik denk dat het stukje over de aardbeien voor mij een heel andere lading heeft dan voor jou. :)

Ik vind de foto van Jamie mooi. Ik vind hem vooral erg melancholiek kijken. Ik ben erg blij met de foto, ik heb verder enkel die stomme polaroids.

Het hier plaatsen van het artikel is een vorm van schending van auteursrecht. Als je het graag wilt lezen, koop je de VN toch? Die kost minder dan 5 euro. Heb je dat er niet voor over, jammer dan. Die journalisten hebben vele weken in Texas gezeten voor het artikel, dat kost een boel geld, dan nog hun salaris. :)

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 21:42

zeg mij het als ik het fout heb, wat is hij ''verouderd'' in die jaren, uitgeleefd en moe, ik weet niet of ik dat positief moet zien...
Laatst bijgewerkt door eclair98 op 13-06-13 21:44, in het totaal 1 keer bewerkt

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 21:44

Isegrim schreef:
bello2005 schreef:

Wat heeft dat laatste er nou weer mee te maken? :o?

waarom contact maken met andere mannen als je thuis een man hebt zitten, in mijn ogen mis je dan iets in de relatie

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 21:45

Ik meld me ook even. Heb hier al erg lang meegelezen, maar ben te jong om te schrijven.
Vind ik overigens niet erg, ik vind het erg interessant, maar ik ben er echt te jong voor.

Maar wil nu toch wel even reageren.
Bello2005, mag je geen andere mensen helpen omdat je al iemand thuis op je bank hebt zitten? Mag je geen mannelijke vrienden maken/krijgen, als je er al 1 hebt?

Edit: dat artikel in VN, is het wat? Ik kan er helaas niet aankomen, ze verkopen hier geen VN (scandinavië).

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 21:48

bello2005 schreef:
waarom contact maken met andere mannen als je thuis een man hebt zitten, in mijn ogen mis je dan iets in de relatie

Wàààt? :') Hoe oud ben jij? Je lijkt niet helemaal in de realiteit te staan. :P

In een relatie mag je geen vrienden hebben van hetzelfde geslacht als dat van je partner? Is dat wat je wilt zeggen? Er zijn hier trouwens ook heteroseksuele dames die met een vrouwelijke gevangene corresponderen, mag dat wel?

Jamie was er al jaren voordat ik een relatie met mijn huidige vriend kreeg. Als mijn vriend dat onaanvaardbaar zou vinden, zou hij mijn vriend niet zijn. Ik ben namelijk gewoon mijn eigen persoon, met mijn eigen vrienden en mijn eigen vrijheid.

In werkelijkheid correspondeert mijn vriend ook af en toe met Jamie en is Jamie gewoon onderdeel van het leven van ons beiden.

Ik kan je geruststellen: met mijn relatie is heel weinig mis.
Laatst bijgewerkt door Isegrim op 13-06-13 21:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 21:50

Isegrim schreef:
Het hier plaatsen van het artikel is een vorm van schending van auteursrecht. Als je het graag wilt lezen, koop je de VN toch? Die kost minder dan 5 euro. Heb je dat er niet voor over, jammer dan. Die journalisten hebben vele weken in Texas gezeten voor het artikel, dat kost een boel geld, dan nog hun salaris. :)

Het is die 5 euro ook niet, ik dacht alleen dat het artikel ook te lezen was in de link die Nanda plaatste. Dat is dus niet zo, maar door het plaatsen van de foto's heb ik toch alvast een indruk, in ieder geval van waar jullie het over hebben). Dat er auteursrecht mee geschonden wordt heb ik niet bij stil gestaan (en Nanda waarschijnlijk ook niet).

bello2005 schreef:

Wat is daar mis mee? Alsof je met iedere andere man waar je contact mee hebt gelijk een relatie wilt.
Laatst bijgewerkt door Mavelle op 13-06-13 21:55, in het totaal 2 keer bewerkt

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 21:53

Het is een klein stukje eruit, dat mag volgens mij nog wel, als een soort preview. Maar een heleboel mensen vragen mij om hun het artikel te mailen of het online te gooien ofzo en dat vind ik niet netjes tegenover de makers.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 21:54

Ah zo +:)+

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 21:57

eclair98 schreef:
zeg mij het als ik het fout heb, wat is hij ''verouderd'' in die jaren, uitgeleefd en moe, ik weet niet of ik dat positief moet zien...

Zelf vond ik dat hij er tijdens mijn bezoek relatief goed uitzag. Maar ik kijk vast anders naar hem dan een ander.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 21:59

Ik vind de foto wel mooi, maar er straalt ook iets triests uit. Begrijp wat eclair en nada bedoelen. Vind het wel mooi dat ze er zo'n grote,sprekende foto bij hebben gezet, dat maakt imo dat het voor lezers iets dichterbij komt.