Het Nederlandsch Weertopic -> Deel 13!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 21:00

saskiakefie schreef:
Jullie willen het gewoon :(

ja, wij willen zon, en warmte en en en. :))

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 21:08

gohya schreef:
Sorry,maar ik zit in de ontkennings fase.
Wil echt géén sneeuw meer. |(

hahah ik ben in ieder geval heel benieuwd wat de gemeente weet wat wij niet weten.
* komt ondertussen al weer een strooiwagen door de straat en dat terwijl wij gewoon in een wijk wonen en hier vaak als laatste (en vaak te laat) gestrooid wordt*

Rienn

Re: Het Nederlandsch Weertopic -> Deel 13!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 21:16

Waarom wordt er overal gestrooid behalve bij ons? Toen er zo veel sneeuw lag vorige week heb ik hier wel 1 strooiwagen voorbij zien rijden, en dat was aan de andere kant van Hoorn. :S
Bij ons in de straat is wanneer het zo glas is echt gevaarlijk.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 21:17

Zucht,hier reed ook de strooiwagen door de straat.
Ik hoop echt dat ik morgen niet in een witte wereld wakker word.

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 21:20

Sneeuw? uuh hier nog niks te zien.. eind van de week toch pas sneeuw hoorde ik net op het nieuws? en i hoop dat dat heel graag voorbij gaat. heb geen zin meer in sneeuw, dit was wel genoeg voor deze winter.. :=

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 21:25

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 21:26

GaitMonster schreef:
Sneeuw? uuh hier nog niks te zien.. eind van de week toch pas sneeuw hoorde ik net op het nieuws? en i hoop dat dat heel graag voorbij gaat. heb geen zin meer in sneeuw, dit was wel genoeg voor deze winter.. :=

Volgens onze Belgische vriendjes worden wij morgen wakker in een witte wereld of er valt begin van de middag pas sneeuw..

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 21:43

De gemeente is compleet doorgeslagen!!! Alweer een strooiwagen!! De wegen zijn nu gewoon wit van het zout.
En dan moesten de gemeentes nog wel zuinig aan doen met het zout. Wanneer het werkelijk glad is zijn de wagens nergens te bekennen en nu kun je het zout van de straat schrapen.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 21:46

Alweer? Lekkere communicatie daar.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 21:53

Er is vast een zware sneeuwstorm gesignaleerd boven Apeldoorn!
Vandaar zoveel strooiwagens.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 22:04

Zie je ook al mensen die dekens uit delen?
Laatst bijgewerkt door Rienn op 12-12-10 22:09, in het totaal 1 keer bewerkt

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 22:06

Rienn schreef:
Zie je ook al mensen die deken uit delen?

Haha nee nog niet :+

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 22:08

Ik typ ook weer lekker zie ik. :')

Ik ga slapen en zie morgen wel of het wit is of niet.

_Miistral_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 22:09

wanneer komt de sneeuw weer in haarlem xd ik vind het niet, ik ben egt dom als het om buienradar gaat, snap dr egt de ballen van :p

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 22:11

annepaardoes schreef:
De gemeente is compleet doorgeslagen!!! Alweer een strooiwagen!! De wegen zijn nu gewoon wit van het zout.
En dan moesten de gemeentes nog wel zuinig aan doen met het zout. Wanneer het werkelijk glad is zijn de wagens nergens te bekennen en nu kun je het zout van de straat schrapen.

Het sneeuwt toch nog niet? Waarom zo overdreven strooien :oo ? Dat het wat glad kan worden..? Dan hoef je toch niet bakken vol zout te gooien? Alsof het niks kost ofzo.

marius

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 22:24

Hier ook, als er een auto langsrijdt komt er een witte wolk stof zout achteraan..

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 22:43

GaitMonster schreef:
annepaardoes schreef:

Het sneeuwt toch nog niet? Waarom zo overdreven strooien :oo ? Dat het wat glad kan worden..? Dan hoef je toch niet bakken vol zout te gooien? Alsof het niks kost ofzo.

Nee niks geen neerslag. De wegen waren durkdroog :Z

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 22:46

Hier nog geen strooiwagen gezien. Ook geen zout op de weg. 't is wel berekoud aan het worden. Heb net gereden en het zand in de bak knipserde helemaal van de vorst. Ben benieuwd of de belgen gelijk gaan krijgen.

Zilvermoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 23:06

GaitMonster schreef:
annepaardoes schreef:

Nee niks geen neerslag. De wegen waren durkdroog :Z[/quote]

Nou sorry hoor.. Ik word een beeeeeetje ziek van het gezeik op strooiwagens.. Ik strooi zelf ook ( voor de provincie, niet voor de gemeente, die zijn inderdaad soms de weg kwijt.) Maar die mensen doen t niet voor hun lol. Tis echt geen prachtig werk. Je bent constant (met sneeuwval) aan het werk want die weg moet schoon. Hoe moe je ook bent. Dr is geen hond meer die t wil doen dus we hebben ernstig personeelstekort. Dus je zit soms gewoon compleet kapot achter t stuur. Kun je even slapen en kun je weer aan de slag. Je doet niks anders dan strooien en slapen. En dan gaan er mensen zitten zeiken van uhh hier is nie gestrooid. Het is glad.. Waarom strooien ze nu zo veel. Tis niet eens nodig..
We gaan van sensoren in de weg uit en het weerbericht van meteo consult. En als die adviseren om zoveel gram te strooien dan strooien we zoveel gram. T weer is onvoorspelbaar. Vorig jaar hebben we 8 uur in de kantine zitten wachten op een sneeuwbui die maar niet kwam maar volgens de radar zat ie toch echt boven ons.
Net zoals als je even door de sneeuw moet rijden omdat het uit het niets ineen keer is begonnen met sneeuwen en wij wel onderweg zijn maar nog niet op jou weg gedeelte zijn geweest omdat jij toevallig aan het einde van de route woont. 1 rondje strooien kost bij mijn route 2.5 uur.. Dus ja dan ben ik iets later op t einde van mn route dan op t begin..

Amen

Arvensis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 23:11

Ze waren hier vanmiddag al aan het strooien. Kan er niks aan doen, maar vind het gewoon raar, met + 3 graden, zonnetje en dan alles dubbel aan het strooien? dat is vreemd.. terwijl ik ze toen het sneeuwde niet gezien heb..
En daar kunnen de mensen die strooien niks aan doen, die krijgen opdracht van de gemeente lijkt mij..

Zilvermoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 23:14

Ze dachten ook dat t vanmiddag zou gaan sneeuwen terwijl buienradar dit niet aangaf. Vandaar dat ze toen al strooiden denk ik

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 23:16

Het gaat vannacht ook flink vriezen ;)
Aangezien het vanmiddag boven nul was en nog flink vochtig van de oude sneeuw is dit voornamelijk de reden dat men strooit :)

Debski

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 23:33

Helaas, het is hier weer kkkkkkoud. Gisteren en vanochtend was het nog zo aangenaam. Leek bijna voorjaar. Ik ga in een winterslaap....

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 23:34

wooow Zilvermoon rustig maar. Niemand die hier het personeel dat in de strooiwagens zit, aan het afkraken is. Vervelend dat jou werk zo onvoorspelbaar is, maar niemand die persoonlijk jou er op aan rekent dat er niet of te veel gestrooid is.
Mensen mogen toch wel gewoon zeggen wat ze waarnemen ofniet?

x_Britje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 23:37

Volgens mij gaat 't pas donderdag weer sneeuwen hoor ;) Dat valt weer mee :P Het wordt van de week wel -6 |(