model worden/hoe?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 13:10

Courses schreef:
Geen sorry, maakt niet uit :) Ik was alleen benieuwd vanwaar die opmerking.
Ik scout veel via FaceBook, echter vind ik Bokt wel wat .... fijner of vertrouwelijker ofzo :)

Ok.. Ik heb goede ervaring met facebook. Vandaar ;)

Courses

Re: model worden/hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 13:12

Oh, genoeg goede ervaringen met FaceBook :) Maar we hadden 't over een meeting in dit topic, dus vandaar dat ik de opmerking niet helemaal snapte.

Hasiinaaax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 13:14

Ik heb wss een shoot :)

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 13:20

Leuk! Met wie?

Hasiinaaax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 13:25

Met een David, Ik moet nog even meer info over hem zoeken : Betrouwbaarheid etc.

Wat voor kleding zouden jullie dragen op je eerste shoot? Visagie wordt gedaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 13:36

Kijk idd uit met iemand die je niet kent, waarvan ken je hem? Neem altijd iemand mee!!
Ik zou gaan voor een jurkje, en een broek met strak shirt, waar je figuur goed te zien is. En hoge hakken, hele hoge hakken :D

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 14:08

Een David ... :P Heb je een volledige naam of linkje? Kan ik even kijken namelijk :)

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 15:00

Hasiinaaax schreef:
Met een David, Ik moet nog even meer info over hem zoeken : Betrouwbaarheid etc.

Wat voor kleding zouden jullie dragen op je eerste shoot? Visagie wordt gedaan!

:') haha er zijn 1000 David's in Nederland! maar leuk dat je een shoot hebt! wees wel voorzichtig als je hem verder niet kent!

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 17:21

Inderdaad, misschien een goed idee om een vriendin/moeder/vader oid mee te nemen naar de shoot?

Cowgirltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 18:32

Anouk: Dank je voor het compliment!
Het probleem is dat ik echt niet zou weten hoe ik zou moeten beginnen als model.. Ik bedoel: ik kan me wel ergens aanmelden maar ik denk echt niet dat ik een of ander geweldig model ben, dus ik zou liever zo wat meer ervaring opdoen zeg maar..

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 18:56

De meeste beginnend modellen die gescout worden of zich aanmelden bij een bureau zijn geen geweldige modellen maar juist gewone meisjes. Door testshoots word bekeken of ze geschikt zijn, jouw foto's te zien zit dat wel goed! Het ervaring opdoen komt dan vanzelf wel, ik denk eerlijk gezegd dat er weinig modellen zijn die mét portfolio bij een bureau aan komen zetten.

Ik zou het dus gewoon proberen, dat jij al wel wat ervaring hebt is alleen mooi meegenomen toch? :)

anoukkk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 19:00

Ik snap je punt.. Heb ik in het begin ook heel erg gehad. Ik heb gewoon wat fotografen aan de mouw getrokken.
Mijn eerste shoot was een betaalde shoot bij een modelfotograaf, ik heb er toen een uitgekozen waarvan zijn portfolio mij heel erg aansprak en ik vond dat hij echt mooie foto's maakte.
Hier heb ik toen een shoot gedaan. Dit was dus het begin van mijn portfolio..
Ik heb hier zelf veel aan gehad omdat je hier veel van leert hoe alles gaat op een shoot.

Hier zou je ook eens overna kunnen denken.
Tuurlijk hoeft het niet betaald, maar ik heb hier toen bewust voor gekozen zodat ik kon kijken of het wat voor me was etc :)

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 19:22

Probeer eerst gewoon wat test shoots, kijk of je 't wat vind :)

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 19:33

Ik ben absoluut geen model. :D Maar ik vind het wel leuk om mee te lezen, dus een stipje! Bij eventueel een georganiseerde meeting vind ik het wel leuk om mee te gaan als fotografe. :)

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 19:35

Ik denk ook dat ik geen model ben, maar lees al 20 pagina's ofzo stiekem mee, dus hierbij weten jullie van jullie spion :')

Hasiinaaax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 20:08

Ik heb ook nul procent ervaring, maar ik heb iemand gevonden die een shoot met me wil doen :) Erg fijn dus ! Toch vind ik het op de een of andere manier bokt-shoots fijner dan via andere sites..

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 20:20

Hasina, via welke site heb je dit geregeld? En neem je wel iemand mee? :) Zeker de eerste keer en je iemand dus niet in het echt kent.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 20:24

^ Heb 't al even gecheckt enzo :)

_Roxanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 20:24

Ik heb hier een tijdje geleden met jullie meegekletst. Een vorig jaar heb ik op twee kleine modeshows gelopen, en een (niet-professionele) shoot gehad. Daarna kreeg ik het heel erg druk, en door de medicijnen was ik mijn lijf kwijt. Inmiddels heb ik bijna vakantie, en dus weer tijd om wat vaker voor de lens te staan. Ik wil me eigenlijk liever niet aanmelden bij een bureau.
Afbeelding
Op de runway. Kleding vond ik nogal euh.. apart, en de opdracht was ''strak kijken''
Iemand trouwens meer tips om gezichtsuitdrukkingen te oefenen?

Wat is jullie ervaring met het plaatsen van een oproepje op facebook/andere social media?

Ik heb namelijk een, denk ik, heel gaaf idee. Maar daar heb ik een fotograaf, kleding, en waarschijnlijk ook een visagiste bij nodig. Zijn er in deze tijd nog mensen te vinden die op TFP-basis willen werken met een onervaren model?

Whooeps, hele waslijst :o

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 20:26

Ik werk voor a.s vrijdag bijvoorbeeld op TFP basis met 2 toffe modellen. Ik persoonlijk heb geen moeite met TFP, moet je net de juiste vinden. Op FaceBook zijn er genoeg groepen waar je een oproepje in kan doen, echter blijft 't altijd een gok natuurlijk waar je terecht komt, haha :P

Hasiinaaax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 21:07

Bedankt voor alle waarschuwingen etc. !
Courses heeft het al bekeken via pb aangezien ik liever niet zijn volle naam op internet zet (ik zou het zelf ook niet fijn vinden als iemand dat bij mij deed)

Cowgirltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 21:11

Dankje voor de fijne comments! Heeft iemand een idee bij welk modellenbureau ik me zou kunnen aanmelden? (Ik woon zelf omg Limburg)

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 21:26

_Roxanne schreef:
Ik heb hier een tijdje geleden met jullie meegekletst. Een vorig jaar heb ik op twee kleine modeshows gelopen, en een (niet-professionele) shoot gehad. Daarna kreeg ik het heel erg druk, en door de medicijnen was ik mijn lijf kwijt. Inmiddels heb ik bijna vakantie, en dus weer tijd om wat vaker voor de lens te staan. Ik wil me eigenlijk liever niet aanmelden bij een bureau.
[ Afbeelding ]
Op de runway. Kleding vond ik nogal euh.. apart, en de opdracht was ''strak kijken''

Wat is jullie ervaring met het plaatsen van een oproepje op facebook/andere social media?

Ik heb namelijk een, denk ik, heel gaaf idee. Maar daar heb ik een fotograaf, kleding, en waarschijnlijk ook een visagiste bij nodig. Zijn er in deze tijd nog mensen te vinden die op TFP-basis willen werken met een onervaren model?

Roxieeee <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 21:29

Roxanne kijkt wel een beetje of iemand net zijn broek naar beneden heeft getrokken sorry hihi :')

Kijk even mijn post, daar heb ik wat tips neer gezet :)

dots83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 22:04

_Roxanne schreef:
[ Afbeelding ]

Probeer je mond een klein beetje meer ontspannen te houden, ookal moet je strak kijken.... en strak kijken wil niet zeggen dat je moet gaan 'staren' want daar krijg je een enigszins lege blik van

Tuurlijk zijn er altijd mensen die op TFP basis willen werken, maar verwacht niet dat hier echte topmensen bij zullen zitten, of je moet net veel geluk hebben.