Rare mensen op marktplaats.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nessa

Re: Rare mensen op marktplaats.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 18:03

Ik had mijn hoofdstel op MP staan voor 30 euro.
Was iemand die wilde hem daar wel voor overnemen. Prima!
Ze wilde hem ophalen, maar bleek niet in Tilburg te wonen.
Ze was toevallig die ene dag in Tilburg. Ja sorry, dan moet ik werken... (in Eindhoven, om het makkelijk te maken)
Na lang heen en weer gemaild te hebben uiteindelijk een dag kunnen prikken.
Is ze gewoon niet op komen dagen! Heb toen een boos (maar wel een net mailtje) gestuurd.

Had al niet meer verwacht dat ze het hoofdstel wilde hebben. Ze heeft hem alsnog gekocht, maar ik heb hem verstuurd (ze heeft netjes de verzendkosten ook betaald)

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 18:09

Ik had een paar weken geleden via MP een Ipod gekocht. Zou 'm ophalen, ze woonde bij mij in het dorp, dus dat was ideaal.
Sta ik netjes op de afgesproken tijd voor het adres wat ze mij gegeven had, deed er een oude vrouw open.. Die vrouw wist niks van een Ipod af, überhaupt wist ze niet wat een Ipod was. :')
Dus ik ben toen 'bedrogen'. Gelukkig had ik er geen kilometers voor moeten rijden maar voelde mij wel even naar. Vooral naar die mensen toe die open deden, die wisten van niks..

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 18:57

Mayflower_ schreef:
Ik had een paar weken geleden via MP een Ipod gekocht. Zou 'm ophalen, ze woonde bij mij in het dorp, dus dat was ideaal.
Sta ik netjes op de afgesproken tijd voor het adres wat ze mij gegeven had, deed er een oude vrouw open.. Die vrouw wist niks van een Ipod af, überhaupt wist ze niet wat een Ipod was. :')
Dus ik ben toen 'bedrogen'. Gelukkig had ik er geen kilometers voor moeten rijden maar voelde mij wel even naar. Vooral naar die mensen toe die open deden, die wisten van niks..

erg flauw van die verkopers.
en idd, erg sneu voor dat dametje en jou!

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 20:52

Vaak staat er bij een advertentie bekijk op kaart, dan kan je als je daar op klikt al zien waar iemand woont.

Claudia1993_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 20:59

Tsja rare mensen, ik heb 2 weken terug 80 euro betaald voor 2 Eurostar pads.
Nog steeds niks ontvangen, heb inmiddels al 2x gemaild maar nog geen reactie ontvangen.
Beetje raar allemaal, heb wel een naam en woonplaats..
Vind het gewoon geen stijl om niet te reageren op mijn mails en als het nou heel weinig geld was, maar 80 euro is voor mij best veel geld.

Ook tijdje terug dekje bij iemand gekocht, betaald, nooit gehad.
Wel geld terug gehad, min de verzendkosten.
Heb zomaar het idee dat ze het dekje aan iemand heeft verkocht voor meer geld,
maar aan de andere kant ben ik blij dat ik nog een deel van het geld terug heb gehad... dus wat dat betreft toch netjes opgelost.
Wel een paar x een dekje besteld en binnen een paar dagen in huis maar meestal duurt het wel een tijdje voordat ik iets krijg.
Kwestie van verkeerde mensen uitzoeken misschien, geen idee... :')

Geef eerlijk toe dat ik ook niet altijd alles meteen de volgende dag opstuur, maar 2 weken terwijl het allang betaald is? Kom op zeg... :n

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 21:17

Ik bood een vrij dikke gouden enkelband te koop om de MP, vrij nieuw. En iemand bood 25 euro, ik haald het bod weg met als opmerking dat een goudhandelaar er meer voor gaf (ben ook echt er geweest om een idee te hebben wat het waard is en wat ik kon verwachten), werd die man kwaad dat ik vond dat hij te laag bood hahahaha.

Ik vond het prima hoor, hij krijgt het niet, klaar.

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 00:37

justdiesel schreef:
Vaak staat er bij een advertentie bekijk op kaart, dan kan je als je daar op klikt al zien waar iemand woont.

als ze t juiste invullen. :D

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 00:46

Vandaag met de trailer achter de auto naar Hengelo gereden, heb voor twee advertenties voor vanmiddag afgesproken dat ik het op kwam halen. Eerste adres super aardige mensen, alles netjes en vlot geregeld. Tweede adres, niemand thuis. Telefoon stond uit. Gelukkig was het gecombineerd met het andere adres, anders zit je dan voor l*l 2 uur in de auto.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 02:23

Oh, herinner met net iets dat ook wel apart was...

Ik zou wat kopen via marktplaats, dus had gegevens gevraagd en mijn adres etc doorgegeven. Heb ik de volgende dag het pakketje in huis en twee mailtjes, één met de gegevens en de ander met 'Dankje, ik heb het geld ontvangen, doe het meteen op de post!'
Terwijl ik nog helemaal niks had overgemaakt :+

Heel aardig dat iemand anders mijn spullen wil betalen, maar dat doe ik liever zelf :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 02:24

Heb je uiteindelijk nog betaald of niet :')

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 11:00

GamblersCup schreef:
Vandaag met de trailer achter de auto naar Hengelo gereden, heb voor twee advertenties voor vanmiddag afgesproken dat ik het op kwam halen. Eerste adres super aardige mensen, alles netjes en vlot geregeld. Tweede adres, niemand thuis. Telefoon stond uit. Gelukkig was het gecombineerd met het andere adres, anders zit je dan voor l*l 2 uur in de auto.

Wat walgelijk!!! Heb je er via mail o.i.d. nog iets van gehoord??

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 12:05

Ragdollcat schreef:
Ik bood een vrij dikke gouden enkelband te koop om de MP, vrij nieuw. En iemand bood 25 euro, ik haald het bod weg met als opmerking dat een goudhandelaar er meer voor gaf (ben ook echt er geweest om een idee te hebben wat het waard is en wat ik kon verwachten), werd die man kwaad dat ik vond dat hij te laag bood hahahaha.

Ik vond het prima hoor, hij krijgt het niet, klaar.

Hmzz.. ik vind jouw actie op marktplaats dus raar. Als iemand bieden heeft staan dan kun je bieden vanaf zeg 1 euro. Dat het bod niet geaccepteerd wordt prima maar je moet ergens beginnen met bieden natuurlijk. Ik vind het dan ook zo raar dat mensen biedingen weg halen. Dat is toch juist het spel laag bieden en steeds hoger (tegen elkaar op) bieden totdat de verkoper een bedrag krijgt waar die mee akkoord gaat. Mocht ik een bericht krijgen met dat het te laag is prima maar dan leg ik wel uit dat er bieden staat en dat dan het spel is laag inzetten en steeds hoger meebieden. Wil je een minimaal bedrag zet dan bieden vanaf xx.

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 12:11

Wj werden gebeld voor een advertentie bleek het de achterbuurman te zijn XD

sorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 12:11

Daphne__ schreef:
Oh, herinner met net iets dat ook wel apart was...

Ik zou wat kopen via marktplaats, dus had gegevens gevraagd en mijn adres etc doorgegeven. Heb ik de volgende dag het pakketje in huis en twee mailtjes, één met de gegevens en de ander met 'Dankje, ik heb het geld ontvangen, doe het meteen op de post!'
Terwijl ik nog helemaal niks had overgemaakt :+

Heel aardig dat iemand anders mijn spullen wil betalen, maar dat doe ik liever zelf :')

En heb je het nog gekregen/ betaald?

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 12:16

ik had van de week vissen te koop staan omdat ik stop met mijn aquarium
iemand reageerde en wilde ze heel graag hebben
heel de week heen en weer gemaild en ineens geen reactie meer
mail dan dat je geen interesse meer hebt

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 12:33

luckyencurl schreef:
Wj werden gebeld voor een advertentie bleek het de achterbuurman te zijn XD

_O-

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 16:08

Kentaro schreef:
GamblersCup schreef:

Wat walgelijk!!! Heb je er via mail o.i.d. nog iets van gehoord??

Nee. Ik heb thuis eerst gekeken of ze niet een mailtje hadden gestuurd om af te zeggen oid, ik ben niet 24/7 online dus het had elkaar mis kunnen lopen. Maar nee, niks. Ik heb er toen zelf een mailtje achteraan gestuurd dat ik voor jan banketstaaf voor de deur stond en dat het jammer is dat er altijd weer zulke onbetrouwbare lui tussen zitten. Dat ze dan gewoon beter geen advertentie kunnen zetten. Nog niks op gehoord. Zal wel niet op gereageerd worden.

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 16:12

Willen jullie er op letten geen advertenties of mensen individueel (met link) te bespreken? Bedankt!

nikolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 16:18

Heb nu weer 2 advertenties voor iemand anders geplaatst, staat in de advertentie dat ze kunnen bellen voor meer info en dat er op mail niet gereageerd wordt.
Ben benieuwd hoeveel mailtjes ik krijg, wat zouden jullie doen? Toch netjes terug mailen of gewoon verwijderen?
Het is voor mij niet de 1e keer dat ik dit doe en de vorige keer kreeg ik allemaal mailtjes met vragen, ik wordt er zo moe van, staat toch in de advertentie dat er alleen gebeld kan worden....

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 16:20

Sommige mensen lezen niet, of hebben gewoon geen zin om te bellen. Ik zou fijn een standaard tekstje "klaarzetten" dat je voor een ander geplaatst hebt en dat er meer info onder telefoonnummer xxxxxx verkregen kan worden. Netjes als ze toch een antwoord krijgen, en niet veel werk: gewoon even copieeren.

nikolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 16:25

In de advertentie staat al 2 maal het telefoonnummer, maar ik heb er geen behoefte aan om dagelijks 20 mailtjes te gaan beantwoorden met: meer info op o612345678.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 16:26

Dan geef je zelf al antwoord op je eigen vraag ;)

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 22:02

Thats_Me schreef:
Hmzz.. ik vind jouw actie op marktplaats dus raar. Als iemand bieden heeft staan dan kun je bieden vanaf zeg 1 euro. Dat het bod niet geaccepteerd wordt prima maar je moet ergens beginnen met bieden natuurlijk. Ik vind het dan ook zo raar dat mensen biedingen weg halen. Dat is toch juist het spel laag bieden en steeds hoger (tegen elkaar op) bieden totdat de verkoper een bedrag krijgt waar die mee akkoord gaat. Mocht ik een bericht krijgen met dat het te laag is prima maar dan leg ik wel uit dat er bieden staat en dat dan het spel is laag inzetten en steeds hoger meebieden. Wil je een minimaal bedrag zet dan bieden vanaf xx.

dan kun je lang wachten als je iets wat 200 euro op moet brengen....

Vind dat mensen zelf wel na kunnen gaan wat iets waard is, en ook op die manier kunnen bieden.
Biedt je lager dan de persoon wil, en die verwijderd het, prima leuk geprobeerd, maar snap echt niet dat mensen boos gaan reageren.

Ik heb ook wel eens dingen dat mensen kunnen bieden, zet wel altijd een VP neer, dan krijg je minder dan de helft geboden.
Die biedingen verwijder ik.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 22:46

Anthea schreef:
Heb je uiteindelijk nog betaald of niet :')

Ja, heb toen een mailtje gestuurd dat ik nog niks had overgemaakt, maar dat ik het direct ging doen :P

xPenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 23:37

Telefoon zaterdag rond 5 uru gehaald.
Voor mij was het zeker drie kwartier rijden.
Kwamen daar binnen en naar de telefoon goed gekeken, zag er netjes uit en deed het allemaal goed.

Onderweg alles verwijdert (zelf foto's, berichten) alles stond er nog gewoon voor het prive leven op, wat ik al raar vond.... Teminste ik zou alles maar ook alles verwijderen.

Thuis aangekomen. De volgende dag keek ik in mijn hotmail en zag ik 2 berichten van haar staan.
Dat haar geheugenkaartje er nog in zat en daar stond alles op (wat ik intussen al eraf had gehaald), en daar baalde ze van dat ze die niet eruit had gehaald.

Tweede berichtje gelezen:
Dat ze me al ''meerdere'' keren gemaild had of ze het geheugenkaartje terug mocht krijgen en dat ik ze maar moest op sturen of wat dan ook, als hij maar bij haar aankwam.

En ik reageerde niet die avond daarvoor, en als ze voor vanavond (vandaag) geen mailtje terug had, dan deed ze het wel op een andere manier, want dan was haar telefoon gestolen (wat al heel dom was, want met deze email heb ik bewijs)... Dus ik kon maar beter het kaartje terug geven (terwijl zij met haar domme kop niet alles ervan heeft uitgehaald of verwijdert).
En daar denk je niet aan als je een telefoon verkoop dat je dat geheugenkaartje eruit haalt ''volgens haar''.

Ik heb haar netjes gemailt dat ik bij deze pas de twee mailtjes gelezen heb.
En ik hem best wil opsturen maar dat de verzendkosten gewoonweg voor haar zijn, of dat ze hem maar komt halen.

Als zij zo nalatig ermee om is gegaan, ga ik niet extra terug rijden voor een kaartje van 10 euro terug te brengen, omdat zij er niet aan gedacht heeft.

Heb tot nu toe nog niks terug gekregen..

En gewoonweg, gestolen telefoons doet de politie niets aan, heb ik ook eens gehad.
En stom van haar, dat ze dit zo mailt... Bewijs weer voor mij.