Waar je heel laat pas achter kwam

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lageveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 22:19

MJ_ schreef:
SteffiiY schreef:
Hmm, dat wist ik ook niet! Ik weet dat mijn benzinemeter rechts zit en mn dop links, ga zo even op zoek naar een pijltje!

Zo ver ik weet gaat het niet om de plek van je brandstofmeter in je dashboard, maar OF er staat een pijltje bij die wijst naar de kant van de brandstoftank OF je moet kijken aan welke kant het plaatje van de pomp staat in je brandstofmeter.

Maar het schijnt niet altijd op te gaan. Al moet ik zeggen dat ik het nu bij vier auto's heb bekeken en het klopte vier keer!

Volkswagen Passat: Tankdop rechts, brandstofmeter rechts(van temp.meter) plaatje brandstofpomp links, geen pijl.

naomi_mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 22:21

IMJ schreef:
naomi_mickey schreef:
Toen ik klein was zei ik altijd; wanneer is het nou Autonieuw? En ik bleef er maar over doorgaan.
Het ergste is nog dat niemand me ooit heeft verteld dat het oud & nieuw was, ik als klein kind vond dat een stuk stommer klinken dan autonieuw.

Ja, hier nog één, heb heel lang autonieuw gezegd.. dacht er nooit over na dat het oud&nieuw was..
Vraag me nu ook wel een beetje af wanneer ik het wèl wist.. wrs toen ik kon lezen en het ergens zag staan?

hahah volgensmij wist ik het een paar jaar later ofzo, toen ik het eens iemand goed hoorde zeggen. Maar dan had ik echt een reactie van; HUH ? Het is toch autonieuw? Dat heb ik toen zelfs nog aan mijn ouders gevraagt.

lageveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 22:27

Op een gegeven moment is mij geleerd dat men worcester saus uit hoort te spreken als woes(ch)ter saus. Nu hoorde ik vanavond toch echt in een programma een engelsman zeggen: wo(r)sjester, zoals ik eerder altijd dacht. Het ging toen wel over de locatie, maar toch.

Princeps

Re: Waar je heel laat pas achter kwam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 22:35

Dat het 'That Man' en niet 'Dead Man' (snapte het nummer al nooit) is (nummer van Caro Emerald)

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 22:38

Suusjwah schreef:
eerlijk dit!
Toen iemand tegen mn zusje zei: 'dat mag Joost weten' .. Daar snapte ze echt niets van, joost? Wie is joost? :')

En mn vader weet niet waar de afkorting NY voor staat.. ( New york) en spreekt Chanel uit als Channel, ook heerlijk om gelachen!

hahaha, buurvrouw van m'n vader ook. Had een nieuw luchtje: Channel 5
Sindsdien noemen wij het ook zo, hahaha

En ze dacht dat als je naar voormalig Joegoslavie ging, dat je dan via Spanje ging... 8)7

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 22:40

Brainless schreef:
vuurneon schreef:
Beetje gas geven en dan langzaam de voet van de rem halen haha, of dat goed is voor de auto... Geen idee! Maar t werkt wel. Hellingproef heb ik sowieso met beide methodes geleerd.

1 voet op het gas, 1 voet op de rem..... en de koppeling dan?

1 voet op de koppeling de ander op de rem.. Koppeling zo ver op laten komen zodat de auto gaat 'rollen' ( met de versnelling in de 1.. Je kunt ja auto nl ook laten rijden zonder gas te geven. Langzaam overigens maar t wil wel :) )als ie vooruit gaat voet van de rem halen en gas bijgeven. Huppaa u bent dr helling over : D

nobility

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 22:47

Dat het Tommy Hilfiger is ipv Tommy Hilfinger :+

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 22:48

nobility schreef:
Dat het Tommy Hilfiger is ipv Tommy Hilfinger :+

haha zelfde hier..

lageveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 22:51

roxiie schreef:
1 voet op de koppeling de ander op de rem.. Koppeling zo ver op laten komen zodat de auto gaat 'rollen' ( met de versnelling in de 1.. Je kunt ja auto nl ook laten rijden zonder gas te geven. Langzaam overigens maar t wil wel :) )als ie vooruit gaat voet van de rem halen en gas bijgeven. Huppaa u bent dr helling over : D

Op een BEETJE helling gaat dat echt niet lukken of je auto moet wel op een heel hoog stationair toerental afgesteld zijn. Dikke kans dat je motor af slaat dus en dan de auto achteruit rolt, zeker met een diesel. Handrem gebruiken is mij altijd geleerd, en dat doe ik al 40 jaar zo.
Laatst bijgewerkt door lageveld op 19-01-12 22:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 22:53

roxiie schreef:

Bij de diesel van mijn man werkt dat, maar met mijn auto niet.
Die slaat geheid af.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 22:58

calice schreef:
opisop_shop schreef:
oh ik bedenk met wel dat ik als kind op tv niets snapte van de zin bij bierreclame enzo;
"Geniet, maar drink met mate"
Ik wist niet hoe ik mate uit moest spreken (maaate, mateee??) en wat het betekende :P

Bij die reclame heb ik nog even gedacht dat er werd gezegd, "Geniet, maar drink met maten" Ja duhh, is toch veel gezelliger dan alleen :') _O- .

Ik dacht altijd dat ze zeiden:
"geniet maar! Drink met Mate!" en dat 'mate' dan een biermerk was.. :')

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 23:12

Mijn buurman had een paardje gekocht en om eventueel besmettingsgevaar te voorkomen
had hij hem in de antenne gezet.
Zijn echtgenote heeft de tuin achter het huis om laten toveren in een soort prieeltje, of eigenlijk een
bordesje,. Toen het klaar was vroeg ze aan haar vriendinnen of ze haar bordeeltje wilden zien.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 23:13

In de antenne???

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 23:17

lageveld schreef:
Op een gegeven moment is mij geleerd dat men worcester saus uit hoort te spreken als woes(ch)ter saus. Nu hoorde ik vanavond toch echt in een programma een engelsman zeggen: wo(r)sjester, zoals ik eerder altijd dacht. Het ging toen wel over de locatie, maar toch.

Haha, ook dinner date gekeken? Dacht ik ook altijd! Misschien ligt het aan het accent ofzo?

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 23:17

misterA schreef:
Mijn buurman had een paardje gekocht en om eventueel besmettingsgevaar te voorkomen
Zijn echtgenote heeft de tuin achter het huis om laten toveren in een soort prieeltje, of eigenlijk een
bordesje,. Toen het klaar was vroeg ze aan haar vriendinnen of ze haar bordeeltje wilden zien.

Huh :')

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 23:20

misterA schreef:

Watte? :P

mobick

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 23:24

Dat wicky. ( de viking) een jongetje is en geen meisje.... 25 jaar gedacht...

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 23:28

Toen ik eht hoorde vond ik er meteen geen zak meer aan hahah :')
Ik had het vandaag nog ergens over op me stage met de bewoners dat had zó mooi in dit topic gekunt en nu ben ik het vergeten ;(

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 23:36

misterA schreef:

quarantaine misschien?

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 23:38

Morrie schreef:
@IMJ kunnen we dit jaar eindelijk samen autonieuw vieren (en hopen dat er een nieuwe auto staat op 1 jan.) :)

:D 2 dan! Auto'snieuw!

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 23:38

Dat was ook inderdaad mijn eerste gedachte IMJ :')

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 23:39

Fiebie schreef:
Dat was ook inderdaad mijn eerste gedachte IMJ :')
Ja toch? :D

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 23:40

misterA schreef:

_/-\o_ RUSPEKD hoe hij dat voor elkaar heeft gekregen dan! :D

xxLarella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 23:40

Ik ben er pas een paar weken geleden achter gekomen hoe je op de snelweg een linker en rechter weg helft kan herkennen XD.
Op de hectormeterpaaltjes naast de weg staan een Li of een Re, dus de paaltjes zijn aan beide zeide 0.01 Li/of Re.
Zo kan je dus bij een ongeval makkelijker doorgeven op welk weg gedeelte je bevind.

Ook dat de hectormerterpaaltjes bij Amsterdam beginnen met tellen.
Laatst bijgewerkt door xxLarella op 19-01-12 23:50, in het totaal 2 keer bewerkt

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 23:41

misterA schreef:

MisterA kwam er vandaag achter dat het niet 'in de antenne zetten' is, maar 'in quarantaine zetten' :D